/spanien/barcelona/forum/18168.aspx/spanien/barcelona/forum/18168.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Flaco
2009-05-23 20:43
Sherko/

Efter att matchen är slut kommer spelarna byta om till tröjor där det kommer stå "campeones" och då kommer Puyol få ta emot pokalen från Villar. Kort efter kommer Puyi och Pep göra ett par korta tal där man tackar publiken och sen är festen slut.
Real Madrid Sherko
2009-05-23 20:42
Canaletes

Han kanske var tillsagd av Pep att säga att han inte ska spela där....jag tror det iaf.
Barcelona Vampíro
2009-05-23 20:42
Sherko:

Puyol är inte på bänken. Sen så tror/hoppas jag att man precis som 2006 har någon slags ceremoni på Camp Nou där man har med sig alla tre(?) trofeér och firar framför fansen.

Canaletes:

Vet att Keita har sagt att han aldrig spelat vänsterback men det kanske bara är någon slags taktit för att chocka Sir Alex och Man Utd. Spekulerar bara men vem vet.
Canaletes
2009-05-23 20:40
Sherko

omg.. Keita kommer inte spela vänsterback, han har själv sagt det i en interviu som visades
Real Madrid Sherko
2009-05-23 20:39
Busquets kommer antagligen att få spela på Toures plats i mitten mot Manu, och själva Toure bredvid Pique.
Puyol till höger och Keita till vänster.

Det tror jag Guardiola kommer spela med i finalen

Puyol-Toure-Pique-Keita

Canaletes
2009-05-23 20:38
Sherko

Bucklan lyfts innan matchen tror jag
Barcelona Vampíro
2009-05-23 20:36
Ämne: Vampíro

Det är r....
Själv tror jag inte heller att han spelar vänsterback men det var bara en teori. Men lite underligt att Keita har fått börja på bänken både förra veckan och ikväll så någon roll kommer han iaf ha i finalen för annars hade han precis som Hleb och Gudjohnsen fått spela dessa matcher.
Real Madrid Sherko
2009-05-23 20:35
Tycker att Puyol borde bytas in sista 5 minutrarna för att sedan lyfta bucklan.
För det ska väl den spelande(?) kaptenen göra?
Eller?
Barcelona Okkapokka
2009-05-23 20:33
Smogen

Pep har redan sagt att han inte kommer spela med den sedvanliga startelvan i ligaspelet längre. Så det var knappast oväntat att alla vilas.
Canaletes
2009-05-23 20:31
Smogen

Tror snarare så att de är Eto'o som vil starta.
Pep har säkert sagt till han att vila, men ändå käftade emot och sa: Lita på mig!! Jag kommer inte skada mig!

Och Keita kommer inte spela vänsterback. Han har aldrig ens prövat som vänster!!
Barcelona Pep.G
2009-05-23 20:31
Ride_The_Big_One(6)

Va? Såg startelvan och täntke att det är säkert Xavi och att han är där för att mata Etoo på bollar, men helt ärligt fy fan vad Xavi Torres liknar Javi Garcia i Real Madrid.
Barcelona LeoMessi10
2009-05-23 20:30
jaha oj ahha såg nt
Barcelona Dizzy
Hleb har inte varit lyckad i Barca tröjan. Känns som han behöver lite mer tid som Henry. Tror ni Hleb blir kvar?

Jag själv hoppas Hleb stannar.
Barcelona Smogen
Ok, jag förstår att Pep vill få igång Eto'o och hans målskytte igen, men har det inte slagit Pep att han kanske bara behöver vila. Så extremt jävla onödigt att starta honom den här matchen. Vem bryr sig om Pichichin när man kan bli historisk och vinna en trippel!?

äh....förstår inte hur Pep tänker i det här fallet....och att Sylvinho startar ikväll innebär väl också med största sannolikhet att Keita får starta som vänsterback på onsdag, eller att man redan nu vet att någon av Iniesta/Henry kommer missa CL finalen.
Är det så att Pep väljer att spela Keita som vänsterback på onsdag är han antingen ett fantastiskt geni eller så har hans coaching några galaktiskt stora luckor i kunskap.
Canaletes
2009-05-23 20:29
LeoMessi10

Han startar ju ikväll! :S

Hleb, Xavi Torres och Gudjohnsen på mittfältet
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2009-05-23 20:28
Ämne: förstår inte vf nt h....
Om du scrollar ner så ser du att Hleb är med idag, klart han startar. Få se om han visar framfötterna ida
Barcelona LeoMessi10
2009-05-23 20:27
förstår inte vf nt hleb får chansen att starta när ligan endå är avgjord synd om killen hahah det är inte Xavi Xavi som startar ikväll utan xavi torres han som spelade sist mot mallorca
Canaletes
2009-05-23 20:26
Pep.G

Det är Xavi TORRES, inte den vanliga Xavi som du syftar på..
Canaletes
2009-05-23 20:25
Vampíro

Det är redan klart att Keita inte vänsterback, han har Aldrig spelar vänsterback, och OM han nu skulle göra de i finalen så skulle han troligen starta som vänster idag.

Ofta man från ingenstans startar som vänsterback och + i en final... ;)
Barcelona Dizzy
2009-05-23 20:24
Vinst idag!

2-1 Båda målen från Lejonet.
2009-05-23 20:24
Hoppas lejonet bara får 1 halvlek vare sig han stänker in mål eller inte.

Pep.G

Det är xavi torres som startar inte xavi hernandes, xavi torres är ynglingen som påminner lite om martinez i biblao, lång gänglig bollvinnare.
Barcelona Pep.G
2009-05-23 20:23
Xavi med från start !! Det är han som ska få Etoo att göra några mål till så att han känner sig säkrare inför finalen !
Barcelona Vampíro
2009-05-23 20:22
Nästan samma startelvan som förra veckan med undantag att Pinto och V. Sánchez går in istället för Oier och Dani Alves.

Lite konstigt att Eto'o och Sylvinho startar. Skulle nått hända med Samu(ta i trä) så får faktiskt Pep skylla sig själv, Eto'o har matchats hårt den sista tiden och jag tycker vila är mycket viktigare än pichichin just nu. Att Sylvinho startar kan mycket väl betyda att Keita kanske får agera vänsterback på onsdag då Pep troligtvis vill ha fräscha spelare tills finalen undantag Eto'o då som han uppenbarligen gärna vill se vinna skytteligan.
2009-05-23 20:21
Ämne: Pontus Wernblom,

....
Alla i Barca laget vill att han vinner skytteligan haha, hoppas han stänker 2 mål 1a halvlek så han kan bytas ut för att vila.
Canaletes
Pedro spelar för att kunna rädda sin klubb.

Säkert nån som läst den där historian, spelar han ett antal minuter så får hans moderklubb en viss summa
Barcelona PILMÀ (Kärlek & Respekt)
Ämne: Förstår inte vem som....
Kommer man med bort förklaringar gällande Roanaldinho storhet i blaugranas färger så kan man lätt förutse vad som kommer härnäst.
Barcelona Criff
2009-05-23 20:17
Pontus Wernblom,

Ja Miguel Torres & Javi Garcia från Real.

Hade hellre sett Jeffren för Eto asså. Hoppas Eto lossnar ikväll! Det är så behövligt..
Barcelona BlueRed.
2009-05-23 20:15
Ett par streams till matchen kommer förmodligen vara tillgängliga på fotbollive. Se länk.
2009-05-23 20:14
Pedro går före Jeffren igen allså?
Jeffren med sina aviga stil hade varit en frisk fläkt, tyckte han var en av de bättre innan säsongen.

Hoppas han får mer min än sist iallafall
Barcelona Barca_4_lajjf
2009-05-23 20:14
Fan, hoppas Jeffren får spela hela andra halvlek.
Annons: