/spanien/barcelona/forum/18187.aspx/spanien/barcelona/forum/18187.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield
2009-07-24 14:16
Westinho/Walking Legend

Förlåt men har ni hört talas om Maradona, Batistuta, Rivaldo, Pele , Zidane, Del Piero osv?

Ronaldinho var på topp i 2-3 år, Zidane presterade på topp i över 10 år, så Ronaldinho är inte ens nära den absoluta toppen, men håller med om att han var magisk under den perioden
Cruijff
2009-07-24 14:15
Ämne: PS// Håller fullstän....
PS:

Det där var fantastikt vanligt på Interforumet...och jag hoppas inte det blir en dominerande inslag i foruminläggen här. Det borde vara lugnt...det finns en önskan om att få tycka synd om sig själva bland interistas, blir väl så när man inte vunnit nåt på typ sjukt länge, och när zlatan kom fick de en uppmärksamhet de inte var vana vid och istället för att glädjas betedde de sig såm småbarn och började ösa galla över zlatan...det enda jag kan komma på är faktisk jante...han ska inte komma hit och tro att han kan få oss glad efter alla dessa dystra år, typ. och så går killen och vinner ligan åt dom tre år på raken.

samma sak borde inte hända här...dels är vi vana vid att barca får positv media, dels är vi vana vid framgångar. zlatan är liksom pricken över i:t och inte en absolut nödvändighet i barca, så som han var i inter.

Så till er alla som är negativa till zlatanvärvningen, innan ni kör igång en negativ kör av klagande, fundera ett par varv varför ni känner som ni gör. Är det då jante som spökar; håll ert klagande för er själva ska ni se att vi alla mår bättre på forumet.
Barcelona westinho
2009-07-24 14:14
walking legend

Håller med till 100 %.
Barcelona walking legend
2009-07-24 14:09
ronaldinho är bäst genom tiderna i fotbolls världen.. iafall för mig. kommer var min ikon inom fortboll så länge jag lever. hans fotbolls konster kan inte beskrivas..som sagt FINNS BARA EN R10!
Barcelona westinho
2009-07-24 14:09
Hetfield

Aa jag trodde samma sak, men sen läste jag Spurs inför-rapport och kollade även tv-tablån. Hoppas dock det stämmer att de har ändrat.
Barcelona tribente_magico
2009-07-24 14:07
Ämne: malique

Ändå lyck....
kommer aldrig komma nån spelare som Ronaldinho när han var som bäst, han va helt insane.

kombinera teknik och effektivitet på ett sjukt sätt. messi är väldigt nära men ronaldinho var mer publikfriande.
Barcelona Hetfield
2009-07-24 14:06
Westinho

Tror att Tvsport ändrade på tiden, så de visar nog 21.00 , men jag kan ha fel
Barcelona westinho
2009-07-24 14:03
Så det blir stream som gäller första halvtimmen ikväll...tråkigt. Önskar Gai, Bojan, Henrique och J2S får starta.
Barcelona Barca o Mort!
2009-07-24 13:58
Men enligt Goal så var Hleb med i Maxwell dealen inte Ibra. Och den är ju så gott som klar eller, så det är väl inga problem?..
Barcelona Rambla - K9
2009-07-24 13:53
Ämne: Rambla - K9

Japp,....Ah, Tv4-sport! Ännu bättre ju. :)

Bra med Euro League även om CL hade varit ännu bättre. K9 behöver även tuffare matcher mot annat europeiskt motstånd. Han, Suarez och Suljemani kan nog bilda en intressant tridente. Jag gillar Martin Jol, en riktig mysgubbe. Han gjorde det bra i Tottenham trots att klubben oftast är ett kaos. Även i Hamburg gjorde han ett kanonjobb fast de förlorade sin största stjärna VdV under försäsongen. Jag minns en del matcher
från Uefa-cupen där de var helt fantastiska. Speciellt mot Man City. De spelade en väldigt underhållande fotboll.

Förresten, är det den gode Frank de Boer du hyllar med ditt nick trots att du är milanista? Trevligt. ;)
Valencia de Boer
2009-07-24 13:46
Rambla - K9

Japp, det blev en plats i Europa League (igen... suck) efter att laget slutat på tredje plats. Men jag tror på Martin Jol - i år vänder det!

Det är faktiskt TV4-Sport som har rättigheter till Eredivisie nästa säsong. Mer Holländsk fotboll åt folket :)
Barcelona Rambla - K9
2009-07-24 13:39
de Boer

Ajax kan mycket väl vara den mest optimala lösningen faktiskt. Som du är inne på, nästet för 4-3-3 och possession-fotboll. Tydligen så kommer Canal+ att sända mycket mer från Eredivise nästa säsong så det är bara positivt för oss som vill se honom spela och utvecklas. Jag hoppas på Ajax nu, annars Roma som också går att följa på Tv en hel del. Förresten, hur slutade det för Ajax? Fick de en Euro League-plats åtminstone?
Barcelona Jeffren-09
2009-07-24 13:34
Enligt flera medier i både Spanien, Tyskland och Italien,VÄGRAR nu Hleb att flytta på sig.
"Jag har ett gällande kontrakt med Barca och jag har för avsikt att stanna här",säger han.
Barcelona Hetfield
2009-07-24 13:28
Lustigt att Hleb tror att han är så viktig, man börjar tröttna på hans (många) uttalande...jo vi vann allt utan dig, så tror att vi kommer att klara oss
Valencia de Boer
2009-07-24 13:25
Börjar med att säga grattis till K9 - ett jätteköp som kommer betala sig, var så säkra. Rambla - K9 du vet vad jag snackar om :)

Sen måste jag även säga att det är ett smart drag av Barca att låna ut Keirrison. Och varför då inte välja Ajax. Jag ser ett par fördelar med en sådan deal.

- Han får mindre press på sig och kan acklimatisera sig i Europa innan han tar upp kampen med "the big boys" i Barca.

- Han får anfalls/fotbolls-utbildning i Holland och Ajax och någon bättre skola finns knappast.

- Kommer han till Ajax lär han säkerligen ösa in mål och kan på så vis bygga upp ett starkt momentum inför framtiden.

- 4-3-3. För att klara sig i Barca måste han klara av ett sådant system och varför inte lära sig det i nästet för 4-3-3 :)

- Martin Jol älskar unga spelare och är en grymt bra utbildare, troligtvis minst lika bra som Pep. Positivt m a o.

Vad tycker ni själva? mvh
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-07-24 13:18
Rambla - K9

Ja, ja men det var ju efterlängtade ord man fick läsa så då är det att tro på det. Hoppas Eto´o sköter detta snyggt efteråt.
Barcelona Rambla - K9
2009-07-24 13:15
malique

Ändå lyckades man ta en historisk trippel utan Ronaldinho. Samtidigt som man slog alla målrekord inom klubben. Konstigt att det gich utan Gaucho.
Barcelona malique
2009-07-24 13:11
Ämne: Fredrik R,

Ja, ja....
Ingen kan fylla på Ronaldinhos plats , inte ens zlatan tyvärr........ finns bara en R10
Barcelona Rambla - K9
2009-07-24 13:08
Gud är störst!

Jag var inne på det igår jag också. Hur som helst, det där är agentens ord. Vad är det som säger att det han nu säger är "sanningen". Jag påstår inte att han ej skulle berätta sanningen men det kan likväl vara typiska standardkommentarer.

Det bästa är att strunta i att spekulera och allt som skrivs i tidningarna. Istället ska vi bara vara glad för vad Samu presterat i Barcelona och alla underbara minnen han givit oss.
Barcelona Sjölejonet
2009-07-24 13:08
PS// Håller fullständigt med dej fattar inte varför folk inte vill att Barca ska uppmärksammas mer i svensk media. Pinsamt att så kallade "fans" på forumet sitter å typ "Snälla Pep värva inte Zlatan får då kommer svensk media att skriva om Barcelona och det vill vi inte vi vill fortsätta läsa om Inter." Det är ju inget argument för att inte värva en spelare. Det måste ju handla om hur bra han är på fotbollsplanen. Inte hur mycket aftonbladet skriver om han.
Barcelona libertarian
2009-07-24 13:07
Fredrik R,

Ja, jag är också glad om Villa stannar i Valencia eftersom han uppenbarligen gör ett bra jobb där (och i landslaget) samtidigt som Valencia är en småtrevlig klubb.

Jag tror heller inte att Villa hade passat in i Barcelonas spelsystem på samma sätt som Eto´o gjorde och som Zlatan kommer att göra.

Säga vad man vill om Villa men han skulle aldrig göra lika spektakulära mål och dribblingar som Zlatan, vilket ju vi Barcafans vill se. Zlatan kommer mer än väl att fylla ut kostymen efter Ronaldinho och Eto´o.
Athletic UnPapayaCoconut
2009-07-24 13:06
Kan säga till han som skrivit "inför tottenham-barcelona" att inte king eller woodgate kommer att medverka för båda är skadade, vilket är ett stort avbräck. Hoppas på en bra match iaf, lycka till!
Barcelona Rambla - K9
2009-07-24 13:05
PS:

Jag är helt inne på din linje. Själv har jag knappt läst en artikel från varken Fotbollskanalen eller Aftonbladet denna transferperiod. Jag begriper verkligen inte hur några fjantiga rubriksättningar kan ha en sådan stor inverkan på vissa människors liv och humör? Vem bryr sig? Strunta i att läsa skiten om ni mår så illa. Förresten så är man ju redan garvad efter alla Madrid-krönikor. ;)
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-07-24 13:02
Kan ni som smutskastade Eto´o för att han "krävde" pengar för att lämna Barca be om ursäkt nu? Läs i länktips, vet att det har länkats förut men det där är den fullständiga intervjun. Där förklarar också agenten att Eto´o har bara tacksamhet mot Barca, det bekfräftar för oss att det inte kommer bli nåt efterspel från Eto´o.
PS
2009-07-24 12:55
Xavi O Iniesta=bäst Barcelona skriver:
"Jag är glad att Zlatan kommer att spela för Barca.Men de kommer att vara fett jobbigt me aftonbladet o fotbollskanalen.
Som nu Tex.Gick in på Aftonbladet o va tror in de står?Va me o tävla om biljäter till Zlatans premiär.Men man får väll undvika Fotbollskanalen o Aftonbladet."

Kan någon bara förklara logiken i detta? Liknande tankar uttrycks ofta även på Inters forum.

Vad spelar det för roll om SVT och TV4 och alla tidningar i sverige rapporterar om Zlatan och Barcelona (Om nu någon tror att mediabevakaningen i Italien och Spanien är mindre)?

Är det inte fotboll/Barca som man älskar? Gratis exponering är väl bara bra, för tänk hur många små barn som kommer att förföras av Barcas spel och få laget i sitt hjärta. Har inte de flesta av oss börjat heja på ett lag pga att just en viss världsstjärna spelar i det laget eller att man har sett deras matcher på TV? Finns det något självändamål i att ha få men "riktiga fans"? Innebär inte mer exponering fler sponsorer, TV-inkomster, fler sålda tröjor och därmed mer cash som kan investeras i klubben?

Snälla, förklara detta för mig för jag förstår inte logiken i ovanstående kommentar!

ps. gratis biljetter till en Baraca-match???? Hur vågar Aftonbladet? Fruktansvärt :) ds.

Barcelona Barcelona_10_
2009-07-24 12:28
(Karl)

Ohh! Zlatan är min idol, jag hoppas han börjar spela i la liga. Jag antar att han kan bli bra där.

Vad tycker du om zlatan?

(Jimmy Jump)

oh min vän trevligt att höra igen yeah zlatan IBRAGOL blir fantastisk i F.C.B

Alla här pratar om trippeln.

och Ibra är mitt nästa projekt och jag måste göra en bra plan.
hahahaha så skön

Tänk på att följa reglerna. Detta är ingen chat och meningslösa oneliners accepteras inte heller. Höj nivån på inläggen framöver. /Red
Barcelona The Reporter
2009-07-24 12:16
Den här är väldigt skön :D Kolla hur vakterna ramlar :D
Barcelona The Reporter
2009-07-24 12:14
Jag kommer inte ihåg riktigt men sprang inte en kille in på en match i Camp nou denna säsong o blev tagen av Etoó ?
Barcelona Barcelona_10_
2009-07-24 12:10
Ämne: Det är inte bara på ....
HaHa ja det är ju sant ( = han har Några skådis plaster eller hur man säger Exempel Tenisen
Barcelona The Reporter
2009-07-24 12:08
Det är inte bara på fotbollsplan som han är en skådis :)
Annons: