/spanien/barcelona/forum/18191.aspx/spanien/barcelona/forum/18191.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-05-23 17:58
Barcaloni

Nu bryr jag mig inte om hans uppväxt, tjänar man mest i världen av alla fotbollspelare har man ett ansvar att inte missa ca. 80 träningar som Dinho gjorde, att inte festa för mycket under säsongen, att komma tillbaka från landslagsuppdrag i tid och inte bli försenad pga. festande i Brasilien, att tillsammans med Deco vägra åka tillbaka till Barcelona med laget från bortamatchen mot Zaragoza och istället åka själva tillbaka.

Förstår du nu varför jag pratar om personlighet och respekt till laget? I en klubb som Barcelona tillåts ingen att tro att han är större än laget, det fick inte Maradona, det fick inte Rivaldo och det fick inte Ronaldinho. Det är Barcelona mycket noga med.

Jag älskar Ronaldinho men är samtidigt mycket glad över att han lämnade Barcelona. För mig kommer alltid klubben först, spelare kommer o går men färgerna sitter kvar på tröjan.

Jag är mycket övertygad om att en spelare som Luis Enrique tar en större plats i en cules hjärta i längden än Ronaldinho trots att han inte vunnit lika mycket som honom.
Barcelona VizzlA
2009-05-23 17:43
rimlig lineup?
oier
Sanchez muniesa caceres abidal
Xavi Torres
thiago Gudjohnsen

hleb bojan jeffren

etoo istället för bojan är möjligt men tror inte det..hade vart bra om han kom igång till finalen..
hleb eller pedro på höger kanten?..
Barcelona Ciao-V
2009-05-23 17:41
Ska ni hâlla pâ med och jämföra Ronadinho och Messi nu igen?
Hur bra Ronadinho ân har varit sâ är han historia idag. Tyvärr, mâ jag säga. Historia lâter vi ât böckerna. Messi ä bäst idag och tillhör framtiden.
Nu ska jag iväg och försöka att hinna med nâgra öl till innan matchen.
Ha det...
Barcelona Barcaloni
2009-05-23 17:40
Ämne: Ronaldinho i sina bä....
Barcelonito//
"Men Messi har en förmåga att påverka matchen mer och oftast avgöra i viktiga stunder."
Med Ronaldinho på plan behövde man knappast oroa sig om att avgöra matchen i sista stunden. Han bar hela laget på sina axlar, och avgjorde viktiga stora matcher för oss. Messi är dels för ung än för att göra det, och dels omringad av ett bättre gäng än det Dinho hade på sin tid. Notera att jag sa viktiga stora matcher.. inte vilka matcher som helst. Samt att Ronaldinhos starkaste sida, var inte att göra mål. Det var det vackra spelet han bjöd upp till. Inte för att tala om hans otroligt snygga frisparkar, passningar, teknik.. i stort sätt allt. Som du säger så var han lite mer komplett än dagens Messi.

En annan sak vännen.. Snacka inte om Ronaldinhos personlighet då du verkar inte ens fatta va en den är. Det du snackar om är ingen personlighet utan ovanor. En ny livsstil som han hamnade i, pga att han inte växte upp i en miljö likt den Messi uppfostrades i. Tänk dig själv att gå från att spela på gatan, till världens bästa och mest omtyckta fotbollsspelare. Då kan du förstå att det aldrig skulle funka oavsett hur mkt man än försöker motstå frestelserna.

Som det var sagt, jag älskar Messi minst lika mkt som du om inte mer. Killen är från en annan planet, och han kommer antagligen bli en av de största legenderna i fotbollsvärlden och just inom Barcelona. Men NI som har börjat heja på Barca nyligen (jag menar inte dig nödvändigtvis) har ingen rätt att kritisera oss, då ni verkar inte ha förstått hur mycket Ronaldinho betydde för oss. End of story!
Barcelona Abbe_
2009-05-23 17:39
Ämne: Jag tror faktiskt in....
Som sagt, Alves skadad, borta resten av säsongen.

Grattis Wolfsburg, kul! :-).
Barcelona PILMÀ (Kärlek & Respekt)
2009-05-23 17:38
Jaaa och där lyfter Wolfsburg Bundsliga:) Jaaaaa.
Fan vad denna Grafite imponerar på mig stort:D
Barcelona Moe-_-
2009-05-23 17:29
Titta och njut av min favorit spelare ;)
2009-05-23 17:25
Dani Alves är skadad 3 veckor. Abidal kommer däremot att starta.

Henk Ten Cate - El Mister

Jag menar inte bara avgöra genom mål. Messi är farlig varje gång han rör bollen och gör allting i fart och då blir han direkt mycket farligare. Ronaldinho kunde emellanåt bara ta det lugnt och sänka tempot i matchen.
Barcelona nemo
2009-05-23 17:23
JR. Honken: Om jag inte har fel är Alves skadad.
Barcelona Jr. Honken
2009-05-23 17:22
Jag tror faktiskt inte att någon från det "ordinarie" laget kommer att starta ikväll. Om någon, skulle det ju isåfall vara Dani Alves. Han är ju som bekant avstängd i CL-finalen, och behöver pga det inte vila denna matchen.

Visca el Barca!
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2009-05-23 17:21
Ämne: Ronaldinho i sina bä....
Avgöra i viktiga stunder? Det var en av många stora saker Ronaldinho var bäst på i mina ögon. Messi såg blek ut mot Chelsea i båda matcherna och Ronaldinho avgjorde i stort sett de mötet för 3 säsonger sen...
Barcelona Ryberg!
2009-05-23 17:21
Någon som vet om man kan köpa matchen någonstans? orkar inte streama verkligen.. :)
Barcelona Hetfield
2009-05-23 17:05
Med risk föratt dra upp gamla topics, men förstår mig inte på folk som säger att Messi är bättre än Ronaldinho.

När Ronaldinho var som bäst så var han en komplett fotbollspelare, så enkelt är det , men å andra sidan så blev Ronaldinho en mega stjärna vid 25-26 år åldern, och Messi är en mega stjärna trots att han är ett par år yngre, så hoppas på att Messi kan bli bättre än Ronnie
Barcelona lameG^
2009-05-23 16:51
Hoppas att etoo är på bänken och att vi startar med pedro-bojan-jeffren i anfallet. Marc Muniesa som många pratar om hoppas jag vi får se från start idag.

Barcelona Bernie
2009-05-23 16:24
Marc Muniesa är en stor talang och vi måste hålla koll på honom och ge honom chanser för det sägs att han i framtiden kommer vara nye Puyi.
Barcelona BlueRed.
2009-05-23 16:13
För övrigt så kanske Marc Muniesa debuterar idag. Han har utvecklats riktigt bra och sägs vara den nya Puyol. Högintressant spelare.
2009-05-23 16:11
Ronaldinho i sina bästa stunder var en mer komplett spelare är vad Messi är idag. Men Messi har en förmåga att påverka matchen mer och oftast avgöra i viktiga stunder. Messi har fortfarande en del att förbättra, speciellt i spel utan boll och skott och frisparkar utanför straffområdet. Men Messi är fortfarande målfarligare än vad Dinho var.

Nu ska man aldrig glömma Ronaldinho som lyfte vår klubb till toppen igen men samtidigt ska man försöka se framåt och hylla den som fortfarande är i vår klubb.

Messis största fördel jämfört med Ronaldinho är hans personlighet och sättet han undviker det negativa vid sidan om fotbollen. Han visar mer respekt för laget, ledningen, klubben och fansen än vad Ronaldinho kan någonsin drömma om att göra. Därför tycker jag mycket mer om Messi.
Barcelona BlueRed.
2009-05-23 16:07
Någon som bör starta ikväll är Jeffren, han var riktigt bra dem minuter han fick förra veckan.

Berra_777 - Gonzalo Higuaín y Iker Casillas
2009-05-23 15:58
Visas inte eran match idag? Hittar den nämligen inte på varken tvmatchen eller sporttv.se...
Barcelona nylén
2009-05-23 15:51
ställen var snygga. de blev ju lite orange rosa borta ställ hemma var hur snygga som helst. dem måste man bara skaffa sig

tror på seger med 2-0 på onsdag
Canaletes
2009-05-23 15:47
Det blev till slut inte några rosa tröjor som bortaställ.

Det spekulerades ju innan ganska mycket...
Barcelona barcino
2009-05-23 15:44
Ämne: Ämne: grabbar....
ok TACK :D ..

va tror ni de blir ikväll? HUr vill ni att vi ska starta ikväll?
Barcelona Barcaloni
2009-05-23 15:43
Ämne: Hur länge till ska d....
Blir verkligen irriterad när några ungar här visar ingen respekt för en fotbollslegend som ledde klubben för 3-4 år.
Hur kan man glömma mannen som självaste Bernabeu hyllade?
Hur kan ni glömma hans "one man shows"?
En spelare som adderade en ny division till fotbollen?

Messi är ju världens skickligaste spelare just nu, inget snack om saken. Men det fanns saker som bara Ronaldinho kunde göra med bollen, hela världen älskade och respekterade honom för det. Så jag föreslår att ni gör det samma!
Barcelona Gaucho!
2009-05-23 15:41
Ämne: grabbar vet någon hu....
Runt en 100-lapp så har du dina saker efter 7-10 dagar :)
Canaletes
2009-05-23 15:41
Ämne: haha kolla bara hur ....
hahah, de är ju så komiskt!! :P

barn vs vuxna
Barcelona barcino
2009-05-23 15:33
grabbar vet någon hur mkt frakten kostar när man beställer från barcelonas hemsida? elr finns det nån svensk hemsida med barcelona prylar osv???
2009-05-23 15:25
Bara ett litet tips:P

Till er som är intresserade av fotbollen så kan jag rekommendera att kolla på Bundsliga för det ska avgöras idag.
Hoppas på Wolfsburg för att de förtjänar det mer än andra lag.
Barcelona Dizzy
2009-05-23 15:12
Längtar tills Onsdag fi fan!

Final!!
2009-05-23 15:08
Ämne: haha kolla bara hur ....
Synd att Gago får jaga bollen så mycker på grund av att paret Xavi/Iniesta är samtidigt på plan:P hehe
Barcelona joninho__90
2009-05-23 15:06
haha kolla bara hur vi leker med real :D Iniestas dragning 0:51 klockren!

Länktips!
Annons: