/spanien/barcelona/forum/18170.aspx/spanien/barcelona/forum/18170.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona BlueRed.
2009-05-23 19:54
Ungdomsspelarna som är med i truppen ikväll är följande;
Botía, Xavi Torres, Abraham, Jeffren och Muniesa.

Kanske blir det Botía och Muniesa i mittlåset med Torres framför? Jeffren måste få starta, i alla fall få spela en hel halvlek, minst.
Barcelona FC-Barcelona
2009-05-23 19:53
Clués!!! skit i real deta är barcelona forum ta och NJUT från deta videoklipp, vad vi barcelona kan göra och komer att göra på ONSDAG :D
Barcelona Frodo
2009-05-23 19:43
Är reals redaktion helt retarded? De fortsätter att skriva om en massa rykten och de verkar tro att de kan köpa hela Europa. Både Milan och Man U har sagt att de inte tänker sälja Kaka resp. Ronaldo och dessa spelare har gång på gång sagt att de vill stanna kvar i deras nuvarande klubbar. Aja, det är bara att sluta reagera på deras dumhet. Man borde vara van vid nu.
Barcelona Latinoo
2009-05-23 19:39
Kolla in den nya Adidas reklamen med Messi och Zidane, Messi visar sina nya skor.

Reklamen går ut på att Zidane letar efter talanger och ser Messi med Argetinas tröja och blir förvånad på hur bra Messi är. Det är bara början av en längre reklam.
Barcelona nemo
2009-05-23 19:27
Criff: Mjo, det var det jag tänkte på. Ska till göteborg för att se Spanien - England och undrar vilka Barcaspelare som deltar :)
Barcelona Criff
2009-05-23 19:23
Om Thiago blivit uppkallad till U-21, borde inte han också komma till Göteborg då?
Fan vad roligt det hade varit och se honom också!
Canaletes
2009-05-23 19:17
amen sh*t, ta de via PM istället

/RED
Barcelona nemo
2009-05-23 19:16
Någon som vet vilka av Barcas spelare/ungdomsspelare som kommer att delta i U21 EM i Sverige?
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-05-23 19:15
Lägg ner dina patetiska metod för att få folk med dig.

Orkar inte ens lägga ner tid på dig.
Falskt folk uppskattas inte..
Real Madrid Pontus Wernbloom
2009-05-23 19:13
Barça! (MQUC3)

Läs reglerna innan du skriver här inne, du gör verkligen ingen nytta här inne med den attityden.
Barcelona Okkapokka
2009-05-23 19:05
Smogen

Thiago är utagen i U-21 truppen. Han kommer inte delta ikväll.
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-05-23 19:00
Och det kommer från rätt person...

Ha ha

---

Aa, jättekaxig, vissa är ju tröga och tyvärr har jag ingen hammare att banka in fakta i huvudet på folk så jag får väl ryta i då..
Varför bryr du dig igentligen?
Kom ihåg när du bytte namn till Pontus Wernbloom bara för att han tycker illa om Bojan, hur patetiskt är inte det? Bara för att provocera du har namnet.
2009-05-23 18:57
Barça! (MQUC3

Måste du alltid ha en sån kaxig attityd?
Canaletes
2009-05-23 18:56
BlueRed.

För att alla matcher är avgörande förutom Real Madrid - Mallorca, dem har inget o spela för tex.
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-05-23 18:52
Inte en jävla Cule har glömt bort Dinhos tid fattar du väl själv men vafan tjänar man på att prata om hans tid ? Tänk framåt för fan.

Dinho var bäst, ingen protest men det tillhör "the past"
Barcelona BlueRed.
2009-05-23 18:51
Någon som vet varför alla matcher spelas 21.00?
Canaletes
2009-05-23 18:42
Skit skön! Lyssna!!

Eto'ooooooooooooo Eto'ooooooooooo, Comme tu t'appelle Je m'appelle Samuel!
Barcelona R.Gaucho 10
2009-05-23 18:39
Det verkar som om flera stycken har glömt bort Ronaldinhos tid i barcelona. Tänk på vad han gjorde för klubben, han ledde oss till alla titlar och var de stora matchernas man, där han så många gånger avgjort. Visst Messi är helt klart världens bästa spelare, men han har en bit kvar till ronaldinhos nivå i Barca tröjan, men det ska också sägas att messi fortfarande bara är 21 år gammal och har många år på sig. Under två matcher mot chelsea så syndes knappt messi, vi får verkligen hoppas att han visar sin klass mot united i finalen på onsdag. Kom också ihåg att ronaldinho spelade med spelare som var klasser sämre än de spelare vi har idag. Men jag har en stark känsla av att Messi kommer att avgöra denna final, det är hans år !
Visca el Barca, y Messi !
Barcelona R.Gaucho 10
2009-05-23 18:39
Det verkar som om flera stycken har glömt bort Ronaldinhos tid i barcelona. Tänk på vad han gjorde för klubben, han ledde oss till alla titlar och var de stora matchernas man, där han så många gånger avgjort. Visst Messi är helt klart världens bästa spelare, men han har en bit kvar till ronaldinhos nivå i Barca tröjan, men det ska också sägas att messi fortfarande bara är 21 år gammal och har många år på sig. Under två matcher mot chelsea så syndes knappt messi, vi får verkligen hoppas att han visar sin klass mot united i finalen på onsdag. Kom också ihåg att ronaldinho spelade med spelare som var klasser sämre än de spelare vi har idag. Men jag har en stark känsla av att Messi kommer att avgöra denna final, det är hans år !
Visca el Barca, y Messi !
Barcelona kirtap
2009-05-23 18:27
Det börjar bli dags att vandra längs les corts snart börjar partyt.
Glömmer aldrig för liga guldet för 3 år sedan ett oförglömligt minne.
Visca Barca
Barcelona Barca_4_lajjf
2009-05-23 18:20
Ni som jämför Ronaldinho med Messi, vänta några år till. Messi är 21 år ! Ronaldinho var 25-26 vid sin bästa tid och det höll 2-3 år.
Barcelona Smogen
2009-05-23 18:16
Är Thiago ens med i truppen idag?= han inte sett hans namn.
Sen gissar jag på att Pedro får starta, men hade varit kul om det blev Jeffren.
Hoppas också verkligen att Eto'o vilar idag, Eto'o utvilad och i form är 100 gånger viktigare än att han vinner pichichin....

förresten, stämmer det verkligen att Barca börjar spela klockan 21.00? På lördagar brukar det ju alltid vara 20.00 eller 22.00....
Barcelona Napao
2009-05-23 18:14
Nån bra streem länk?
Barcelona Barcaloni
2009-05-23 18:13
Ämne: Barcaloni

Nu bryr....
Ingen klubb accepterar att sina stjärnor beter sig på de viset. Jag försvarar inte det han gjorde och jag tycker också att det var dumt och korkat av han. Men det jag säger är, RESPEKTERA oss fansen och honom för det han gjorde för klubben! Samt att jag förstår varför det gick så dåligt med han på sistone, och att han inte var den första och inte kommer att förbli den sista heller som tyvärr faller för sina frestelser.

Det kanske inte var du som startade det här, men om du kollar längre ner i forumet så ser du att det började med en massa ungar som kritiserar andra.
Nej, vi är inte besatta av Ronaldinho och vi är också glada över att harmonin är tillbaka i klubben efter att han flyttades, men vi kommer ALDRIG att glömma det han gjorde för klubben och för fotbollen.
2009-05-23 18:09
Ämne: Ämne: Hur län....
De som inte har sätt Ronaldinho spela kan lätt avgöra vem som är bäst mellan han och Messi.
Det är oftast nya fans som tycker att Messi är bättre.
Jag tycker personligen att Ronaldinho lyfte hela laget barcelona när han va närvarande på plan, han hade dessutom inte lika bra spelare runt omkring sig. De Ronaldinho gjorde med bollen kan Messi drömma om, Ronaldinho va helt fantastisk fattar inte hur vissa här inne har glömt bort honom.
Barcelona Smogen
2009-05-23 18:08
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Du ska nog inte tro alting du läser i fotbollens skvallertidningar. Ta alla rykten runt Ronaldinho med en nypa salt. Fast självklart hade han disiplinära problem i slutet.
Men kom också ihåg vilket otroligt ansvar han levt med sedan han kom till barcelona och vilken press och kritik han fick utstå under sina två sista år i klubben. Kritik som dessutom ofta var orättvist riktag mot honom. Jag förstår om det till slut blir för mycket och man helt enkelt skiter i en del saker. Sen är det naturligtvis inte rätt, eftersom det är en del av vad profesionella fotbollspelare får sina miljonlöner för att klara av.
Men utan Ronaldinho hade vi inte haft två utan en CL vinst som klubb och han kommer för mig alltid vara älskad och välkommen tillbaka till klubben.
Messi Das Proffesor
2009-05-23 18:03
Det skulle vara kul om vi startar med några talanger. Alltid lika roligt och se. Ifall dom presterar såklart. ;-)
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-05-23 17:58
Barcaloni

Nu bryr jag mig inte om hans uppväxt, tjänar man mest i världen av alla fotbollspelare har man ett ansvar att inte missa ca. 80 träningar som Dinho gjorde, att inte festa för mycket under säsongen, att komma tillbaka från landslagsuppdrag i tid och inte bli försenad pga. festande i Brasilien, att tillsammans med Deco vägra åka tillbaka till Barcelona med laget från bortamatchen mot Zaragoza och istället åka själva tillbaka.

Förstår du nu varför jag pratar om personlighet och respekt till laget? I en klubb som Barcelona tillåts ingen att tro att han är större än laget, det fick inte Maradona, det fick inte Rivaldo och det fick inte Ronaldinho. Det är Barcelona mycket noga med.

Jag älskar Ronaldinho men är samtidigt mycket glad över att han lämnade Barcelona. För mig kommer alltid klubben först, spelare kommer o går men färgerna sitter kvar på tröjan.

Jag är mycket övertygad om att en spelare som Luis Enrique tar en större plats i en cules hjärta i längden än Ronaldinho trots att han inte vunnit lika mycket som honom.
Barcelona VizzlA
2009-05-23 17:43
rimlig lineup?
oier
Sanchez muniesa caceres abidal
Xavi Torres
thiago Gudjohnsen

hleb bojan jeffren

etoo istället för bojan är möjligt men tror inte det..hade vart bra om han kom igång till finalen..
hleb eller pedro på höger kanten?..
Barcelona Ciao-V
2009-05-23 17:41
Ska ni hâlla pâ med och jämföra Ronadinho och Messi nu igen?
Hur bra Ronadinho ân har varit sâ är han historia idag. Tyvärr, mâ jag säga. Historia lâter vi ât böckerna. Messi ä bäst idag och tillhör framtiden.
Nu ska jag iväg och försöka att hinna med nâgra öl till innan matchen.
Ha det...
Annons: