/spanien/barcelona/forum/18195.aspx/spanien/barcelona/forum/18195.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla
2009-05-20 23:32
Ämne: Gammle Motta klar fö....
Tyvärr så höll han inte måttet i Barça. Fostrad i klubben och spåddes en lysande framtid men alla skador och bristande disciplin på slutet gjorde att han blev överflödig. I Spanien drog han på sig alldeles för många gula och röda kort. Inte så konstigt med tanke på domarstandarden i ligan.

Nu lär Ronaldinho bli glad för nu får han en av sina bästa kompisar i samma stad. Nattklubbarna i Milano lär blomstra. ;)
Barcelona Okkapokka
2009-05-20 23:30
Pep.G

Jäklar vilken optimism. Önskar ibland att man var likdan men jag väljer ofta att vara inställd på förlust innan matchen ens börjat, sätta förväntningarna lågt liksom. Så man slipper bli besviken om det inte blev som man trodde innan. ;-)
Barcelona BlueRed.
2009-05-20 23:27
För övrigt så verkar vår gamle mittfältare Motta vara klar för Inter, tillsammans med Diego Milito.

*Länk
GradinataNord
2009-05-20 23:25
Gammle Motta klar för Inter...! Vore varit kul med en comeback i Braca istället...!
Barcelona Essarhaddon
2009-05-20 23:25
Kolla länken. Ganska komiskt att dom skriver om första träningen med CL-finalbollen och har bild på Abidal :)
Barcelona Pep.G
2009-05-20 23:20
Hoppas Henry är i form nu på onsdag. Vilken show han kommer att ha med O´Shea alltså ! Messi VS Evra kommer också att bli kul, det såg vi senast. Xavi och Iniesta VS Carrick och Andersson kommer att bli riktigt fun för oss Culés, om Man Utd vågar spela fotboll !

Jag hoppas innerligt att Rio missar CL-finalen :=)

Puyol-Pique-Yaya-Sylvinho är en backlinje som hade platsat i vilket lag som helst. Yaya är vår Marquez den här matchen. Jag hoppas på fler fina räder av den gode Toure. Kanske några fler tvåfotare månne ?

Grabbar, jag är kanske lite väl optimistisk, men jag är 90 % säker på att vi vinner CL-finalen. Vi är helt enkelt för bra för Man Utd :D:D
Barcelona Smogen
2009-05-20 23:17
Srna är riktigt bra, fast är inte han oftast mittfältare?
tror annars att Lahm är ett bättre alternativ, och om inte det går ser jag hellre någon yngre lovande spelare som har möjlighet att vara både till höger och vänster back...
Eller eventuellt någon som kan vara vänster back och vänster anfallare, typ Zirkhov.
utlånade Henrique kan ju nämligen spela som högerback också...
Barcelona NoGo™
2009-05-20 23:17
Okkapokka

Tack för svar :)

Grattis till Shaktar som verkligen förtjänade att vinna och som nån påpekande som liknar deras spel vårat så det var kul att titta på. Man of the match var ju lätt Srna, grym ju!
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-05-20 23:15
Kul att våra Champions league gruppmotståndare vann Uefa cupen :P
Barcelona Squez
2009-05-20 23:13
Angående Alves skada så skriver Sport.es att han ska undersökas mer noggrann imorgon för att fastställa hur pass allvarlig skadan är samt hur länge han blir borta. Han har råkat ut för en stukning och det är tveksamt om man spelar på söndag.
Barcelona Criff
2009-05-20 23:03
Jag tycker Wilian ser ännu mer hetare ut :)

Srna är också riktigt dominant, kan inte han lira både vänster o högerback?
Han kanske hade varit något för oss?
Barcelona Smogen
2009-05-20 23:00
blir också mer och mer imponerad av Shaktar, dom spelar riktigt bra, påminner en del om barcelonas spel faktsikt. Förstår varför vi hade svårt för dom på bortaplan.
Framförallt tycker jag Fernadinho är riktigt vass, men det har han visat tidigare.
Barcelona Criff
2009-05-20 22:59
Vad underhållande fotboll Shaktar spelar. Påminner lite om vårt spel :)

Werder Bremen spelar PRECiS som de Engelska topplagen, FÖRSVARA, FÖRSVARA och ännu en gång så vinner fotbollen :D
Barcelona Smogen
2009-05-20 22:57
undras hur Motta ska klara sig i inter, men om han får gå skadefri i några dagar är jag säker på at han kommer vara en riktigt vass spelare....
Barcelona un crack
2009-05-20 22:42
noo, orolig för alves! hoppas det fixar sig snabbt, man vill ju ändå se honom de två sista ligamatcherna! Någon som har stabil spanska som vet hur det ligger till?

visca barca!
Barcelona Saman.
2009-05-20 22:30
Vår Milito kanske vill återförenas med brosan? :)
Barcelona Barca_4_lajjf
2009-05-20 22:25
D.Milito och vår gamle Motta är klara för INTER!
Barcelona Smogen
2009-05-20 22:13
Intressan artikel från Zaragoza angående deras köp av Matuzalem från Shaktar. Som jag tolkar det betalade dom utköpsklausulen och fick spelaren, dock mot Shaktars vilja. Nu har det dömts att eftersom -shaktar inte gick med på affären har dom rätt till mer ersättning.
I så fall skulle det ju göra alla utköpsklausuler i kontrakt helt verkningslösa.....
Barcelona Okkapokka
2009-05-20 22:03
NoGo

Med mina svaga spanska kunskaper så kan jag berätta att han har stukat foten i alla fall. Och som jag fattar det så missar han resterande matcher av säsongen.

Någon annan rätta mig om jag har fel.
Barcelona NoGo™
2009-05-20 21:58
Canaletes

Vad är det för typ av skada och står det hur länge han blir borta? Förstår inte spanska så det är därför jag frågar.
Barcelona Barcadinho.
2009-05-20 21:53
Den startelva som Sport och EMD annonserar verkar vara mycket troligt.
Och det betyder att båda Sylvinho och Cáceres får starta på bänken.

Och det är en mycket stark elva.

Det finns ”bara” fyra positioner som är öppna,
vänster back, högerback. defensiv mittfält och mittback med Pique.

Frågan är vad man vill prioritera först.

Jag tror Pep väger högst högerbacken.
Vem är det som kan ersätta Alves på det bästa möjliga sättet?
Det är viktigt här att ha en spelare som har ett bra omdöme av spelet. Att han vet när det är dags att sticka uppåt och när det är bäst och stanna kvar. Och någon som inte är nervös och se C.R eller någon annan framför sig.
Svaret är förstås Puyol.
Han har vikarierat förut till höger och gjorde det mycket bra.

Om Puyol är till höger så kommer nästa fråga automatisk.
Vem spelar då bredvid Pique?

Ser man till sista matchen mot Chelsea och cupmatchen mot Bilbao så blir svaret Yaya.
Han har gjort ett mycket bra jobb som mittback på de här matcherna (utom några minuter i början mot chelski).

Det återstår då vänsterback och MF –
Caceres och Sylvinho har spelat för lite under hela säsongen. Dessutom kan Caceres tappa huvud och Sylv är inte ung längre.
Det finns bara Keita och Busqi kvar för de här positionerna.

Jag tror verkligen på den här truppen. Jag vet att United är i kanon bra form och de har en briljant trupp. Men jag tror på Barca, trots allt.

Oavsett vad som händer så är jag super nöjd med den här säsongen!

Vinner vi trippeln så blir truppen och framförallt Pep helgon förklarade för minst en generation framåt.

Barcelona Rambla
2009-05-20 21:52
Ämne: Alves skadad...
....
Skit också. Tur i oturen att det var Alves då eftersom han ändå är avstängd. Inga fler skador nu tack.
Barcelona Okkapokka
2009-05-20 21:49
Shakhtar får väl vara tacksamma för Leos avgörande mål i första mötet i CL gruppspelet. Dom hade inte varit i finalen annars :P

Canaletes

Han har gjort sitt den här säsongen ändå. Det är bara CL-finalen som väger tungt av kvarvarande matcher och den matchen kan han inte delta i. Så den här skadan dök upp väldigt lägligt i så fall.
Canaletes
2009-05-20 21:46
Alves skadad...
Barcelona Rambla
2009-05-20 21:41
Underhållande Uefa Cup-final. Kan man vara mer iskall än Rosenberg? Han suger rent ut sagt och det finns ingen fighting spirit alls där känns det som.
Real Madrid Mackann
2009-05-20 21:15
Ämne: Oha789

Helt rätt....
Real har också en fantastisk ungdomsakademi men vi tar till skillnad från Barcelona inte tillvara på våra talanger. Istället köper vi spelare som Heinze, Saviola och Huntelaar.
De La Red är en fantastisk spelare som tyvärr kanske aldrig kommer spela fotboll igen.
Hoppas verkligen att Granero och Negredo får spela när de kommer tillbaka. Åtminstone Granero.
Barcelona El Tiburon
2009-05-20 20:53
ED DA´ MAN

Jag funderar också på att sticka ner till Barcelona nästa säsong och hittade denna hemsida för några dagar sen. Verkar bra och pålitlig. Om du blir medlem skickar de information t ex när 09/10:s spelschema dyker upp.
Barcelona anthyx
2009-05-20 19:00
Laporta kan inte bli omvald igen va?
Men kan han bli vald mandated efter någon har varit president 1 runda?
Barcelona JoeyLa
2009-05-20 18:32
för alla er som sa att jag var okunnig när jag skrev samma uppställning som verkar vara officiell till finalen, men jag tycker att uppställningen är grymt bra och vår absolut starkaste med tanke på avstängningar och skadade
Barcelona Pep.G
2009-05-20 17:55
Hade jag varit Pep så hade jag valt någon av dem här backlinjerna :

Puyol-Yaya-Pique-Sylvinho
---------Keita-----------

eller

Caceres-Puyol-Pique-Keita
----------Yaya-----------

Så länge som inte Sergi startar så är jag nöjd.

Inget illa menat Sergi, men den här matchen är för stor för att vi ska förlora mittfältet. En köttare a´la Keita eller Yaya är det ultimata :)
Annons: