/spanien/barcelona/forum/18183.aspx/spanien/barcelona/forum/18183.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona MSL#666
2009-05-21 12:24
Gillar dom nya tröjorna skarpt, nice med ränder.:)

våra spelar kommer vara så vackra nästa säsong.. ;)
Barcelona Bernie
2009-05-21 12:12
Det här med att startelvan redan är klar är bara bullshit från spanska medier. När har ett lag släppt startelvan en vecka innan en final, när har Barcelona släppt en startelva mer än en timme innan matchstart? Keita som vänster, klart som fan att han inte tänker spela i den positionen. Han har tom gått ut själv och sagt att han aldrig spelat som vänsterback, så varför skulle man ändra det? Vi har ju en erfaren back i Sylvinho.
Barcelona kallesiete
2009-05-21 12:02

Har ni sett dom nya tröjorna?
Snygga tycker jag. :)

Gillar att det är många ränder och bortatröjan har ju en speciell färg men blir säkert coolt.
Ingen större skillnad på målvaktsdressen tror jag.

Visca!
Barcelona Yaya_toure
2009-05-21 11:22
vi ska spela såhär Caceres Puyol Pique Keita

Så kan vi ha toure i mitten tillsammans med iniesta o xavi de skulle Kunna fungera men de beror ju på vem pep litar på
Barcelona J.Gamper
2009-05-21 11:13
Vad tycker ni om en värvning av Llorente från A.Bilbao? Kanske kan bli den centertanken som vi behöver slänga in ibland.
Barcelona petersays
2009-05-21 10:44
"Det återstår då vänsterback och MF –
Caceres och Sylvinho har spelat för lite under hela säsongen. Dessutom kan Caceres tappa huvud och Sylv är inte ung längre.
Det finns bara Keita och Busqi kvar för de här positionerna. "

Keita 2484 minuter
Sylvinho 1827 minuter

Du har rätt, men jag tycker inte det är ett argument starkt nog. Hur många av dom minuterna har Keita egentligen spelat som vänsterback?

Två mittfältare i backlinjen och en formsvag Busquets som nyckelspelare i DM-rollen?

Jag är lite tveksam.

Men jag ser hur som helst fram emot matchen.
Barcelona VAMOOOOOSSSS BARCAA!!!!!!!!
2009-05-21 10:39
Tror ni Ferdinand missar finalen?
Barcelona Im back
2009-05-21 10:12
Från en Sir Alex intervju gjord i höstas.

"You get used to this, Madrid's behaviour on these things," said the angry Manchester United boss. "I read about Calderon making the great statement that slavery was abolished many, many years ago.

"Well, did they tell Franco that? Jesus Christ! Eh, give me a break!

"Great clubs, clubs with great morals like Barcelona, have far better morals than Real Madrid will ever have," he added.
Barcelona Im back
2009-05-21 09:37
Kul att läsa intervjuer med Sir Alex. Hans förakt för Real verkar göra att han alltid vill hylla Barcelona lite extra.

"Football always needs a boost. When we get a game of football that gives the real story of football, then we are all lifted by it. Manchester United and Barcelona can do that. It will be a fantastic final, [we are] playing a team with a fantastic philosophy of football, a great club history."
Barcelona Lionel Messi n10
2009-05-21 09:31
Boys kolla in denna intervjun kolla defenitivt sista frågan, haha f*n vad mycke Sir Alex Ferguson hatar real haha han släpper inte Ronaldo.
Barca såklart!
2009-05-21 08:05
Tycker det var uselt att förlora borta mot Mallorca. Hann inte se hela matchen men 1:a halvlek var ju bara Barcelonas.

Kul att se Bojan från start också, tyckte han gjorde det bra det jag såg! :-)
Barcelona basaric
2009-05-21 04:39
Puertan är ju för rolig, jag kommer ihåg då Huntelaar lyckades till slut hitta till målet då var han "världens bästa anfallare, en talang" och allt annat.
Men nu helt plötsligt så vill dom göra sig av med han.
Barcelona Criff
2009-05-21 02:32
A.Gaudi, Tycker inte du ska skriva massa goja om du inte ens sett matchen.
Barcelona Kim
2009-05-21 01:31
Ända sen jag semestrade med familjen i Tyskland, och bland annat Bremen, i början av 90-talet, så har jag varit fast supporter till de grönvita. Barcelona är och förblir alltid mitt lag, men i Bundesliga är det nordtyskarna som är mina favoriter.

Att Bremen skulle vara ett tråklag är något som jag absolut inte håller med om. I Champions League för något år sen, när Werder spelade i samma grupp som oss, så kan jag dra mig till minnes att tyskarna spelade en fantastisk fotboll. Faktum är väl att de är ett av få lag, som faktiskt vägrat att åka till Camp Nou och lägga sig på försvar. De spelade sitt eget spel, ett offensivt sådant med hög press, ganska likt Barças faktiskt.

Min respekt för detta lag består, även om madridistan Tim Wiese i målet inte förtjänar någon vidare lycka. :)
Barcelona Gio Style
2009-05-21 01:30
Thiago motta är en konstig värvning, en riktig chansning. Nu har jag inte följt hans matcher men han verkar ha gjort succé. Vi får se.
Diego milito där emot är en bra spelare. Han gjorde det väldigt bra i spanien, och öste in mål i Genoa. Så honom tycker jag inte att vi ska klanka på.

Apropå den släppta uppställningen, lite tveksam till att keita kan spela vänster back. Hade föredragit Sylvinho. Däremot vet ju pep bäst =) så jag litar på honom
Barcelona Los GalacticASS (Barcanist)
2009-05-21 01:26
Vet inte om någon postat denna länk innan.
Men Milito och Motta (!) verkar vara officiellt klara för Inter.
Kul för båda två.
Det betyder väl att Zlatan lämnar till 99% i sommar?

EDIT: Rullade ner lite och såg att ni haft en lång konversation om detta, hehe.
Barcelona ¡Barça!
2009-05-21 01:16
sänder dom inte matchen mot osasuna på TV?
Barcelona SaM__-
2009-05-21 00:43
A.Gaudi:

Ikväll bjöd inte Bremen upp på nå dans. Men precis som du säger har jag också uppfattat det som att Bremen har blandat sitt spel med s.k. positiv fotboll. Men idag tror jag mycket berodde på att deras regissör på mitten Diego inte kunde medverka. Det tog bort en hel del kreativitet och fantasi i anfallsspelet.
Barcelona A.Gaudi
2009-05-21 00:38
Löjligt av vissa här inne att klanka ner på Werder Bremen som en klubb som står för "tråkig" fotboll. Werder Bremen är tillsammans med barcelona och arsenal kanske det mest erkänt attackerande laget i europa.

dom är ökända för att i princip skippa tänket på defensiven och köra allt framåt. det är ingen slump att dom ofta vinner matcher med siffror som 6-5, 5-4.

Nu kunde jag inte se matchen ikväll så vet ej hur dom spelat. det är lite som att klaga på att "barca var så jävla tråkiga mot chelsea, knappt ett skott på mål". efter att ha sett en match med barca under en hel säsong och ignorera resten.
Barcelona Pep.G
2009-05-21 00:07
Okkapokka

Haha, jag vet hur du känner. Jag ska erkänna att jag kände exakt samma sak som du före El Classico, men Pep och grabbarna har lärt mig att aldrig tvivla på dem =)

In Pep.G we trust !
Barcelona The Reporter
2009-05-21 00:04
Vart kan jag se Ronaldinho filmen - Time to say goodbye ?
Barcelona pokke
2009-05-21 00:03
Inter köper Diego Milito och Thiago Motta? Vilket skämt.. och de ville satsa på CL nästa säsong.
Barcelona The Reporter
2009-05-20 23:59
Har någon en länk där Motta får rött kort i spelargången i Barcelona?
Barcelona Rambla
2009-05-20 23:56
SaM

Visst hade Thiago sina moments men det var faktiskt väldigt sällan. Efter den svåra korsbandsskadan samma säsong som både Henke, Edmilson och Gabri hade samma skador, kom Motta aldrig riktigt tillbaks till den klass han hade innan skadan. Han var väldigt ojämn och väldigt slarvig i sitt passningsspel om man jämför och tänker på vilken hög klass vårt mittfälts passningspel vanligtvis håller.

Jag gillade Motta och försvarade alltid honom och hoppades att han skulle bli så där bra som vi alla hoppades på. Tyvärr så blev det aldrig så. I slutet så var det för mycket party tillsammans med Ronaldinho.
Barcelona SaM__-
2009-05-20 23:52
Rambla:

Ändå tycker jag han kunde glimta till då och då för att stänga matcher och ge en extra dimension tyngd blandat med teknik på mittfältet. Har för mig att han exempelvis startade båda matcherna mot Chelsea säsongen då vi vann CL. Dessvärre lyckades han med ett självmål på stamford men bortsett från det så gjorde han det mycket bra har jag för mig?

Men som du säger. Alldeles för skadebenägen!
Barcelona kallesiete
2009-05-20 23:48

Menar inter allvar? Motta?
Herregud.

Okej, han är en f.d culé men vad är det för köp? Inget som kommer öka chanserna att zlatan stannar i milano direkt.
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-05-20 23:48
Shahktar vann ! :)

Härligt, då har man sett årets uefa cup vinnare live..
Barcelona Lionel M.
2009-05-20 23:39
Ja, vem ska gå på Armani Club i Milano nu när Adriano har lämnat staden?

Smart drag eller idioti att annonsera truppen en vecka innan matchen? Det visar sig väl. Någon psykologisk inverkan bör det ha på den gamla och erfarna Sir:en.
Barcelona Rambla
2009-05-20 23:32
Ämne: Gammle Motta klar fö....
Tyvärr så höll han inte måttet i Barça. Fostrad i klubben och spåddes en lysande framtid men alla skador och bristande disciplin på slutet gjorde att han blev överflödig. I Spanien drog han på sig alldeles för många gula och röda kort. Inte så konstigt med tanke på domarstandarden i ligan.

Nu lär Ronaldinho bli glad för nu får han en av sina bästa kompisar i samma stad. Nattklubbarna i Milano lär blomstra. ;)
Barcelona Okkapokka
2009-05-20 23:30
Pep.G

Jäklar vilken optimism. Önskar ibland att man var likdan men jag väljer ofta att vara inställd på förlust innan matchen ens börjat, sätta förväntningarna lågt liksom. Så man slipper bli besviken om det inte blev som man trodde innan. ;-)
Annons: