/spanien/barcelona/forum/18178.aspx/spanien/barcelona/forum/18178.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelonistas
8/3/2009 00:13
BlueRed!

De målet är sjukt!
Barcelona Medgångsfan
8/3/2009 00:11
Ämne: Vilket är det snygga....
Xavi's frispark i finalen mot Bilbao.. en på 500 att den går in så fint. Nästan lika bra som mig snart :P
Barcelona BlueRed
8/3/2009 00:09
Jag kan lika gärna länka till Messis mål också. Mitt sista inlägg innan man lägger sig.

God natt.
Barcelona BlueRed
8/3/2009 00:07
5-0 målet mot Malaga av Alves var grymt snyggt. Se länk. 2-0 målet är inte illa heller av Messi.

Se länk för Alves mål, rekommenderar HD. :)
Barcelona petersays
8/3/2009 00:04
tarrak
Det är sant. Men frågan är väl om han ändå skulle våga göra det? Jag tror inte det skulle upskattas av någon annan inom deras ledning eller hos fansen. Kändes mer som något att säga för att röra upp känslor och visa vem som bestämmer. Och det förändrar nog inte Laportas åsikt heller. Ser det som sjukt avlägset att vi skulle lägga bud på en nuvarande Madridspelare. En spelare som t.ex. Mata, som inte spelat i Madrids a-lag och som haft ett par säsonger i en annan klubb vore en annan sak. Då har ju Madrid redan vänt honom ryggen : P Precis som med fallet Eto'o. Som i princip aldrig spelade för Real utan bara tillhörde klubben och spelade på lån.
Barcelonistas
8/3/2009 00:02
Antonio Puerta

ja det målet är sjukt snyggt me.Finns många fina mål som barca gjorde föra säsonge.
Barcelona Antonio Puerta
8/3/2009 00:00
Iniestas mot Sevilla var riktigt fin:D
Barcelonistas
8/2/2009 23:56
Messi mål mot sevilla är riktigt snyggt det första målet som han gör.
Barcelona tarrak
8/2/2009 23:50
petersays

Pakten var mellan Laporta och Calderon. Peréz har sagt att han mycket väl kan tänka sig att värva från Barcelona.
Barcelona Trippeln
8/2/2009 23:48
Vilket är det snyggaste målet från säsongen 2008\2009?

Jag tycker att Yaya toures mot bilbao utan tveken och hans mål mot mallorca,han bara sprintar förbi de:)
Manolo83
8/2/2009 23:46
varför skulle vi ens vilja ha spelare från real?
Barcelona petersays
8/2/2009 23:42
Ni vet att det finns en pakt där vi och Real inte försöker värva varandras spelare va?

Dessutom förstpr jag inte varför vi skulle värva en spelare som valt att spela med madrid och som dessutom nyss, som du säger, gjort en medioker säsong. Finns betydligt bättre namn och även OM Laporta skulle kontakta Perez så tror jag inte att det skulle vara lättare än att förhandla med Lendoiro, Del Gnido, Costa eller någon. VdV har dessutom 4 år kvar på kontraktet.

M.a.o. så kommer det aldrig aldrig att hända och jag vill inte att det ska hända.
Barcelona Trippeln
8/2/2009 23:36
plus att varför ska vi köpa en till förlorare,vi hade hleb.
R.I.P Sir Bobby Robson
8/2/2009 23:36
Canaletes

hahahahahahaha en av dom bästa videorna jag har sett
Barcelona Gonzalez_Barca
8/2/2009 23:33
Tror inte en medioker säsong gör att han får judas stämpel :P
Barcelonistas
8/2/2009 23:32
tror inte vdv vill ha grishuvden på sig under matcherna..
PS
8/2/2009 23:31
Dessutom har VdV och Zlatan en lång historia från Ajaxtiden, låt oss säga att dem inte hade pyjamas-parties efter matcherna!!!
Barcelona Trippeln
8/2/2009 23:25
Dr.Pep

Om vi nu skall förstärka mittfältet så hade Rafael VDV inte var ett dumt alternativ. R. VDV kan ju spela både på mittfältet och på kanten. Dessutom är han uppväxt med totalfotbollen.

Real madrid och van der vaart och barcelona,klickar det inte någonstans i ditt huvud?
Barcelona Dr. Pep
8/2/2009 23:24
Om vi nu skall förstärka mittfältet så hade Rafael VDV inte var ett dumt alternativ. R. VDV kan ju spela både på mittfältet och på kanten. Dessutom är han uppväxt med totalfotbollen.
Barcelona Trippeln
8/2/2009 23:24
En fråga till er reds:

Kan ni radera konton som till exempel Rambla,eller är det bara han som kan det?
Barcelonistas
8/2/2009 23:23
säger man 4-0 så blir han tyst :)
Barcelona Trippeln
8/2/2009 23:20
k31-fc bayern

Vilken pajas han är,kommer ihåg när vi körde över bayern med 4-0 så börja han wina på sitt forum och gick över till reals och snacka skit,han till och med går in i barcas klubbrumm och slänger ur sig glåpord.
Barcelona Trippeln
8/2/2009 23:18
Haha var det han som föreslog att vi skulle köpa Ronaldo och Beckham,Hahahahha!

Barça! (MQUC3)

Skicka pm
Barcelonistas
8/2/2009 23:17
k31-fc bayern!

kan vara han som driver me oss.Fick reda på att han har 2 acc på Sf...
Barcelona Barça! (MQUC3)
8/2/2009 23:10
Trippeln, kan ta det över PM.
Petersays sa precis det + att om han vore Barca supporter så skriver man inte sådana fula ord till mig i Pm fast jag inte skriver nåt åt honom.
En madridsta som förmodligen gjort ett acc och döpt till Rambla bara för att driva. Uppenbart.
Barca brödrar tar hand om varandra, inte fan skriver man ord som bög, snorvalp och fjortis. Inte en chans.
Barcelona petersays
8/2/2009 23:10
Med bevis gissar jag att han menar att den nya Rambla inom loppet av en vecka förelagit värvningar av två Madridistas, tjock-Ronaldo och Beckham.
Barcelonistas
8/2/2009 23:06
PS

Håller me, mycket mer press på real.Sen blir ju ronaldo precis som du säger reals stora stjärna medans zlatan blir en i mängden.Allså mer press på ronaldo i real än zlatan i barca.Ja barca har en spelide och är favoriter till cl o ligan igen.
Barcelona Trippeln
8/2/2009 23:02
Barça! (MQUC3)

Bevis?
PS
8/2/2009 22:56
Tittade på Real-Juve matchen och såg att frustraionen fick sig ett nytt ansikte(läs CR9). Den killen är en gudabenådad spelare men går saker inte hans väg och spelar man lite fult mot honom är killen lika effektiv som Regain på ett skalligt huvud.

Dock kommer RM att bli farliga, speciellt när Kaka, Casillas och de andra ansluter och det tar tid för så många nya spelare att hitta rätt men ffa hitta varandra. Frågan är bara hur mycket tid dessa spelare kommmer att få av RM-fansen.

Men ändå slogs jag av tanken, "tänk om samma sak händer med Z9 som med CR". Hans situation är identiskt med CRs, alltså gudförklarad i sina fd respektive ligor men nu på ruta ett i en ny liga.

Förväntningarna är enorma på både Z9 och CR9, men jag vill ändå påstå att CRs börda är mångfalt mycket större. Barca har ju bevisligen visat att man klara sig utmärkt utan Zlatan. Man har ett grundspel som fungerade utmärkt i alla mästerskap och nu gäller det för Z att anpassa sig och bidra med det lilla extra.

Situationen är helt annorlunda för CR. RM vann ingenting förra säsongen. Det var just därför CR och de andra togs in. Fansen förväntar sig att CR och kompani skall vara messior som ska "uppfinna" ett nytt vinstproducerande spelsätt.

Barca-fansen förväntar sig mycket av Z9, men han förväntas inte vara en messias, för Barca har redan en, och han heter Leo i förnamn. Och det är just därför som jag tror att Zlatan har ett något gynsammare utgångsläge än CR, Kaka, Benzema etc.

Därmd håller jag Barca som favoriter i både ligan, cup och CL, trots RMs monstervärvningar och oavsett vad resultatet blir om man jämför lagen spelare för spelare.

Vad tycker ni andra om mitt resonemang (även gästande RM-fans på forumet)?

ps. jag vet att jag hade ett liknande inlägg tidigare, men jag fick inga svar så jag försöker igen ds.
Barcelona Barça! (MQUC3)
8/2/2009 22:55
Där var det bevisat.

Rambla här på LR är en 15 årig Madridsta, precis som jag trodde. Ute efter att driva med oss.
Nu vet alla det. Vilket liv.
Annons: