/spanien/barcelona/forum/1818.aspx/spanien/barcelona/forum/1818.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Katalano
2015-10-04 15:15
Nu slog Deulofeu ett fint inlägg som Liverpool inte lyckades rensa bort. ligger därför bakom 1-1 målet också.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Katalano
2015-10-04 15:11
Deulofeu klantar till sig ordentligt med bollen nu så Liverpool kommer på farlig kontring vilket leder till hörna. Liverpool gör mål på hörnan, 1-0 är ett faktum. trist att se Deulofeu så här dålig idag.
Barcelona Z_Z
2015-10-04 15:00
@Barc6:

Även om han kanske hade kunnat få chansen i Barca nu sett till hur situationen är så är jag väldigt glad över denna utlåning i alla fall. Känns som en perfekt klubb för honom just nu där han kan utvecklas till en stjärna och definitivt är förstavalet för klubben. Detta till skillnad på utlåningarna man gjort på senaste tiden där man skickat spelare till lag som slåss om CL-platser när de inte riktigt är där ännu i sina karriärer.

Barcelona Katalano
2015-10-04 14:47
Deulofeu har börjat valpigt men har haft en riktigt fin öppnande passning hittills. Förväntar mig mkt mer av honom. Bara gått 20 min å andra sidan så han har lång tid på sig att visa vad han går för.
Barcelona Vampíro
2015-10-04 14:14
Spännande derby i PL. Kul att se Deulo få starta också, har han en bra dag kan det bli svettigt för Moreno.
Barcelona Junta Dimision
2015-10-04 13:32
Deulofeu startar i Merseyside-derbyt :).
Barcelona Kröjf
2015-10-04 13:04
Efter visat missnöje med lagets sätt att spela fotboll i samband med förra säsongen trots tre titlar, läxade Mr Dashir m fl upp alla så´na fans som bortskämda på det allt i genomgående temat "Ni borde skämmas". Nu verkar vi vara där igen i namn av andra "nicks". Men precis som då det begav sig förra gången, är de främsta kritikerna av FC Barcelonas avveckling vad gäller tidigare ideologi/spelidé, sällan eller aldrig de mest högljudda vid enstaka förluster. Tvärtom sitter dom och samlar argument och ger sig in i diskussionen på riktigt allvar, först när exempelvis en trippel är bärgad. Och vilka är det då som ofta kritiserar dessa. Tja, inte så sällan just de som klagat högljutt under en hel höst och drygt det, samt i hårdaste ordalag odugligförklarat i stort sett allt och alla från materialförvaltare till spelare och tränare, som värdelösa sopor som borde sparkas sönder och samman med omedelbar verkan i nån mörk återvändsgränd; sistnämnda en överdrift avsedd att just illustrera alla osakliga besvärjelser. Men jag har en bestämd känsla att det inte var dessa medgångssupportar som Mr Dashirs inlägg riktade sig till under jubel och glada tillrop samt massor av "likes", utan snarare sansade supporters som kallar sig "typ" LennyRomario och Coach Pep. Vilka inte lät sig förledas av "tillfälliga" framgångar i form av en trippel, utan sorgesamt tog sig an att försöka analysera sakernas tillstånd trots trippeln och nedstämda skådade in i en nära framtid. Och vilka är det nu som kräver Luchos avgång och sågar Suárez jäms med fotknölarna. Inte är det LennyRomario och Coach Pep i alla fall. Nej snarare då deras tredubbelt bortskämda belackare.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2015-10-04 12:49
Med tanke på Luchos låga status här inne blir man inte förvånad att många vill ha bort honom. Men hans status i Barcelona är såpass hög att ingen president sparkar honom mitt i säsongen. Det är tack vare hans status och popularitet i staden och klubben som han fick jobbet, det har varit en tidsfråga innan han skulle bli tränare. Han är en av sönerna, en av de som alltid varit ämnad att bära vår klubbs fana högt, som spelare och tränare. Pep och Lucho var sin generations ledare. Xavi och Puyol tog över efter dom.

Det perspektivet läser man aldrig om här inne. Tro inte att klubben skulle sparka Lucho mitt i säsongen och dessutom ersätta med Mourinho. Barca har mer respekt än så för Lucho även om många här inte är medvetna om det.
Barcelona Barc6
2015-10-04 12:14
Bara för att glädjas åt någonting från igår och tänka på att annat mitt i allt negativitet så kan ni kolla på Halilovic's individuella prestationer som ett ljus i mörkret!
Barcelona Barca4life98
2015-10-04 12:01
Ligger vi bara inom sikte (2-4 poäng bakom) i ligan och vinner gruppen i Champions League, så har vi en grymt bra chans till att vinna en av dom två största titlarna åtminstone. Med Arda, Vidal, Messi (tillbaka i form) så kommer laget få ny energi. Det är på våren allt avgörs. Spelet igår var inte så dåligt som man försöker få det till. Kolla hur många 100%-iga chanser vi skapade igår. Minst 10-15 där 5 är mål i vanliga fall.
Barcelona Kröjf
2015-10-04 11:59
Tjatigt kanhända, men ett citat av Johan Cruijff mer eller mindre, kan väl kvitta:

"Players that aren’t true leaders but try to be, always bash other players after a mistake. True leaders on the pitch already assume others will make mistakes".

Same conclusions goes for some hard core fans too, om man säger så....
Barcelona Katalano
2015-10-04 11:29
Vilka andra forum än vårt och Puertan skriker efter värvningar och nya tränare efter enbart 2 förluster? Maken till bortskämda supportrar får man ju faktiskt leta efter.

Som Gabriel är inne på så har LE en för dålig trupp att förfoga över i nuläget. Jag tvivlar att andra tränare fått ur mer av spelarna. Sen att Ney och Suarez har en match där de inte lyckas trycka in bollen är fullt normalt, detta problem finns hos ALLA anfallare. Problemet är att vi är så sjukt bortskämda med Messi som på något sätt alltid lyckas hitta målet i matcher som denna.
Barcelona Rambla~
2015-10-04 11:06
Ingen som skriker efter Luchos avgång, åtminstone inte från min sida. Det var från mitt håll enbart spekulationer om vad som kommer kunna hända om det fortsätter så här. Vi vet alla hur det fungerar i den här klubben och president Bartomeu går det ju knappast att förutsäga vad han kommer göra.

Spekulerade även i om Lucho självmant väljer att lämna efter säsongen, vilket jag tror det finns en chans han gör.
Barcelona enkos
2015-10-04 10:12
Inte LE fel att Suarez och Neymar är värdelösa och odugliga framför målet.. Inte LE som missar och missar som bara Suarez och Neymar kan det... Jag skulle bara bänkat båda två i nästa match mot Rayo om jag bara kunde.. sätt Douglas längs fram så ska han sätta någon boll av alla dessa chanser han skulle få
Barcelona Gabriel
2015-10-04 08:50
Kom igen, ska vi på allvar redan börja diskutera ersättare till Luis Enrique? Förlåt men jag tycker verkligen inte att det där är befogat, åtminstone inte än så länge. Att det sen tas upp namn som Koeman? Yeez, har ni redan glömt hans sejour i Valencia där han gjorde sig ovän med nästintill halva truppen. Nej tack till Koeman, jag behåller gärna mina fina bilder av honom som Barçaspelare och legend och föredrar att inte få den bilden nersmutsad av en failad tränarsejour hos oss. Om vi ens överhuvudtaget ska diskutera ersättare till Luis Enrique så försvinner Koeman direkt, med det sagt så ska Luis Enrique fortsätta enligt mig. Det är precis början av säsongen och alla försöker hitta syndabockar, det är enkelt att skylla på tränaren men problemet är större än så, vi har ju inte ett tillräckligt starkt lag i ärlighetens namn, eller okej vi har förmodligen världens bästa startelva när alla är friska och skadeläget ser ut som förra säsongen, men bortsett från det har vi inte mycket att komma med. Man hade kunnat säga att ledningen borde planerat det här bättre och köpt in mer klass spelare till truppen men problemet är fortfarande att vi inte får registrera dessa spelare förens först i Januari. Vi har fått foten i röven av FIFA helt enkelt och det finns inget annat o göra än att bita i det sura äpplet fram tills Januari och bara hoppas på att vi fram tills dess inte hamnat allt för långt bak i tabellen. Ingen räknade dessutom med all denna otur på skador, visst lite skador här och där kan man väl köpa då det är normalt men att få Rafinha, Messi och Iniesta skadade nästan samtidigt, dessutom alla långa skador är bara en obegriplig otur vi inte kan göra något åt. Så säg mig nu, vad ska Luis Enrique göra egentligen med spelare som Munir i anfallet? Eller en bänk bestående av Camara, Sandro, Adriano, Douglas, Gumbau? Allvarligt talat, och ni tror att Koeman eller någon annan hade gjort det bättre? Jag ber er att tänka efter lite innan ni skriver. Problemet ligger inte i Luis Enrique, problemet ligger i att vi inte har en trupp värdigt vårat namn. Vi behöver köpa in minst 2 klass spelare i Januari och jag är relativt säker på att vi kommer att göra det. Anfallsreserverna är svaga, och inga allvarliga alternativ, MSN kan inte spela varenda minut fram tills säsongsavslutet, så vi behöver någon som kan komma in och faktiskt bidra med nått. Nolito är enligt mig perfekt och jag förstår varför Luis Enrique vill ha honom, killen är klass. Att han sedan är 29 år gammal och att vi inte kommer kunna sälja vidare honom skiter jag i, vi har större problem att tänka på än att behöva oroa oss för vidareförsäljningstaktik, så släpp det redan nu ni som tänker sådär. Har också läst tusen inlägg, oftast varje gång vid poängtapp eller förlust, att Luis Enrique saknar de taktiska egenskaperna för att förtjäna att vara Barcelona tränare. Ja, förmodligen är han inte den mest slipade taktikern i fotbollsvärlden, men frågan är om det verkligen är en sån tränare som hade passat oss. Låt oss ta Mourinho, Capello, mfl - (det finns givetvis fler tränare), dessa är kända för deras taktiska kunnande men jag tror inte för den sakens skull att de hade blivit en succé hos oss. Saken är den att Barcelona som klubb är så otroligt speciell, det krävs mer än ett taktiskt kunnande för att få ut det bästa av laget. Barcelona har nästan alltid haft de bästa spelarna i världen i sitt lag, i mina ögon handlar det snarare om att kunna förfoga över en trupp med många stora stjärnor, hålla dem nöjda och se till så att de största stjärnorna faktiskt levererar. Det är det viktigaste. Vi är inte Chelsea eller Inter som ska vara beroende av att ha en tränare som taktiskt sett ser till att vi tar oss till final i Champions League, vi är Barcelona och det är spelarna som ska ta oss dit. Sen ska tränaren självklart inte vara ett ekollon till iq men det viktigaste är fortfarande, enligt mig, att se till så att spelarna håller dig motiverade och levererar. Det var precis det Luis Enrique lyckades med förra säsongen, det såg ut precis som nu i inledningen förra säsongen - sedan vände allt. Jag ber er, ha lite tålamod. Jag är övertygad om att det inte kommer att vara en bajssäsong. Vi får helt enkelt stå ut med att höst säsongen kommer att vara rejält jobbig och hoppas på stt vi inte hamnar allt för långt bak tills dess. Jag är mentalt förberedd på att det kommer att bli tungt fram tills dess och jag accepterar också att vi kommer att spela mindre bra, så länge vi tar våra "givna" 3-poängare. Till Januari får vi in både Arda och Vidal och säkert 1 eller 2 spelare till i Januari fönstret, då ändras spelreglerna igen när vi får en bänk värdigt namnet också. Tills dess, håll i er och var medvetna om sämre insatser och ha lite tålamod.
Barcelona 100% AntiMadridista
2015-10-04 05:53
Seriöst, det är inte ens kul att säga Mourinho till Barca! Luis Enrique ska fortsätta...
Barcelona the cameroonians
2015-10-03 23:45
[QUOTE=enkos]Han gjorde ju målet hemma i Barcelona [/QUOTE] Borta = estadi Cornella-el Prat ;-)
Barcelona enkos
2015-10-03 23:25
@the cameroonians:

Han gjorde ju målet hemma i Barcelona
2015-10-03 22:23
Tjo, ser man på. Det tog bara 7 omgångar innan Malaga gjorde sitt första mål för säsongen. Och då passade man på att göra två på fem minuter. Ketchupeffekt.
Barcelona Davids3
2015-10-03 22:06
@the cameroonians:

Ren klass!
Barcelona DM1982
2015-10-03 21:45
[QUOTE=Rambla~]DM1982 Eller inte, de gör troligen det valiga misstaget att vara på topp under hösten för att sen få sin obligatoriska svacka under våren. Barca har själva tidigare gått i den fällan. [/QUOTE] Det är möjligt men just nu ser det ruskigt bra ut.
Barcelona Vampíro
2015-10-03 21:44
Precis. Det är därför LE medvetet spelar som skit under hösten för att peaka formen rejält efter jul. Briljant taktik. Han är helt klart rätt man för oss, vill inte se nån holländare från den ruttna ligan på vår bänk. In Lucho we trust!
Barcelona Amo.38
2015-10-03 21:44
Ska man vara ärligt så visst gillar jag inte Mous filosofi. Men en sak är säker han är världsklass!! Och det ska även vara världsklass som tränar ett lag som Barca. Jag vill se en tränare med pondus sen om det är Mou,Klopp eller Carlo det är en annan diskussion men med vår trio och en tränare av rang blir vi väldigt väldigt svårstoppade.
Barcelona Rambla~
2015-10-03 21:33
DM1982

Eller inte, de gör troligen det valiga misstaget att vara på topp under hösten för att sen få sin obligatoriska svacka under våren. Barca har själva tidigare gått i den fällan.
Barcelona DM1982
2015-10-03 21:27
Neymar (14) and Suarez (11) lost together 25 balls vs Sevilla today. Stabilt. Intressant att så många storlag underpresterar i Europa. Enda laget som har sett riktigt starka ut är Bayern, känns som de kan ta hem allt den hör säsongen.
2015-10-03 20:46
Mourinho efter matchen;

"Jag kommer inte att avgå, om klubben vill att jag ska gå så går jag, men de skulle bli av med världens bästa tränare."

Han förnekar sig inte, påminner nästan om en annan portugis va..?
2015-10-03 20:44
Rambla~

Hahaha - härligt!

Med Qatar på tröjan, Mourinho som manager och Bartomeu som president, ja då är vi säkrade för all framtid! Fattas bara att Eusebio återvänder... som tolk...
2015-10-03 20:41
Målet :-)

Han skulle vi behövt idag...
Barcelona Rambla~
2015-10-03 20:40
Alen, du är vår kung under denna jobbiga tid. Mål och det mot självaste Los Pericos.

Legend!
Barcelona Rambla~
2015-10-03 20:38
the cameroonians

Haha, jag svär, satt och sög på den innan du posta detta. Ute på altanen med en cigg. :P

Jag ser inte att Lucho fortsätter efter denna säsong. Fast jag tror heller inte att Barto sparkar honom. Dock är nog chansen stor att han vänder sig till Mou som tagit en välbehövlig paus från fotbollen efter att han lämnat Chelsea. Det står skrivet i stjärnorna att Mourinho kommer "hem". Han har ju enligt honom själv alltid Barca i hjärtat. :P
Annons: