/spanien/barcelona/forum/18153.aspx/spanien/barcelona/forum/18153.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Heywood Jablome
2009-05-25 20:44
El Flaco. Du får gärna översätta det Pique säger också :-)

Vilken spelare. Välkommen hem, Gerard!
Barcelona el Flaco
2009-05-25 20:38
Vampiro/

"Han ville inte komma ner hit för att han är en idiot. Men även om han inte är här så stod han vid vår sida och stöttade oss. Han har haft ett tufft år bakom sig, men trots det var han med oss hela vägen. De här titlarna är även hans."

Ungefär.
Barcelona Vampíro
2009-05-25 20:29
Någon som vet vad Messi säger om Milito? Från 3:35 och framåt, min spanska är nämligen usel.
Barcelona el Flaco
2009-05-25 20:12
The Reporter/

Se länk. Spola fram till 7:23.
Barcelona The Reporter
2009-05-25 20:04
Har någon en länk där man ser när Alves håller i micken och pratar?
Barcelona Hetfield
2009-05-25 19:59
Nej men samtidigt så är det väldigt orättvist att ge Ronnie all skit med tanke på att Eto'o, Deco, Messi var oftast borta, och då fick han ta över allt. Jag tycker inte att han var så dålig när han var som "sämst", men det är bra av styrelsen att låta honom få gå.
Barcelona SaM__-
2009-05-25 19:54
Hetfield:

Fast nu är det inte rättvist att jämföra Ronnies situation med Messi. Ronnie har bara sig själv att skylla då han efter all framgång 2006 slarvade med träning och åkte på det s.k. "brassesyndromet". En professionell fotbollspelare kan festa till och hoppa över träning nångång men det gick helt enkelt överstyr för Ronnie!
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-05-25 19:54
Blaugrana13

Barcelona: Jorquera, Milito, Marquez; Alves och Abidal avstängda; Iniesta och Henry 95 % återställda.

Man Utd: Ferdinand osäker och Fletcher avstängd
Barcelona Blaugrana13
2009-05-25 19:51
Någon som har koll på avstängda/skadade spelare i Barca och Man. United, inför onsdag?
Barcelona Hetfield
2009-05-25 19:38
Rambla

Samma sak hände väl för Ronnie?

Jag är väl en av de personerna (väldigt få)som tycker att Ronnie var helt ok , inte fantastisk men helt ok när han var som sämst. Det är svårt att prestera när man har smakat den ljuva smaken av framgång.
Rätt så synd att Ronnie fick så mycket skit på slutet, men så kan det gå.
Real Madrid Sherko
2009-05-25 19:26
Rambla

Jag har följt honom under runt 35 omgångar i ligan så jag har någorlunda koll på hur han spelat.
Han har helt klart blivit en mycket smartare spelare, han dribblar vid rätt tillfällen och passar vid rätt tillfällen.

Allt jag säger är att jag saknar hans fenomenala dribblings räder.

Det har nog med all matchande att göra som Tarrak säger, men ni förstår vad jag menar nu iallafall.
Barcelona Rambla
2009-05-25 19:26
Det måste vara jobbigt för spelare som Messi och Ronaldo. Det känns som om de hela tiden måste överträffa sig själva i det de hitills har presterat för att allmänheten inte ska tycka att de gått ner sig. Någonstans finns det ju en gräns över vad de klarar av att prestera i varje match.
Barcelona tarrak
2009-05-25 19:16
Sherko

Det handlar nog mest om att han varit sliten. Han är inte van att spela två matcher i veckan, månad efter månad och motståndet har inte varit nådigt det heller. Med hans spelstil som bygger väldigt mycket på snabba ruscher blir det extra tydligt att han inte varit i full fysisk form. Nu efter två veckors vila tror jag att vi kan vänta oss en helt annan Messi på onsdag.
Barcelona Rambla
2009-05-25 19:15
Ämne: Okkapokka

Du har ....
Ursäkta, men har du följt honom under alla 37 omgångar i ligan? I många matcher har han faktiskt just varit hänsynslös och helt otroligt bra. Han har 37 gjorda mål så här långt och över 20-talet assists säkert. Det är nog bara naturligt att man mattas av i slutet av säsongen speciellt med tanke på hur mycket speltid han fått.
Real Madrid Sherko
2009-05-25 19:12
Okkapokka

Du har säkerligen helt rätt, men visst saknar man gamla hänsynslösa Messi ibland? :P
Barcelona Okkapokka
2009-05-25 18:56
Tror det har mycket med hans skadehistoria att göra. Förr så sprang han på allt och gjorde sina solo-rajder oavsett hur matchen såg ut, vilket oftast resulterade i slitage i musklerna som sedan blev bristningar och så vidare. Så han har väl lärt sig att tajma sina solo löpningar och dylikt på ett bättre sätt än tidigare.
Real Madrid Sherko
2009-05-25 18:49
Pep.G

Jo jag vet, men trots att gjorde ett mål och spelade bra så tycker jag att han var långt ifrån högsta nivå....det känns som att han slutat dribbla hänsynslöst som han brukar, förut dribblade han backlinje efter backlinje men nu verkar det som att han tappat den där gnistan.

Jag vet inte vad ni tycker men jag tycker så iallafall.
Men vi får se på onsdag om han skiner igen :)
Barcelona Gud är störst!
2009-05-25 18:48
Kolla på lite Cruijff klipp, Messi är fan en blandning av honom och Maradona ju. Lite mer Maradona men han är lik Cruijff också i spelstilen.

Cruijff var dock en revolutionär inom fotbollen.
Barcelona Pep.G
2009-05-25 18:38
Salcini

Du bor i Gbg, det finns biljardpalatset som brukar vara fullproppad med Culés. Vill du ha lite motstånd på baren så pröva med O´learys som brukar vara ganska engelsk av sig:P
Barcelona Salcini
2009-05-25 18:35
Messias_10!!

Jag tror att nästan varje ställe med en tv kommer att visa finalen. Det gäller bara att enas om en plats som vi kan samlas på. Jag har själv inte alltför stor erfarenhet av att se matcher på barer så jag hoppas någon annan med mer rutin kan hänvisa.
Barcelona Pep.G
2009-05-25 18:33
Sherko

Det var la sist han spelade ;)
Real Madrid Sherko
2009-05-25 18:31
Är det bara jag eller känner ni också att det var ett tag sen Messi briljerade?

Ja jag såg cup-finalen om ni undrar :P
Barcelona el Flaco
2009-05-25 18:16
Pep.G/

Jag vet inte mycket om Piqués privatliv, men jag har inte hört eller läst om att han är den typen som går ut och festar varje helg?

Sen att han är festfixaren i omklädningsrummet råder det väl ingen tvekan om.
Barcelona Sersari
2009-05-25 18:16
el Flaco

Haha, tack.
Barcelona Pep.G
2009-05-25 18:08
el Flaco

Haha, den var skön. Man ser direkt att det är Gerard som partypojken i Barca. Bara han inte växer upp och blir en framtida Ronaldinho med sitt festande:P
Barcelona el Flaco
2009-05-25 18:04
Sersari/

"Bote bote bote, madridista el que no bote!"

= "Hoppa, hoppa, hoppa, madridista är den som inte hoppar!"
Barcelona Pep.G
2009-05-25 18:03
Haha, njut av Leo Messi säger jag bara.

Hoppas han har en bra dag nu på onsdag fan !
Barcelona Sersari
2009-05-25 18:00
Vad betyder det Piqué sa under firandet i lördags?

"Bote bote bote, madridista el que no bote!"

Någon som vet?
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2009-05-25 17:49
Barca o Mort//

Det spelar ingen roll om han är sista man. För det är ej det som gäller längre. Utan man går efter om den attackerande spelaren har en målchans eller ej. Och i detta läge där han va påväg ut mot hörnflaggan utan chans på mål är det ingen utvisning. Visst går han in onödigt hårt domaren borde kunna läst av spelet bättre. Insett att det var en ung spelare och gett honom en varning + tillsägelse. Rött kort var det iaf inte hur man en ser på saken.
Barcelona Barca o Mort!
2009-05-25 17:25
Sherminator

Tycker att det är klart rött kort. Går in med dobbarna och träffar inte ens bollen. Han är sista man också om jag ser rätt.
Annons: