/spanien/barcelona/forum/18201.aspx/spanien/barcelona/forum/18201.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca-nist
2009-05-19 16:07
lameG^

Det blir nog B-laget igen men med små justeringar.
Barcelona lameG^
2009-05-19 16:02
tror ni att pep återigen spelat med b laget. Hoppas verkligen det. Då måste pep starta med jeffren.

Jeffren-Bojan-Pedro

har en fråga. Varför får inte gai spela ?
Barcelona Ciao-V
2009-05-19 16:01
Jag tar Messi 7 dagar i veckan om jag skulle tvingas att välja mellan Dinho och Messi.
Motivering behövs ej.
Barcelona PILMÀ (Kärlek & Respekt)
2009-05-19 15:55
Ämne: Tror att Arsenal ber....
Liverpool har ju också Gerrard och Carragher.
Chelsea har Lampard Terry Cole X2.
Arsenal Walcott haahahaha.
Kan inte sluta skratta.

Kan inte 6+5 gälla från och nästa säsong? snälla nån:( hehe
Barcelona Barca-nist
2009-05-19 15:52
PILMÀ (Kärlek & Respekt)

till dess är wenger och Sir Alex över 80 år gamla.så de bryr sig inte om de nu heheh
2009-05-19 15:48
Ämne: Och PL är såklart em....
Hehe ja men den godkändes ju:D
Regeln ska gälla från säsongen 2014.
Barcelona Barca-nist
2009-05-19 15:48
liverpoolspelarna går i spansk kurs också
Barcelona Barca-nist
2009-05-19 15:47
Okkapokka

Inte så konstigt heller med tanke på vilka spelare de har.. :)
Barcelona NoGo™
2009-05-19 15:46
Tror att Arsenal ber till gud att den regeln inte går igenom haha, De har ju fan knappt 1 engelsk spelare i laget.
2009-05-19 15:46
Nesto

Och i länken har du info om hur VM för klubb lag fungerar.
Barcelona Okkapokka
2009-05-19 15:45
Och PL är såklart emot detta.
Barcelona Barca-nist
2009-05-19 15:42
Nesto

vad jag vet så deltar CL vinnaren i klubblags VM.
Världsmästerskapet för klubblag är en fotbollsturnering för herrar med de bästa klubblagen från varje kontinent

6+5 regel är väl max 5 utländska spelar i laget... ?!
Barcelona Nesto
2009-05-19 15:37
Jar har två frågor till vem som helst här inne.
1, vem får spela klubblags VM?
Är det vinnaren av Champions L?

2, Vad menas med 6+5 regeln som kanske ska införas?
Barcelona pokke
2009-05-19 15:37
VAMOOOOOSSSS BARCAA!!!!!!!!

Dani Alves är bättre än Maicon i år. Som Barca-nist säger. Fan vad jobbigt det är när Alves ska klaga hela tiden, dra på sig onödiga kort och filma så mycket.
Barcelona Barca-nist
2009-05-19 15:34
VAMOOOOOSSSS BARCAA!!!!!!!!

Om Alves kunde kontrollera sitt sätt ( sluta tjafsa och klaga på varenda domslut och överdramatisera varenda tackling) så skulle jag kunna säga att han är absolut bäst i världen .
Barcelona lameG^
2009-05-19 15:25
jag vill ha vårt riktiga mittfällt i finalen mot man utd alltså xavi-yaya-iniesta. Vi förlorar så mycket med yaya som mittback.

varför inte spela så här.

Valdes
Caceres Puyol Pique Keita

den borde vi köra med eftersom caceres är snabb och är bra offensivt och kan ersätta alves på ett bra sätt. Tror faktiskt Caceres är bland dem bästa 1 mot 1 och han kan nog klara av rooney.

Keita ser jag hellre än sylvinho. Dessutom så vilades keita och det kan bero på att han ska spela cl finalen.
Barcelona VAMOOOOOSSSS BARCAA!!!!!!!!
2009-05-19 15:17
Vem tycker ni är bäst maicon eller dani alves?
Jag läste på inters forum att dom disskuterade det för ett tag sen.
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2009-05-19 15:04
Ämne: Ronaldinhos personli....Tro mig, Ronaldinho är men var framförallt det jag älskat mest med fotboll.

Men skall man vara kritisk till Ronaldinho så är det för mig ganska uppenbart att han självklart har en fantastisk personlighet men samtidigt lite av ett spel för galleriet, tror jag. Den glöden, glädjen och kärleken till fotbollen som han påstods har är för mig ett minne blott. Det kanske fanns under 2003-2005/2006 men sen försvann det. Och det stör mig något enormt.

Messi är för mig mer "the real deal", ödmjuk och gör alltid jobbet. Och jag tror han kommer fortsätta med det för man ser inga tendenser hos honom nu som tyder på nergång osv.. Det kunde man ändå göra hos Ronaldinho iom hans festande och nästan lite för glada attityd på planen. Vilket tillslut tyvärr ledde till mindre träning, mer fest och mindre jävlar anama attityd..
2009-05-19 15:04
Vad vissa här inne inte begriper är att krönikan inte handlade om en jämförelse mellan den evige Dinho vs den lille Leo .

Utan Krönikan var menat att det behövs en arvtagare efter varje ikon.
Barcelona Okkapokka
2009-05-19 14:34
Ronaldinhos personlighet och charm slår ingen fotbollspelare i dagsläget eller under min livstid i alla fall. Bättre fotbollspelare har funnits men Ronnie är den bästa jag sett och kanske den spelare jag älskat mest i blårött.

Messi är bara i början på sin karriär och är redan världens bästa spelare, så vi behöver knappast oroa oss egentligen.
Barcelona Koeman!!
2009-05-19 14:30
Ingen kan ersätta dinho, det har du rätt i men Messi är jävligt nära och kan säkert gå om dinho om han fortsätter.
Barcelona Messih!
2009-05-19 14:28
Thiago Motta med i Serie A´s bästa start 11 denna säsong enligt Goal.com :)
Roligt för honom, alla visste väll att han kunde vara enorm om han kunde hålla sig skadefri en hel säsong :)
Barcelona VAMOOOOOSSSS BARCAA!!!!!!!!
2009-05-19 14:18
Libaax
Du har fel, enligt mig.
Okej dom har olika spel stilar messi o dinho men jag tror att Messi kan bli bäst genom tiderna om han fortsätter såhär, killen är 21 år snälla...
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2009-05-19 14:10
Med tanke på att det är mer än en vecka (känns som en evighet) kvar till finalen så satt jag och funderade på mittfältet den kommande säsongen. Jag tror den flesta är överrens om att att det ordinarie mittfältet är det bästa i världen med trion Iniesta-Yaya-Xavi. Det jag tänker på till nästa säsongen är back up-mittfäletet. Får jag välja så ser jag gärna ett back up mittfält som ser ut följande Keita-Busquets-Hernanes. Jag tror att Hernanes kommer att bli nästa storstjärna fårn Barsilien och hans spelstil skulle passa perfekt in i Barcelona med tanke på hans mix av lagarbete och individuel skicklighet. Ni som har sett honom vet att killen skjuter som en häst (perfekt eftersom så många av våra motståndare gillar att parkera bussen framför mål) och har den där underbara Iniesta-touchen som gör att han bara glider förbi motståndaren. Hernanes kan avlasta Xavi och Iniesta utan att laget tappa lika mycket av passningsspelet som vi ibland gör när Keita spelar där. Gudjohnsen och Hleb har väl bägge gjort sitt i Barcelona och bör lämna eftersom dom varken blir yngre eller bättre och lär sitta på en rätt saftig lön bägge två.
Barcelona DaniAlves
2009-05-19 14:10
Dizzy

keita spelade vänsterback senaste matchen mot chelsea efter att abidal blev utvisad..
Barcelona Barca-nist
2009-05-19 13:56
5 inlägg på raka!
kommer tillbaka senare
Barcelona Barca-nist
2009-05-19 13:55
Enligt fcbarcelona.dk
Barcelona spelar på "hemmaplan" mot Man- United i Rom.

Teknisktsett är det Barca som spelar hemma när Champions League sista spelas den 27 Maj mot Manchester United och det innebär att det är engelska laget som får använda sina borta kläder.

Det kan gynna Barcelona på nåt sätt eftersom Uniteds bortakläder är vita och det påminner om Reals.
Barcelona Barca-nist
2009-05-19 13:35

Eto'o: "Jag skall vara mer skarp"

länktips* (danska)
Barcelona Barca-nist
2009-05-19 13:32

Valdés vinner Zamora-trofet

(2008/09): 0.89**
Barcelona Barca-nist
2009-05-19 13:26
Libaax

Det går inte ens att jämföra!
samma sak gäller det Brunce Lee och Jackie Chan. helt skillda världar även om både utövade/utövar kampsport.

Jag tror att Messi läkte såret när vi förlorade Ronaldinho på nåt sätt
Annons: