/spanien/barcelona/forum/1816.aspx/spanien/barcelona/forum/1816.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ElRaval
2015-11-03 15:20
Undrar om planen är att få Samper och Grimaldo att själva säga "Jag vill bli såld". På så sätt kan klubbledningen någorlunda ha sina ryggar fria och påpeka "De ville själva bli sålda. De hade uppenbarligen inte karaktären som krävs för att kriga sig till en a-lagsplats. Vi kan inte ha spelare i laget som är här mot sin vilja". Så kommer det fram om något år att de bägge pga bristande dialog inte kände att de hade någon annan utväg. Äh, jag vet inte.
Barcelona Gabriel
2015-11-03 15:11
Barcelonismo Haha jag är knappast en Zlatan hatare snarare du som framgår som en Zlatanist mer än något annat. Att han gjort mål mot bra motstånd i ligan tar jag inte ifrån honom. Men i Champions League i de stora och avgörande matcherna är han lika blek som Iniestas ansikte, om inte mer.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona the cameroonians
2015-11-03 14:46
@Liunil Masse:

Samma sak med Grimaldo där man också ratade flera låneerbjudande.

Jag bara undrar om det hade varit samma visa om det handlat om köp.
Jag tror fan att Barto varit sugen på att casha in, kan bara tänka mig hur upphetsad han blir över det påstådda intresset från PL gällande Samper.
€12 mille sitter inte fel när man behöver fortsätta sälja för att få ordning på ekonomin.

Eller så är klubben väldigt intresserade av att ta upp B-laget till Segunda A igen, och vill behålla de bästa spelarna. Men å andra sidan, varför skulle man då erbjuda Grimaldo en utlåning till Levante sista dagen av transferfönstret.

Dessutom måste man ju haft någon form av dialog med Lucho, och han verkar ju inte så intresserad av att använda Sergi, så där hittar jag ingen anledning till att klubben skulle stoppa ett lån.

Nej, det är bara för jävligt hur man hanterar en spelare som varit i klubben sedan 7-årsåldern. Men så länge Samper inte säger något annat än det han sagt tidigare så kan vi inte annat än hoppas på att den plan de har kommer slå väl ut. Vad den planen är verkar dock ingen kunna svara på.
Barcelona enkos
2015-11-03 14:43
@Liunil Masse:

Kan inte de låna eller helst köpa Munir och Sandro så vi slipper de mera i Barca. . Munirs min när han senast bytes ut såg ut som att han själv förstod att han inte är nog så bra för Barcelona
Barcelona Barcelonistas
2015-11-03 14:35
0-0 borta är aldrig ett bra resultat.
Barcelona enkos
2015-11-03 14:31
Di Maria kommer att sänka Real ikväll.. Och det vore bra om PSG vinner gruppen så vi slipper dem i åttondel. . Real får vi inte möta hur som helst innan kvarten.. alla oavgjorda resultat förutom 0-0 gör att PSG vinner gruppen vid samma poäng...
Barcelona Deulofeu
2015-11-03 14:12
Man hoppas alltid på Ibra men blir nästan alltid besviken i de stora matcherna.

Ikväll hoppas jag inte på honom får se om det går bättre då.

PSG har bra form liksom Madrid.Vore kul om PSG verkligen försöker ikväll förra matchen laget emellan var skräp!

Barcelonismo
2015-11-03 14:11
@Liunil Masse:

Jag föredrar att Samper hos Barça B, även om jag måste säga att det hade förstås varit väldigt intressant att se om han hade lyckats i Jemezs fotboll med hög press bland annat.
Barcelonismo
2015-11-03 14:06
@Gabriel:

Jaså minsann? Att svensken har levererat mot erkänt bra motstånd som Bayern Munchen, Real Madrid, Barcelona, Frankrike, Spanien o.s.v. är såklart en annan femma. Men vad skall man vänta sig från en Zlatan-hatare som tydligen "glömt bort" sådana bedrifter...
Barcelona enkos
2015-11-03 13:54
Kinesiska "Rastar Grup" köper 56% av Espanol. .
Barcelona neymar JR
2015-11-03 13:46
@barcastuff: Vemaelen: "Playing my first CL game with Barça is a motivation. I feel good, I'm not afraid of getting injured again." #fcblive Oh jinx
Barcelona Stright outa Barca
2015-11-03 13:46
[QUOTE=Liunil Masse]@barcabstuff: La Liga club Rayo Vallecano wanted to sign Samper on loan last summer. Barcelona rejected their approach. [e3] Alltså whyyy!? [/QUOTE] kommer sluta med att han väntar ut kontraktet och lämna gratis
Barcelona Stright outa Barca
2015-11-03 13:43
Luis Enrique: "Halilovic? He's lucky, because I almost watch every game of Sporting... He's at a good team to prepare to be at Barça."
Barcelona Liunil Masse
2015-11-03 13:22
@barcabstuff: La Liga club Rayo Vallecano wanted to sign Samper on loan last summer. Barcelona rejected their approach. [e3] Alltså whyyy!?
Barcelona LeoMessi
2015-11-03 13:07
Nesto Han hade inte funkat med Luchos spel. För med Lucho så får mittfältarna springa mycket mer och täcka ytor. Alla vet att Fabregas inte springer om han inte ska få en passning eller om han inte redan har bollen.
Barcelona neymar JR
2015-11-03 13:05
Gabriel Haha! Jag har tyvärr en cesc tröja hemma (impuls köp) till salu, villig att köpa in den? Nej personligen hatar jag Fabregas nästan mer än vad jag hatar figo. Figo gav oss iaf något bra år, men cesc drog fan ner allt Pep byggde upp Skyller på honom angående messis form under den tiden med!!!!
Barcelona Gabriel
2015-11-03 12:35
Kröjf Nej för tusan, det där "tjafset" mellan oss var för över ett år sedan nu och det är för längesedan bortglömt. Du är en av de jag respekterar mest här inne och det är alltid en njutning at läsa vad du har att säga, så absolut inget bad blood från min sida. Hoppas kan man alltid vad gäller Zlatan men tidigare erfarenheter säger att han går mållös och blir osynlig ikväll, för när har han senast levererat mot bra motstånd i en viktig match? Att han sedan gör hattrick mot Ajaccio och blir ZuperZlatan i Aftonbladet är en annan femma, ikväll lägger jag mina pengar på en mållös och osynlig "Ibracadabra". Och ja, hatet mot Fabregas kommer jag att ha med mig till dödsbädden. Som någon nämnde här under, han symboliserar den dåliga perioden vi gick igenom. Så fort han kom blev det dåligt och så fort han lämnade vann vi trippeln.
Barcelona Nesto
2015-11-03 12:31
Få här inne lär välkomna idén men hur tror ni att fabregas hade funkat i Luchos mer raka och direkta spel?
Hos pep var han nästan i klass med bojans sista år.
Barcelona Kröjf
2015-11-03 11:00
Gabriel

Alltid lika tråkigt att hamna i konflikter och desto roligare att kunna komma överens; om än från delvis olika utgångspunkter. Blev faktiskt riktigt glad över ditt svar, eftersom jag förväntade mig långbänk. Men borde redan ha lärt mig att du inte är särskilt långsint av dig. Ja, med undantag för Fabregas då!

Och ikväll hoppas vi på en äkta hattrick av Zlatan, eller hur? Och att han sen i Aftonladet kommer att framställas som hetaste kandidaten till ballon d'or på kuppen, är smällar man får ta och svälja med en "hot shot" eller två. Ha dé!.
Barcelona the cameroonians
2015-11-03 10:38
@DM1982:

Gårdagens nyheter.
Idag och i morgon blir det tester för att se vart han är i tillfrisknandet.

Som vanligt är Sport ute på djupt vatten alldeles för tidigt.
Barcelona DM1982
2015-11-03 10:26
[QUOTE=enkos]Sport hävdar att man förlängde Messis rehabilitering eftersom Messi saknar kraft i vänster knä.. Därför är det mest troligt att han missar El clasico. . [/QUOTE] Verkar som det bara är Sport som kommer med nyheter om Messis skada. Det troliga är att han missar, även om han är klar för spel då så har han inte spelat på väldigt länge. Dumt att chansa, säsongen är väldig lång. Barcelona förlorade borta mot Real förra säsongen men vann allt till slut. Allt hänger inte på en match i ligan.
Barcelona dinho the artist
2015-11-03 10:21
Hahah skrollar igenom forumet och får till min förtjusning se Ballesteros namn. Jösses vad grisiga Levante var på den tiden. Regnig tisdag mot Stoke? You don't know half of it..
Barcelona Gabriel
2015-11-03 10:10
Kröjf Jag har inget att invända efter att ha läst ditt svar till mig, jag håller med dig om precis allt. Även att Neymar inte går att jämföras med Messi, precis som du säger själv så kan ingen göra det. Messi är speciel, one of a kind, och ingen kommer i närheten. Man är knappast en hater i mina ögon för det, snarare realist. För övrigt så var jag precis som dig en misstolkad Zlatan hater. Och precis som dig så hatar jag honom inte, snarare så kan jag faktiskt digga honom och tycka han är riktigt skön emellanåt, men precis som dig så hatade jag att se honom i Barcelona.
Barcelona enkos
2015-11-03 10:06
Så här firar man när laget gör mål..
Barcelona LennyRomario
2015-11-03 10:06
Angående Fabregas. Sanningen är ju att Arsenal var Fabbes första alternativ. Men Wenger talade om att han nyligen köpt in Özil och att det inte fanns plats för Fabbe.
Barcelona enkos
2015-11-03 10:01
Sport hävdar att man förlängde Messis rehabilitering eftersom Messi saknar kraft i vänster knä.. Därför är det mest troligt att han missar El clasico. .
Barcelona Vampíro
2015-11-03 09:20
Som den Fabregas motståndare jag är så skriver jag under tidigare inlägg om varför folk ogillar honom men det finns även andra punkter som inte tagits upp. Alla rykten om att han läckte ut uppgifter från omklädningsrummet som laguppställningar, tjafs osv. Var väl just därför Pep ville slänga honom redan efter en säsong. Fabregas blev symbolspelaren för det där sega och loja Barcelona som alltid sänkte sig när det gällde som mest. Vi vann dubbeln säsongen innan han kom och vi vann trippeln direkt efter att han lämnat. Självklart kan man inte lasta honom för allt negativt som hände klubben men han är på nått sätt det första man tänker på. Står fast än idag att det var en onödig värvning som aldrig skulle gjorts. Skrev det under hela sommaren 2011 fram tills att han landade i augusti under första mötet i supercopan. Vi hade då världens bästa miffält med Xavi, Sergio och Iniesta med Keite som fortfarande höll hög klass(håller fortfarande förövrigt), Mascherano och en superspännande Thiago som backups. Samma Thiago som under våren/försäsongen spelat riktigt jävla bra när han fått chansen, han bevisade redan då att han var redo för att rotera i A-laget. Lägg till att han under de två säsongerna var hästlängder bättre än Cesc. Som sagt onödigt att ens värva honom från första början när man borde gjort en satsning på en proper mittback istället. Nåväl klubben har gått vidare och utan Fabregas har vi börjat rada upp titlar igen. Good riddance!
Barcelona >The Reporter<
2015-11-03 09:04
Barcelonistas Vad menar du? Vart står det att jag är Chelsea supporter? Om det står någonstans i min profil så stämmer det inte. Isåfall är det min bror som lagt till Chelsea som klubb. Flera här kan bekräfta att jag är Barca fan då jag känner folk på ramblan i det privata livet.
Barcelona Liunil Masse
2015-11-03 04:10
@Sport_EN: Frank Lampard on @SkySports: For me, Messi is the best player of all time. When he's at his best, nobody can get near him.
Barcelona Xaviesta
2015-11-03 03:38
Lion24 Kul att se livstecken från dig. Kan du inte skriva genom appen på mobilen? Man har saknat dina matchanalyser!
Annons: