/spanien/barcelona/forum/18156.aspx/spanien/barcelona/forum/18156.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
adil,
2009-06-10 02:55
tarrak

Oj då, vilket kap. Om Real Madrid kommer gå plus på tröj försäljning av Kaká undrar jag hur mycket plus vi gick på tröj försäljning av Deco som kostade 6 ggr mindre samt var världens bästa mittfältare.

Visst, sen har vi ju Dani alves också, som vi fick för samma pris Madrid köpte den tidigare oprövade Pepe för. Hur många vill köpa Pepes tröja nu?
Barcelona tarrak
2009-06-10 02:20
adil

Deco var inte farligt dyr. Runt €10 miljoner + Quaresma vill jag minnas.
Real Madrid Fredrik R
2009-06-10 02:17
tarrak

Förstår vad du menar och var inte ute efter att tävla på något sätt för den delen heller. Det enda jag ville få fram var att det känns lite fel när vissa här inne dunkar sig på bröstet och är stolta över att inte hålla på en "klubb som köper", när man sommaren innan trots allt handlade för nästan en miljard. Speciellt när klyftan emellan Real Madrids och Barcelonas spenderande förra sommaren var i princip samma belopp som vi la på Kaká nu istället. Sedan gjorde vi förvisso senare ett par vintervärvningar som kostade pengar också.
adil,
2009-06-10 02:13
VI GER OSS ALDRIG, REAL MADRID!!

Ribery och Zlatan är än så länge bara rykten. Själv vill är jag inte för ett köp av Zlatan heller. Ribery är däremot är iaf. värd sådanna pengar, till skillnad från Kaka. Har svårt att se Barca värva Ribery med, då man i regel inte har värvat världsstjärnor som har sin peak för så stora pengar. Deco var väl ett undantag, någon som vet hur mcyket vi fick honom för?
Barcelona tarrak
2009-06-10 02:08
Fredrik R

Insåg att det inte var någon typ av tävling, ville bara påpeka att det blir väldigt missvisande om man säger att Barcelona spenderade nära en miljard. Jag vill förövrigt påpeka att jag inte delar den moraliska indignationen vissa känner inför era spelarköp. Ur den synvinkeln är inte 100 miljoner "bättre" än 500 miljoner om du frågar mig.
Barcelona Oha789
2009-06-10 02:06
Fan va jag saknar Milito faktis,

När han sprang på backlinjen där med samma frisyr så kunde man ibland inte se skillnaden på dom. Jag hoppas han blir klar till nästa år så vi kan ha 2 rutinerade krigare på mittbacken. Jag tror PEP ger chasen till Milito då han är riktgit grym.

adil,
2009-06-10 02:02
Ursäkta, jag misstog mig vad gäller Pepe. Men har för mig att Real Madrid betalade markant mycket mer på X antal spelare än vad vi gjorde på Milito, Henry & Co.
Real Madrid Fredrik R
2009-06-10 02:01
tarrak

Och vi gick plus nästan 400 miljoner ifall man räknar så. Samma klyfta.
Barcelona kallesiete
2009-06-10 02:01

På tal om något helt annat.
Vill tipsa om pittsburgh - detroit som börjar på c+ i detta nu. 3-2 i matcher till detroit. Tar dom det ikväll är det slut.

Sorry för att det är så offtopic men kanske någon som glädjs över det.
Real Madrid VI GER OSS ALDRIG, REAL MADRID!!
2009-06-10 01:58
adil

du snackar som om ni har haft så här i 20 år.. ni har börjat blommat ut dem senaste åren och i år har ni fått resultat..pengar hit o dit real är rikare än er även fast dem köpt kaka. om man har pengar så är det bara spendera ifall det behövs också...kommer tillbaka ganska snabbt ändå.. kanske tråkigt för alla andra lag som tex som ni att ni inte vill köpa spelare så dyrt.. för zlatan kommer inte gå under 700-800 mille och ribery kanske 600 lr mer?. så ni lär ju inte hoppas på få någon av dem.. lr om laporta väljer att göra en bytesaffär bara för att det ska se "bra" ut och som om ni inte lagt ut så mycket på en spelare:P typ som zlatan mot etoo och 300.. etoo lär ju värderas till runt 300-400..så då lägger han väl runt 600-700 på zlatan? kan man väl säga..snyggt försök iaf;)
adil,
2009-06-10 01:57
Oha789

Jo, jag håller med. Barcelona har ju sin egna mentalitet som symboliseras av spelare med lugn och fin personlighet. Men som du sa, inte gråter man över Dani Alves affären. Tror inte vi kommer gråta av att Mascherano kommer heller.
Barcelona tarrak
2009-06-10 01:57
Fredrik R

Vad som är intressant är väl ändå nettot och det gick på cirka 300 miljoner.
Barcelona tarrak
2009-06-10 01:55
adil

"Ett annat exempel är ert Pepe köp som kostade mer än vad Barca roffsade åt sig Henry, Yaya, Milito och Abidal för."

Det där var inte ens nära. Pepe kostade €30 miljoner och de spelare du nömnde gick för det dubbla. En mer smickrande jämförelse är väl att hela Barcelonas elva från CL-finalen kostat klubben mindre än vad Kaka kostade Madrid.
Real Madrid Fredrik R
2009-06-10 01:55
adil,

Det finns mycket som kan ifrågasättas med vår modell sedan 2003 då man fick hjärnsläpp och köpte Beckham samtidigt som man slussade ut Hierro och Makélélé.

Men för att bara gå tillbaka till sommaren 2008, så spenderade ni nästan en miljard på nyförvärv medan vi spenderade 300 miljoner.
Barcelona Oha789
2009-06-10 01:54
adil,

Jag håller inte med. Varje gång jag suttit och kollat på Liverpool så har jag alltid tyck Mascherano är en riktig idiot i mittfältet. Ja han har så klart sina styrkor också.. Men när jag tänker på Barcelona får jag mer bild av en snäll och tyst spelare som vill bara gå in plan för att göra fint fotboll och inte ta sin tid på att snacka med domaren eller försöka fixa så många fiender som möjligt.

Vi har ju faktis Daniel Alves och om jag är missnöjd med en sak med Daniel Alves i Barcelona är bara den saken. Men annars älskar jag han. Jag gillar inte sånna spelare som Mascherano..

Hoppas du förstod vad jag menar.
adil,
2009-06-10 01:49
Oha789

Så dålig är cäl ändå inte Mascherano? Han är ju en av de främsta spelarna på sin position. Dessutom tycker jag att han passar in i Barcelonas fotbolls modell utmärkt.
Real Madrid Fredrik R
2009-06-10 01:48
Oha789

Tänker inte följa upp diskussionen angående huruvida vi försämrar spelare eller inte. Men Beckham hade ju kommit på Ronaldinhos bekostnad och med facit i hand så var det ett ganska trevligt "misslyckande"?
adil,
2009-06-10 01:48
Fredrik R

Barcas fotbolls modell går ut på att blanda spelare från egna leden tillsammans med stjärnskott. Detta har man jobbat med mycket hårt vilket gett resultat, och det fortsätter att ge resultat också.

Real Madrid kan knappast ses som en klubb som satsar mer på egna leden än vad de gör på spektakulära värvningar. Visst, du säger att har man pengar så är det klart att man värvar. Men vilken klubb tycker du framstår som mest profesionell och spektakulär; Ett Real Madrid som inte tycks ha någon respekt för pengar och betalar helt sanslösa priser för spelare, eller ett Barcelona vars startelva i CL kostade mindre än vad Kaka köpte Real för? Ett annat exempel är ert Pepe köp som kostade mer än vad Barca roffsade åt sig Henry, Yaya, Milito och Abidal för. Majoriteten av dessa var högst delaktiga till våra framgångar i år, som därmed gjort att vi nu omsätter ungefär lika mycket om inte mer pengar än vad Real gör per år. Men visst, fortsätt gärna att värva avdankade stjärnor för 700 mille. Det är iallafall inte så Barca skaffar sig sin respekt, vi behöver inte betala sådanna summor, spelare suktar efter att skriva på för oss ändå.

Barcelona är en renare och finare klubb än Real Madrid. Det märks på långa vägar. Ni har hamnat där ni ligger p.g.a er inkompetenta ledning.
Barcelona Oha789
2009-06-10 01:46
Fredrik R

Ja men snälla kan du själv förstå vad du säger. Du menar ju klart och tydligt att det var en grym misslyckande från Laportas sida att inte lyckas ta Beckham. Vilket du också tyder på att han är en dålig spelare. Det låter som om du är leddsen och sur över att ni lyckats köpa han och inte Ronaldinho.

Kanske ville Laporta inte köpa Beckham längre efter Ronaldinhos prestationer efter VM ?
Barcelona Oha789
2009-06-10 01:43
Fredrik R

Om Beckham kom skulle han utvecklats mycket bättre och kanske skulle han passa som en spelfördelare i mittfältet med bra bollar.. Som sakt jag vill inte dra igång nåt hat eller så. Men ni är riktigt grymma på att försämra spelarna när dom kommer till er. Inte minst ett Beckaham, så Backham tror jag skulle vara ett kanske mer tillförande spelare än han var hoss er.
Real Madrid Fredrik R
2009-06-10 01:43
Förövrigt menar jag inte illa med Beckham-biten, men det var väl ändå Laportas vallöfte att han skulle köpa Beckham? Han vann valet på det. Sedan misslyckades han och tog andrahandsvalet Ronaldinho istället. Det var det jag menade med att det var det bästa misslyckandet någonsin.
Delarocha
2009-06-10 01:37
fel.
Real Madrid Fredrik R
2009-06-10 01:36
Oha789 / Delarocha

Vi spelade 4-4-2 på den tiden vilket var en uppställning lämpad för Beckham, så det var absolut inte det jag menade. Även ifall jag aldrig var för Beckham till Real Madrid, vi behövde en vänsterytter, vi hade Figo högern, vad fick vi? Jo en högerytter. Men Laporta ville verkligen ha Beckham till Barcelona, men fick honom inte då vi han köpa honom först. Vart skulle han ha spelat i ett 4-3-3?
Barcelona SaM__-
2009-06-10 01:36
Fredrik:

Det finns culés som resonerar likadant som dig. Jag är bl.a. en av dem som vill ha kvar samma stomme med Eto'o och có kvar. Dock har all spekulation dragits igång i och med det som hände efter guld åren 05/06. Man vill helt enkelt inte begå samma misstag med s.k. "mätta" spelare. Men jag är dock inte alls orolig för "mätthet" med Pep vid rodret :)
Barcelona tarrak
2009-06-10 01:34
Fredrik R

Iniestas och Messis ska man naturligtvis inte hoppas på, men kan man fortsätta att bygga stommen av egna talanger är mycket värt. Sen är det svårt att se vem som tar det yttersta steget. Hade du frågat mig för tre år sedan, hade jag aldrig trott på Iniestas nuvarande utveckling även om man på La Masia verkat vara säkra på att han skulle bli en crack sen första dagen.

Hade Iniesta försökt slå sig fram under Perez i Madrid hade han med stor risk blivit bortslängd för något dyrare, snyggare och mer tröjsäljande alternativ. Och det är till stor del där våra presidenter skiljer sig åt. Laporta vill verkligen se ett lag bestående av egna talanger, medan Perez använde Castillan som ett sätt att besätta försvarsplatserna för att köpa dyra anfallare.
Barcelona SaM__-
2009-06-10 01:33
Ämne: Laportas största fra....
haha vilka hypoteser du bjuder på. Tänk om världen går under, tänk hur jorden hade varit om den var platt osvosvosv...
Real Madrid Fredrik R
2009-06-10 01:32
En sista tanke å era vägnar innan man går och lägger sig, varför vill ni ens ha Ribéry? Hade jag varit i Barcas skor hade jag gått på inslagen väg och satsat på de egna istället. Eller, mer eller mindre, hämta hem Fabregas. Spela Fabregas med Xavi centralt, flytta upp Iniesta till Henrys position/Ribérys möjliga position, förläng med Eto'o eller köp någon av de som det talats om, Zlatan eller Agüero.

Jag förstår inte varför detta inte vore drömscenariot för alla cules.
Barcelona Oha789
2009-06-10 01:31
Fredik R

HAHAHAHAHHAHAHA

Det där fick vi svaret. Så du menar att Beckham var anleddningen till varför det gick så dåligt för er i ett par år.. och alla tränar byten och att då Beckham fick till slut Perez sparkad...

Oj va grym du är.. Men som tur så har vi Laporta som misslyckas på ett grymt sätt enligt dig :D

Delarocha
2009-06-10 01:30
Fredrik R

Kanske hade någon av dessa talangerna som inte fick chansen istället blivit kriminella och kanske hade någon av dem startat ett terrornätverk som då kunde ha lett fram till att nytt världskrig inletts. Vem vet? Det tåls att tänka på.
Real Madrid Fredrik R
2009-06-10 01:28
Laportas största framgång var dock ett misslyckande, han misslyckades med att värva Beckham och fick nöja sig med Ronaldinho, det var kanske världens bästa misslyckande. Jag undrar hur det hade sett ut ifall ni hade försökt spela med Beckham i 4-3-3 i några år istället. Antagligen så hade det inte blivit någon CL-titel 05-06 och därmed inget tålamod för att få fram unga spelare och slussa in dem, man kanske hade sparkat Reijkard utan egentligen skäl tidigare och ni hade hamnat i samma onda cirkel som vi funnit oss i sedan 2003.
Annons: