/spanien/barcelona/forum/18198.aspx/spanien/barcelona/forum/18198.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona petersays
2009-05-21 14:45
Keita nätade även i den matchen.
Barcelona Vampíro
2009-05-21 14:43
PILMÁ:

Mot Villarreal på El Madrigal i December startade både Keita och Sergi och som jag minns det så var Busquets den som agerade pivote och Keita den lite mer offensive. Precis som det brukar vara med andra ord när de två startar vilket är ungefär de flesta bortamatcherna i ligan den här säsongen.
Barcelona Im back
2009-05-21 14:42
Men ni får skilja på era egna åsikter och vad som är sannolikt. Det är två totalt olika saker. Ni får gärna tycka att Keita skulle passa som pivote men det är inte så troligt att Pep helt plötsligt petar Busquets för Keita på den platsen när han inte någon gång under säsongen har gjort det.
Barcelona petersays
2009-05-21 14:40
Kvittar för mig med. Det jag stör mig på är hur folk argumenterar. Häver fram sina högst personliga åsikter som om dom vore universella sanningar utan att basera något på fakta.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-05-21 14:38
Sådana matcher kvittar det om man startar med namn som Keita eller Busquets. Det är lagets motivation och aggressivitet som avgör vinst eller förlust. Därför kvittar det för mig vem av dom som startar.
Barcelona petersays
2009-05-21 14:37
"Ok.
Men matcher såsom mot Villarreal på borta plan där båda Yaya och Busquets inte fanns med från start då?
Vart agerade han Keita? "

Är du helt vissen? Busquets startade och blev utbytt mot Toure i 67:e minuten!
Barcelona petersays
2009-05-21 14:33
Låt mig på igenom argumenten här.

Keita har spelat många stora matcher som vänstermittfältare i Barca (sammanlagt 2484 minuter under säsongen) men i princip aldrig DM, men han spelade _ibland_ DM i Sevilla.

Busquets har i år spelat 2954 minuter, varav säkert över 2000 av dem minuterna som DM.

Ändå är Keita det överlägset säkraste kortet som DM mot Manchester United?

Nu lägger jag ned den här diskussionen för ni verkar ha bestämt er för att köra med helt ogrundade argument.
Barcelona Pep.G
2009-05-21 14:32
PILMÀ (Kärlek & Respekt)

Om jag kommer ihåg rätt så kvitterade han Villareals ledning med en nick ?
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2009-05-21 14:30
Ämne: El Kaiser de Michoac....
Att Gai skulle vara en högerfotad Messi är spot on. Men jag vet inte om jag håller med om att Thiago är lik Xavi. Mer lik Iniesta i så fall i och med att bägge dribblar väldigt mycket. Men vi är överrens på att mycket tyder på att dessa två blir väldidgt interssanta i framtiden. Annars då, vad tror du om Rochina? Är han B-lagets nummer 9 nästa säsong?
Barcelona PILMÀ (Kärlek & Respekt)
2009-05-21 14:30
Ämne: "Keita har spel....petersayss

Ok.
Men matcher såsom mot Villarreal på borta plan där båda Yaya och Busquets inte fanns med från start då?
Vart agerade han Keita?
Barcelona petersays
2009-05-21 14:28
"Keita har spelat samtliga stora matcher i år undantaget få matcher kan an säga. "

Det har han säkert. Men inte som pivoté!!
Vad är det med er?
Barcelona Pep.G
2009-05-21 14:27
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Justé, Fletcher har jag glömt. Jag som hela tiden har tänkt att Fergi kommer att starta med Fletcher och Park för att täppa till i mitten.
Barcelona PILMÀ (Kärlek & Respekt)
2009-05-21 14:26
Ämne: "Keita är nog e....

petersays

Keita har spelat samtliga stora matcher i år undantaget matcher på hemma plan kan an säga.

Han spelade t.o.m från start i de stora matcherna förutom få matcher.
Han spelade iinte från start MAtcher såsom mot Real på hemma/borta Valencia Villarreal senast på hemma och Chelsea/Bayern på hemma.
Då agerade han som inhoppare istället.

Men de stora matcherna på borta plan började han i mitten från start alla matcher.

Slut resultat: Pep vill ej ha Keita på hemma plan från start då blir det mindre Tiki taka passningen.
Barcelona fcs
2009-05-21 14:24
Jag hoppas att Guardiola gör inte samma mistag med Yaya Toure som mittback. Det fungerade inte mot Chelsea, kommer inte att fungera mot MANU heller.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-05-21 14:24
Ska Berbatov vara med i startelvan så är Toure en självklarhet tillsammans med Pique som mittbackar. Jag tror väldigt mycket på Busquets och tror faktiskt att matchen kan vinnas på mitten med spelskickliga mittfältare. Höjer Xavi, Iniesta och Busquets tempot i mitten så lär vi äga hela matchen.

Stort plus att Fletcher inte kan vara med. Han hade varit Fergusons första val i mitten för att störa våra mittfältare.
Barcelona Pep.G
2009-05-21 14:23
Im back

Jag anser bara att Keita är ett säkrare kort. Jag tror Xavi litar mer på en rutinerad Keita än vad han litar på en Busquets. Dessutom så behöver du en köttare a´la Keita eller Yaya mot Man Utd :)
Barcelona Pep.G
2009-05-21 14:21
petersays

Klart han kan, Keita var en tvåvägsspelare/DM i Sevilla och där gjorde han det riktigt bra. Dessutom så kan man spela som DM när man är en intränad tvåvägsspelare :)
Barcelona Im back
2009-05-21 14:21
Pep.G:
Med all respekt så verkar du inte veta vad du snackar om. Busquets går före Keita som pivote varje dag i veckan, i alla fall i Peps (den riktige) huvud. Att du sedan TYCKER något är väl helt ok men det är knappast troligt att det blir så.
Barcelona Pep.G
2009-05-21 14:20
petersays

Henry kommer att starta, tro mig. Han kommer säkert använda alla sorters preperat för att få starta. Den enda titeln han saknar är CL-titeln. Så länge han startar den CL-finalen och vinner så tror jag inte han bryr sig om han är skadad nästa säsong.

Iniesta har en mycket lättare skada än Titi och bör faktist starta den här matchen.
Barcelona petersays
2009-05-21 14:18
Pep.G
Men ditt argument varför Keita är ett säkrare kort är bara riktigt dåligt. Busquets har bara spelat DM mot lag i mitten/botten av ligan säger du. Men Keita har ju inte spelat DM alls (vet inte om han kan ha gjort det en eller två matcher i början av säsongen kanske) så han kan ju absolut inte räknas som ett SÄKRARE kort därför? Geez.
Barcelona petersays
2009-05-21 14:16
Pep.G
För mig spelar det faktiskt ingen roll vem av dem som spelar, jag tror det komemr gå jämt upp. Helst vill jag se Toure såklart, men Pep verkar bestämd på att använda honom som mittback och då är det väl så.

Men sedan hänger mycket på om både Henry och Iniesta är återhämtade tills dess. De tränade inte igår. Och frågan är om Pep vågar starta med två spelare som är färska från skada.
Barcelona Barca-nist
2009-05-21 14:15
Ferguson: Det blir en målfest i Rom

Länktips*
Barcelona Okkapokka
2009-05-21 14:15
El Kaiser de Michoacán

Av det jag sett så är Gai och Thiago the next big thing från La Masia. Den förstnämda ska vara en högerfotad Messi och den sistnämnda ska vara en ny Xavi.

Däremot har jag blivit väldigt imponerad av Gerard Deulofeu som spelar i Cadet A nu. Väldigt bra med boll och teknisk som attan. Sedan målar han rätt så frekvent också. Liverpool var som bekant 'nära' att värva honom tidigare men pappan nekade erbjudandet.

Så Gerard,Gai och Thiago är de som jag tror har en startelva plats i framtiden om allt går som det ska.
Barcelona Pep.G
2009-05-21 14:08
petersays

Sergi har spelat mot mitten och botten lag i spanska ligan. Han har inte mött lag som Man Utd. Om du såg matchen mot Chelsea så såg du att Xavi hellre passade bakåt än passade Sergi och där förlorar vi mycket. Keita är ett myckt säkrare kort. Dessutom så har han en magnifik bössa om spelet låser sig.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2009-05-21 14:08
Fy fan vad La Masía imponerar! Att ha ett lag som har chans på en trippel och (förmodligen) ställa upp med sju (!) egna produkter i en startelva i en CL-final är bara så jävla stort. Och det verkar ju inte finnas några tecken på att det kommer färre talanger (se länk). Man är ju jävligt nyfiken på Gai men frågan är om inte Thiago är ännu bättre? Bollen klistrad vi fötterna, grym vid fasta situationer och en sanslös dribblingsförmåga. Håll hårt i honom nu, pallar inte se honom hos Arsenal för att sedan se Wenger hyllas för att han ”hittat” Thiago. Det är ju inte så att det direkt krävs en raketforskare för att inse att det är något speciellt med honom.
Förövrigt, kolla på videon om Rochina! Vad vill han med att vara helt skitbra liksom? Kombinationen av vänsterskottet och dribblingarna med fysiken (182 cm) gör honom väldigt intressant. Där har du din nummer 9 nästa säsong, Luís Enrique.
Barcelona Yaya_toure
2009-05-21 14:06
petersays

Jag har faktiskt för mig att Keita har spelat Dm den här säsongen men är inte helt säker minns inte alla matcher han har startat
Barcelona el Flaco
2009-05-21 14:05
Bernie/

Mot United kommer vi köra med den nuvarande tröjan, inte den nya. Och det är vi som är "hemmalaget".
Barcelona petersays
2009-05-21 14:05
"Keita är nog ett säkrare kort, men vi får se :D "

Hur kan du påstå att Keita, som inte spelat en minut som DM under säsongen, är ett säkrare kort en busquets som spelat en bra bit över 1000 minuter som DM?
Barcelona Pep.G
2009-05-21 14:02
Yaya_toure

Keita om du frågar mig, men det mesta lutar mot Sergi :)
Barcelona Pep.G
2009-05-21 14:01
a L b

Röd + blå = Lila

Annons: