/spanien/barcelona/forum/182.aspx/spanien/barcelona/forum/182.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona jefecito
2016-10-03 19:30
Usel match igår!
Är väldigt skeptisk till Ter Stegen, ok han är väldigt bra med fötterna, men med händerna så tycker jag inte han är en världsmålvakt. Nästan alltid när det kommer ett skott relativt nära så slänger han sig antingen åt fel håll eller för sent.

Tacka vet jag Valdes som kunde stå för super räddningar när det var friläge. Stegen måste utvecklas mer, annars är jag för en ny målvakt!
Barcelona FCB-1899
2016-10-03 19:20
Lugna nu alla. Vi är fortfarande i början av säsongen. Vi hade vunnit matchen om inte ter stegen begått det klantiga misstaget. Vi är bara ynka två poäng efter madrid lagen och säsongen är ung som sagt. Tycker vi spelade bra i andra halvleken. Visst borde Lucho startat med bästa möjliga elvan å andra sidan, vem hade trott att vi skulle ligga under med 3 mål efter första halvtimmen oavsett start elva? Den som ska få mest kritik är Matheu och Ter stegen även Lucho då till en viss del men inte till den grad att han är sämst å bla bla. många barnsliga inlägg under första halvleken igår. Luis Enrique vann oss trippeln första säsongen, dubbeln den kommande med en förnedring av real (0-4) som bonus. Visa lite respekt. *****Barca tills döden oavsett resultat!!!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Shanghai
2016-10-03 19:16
@Andres Iniesta Lujan:

Jag antar att du har ändrat din syn efter gårdagens andra halvlek? Om det var någon som svettades rejält och gav sitt blod för laget så var det sannerligen Piqué. Han har äntligen vuxit upp och mognat. Han tog ansvar, uppmuntrade nedstämda lagkamrater, snackade, skrek och det resulterade med 2 mål och var nära med att göra ett hattrick.

All respekt till Iniesta och Messi, men Piqué förtjänar faktiskt kaptensbindeln.
Barcelona Shanghai
2016-10-03 18:59
Efter att man ha smält in det pinsamma nederlaget på Bailados vill jag skriva av mig lite. Jag brukar alltid vara Luis Enriques advokat när jag diskuterar med vänner och även i detta forum. Tålamodet har tagit slut. Jag irriterar mig på hans nonchalans och aningslösa coachning. Redan innan matchen visste 80% av culés runtom i världen att matchen mot Celta Vigo kommer vara tuff. Deras hänsynslösa och intensiva spel har skapat stor brydsamhet för oss och ändå startar LE med en Mathieu i backlinjen när han har Mascherano tillgänglig? Jag vet att argentinaren inte har rosat marknaden denna säsong men hans pondus och karisma är alltid nödvändig på plan och hade offererat sig mer än fransosen. På mittfältet startar han med Arda, Gomes och Busquets och bänkar således våra mest vitala mittfältare i Iniesta och Rakitic. Han väljer alltså att spela med turken som inte kan spela på den positionen och portugisen som inte varit så gynnsam med en för tillfället skakig katalan ger bara indikationer för Celta att detta kommer vi ta. De manövrerade och opererade på mittfältet hur de ville. Jag var så optimistisk inför matchen. Först och främst för att Eibar kryssade på Bernabeu och sen att jag såg framemot att bryta trenden på Bailados. Dock blev det en kalldusch och besvikelse och detta beskyller jag på Luis Enriques envishet och försumlighet. I med- och mot gång! Visca el Barça y visca Catalunya!
Barcelona Iniesta70
2016-10-03 18:56
Roterande i all ära.
Bred trupp i all ära.
Först och främst så gör man nyförvärven en otjänst när man slänger in dom i en otrygg miljö.
Vem av nyförvärven glänser? Vem av nyförvärven är VERkLiGEN förtjänt av att starta i en Barca tröja?
Umtiti har gjort det bra,men han har tom tjänat på att inte spela.
De andra mittbackarna har Ju i stort sett givit honom platsen!
Om man nu tror på tex Marsherano som mittback när Umtiti är skadad så spelar man ju honom i kanske fem matcher för att sedan låta honom vila i en betydelselös match hemma,inte byta mittback varannan match,odugligt.
Vem av våra mittfältare har gjort dig förtjänt av att starta en Barca match? Vem är bättre än Iniesta eller Raketic?
Man kan väl inte bänka Iniesta efter en blek insats mot Mönchengladbach ?
Slussa in nyförvärven,helst i medgång och i ett spelsystem som nån känner trygghet i.
Man ska förtjäna en plats i elvan Vem av våra spelare är slitna efter några omgångar i la liga och två matcher i Champions ?
Ingen rytm ,inget självförtroende, framförallt inget grundspel,eller spel över huvudtaget.

Kör in en elva som man tror på,sen kan man slussa in folk på rätt plats vid rätt tillfälle.
Förresten är alla nyförvärv så bra som folk säger,känns mer som ett bygge för framtiden,som ska se och lära sig .Lucho,vad är din plan?
Barcelona Bosketts
2016-10-03 18:39
"då är det fan tjänstefel att inte spela starkast möjliga elva, för hade vi gjort det så hade vi onekligen vunnit matchen och allt hade varit frid och fröjd men icke sa Enrique."

Och hur kan du veta detta? Det är fotboll vi pratar om. Allt kan hända.

Men visst hade chanserna varit större om vi startat med ordinarie lag. Det går inte att sticka under stolen. Men Celta Vigo hemma är ingen lätt match, och det är inte alls säkert att vi vunnit med Rakitic och Iniesta från start.

Barcelona Reymar
2016-10-03 18:17
Vi har redan tappat åtta poäng på sju matcher, vilket gör det till vår sämsta säsongsinledning sedan 2005. Lucho har tidigare sagt att detta är hans bästa trupp men frågar är om inte det är något negativt för oss då han är tvungen rotera ännu mer på grund av den breda truppen. Det blir liksom ingen kontinuitet.

Ibland förstår jag inte hur Lucho tänker, vi spelar vår sista match innan uppehåll och har chansen att bli serie etta då är det fan tjänstefel att inte spela starkast möjliga elva, för hade vi gjort det så hade vi onekligen vunnit matchen och allt hade varit frid och fröjd men icke sa Enrique.
Barcelona Lion24
2016-10-03 18:12
Vi möter ett lag på bortaplan som kan slå vilket lag som helst på planeten. Samla ihop de allra bästa spelarna på respektive positioner och det drömlaget kan förlora mot Celta Vigo på bortaplan. Vad gör vi? Vi spelar med fyra spelare som inte är ordinarie i startelvan, alltså tar vi ut nästan hälften av startspelarna. Vi har en mittback (Mathieu) som inte har någon matchrytm alls, efter diverse skador och petningar. Till den här svåra borta matchen spelar en spelare utan matchrytm, form och tempo, alltså Mathieu. Till den här svåra borta matchen som kan vara jobbig för vilket drömlag som helst, så byter vi ut i stort sett hela mittfältet. Lägg till att man är medveten om att den ordinarie mittfältaren (Busi) inte alls är i matchform. Till det så är vår bästa spelare skadad på högerkanten och där får Rafinha som bekant spela, vilket är förståeligt.

Vi har alltså ett lag med elva spelare som aldrig någonsin har spelat tillsammans, vi gör det med en medvetenhet om att matchen som ska spelas är extremt svårt. Sist vi spelade här förlorade vi faktiskt med 4-1! Inte nog med att vi roterar/ändrar nästan hälften av utespelarna, till det ändrar vi också taktik! Från 4-3-3 som är vårt grundspel och grundtaktik ska vi alltså ändra på systemet också. Massrotation? Okej (nej), men i alla fall med grundsystemet kan man tänka. Alltså gör man det svåra, ännu svårare. Jag kommer aldrig i hela mitt liv hitta någon logik i det jag själv skriver just nu. Fotbollsavdelningen FC Barcelona är egentligen inte ett fotbollslag, det är friidrott på allra högsta nivå. Inget annat lag håller på med så mycket välgörenhet som vi gör, heller.

Ska jag vara ärlig så börjar jag tröttna grovt på detta. Jag börjar tröttna på den arroganta, nonchalanta och naiva stilen. Jag börjar tröttna på spelarnas brist på attityd, professionalism, disciplin och inställning. Under de senaste åren har jag alltid förknippat FC Barcelona med lojalitet. Vi har kanske inte vunnit alla matcher, men vi har varit lojala mot klubben.

Jag kan se LITE positivt med att vi ligger där vi ligger. Jag vill inte att vi ska ha ett så pass stort avstånd som vi hade förra säsongen vid/efter årsskiftet. Det leder till avslappning och nonchalans. Det blir inte heller bättre när man har en tränare som passar perfekt in på ordet. Jag jagar hellre än att leda med den tränaren som vi har. Det kanske minimerar nonchalansen och naiviteten.
Barcelona Blaugrana91
2016-10-03 17:59
Ja vad ska man egentligen säga ang. matchen igår? Det enda lilla positiva som man kan ta med sig är kämparglöden som spelarna visade upp i andra halvlek. I övrigt så var det en fullständig kollaps, men jag tänker inte peka ut någon enskild utan väljer att konstatera att det var en kollektiv kollaps. Men några saker vägde in lite mer. Enrique roterade återigen för mycket, visst är det fantastiskt att vi äntligen har en bred trupp värdig Barca och det är kul att man visar förtroende för hela truppen. Men det var trots allt Celta på bortaplan vi mötte. Att bänka både Iniesta och Rakitic i en sån match var på förhand inte smart och resultatet bekräftade ju bara det tyvärr... Vad gäller spelarna så ska samtliga ha kritik även om några höjde sig i andra. Mest kritik ska en viss Busquets och Ter Stege ha..... Busquets har varit bedrövlig ett tag nu.. Han ser otroligt klumpig och nonchalant ut och låg bakom Mönchengladbachs mål samt Celtas igår, förtjänar verkligen att bänkas. Tyvärr så har vi inte så många alternativ på bänken... Sedan har vi Ter Stegen, ja visst han är ung och ja hans spel med fötterna är oftast viktigt för oss, men att vid ställning 3-2 när vi dessutom har tryck på 3-3 hålla på att leka Xavi i straffområdet det är fullständigt oacceptabelt! Det är dessutom inte första gången han står för korkade misstag, samtidigt vet vi alla vilken potential han har. Men han får lägga ner med det här nonchalanta spelet om han ska ha en framtid i Barca.
Barcelona Mido
2016-10-03 16:20
Om jag var en tränare, och vill rotera, då är det enligt min åsikt max 2 spelare, inte fler. För då blir det obalans i laget. Håller med att busq.ska bänkad, låt masken spela där. Men herregud Pique, han måste bli kapten, och ska kräva det också.
Barcelona Ribohn Fan
2016-10-03 16:16
Barca börjar tappa sin själ och sin egen tro på hur fotbolls ska spelas. Har man haft en spelidé som man har följt så många år. 4-3-3 spel där utgångspunkten är hemma som borta, mot topplag och bottenlag. Alltid kontrollera spelet med eget bollinnehav, så fort bollen är förlorat, ska laget så snabbt som möjligt vinna tillbaks genom press och understöd. Efter denna princip måste man välja spelare som passar in i det spelmönstret Med säsongens nyförvärv och försäljningar, så känns vi bara obalanserade. Anfallet har jag nämnt tidigare att valet att ha bara 4 forwards och 2 stycken är straffområdens spelare. Där kommer största anledningen till hur allt Barca spel fallerar. När Neymar var borta för OS och Messi skadad, spelar vi 4-4-2. Ett 4-4-2 spel som är ej genom tänkt. Känns som om Lucho lämnar ut laget innan match utan match genom gång. Vi spelar så gott som med en rak fyrbackslinje och mittfältslinje. Det gör att när vi ska spela upp bollen hittar vi inga vinklar och trianglar att spela upp bollen och hamnar längre och längre ner i plan till slut hos målvakt. Då ska våran sämsta fotbollsspelare stå för uppspelen, helt fel enligt mig. Alla lag spelar nu mer man man i presspelet mot oss. Dem går upp med 2 man på våra mittbackar . Därför måste Vi hitta tillbaks att i uppspelen flytta upp ytterbackar högt i plan. Bredda med mittbackarna och Busquets styr uppspelen centralt. Då kommer alternativen att spela upp bollen bli fler. Och när det uppstår misstag har vi tre centrala spelare oftast på rätt sida om boll. Ett exempel är första målet i går. Busquets tappar inte bollen, den går förbi honom. Vi har ingen bakom, normalt i en 4-3-3 hade vi haft Iniesta där. Busquets i det läget felvänd och vi blir sårbara bakåt. Så Barca måste hitta en forwards som kan göra det som Messi och Neymar kan idag(finns många), så att vi fortfarande kan hålla upp och hota motståndarna med ett 4-3-3 spel. Det vi också behöver är löpstarka, snabba och bolltrygga innermittfältare, som orkar springa en hel match. Vi är för tröga på mitten. Det är för jävligt att en spelaren, som har fysiska anlagen emot sig, Busquets. Är den som springer mest för att vilja ha boll och springer mest för att vinna tillbaks bollen och han gör det bäst, fast han är i en stor formsvacka.
Barcelona Bosketts
2016-10-03 15:47
Det är ju inte alls irrelevant att jämföra dessa. Poängen är ju att det är vårt sätt att spela, och att även Valdes (som är Ter Stegens föregångare) gjorde liknande misstag.
Barcelona neymar JR
2016-10-03 15:26
Att han ska fortsätta spela som han gör är ju självklart, men det får aldrig gå över till arrogans. Och sluta använd valdes misstag som ursäkt när Mats gör misstag. Det är totalt irrelevant då det är 2 helt olika individer. ----- Hur ska man gör med busken & Neymar? Begränsa busken till 2 touch då är han som bäst och klistra fast Neymar på bänken. Han fick sin plats så jävla oförtjänt efter OS, Arda borde ha fått fortsatt förtroende. Denis kom in igår och var lovande, rätt attityd från honom. Han ska våga ta ännu mer plats oavsett vilka han spelar med.
Barcelona Iniesta70
2016-10-03 15:18
Ok,Ter Stegen tog ett felbeslut på deras fjärde mål men han hade ett par sekunder på sig. Lucho hade ju 72 timmar på sig till sina felbeslut....
Barcelona Bosketts
2016-10-03 15:16
Dessutom är Ter Stegen 24 år gammal, vilket är galet ungt för en målvakt. Jag ser hellre att han gör dessa misstag nu, som ung, och lär sig läxan än att göra dem i en CL-final som 30-åring.

Och jo, jag står fast vid att en Barcelonamålvakt ska spela på detta sätt. Att pressa upp motståndarna för att ge yta åt våra mittfältare. Att han blev lite väl kaxig igår är ett misstag, och baserat på hur vansinnig han blev efteråt tror och hoppas jag på att han lär sig något av det.
Barcelona El Pistolero #9
2016-10-03 14:59
Hänga Ter stegen efter att hela laget spelat bedrövligt... Hur tänker ni? Kolla länktips, en viss Valdés gör ett liknande misstag och kolla vilken målvakt han blev för oss.
Barcelona S.Eto'o
2016-10-03 14:56
Är ni seriösa med att ni inte vill Ter stegen ska ändra sig? Ingen som kritiserar honom har påstått han ska tjonga upp bollen vid varje utspark, nej detta är inte vår ideologi! Men kom igen nu ser ni inte att Mats vill vara den "nya Neuer" så hemsk mycket att han ska alltid försöka sig på akrobatiska eller liknande konst nummer för hypens skull. Säg mig en gång bravo eller valdes klacka bollen te medspelare eller väntar tills motståndarna närmar sig för att senare försöka finta bort honom med ett pass? Att spela mittback med valdes/bravo kontra Ter stegen är en stor skillnad. Jag förstår mig inte på hur ni använder argumenten "det är så en Barca målvakt ska spela" för helt ärligt Bravo spela aldrig så, han utsatte sällan sina backar för risk spel.
Barcelona Iniesta70
2016-10-03 14:49
Häng inte Ter Stegen.
Jag tror på honom och tycker han är världsklass! Vill inte att han ändrar sig ett dugg,kanske backarna ska flytta upp duttandet till mittfältet och släpa sina rövar upp mot mittplan och trycka upp laget och inte låta motståndarna flytta in och bosätta sig på vår planhalva. Vafan ,ska Ter Stegen behöva slå ut deras press med genomskärare?

Håller med El pistolero angående varför man håller på Barca.det ljuvliga spelet,presspelet,trianglar på mitten..
Barcelona Andrés V
2016-10-03 14:46
Vad är det egentligen med ter stegen, varför inte hitta dom enkla passningarna då och då, det är inte första gången han gör dessa misstag.
Barcelona El Pistolero #9
2016-10-03 14:38
Lucho: “I take responsibility for this defeat. Talking about the lineup after the match is easy. I have to decide on our 11 before kickoff." Samma kommentar som vanligt efter hans (yet again) konstiga laguttagning. Samma misstag kommer upprepas igen för hundrade gången, var så säkra. Vad som stör mig är två saker; det ena är Luchos sätt att rotera som är helt vansinnigt, där han gör samma misstag om o om igen. Du roterar inte borta mot Celta Vigo, utan hemma mot Deportivo, är det så svårt att förstå? Envis person som aldrig lär sig av sina misstag. Det andra är Luchos taktiska kompetens. Det är bedrövlig fotboll man får bevittna med jämna mellanrum. Spelarna ser helt lost ut på plan. Inget organiserat presspel, alla går sin egna väg som yra höns. Barça o 4-4-2, är det Moyes som är vår tränare? Jag har aldrig sett Barça sjunka så djupt med backlinjen som vi gör nu. Jämför Liverpool, City eller Spurs presspel med vårt? Som dag o natt. Vad hände med tiderna när vi var kända för vårt presspel o minimera ytor för motståndaren? Sånt ser man inte längre. Vad gör spelarna o Lucho när det inte är matchdag? Kan inte vara mycket för jag ser inget tydlig spelidé på plan. Vi börjar mer o mer likna det laget vi avskyr som mest på fotbollsplanen, framförallt när Messi inte är med. Några här är nöjda med andra halvlek. Vi skapa ju knappt något i andra? När vi anföll så var det inte många av våra spelare i boxen man hitta, noll fick jag det till rätt ofta. För mig är underhållning och bra lagspel från Barça vad jag vill se. Titlar är sekundärt.
Barcelona NoGo™
2016-10-03 14:34
En sak som man konstatera ju att de är dags att sätta Busquets på bänken tillsvidare! Han har varit en katastrof hela säsongen, dräller med bollar, blir bortspelad gång på gång, vet inte hur många gånger han varit ur position denna säsong... Nej de är bänken som gäller för han! Spelar hellre Masken eller Rakitic där. Luchos laguttagning igår var ju ett skämt! Rotera borta mot Celta innan uppehåll?! efterblivet! Håller med er nedan, ge bindeln till Pique! De som har den nu är inga kaptensmaterial imo.
Barcelona erkano
2016-10-03 14:30
tråkigt igår, nära ett poäng men icke sa stegen. bara att gå vidare och kämpa. pickan och arda och lite neymar jr var dom som ville prestera.
Barcelona neymar JR
2016-10-03 14:28
Jo men det är skillnad på misstag och idioti, gårdagens tabbe är rent ut sagt idioti och arrogans i ett. Hela högerkanten var ledig men ändå ska han göra det svåra. Att vi blir tillbaka pressade så enormt är just pga dom extra touchen mittbackarna + Mats tar. Valdes behövde aldrig använda mer än 2 touch eller ha mer än 2 s på sig att göra något vettigt med bollen. Fan vad man saknar valdes nu, han var som bäst när laget var som sämst. Han räddade oss kvar i matcherna när vi var dåliga. Men framförallt saknar man hans ledarstil från målet. Absolut inte Mats fel att vi förlorar, då alla var lika dåliga förutom en och annan.
Barcelona Nemesis 10
2016-10-03 14:26
Jag sa inför Atletico matchen att Busquets har varit väldigt osäker, jag kan inte minnas en säsong då Busquets har presterat så dåligt i inledningen som han har gjort hittills.

Förhoppningsvis gör Mathieu sin sista säsong i klubben, tyvärr går det inte att lita på honom då han en match kan spela ok för att sedan spela uruselt matchen efter.

Pique borde bli kapten över laget, killen visade ballar av stål igår och gav allt han kunde både defensivt och offensivt. Har nog aldrig sett den sidan av honom riktigt, känns skönt att få det bekräftat att han har det där inom sig.

Gomes blir bättre och bättre för varje match som går, känns som att han börjar komma in i laget. Han kommer bli en viktig spelare!

Ter Stegen gör två tabbar som slutar i 2 insläppta mål, visst är det uselt av honom men vi alla minns att Valdes också kunde göra såna tabbar när han hade en dålig dag.
Barcelona spelar ett spel med hög risk vilket betalar väldigt bra i längden men kan kosta oss i vissa matcher.

Umtiti är given i vår startelva, tycker dock att Digne ska få spela mer då jag tycker att Alba är lite för endimensionel.

Lucho ska också ha kritik för laguttagningen, han gör samma misstag ännu en gång och verkar inte lära sig vilket är väldigt störande. Att bänka Iniesta och Rakitic samtidigt mot Celta på bortaplan är som att be om en förlust på förhand.

Jag är fortfarande positiv, trots att vi ligger 2 poäng bakom första plats så tycker jag att det är ok. Tyvärr har vi en del spelare som behöver vakna till liv, speciellt Busquets, Ter Stegen, Neymar och Suarez. Vi förlorar mest p.g.a att vissa spelare är ofokuserade och nonchalanta, vi kommer bli MYCKET starkare när Messi och Umtiti är tillbaka!

Visca Barca!

Barcelona Bosketts
2016-10-03 13:57
En målvakt som spelar i Barcelona kommer ALLTID att göra misstag. Så enkelt är det. Det spel som vår filosofi och spelsystem tillämpar resulterar i att målvakten har mycket boll. Betydligt mer boll än i andra lag. Då sker misstag som de igår.
Det hände med Valdes, det hände med Bravo och det händer med Ter Stegen.

Vi saknar Umtiti och Messi. Två av våra absolut viktigaste spelare, samtidigt som Busquets startat säsongen bedrövligt. Detta tillsammans med en enorm ovilja att spela fotboll (NOLL hunger) och Celta Vigo spelar ut oss på hemmaplan. Det är inga konstigheter i mina ögon.
Barcelona neymar JR
2016-10-03 13:43
4-3 den här säsongen, progress kallas det... Vi började matchen så bra och kontrollerade det, vi låste deras kanter. Helt plötsligt börjar vi spela Hawaii fotboll med mittfältet i ingenmansland. Det passar celta ypperligt och vi blev överkörda i första halvlek. Allt för många som sviker, från tränare till målvakt. Men allra mest är det duon där framme och speciellt Neymar. Pique, iniesta och denis har hedern i behåll, gomes gör det godkänt. Tyvärr saknar vi umtiti nästan lika mycket som vi saknar Messi, försvaret är katastrof.
Barcelona S.Eto'o
2016-10-03 13:40
Vilken läxa har Ter stegen lärt sig? Han forsätter med samma misstag match efter match, jag skulle kunna ha förståelse om han som bravo försöker sig på en lätt pass men nej.... Han måste alltid vilja showa och hitta en omöjlig pass. Jag menar vilken målvakt försöker lobba över en motståndare som rusar mot dig istället för att passa hela högra kanten som var fri. Mido Atletico är liga etta, spelar klart många svåra borta matcher tex Barca celta samt Valencia, jag ser det inte som fiasko.
Barcelona Carles Puyol Beast
2016-10-03 13:39
Pique bör få kaptensbindel. Han visade vem han är och vilken ledare han är. Vi behöver en sån ledare på plan och just när man har det tufft på planen då behövs Pique. Lucho måste AGERA nu. Dags att ta bort busket o Iniesta och Messi från kaptensrollen. Vi måste ge rollen till Pique för att han visar mest vilja.
Barcelona Neymar N11
2016-10-03 13:35
Personligen förlåter jag laget tack vare deras prestation under 2a halvlek. Ter Stegen har nu lärt sig läxan precis som Valdes fick lära sig en gång i tiden. Hats off för Pique och hans krigar mentalitet som påminde mig mycket om Puyol. Såna här förluster gör också att kärleken till klubben ökar mer. Nu efter uppehållet får vi Umtiti och Messi tillbaka i truppen. Visca el Barca 4 ever
Barcelona Ribohn Fan
2016-10-03 12:33
Annons: