/spanien/barcelona/forum/18179.aspx/spanien/barcelona/forum/18179.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Robin.C
2009-05-21 20:32
VizzlA

Tappa inte hoppet, Eto'o är jätte bra och han kommer inte att svika oss i Champions Leauge finalen eller något annat viktigt tillfälle, han kan vara kvar i FC Barcelona tills han vill återvända till sitt hjärta, Mallorca.
Barcelona VizzlA
2009-05-21 20:06
okej etoo har gjort en masssa mål men ärligt borde han nätat iaf en 35+mål så många klokrena han bränt..tror bojan hade klarat av att dundra in 25+mål om han skulle vart ordinarie..ingen överdrift!..jag är delad när det gäller etoos framtif..han är en legend i klubben och har gjort många mål år efter år..asså skule man få ett bra bud så skulle man överväga det...redan i sommar..in med en ganska rutinerad och motiverad spelare (villa)..och matcha in bojan sakta men säkert..min åsikt..

forca krkic!
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2009-05-21 19:48
Är det någon som kan länka video på firandet efter Cupfinalen mot Bilbao
Barcelona Pride of Spain.
2009-05-21 19:31
Sersari

Kan du översätta vad det står på bilden?
Tack

Ahaaa, nu fatta jag, såg inte målet först, hahaha klockren :D
Real Madrid Sherko
2009-05-21 19:29
Barcaloni

Här har du :)

Varsågod
Barcelona Okkapokka
2009-05-21 19:29
Barcaloni

Här har du länken.
Barcelona Barcaloni
2009-05-21 19:23
Sherko//

Kan du länka till "La liga team of the year" artikeln i goal.com? hittar inte den :)

Tack på förhand
Barcelona Sersari
2009-05-21 18:43
HAHAHAHA KLOCKREN!
Barcelona el Flaco
2009-05-21 18:21
Sherko/

Jag tycker inte det är en särskilt stor skillnad mellan att göra det "avgörande" målet och inledda målskyttet. Bland det svåraste som finns inom fotbollen är att göra det viktiga första målet, särskilt när motståndarna backar hem och försvarar sig med 8 man bakom bollen. Men det är bara min åsikt.

Sen så håller jag nog med dig att Higuian har betytt mer för Madrid denna säsongen än vad Eto'o har betytt för Barça, men det beror främst på att Eto'o har haft bättre spelare runt omkring sig som har gjort att han inte har behövt dra det tyngsta lasset match efter match.
Real Madrid Sherko
2009-05-21 18:06
el Flaco

Siffrorna är på Etos sida men jag står fast vid att Higuain betytt mer för Real än vad Eto gjort för barca.

Sen är det skillnad på att inleda och avgöra med mål i matcher väl.
Men som du säger har ni oftast vunnit med flera mål, så det har inte funnits samma möjlighet för Eto som för Higuain.

Barcelona petersays
2009-05-21 18:04
Jag tror Forlan kommer snuva Etoo på pichichin. Tyvärr.
Barcelona el Flaco
2009-05-21 17:56
Sherko/

Även om Eto'o bara har avgjort två matcher under i ligan (borta mot Bilbao och Valladolid) så har han inlett målskyttet i tio matcher, varav nio av dessa som Barcelona gått ur segrande. Hans siffror är obestridliga.

Sen är det kanske inte nödvändigt att just göra det avgörande målet när vi för det mesta ändå vinner med ett 4-5 måls marginal.
Barcelona el Flaco
2009-05-21 17:50
Klubbens läkarteam har idag bekräftat att Alves kommer vara borta i tre veckor pga skadan i hans högerfot som han drabbades av under gårdagensträning. Detta kanske inte spelar särskilt stor roll då ligan är redan avgjord och att han inte kommer kunna spela finalen pga avstängning.
Real Madrid Sherko
2009-05-21 17:48
Barcelonito / Lucho Enrique 21 Barcelona

Etoo kommer förmodligen vinna skytteligan, om inte Forlan gör ett par mål dem två kommande matcherna.

Men jag tror som jag sagt innan att Higuain är med istället för Etoo för att han betytt så mycker mer för real än vad Eto gjort för barca.

Jag blundar inte för Etos mål men hur många gånger har Etoo klivit fram och gjort det avgörande målet?

Jag minns bara bara 1-2 gånger faktiskt.
Higuain har gjort det drygt 8-9 gånger skulle jag tro alltså...

Men men, det är bara en vad en tidning tycker, så egentligen spelar det inte så stor roll.
Alla kan inte tycka likadant helt enkelt :)
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-05-21 17:28
Sherko

Jo jag förstår vad du menar, men jag tycker att en spelare måste ha lyckats med någonting för att finnas med på en sådan lista. Eftersom ingen annan spansk klubb har varit i närheten av Barca nationellt och internationellt så är det väldigt svårt för mig att placera dom i bästa laget.

Jag menar Pipita har haft en jättefin säsong men Eto'o har gjort mycket mer mål, vunnit CdR och ligan och förhoppningsvis skytteligan snart.

Villareals målvakt sa ja att han förtjänar en plats och det står jag fast vid. En kvartsfinal i CL och fantastiska prestationer i ligan också.
Real Madrid Sherko
2009-05-21 17:25
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Jag gör också det, men agenten skyller ju på Madrid..vilket är fel.
Men man vet aldrig, det man tror är skitsnack kan vara sant och det man tror på kan vara skitsnack....
2009-05-21 17:21
Menade Perez. Jag ser Perez som klar ersättare till Calderon nu. Det finns ingen annan som kan slå ut honom. Men man får fortfarande inte kontakta någon utan klubbens godkännande. Perez är inget undantag.
Real Madrid Sherko
2009-05-21 17:17

Jag tror att det var Perez och inte madrids styrelse som kontaktade Mourinho.

Madrids nuvarande president Bolouda har ju sagt att dem ska lämna alla val av tränare, sportchefer osv ska lämnas till den nye presidenten.

Med andra ord tror jag inte på det ryktet.
2009-05-21 17:09
Haha Madrid har kontaktat Mourinho bakom Morattis rygg och Mourinho har gått raka vägen till Moratti och berättat det. Så ska det se ut.
Real Madrid Sherko
2009-05-21 17:01
Criff

Nja man vet inte, men runt 24-25 tror jag han skulle komma upp till totalt faktiskt.

Men om ett par år tror jag han skulle komma över 25+ ganska enkelt, för potentialen finns definitivt.
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-05-21 16:58
Fan vad jag skulle asgarva om alla spelare Madrid försöker köpa tackar nej, tyvärr kommer det nog inte hända då pengar styr det mesta idag...suck
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-05-21 16:57
Läste på sportal idag, fan va skön Sir Alex är:

Wenger har tackat nej till Real Madrid. Vad skulle du svara om du fick frågan?

- Vet du hur gammal jag är?? Nej, jag kommer aldrig att gå till Real Madrid och jag kommer heller inte tillåta att Cristiano Ronaldo gör det.

Haha, så jävla skön =D
Barcelona Criff
2009-05-21 16:57
Sherko, Jaha, trodde du menade att du kunde sätta vilken central anfallare som helst där och han ändå kan sätta 25+ bollar.

Men då förstår jag.

Sen tror jag aldrig i hela mitt liv att Higuain skulle sätta 25+ bollar om han hade spelat centralt i vårt anfall.
Real Madrid Sherko
2009-05-21 16:53
Criff

Jag menar en färdigutvecklad anfallare, det är väl ganska självklart att en 18åring talang inte ska prestera lika väl som Etoo?

Exempel på färdigutvecklade anfallare: Villa, Torres och Forlan osv
Barcelona Criff
2009-05-21 16:52
Sådär ja, då har Real Madrid retat upp Inter ledningen för att olagligt ha kontaktat Mourinho om en övergång.

Haha, kommer sluta med att hela fotbollsvärlden hatar Real.
Barcelona Criff
2009-05-21 16:48
Sherko, varför snittar inte Bojan lika mycket mål som Eto då om det nu skulle vara så lätt att göra mål som central anfallare i Barcelona?
Real Madrid Sherko
2009-05-21 16:38

Nja, hela laget är att ta i...
Tycker att bara Alves och Pique varit övertygande i backlinjen.

Sen är det ni som gjort den bästa säsongen i La liga någonsin och inte Real som underpresterar, rent poängmässigt.
Däremot förväntar man sig mer av Atl Madrid, Valencia, Villarreal och Sevilla...helt klart.

Antagligen har dem tagit med Emana för att han varit så viktigt för Betis, han har gjort flest mål av alla mittfältare i ligan tror jag.

Sen har Higuain betytt bra mycket mer för Real än vad Eto gjort för barca i år....han har avgjort flertalet matcher, och gjort 10 assist tror jag.
Visst har afrikanen gjort 29 mål, men jag tror att de flesta centrala anfallare skulle göra 25+ utan större problem i dagens barcelona.

PILMÀ (Kärlek & Respekt)

Ja Pepe skulle nog vara med om det inte vore för hans utbrott i getafe matchen.

O ja dem två hade nog passat grymt bra tillsammans, men dem lär aldrig spela ihop :P
Barcelona PILMÀ (Kärlek & Respekt)
2009-05-21 16:24
Ämne: Tjena grabbar!

Ja....
Sherko

Pique Who? hehe lol

Ärligt talat så tycker jag att backlinjen borde se ut så här.

------Alves------Pique--------Pepe-----Felipe-----

Pepe tycker jag förtjänar en plats bredvid Pique även om ni var värdelös som ett lag i år.

En annan kandidat till den positionen är MArquez.
Men jag tog ---Pique--------Pepe--- för att jag tycker att de kompletterar varandra perfekt.

Pique sköter passningarna och uppspelsfasen/kross bollarna till övriga spelare medan Pep sköter djupleds löpningarna mot de snabba anfallarna.

Förresten skönt att Pique har visat vem han är för de övriga/Madridistarna.
Pique Who The guy who is scored against Madrid in Bernabeu hehe
Barcelona PILMÀ (Kärlek & Respekt)
2009-05-21 16:19
2009-05-21 16:19
Ska jag vara ärlig så tycker jag de borde ha hela Barcas startelva där. Kanske Villareals målvakt förtjänar en plats istället. Felipe kanske också förtjänar sin plats.

Tycker för övrigt att den spanska ligan haft sitt sämsta år på riktigt länge. Lagen har åkt ut ganska tidigt och enkelt ut ur CL och UEFA cupen. Lag som Sevilla, Atletico, Valencia borde komma långt i UEFA eller CL. Real Madrid har underpresterat länge nu och Barca har haft mycket enkelt att vinna ligan och cupen.

Så bra som Barca har gått i år så ser jag faktiskt ingen anledning att spelare som Albiol och Emana i laget. Självklart är Forlans 28 mål hittills inte något man ska blunda för heller.
Annons: