/spanien/barcelona/forum/18188.aspx/spanien/barcelona/forum/18188.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla
2009-05-19 00:13
Egentligen är det förvånansvärt hur Henry klarat en hel säsong utan skador. Ja tills nu när Ramos bestämde sig för att sparka ner honom bakifrån vid en kontring. Om vi jämför med förra säsongen så har han klarat denna otroligt bra. Det samma gäller Messi. Inte en riktigt skada på hela säsongen. Nu är man livrädd att han ska åka på en sträckning/bristning under förberedelserna till finalen. Det skulle vara så typiskt Barça.
Barcelona Sersari
2009-05-19 00:12
Rambla

Har du länk på det där Ferguson sa angående Ronaldo, haha fan vad sköna dom är som säger åt honom att inte dra dit. Vad fan ska han där och göra? Han kommer aldrig bli bättre i Madrid, i United är han ju kung så jag förstår inte hur han tänker. Han kommer vinna titlar hos United, vilket han ju vill som mest. Kanske vädret som lockar?

Centre-half är det mittback eller? Skulle vara sjyst om du kunde länka:)

Barcelona el Flaco
2009-05-19 00:10
Många av spelarna i startelvan har spelat non-stop i nästan 2-3 månader. Jag tror inte att en liten vila på två veckor kommer ha någon negativ påverkan på deras matchform.
Barcelona Rambla
2009-05-19 00:10
Ämne: Fast nu, Rambla, är ....
Visst är det så men jag tror knappast att spelarna helt tappar form under en vecka när man samtidigt tränar för fullt. Sen så ska vi komma ihåg att det inte är hela truppen som ställs över utan de som haft småskavanker och de som haft mest speltid. Vilan kommer bara att göra dem gott.
Barcelona Okkapokka
2009-05-19 00:09
Om Iniesta och Henry är helt friska så skulle jag låta dom spela 10-20 minuter i matchen mot Osasuna. Lite matchtid bör dom få innan CL-finalen som väntar.
Barcelona Kim
2009-05-19 00:07
Fast nu, Rambla, är det en rätt rejäl skillnad mellan dubbla träningspass och riktigt matchande. Men det antar jag ju att du redan har koll på.
Barcelona Rambla
2009-05-18 23:59
Ämne: Rambla

Haha, det....Du tror inte att alla spelarna ändå kommer att vara på Camp Nou under matchen för att hyllas? Skulle de vara ute och spela golf eller något?

Tappa form? Ähum, det finns något som heter dubbla träningspass per dag.
Barcelona Pep.G
2009-05-18 23:58
Gonzalez_Barca

Kolla på vad jag skrev till Rambla precis. Spelare kan tappa matchform genom för mycket vilande.
Barcelona Pep.G
2009-05-18 23:56
Rambla

Haha, det kanske jag gör, men man måste ändå tänka realistiskt. 98 000 människor ska dit för att fira med det vinnande laget och inte med C-laget, dessutom så vill jag inte att dem ska vila alltför mycket. Dem kommer då att tappa match form. Det är iallafall vad jag tror :/
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-05-18 23:55
Pep.G

och riskera skador inför finalen? låter inte vettigt.. Enda ordinarie spelare vi lär se är Alves och Abidal..
Barcelona Rambla
2009-05-18 23:55
“After Barça battered Real Madrid 6-2,” Ferguson reported, “our players were telling Cristiano that if he goes to the Bernabeu he’ll have to play centre-half.”

Hehe, så där lagom roligt från Ferguson. Ronalod blir tydligen lite tråkad av sina lagkamrater angående en enventull flytt till Madrid.
Barcelona Rambla
2009-05-18 23:53
Ämne: Rambla

Jag tror ....
Då tror du tvärt emot vad Pep själv har sagt.
Barcelona Pep.G
2009-05-18 23:51
Rambla

Jag tror på en fulltalig startelva nu mot Osasuna. Liga bucklan kommer att bli buren då och 98 000 människor vill säkert ha en fest så jag tror starkt på vår bästa elva. Glöm inte att vi vill över 107 mål gränsen också:P
Barcelona Barcaloni
2009-05-18 23:50
Laget och fansen kommer att fira guldet efter Osasuna matchen på Camp Nou.

"Josep Guardiola’s side intend to use the occasion to celebrate their historic league and cup double."
Barcelona NoGo™
2009-05-18 23:49
el Flaco

Tack för länk! =), Intressant faktiskt även om man inte förstod vad dom sa hehe. Måste vara rätt stort att träna lite med Dinho, inte vilken spelare som helst precis . Såg även att Albertini skymtade förbi, inte igår precis.
Barcelona Rambla
2009-05-18 23:46
Spelarna är lediga tills på onsdag kl. 18. Fast Henry och Iniesta fortsätter sin rehabsträning för att hinna bli friska till CL-finalen. Här är hemligt tagna rörliga bilder på en stängd träning där man kan se Henry träna. Jag tror inte det kommer att vara några problem med honom. Frågan är bara hur mycket tempo han tappat under tiden?

För övrigt så har Pep sagt att de som inte reste med till Mallorca inte kommer att deltaga mer i ligan den här säsongen. De ska enbart vila, träna och förbereda sig för Rom.
Barcelona Barca-nist
2009-05-18 23:45
härlig video*

från min 1 barca
Barcelona BlueRed.
2009-05-18 23:37
R.D.A.M

Mycket troligt att dem får spela, Henry´s skada verkade inte vara så illa, då han fortsatte och spela även efter smällen. Sen hur mycket smärta som kom till efter matchen har jag då ingen aning om.
Samma sak gäller Iniesta som kunde springa en bit till under matchen som kan skada sig.

Jag tror båda kommer vara tillgängliga och förmodligen starta matchen också.
Barcelona el Flaco
NoGo/

Hela träningen med Ronaldinho och de barnen finns i länktipset. Precis som ungarna påpekade så verkade han rätt blyg.
Barcelona NoGo™
Pep.G

Ja det får man verkligen hoppas på =)
Barcelona R.D.A.M
2009-05-18 23:34
Tänkte höra om det är ngn som vet hur det ligger till med Iniesta och Henry. Kommer de att spela i finalen? Det är ju inte långt kvar nu...
Barcelona Barca-nist
2009-05-18 23:34
det ryktas om att pele är på väg till real också. ;)
Barcelona Pep.G
2009-05-18 23:31
NoGo™

Fntastiska tider. E ny era på ingång månne ?!
Barcelona Barca-nist
cl final den 27 maj..perfekt tillfälle att festa också.lönedag hehehe

det blir en stor fest det kan jag lova
Barcelona Okkapokka
Gai Assulin har inte ett spanskt pass vilket gör att han inte kan gå mellan A-laget och Barça Athletic. Annars hade israeliten fått chansen för längesen.
Barcelona Oha789
2009-05-18 23:28
NoGo™

Aa exakt han menar jag...

Den killen tror jag Barcleona satsar stort på.

Sen blev jag riktigt leddsen att Gay Assulin inte fick Chansen i den senaste matchen. jag vill ablsut inte att han ska lämna Barcelona.
Barcelona NoGo™
2009-05-18 23:25
Oha789

Tror du tänker på Christian Ceballos, *länkips*

Han kan nog bli riktigt bra i framtiden, man kan ju alltid hoppas på en ny Dinho :P

Pep.G

Skön låt som fan! Har lyssnat på den 24/7 sen i söndags :D
Barcelona Pep.G
2009-05-18 23:22
Fy fan vilken härlig videon. Mina damer och herrar Fc Barcelona 04-07. NJUUUUT säger jag bara !
Barcelona Pep.G
2009-05-18 23:20
Oha789

Klart som fan att vi vinner nu den 27e :D
Barcelona Oha789
2009-05-18 23:19
Grabbar jag får mycket att tänka på en kille som spelar i Barcelonas undomslag och han var med och trixa med Ronaldinho på en träning. kan har vara den nya stora sjärnan Barcelona satsar på?
Annons: