/spanien/barcelona/forum/18151.aspx/spanien/barcelona/forum/18151.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Okkapokka
2009-05-26 18:19
Jag tror nog Pep sköter jobbet bättre än oss här när det gäller att ta ut startelvan :)
Barcelona Barca_4_lajjf
2009-05-26 18:09
lameG^

Perfekt startelva!

Synd att Pep inte var medlem och kunde se detta xD
Barcelona lameG^
2009-05-26 18:03
Den som jag skrev skulle vara en bra uppställning. Men här har jag en till som också kan bli. Tror det står mellan dem här 2.

Valdes
Caceres Puyol Pique Sylvinho
Xavi Yaya Iniesta
Messi Etoo Henry

Eller så här

Valdes
Puyol Yaya Pique Sylvinho
Xavi Keita Iniesta
Messi Etoo Henry

istället för keita kanske de blir busquet men nån av dem 2 blir det. Hoppas på den första.
Canaletes
2009-05-26 17:59
´´Xavi``

Skämtar du med eller??!! Busquetd har aldrig spelar höger!
Barcelona lameG^
2009-05-26 17:59
´´Xavi``

den är bra men busquet kanske inte kan spela där. Ser hellre exakt som din fast med caceres som högerback.

Tror caceres skulle klara sig bra och dessutom är det på högerbacksplatsen så fintar rooney/ronaldo bort honom får han understöd av puyol och Pique.

Valdes
Caceres Puyol Pique Sylvinho
Xavi Yaya Iniesta
Messi Etoo Henry

den perfekta uppställningen. Sylvinho med sina magiska inlägg och sin grymma vänster kan avgöra matchen. Han är dessutom rutinerad.
´´Xavi``
2009-05-26 17:55
Jag fattar inte varför man inte lirar såhär :

Valdes
Bousqets-Puyol-Pique-Sylvinho
Xavi-Yaya-Iniesta
Messi-Eto-Henry

???? Säkrare så , eller vad tycker/tror ni ?
Canaletes
2009-05-26 17:54
Kolla den här Barcfan

hahahahha!! (länk)
Barcelona el Flaco
2009-05-26 17:44
Den Gode Mister/

Jag har för mig att definitionen av en "egen produkt" är att spelaren måste ha spelat minst 2 år i klubbens ungdomslag. I så fall borde Terry räknas som en Chelsea-produkt. När det gäller Lampard däremot så håller jag med dig, han är en West Ham - produkt.
Barcelona Saman.
2009-05-26 17:38
Okkapokka

Går inte att hitta en större nolla.
Den Gode Mister
2009-05-26 17:31
Krönikan verkar antyd att Terry och Lampard är egna produkter i Chelsea? I fallet Terry var han 14 år när han kom till Chelsea, egen produkt? Personligen tycker jag inte det, han har fostrats någon annanstans. Fallet Lampard är helt off, han var väl 23 när han signade för Chelsea från West Ham om jag inte minns fel, han är så långt från egen produkt man kan komma.
Barcelona Okkapokka
2009-05-26 17:30
För övrigt så fick den trogne madridistan Wernbloom en smäll igår och hans smile var som bortblåst när han intervjuades. Såg han inte komedin den här gången precis som han gjorde mot Bojan? :-)
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-05-26 17:25
"När Barcelona förra onsdagen vann Copa Del Rey, den spanska cupfinalen gjorde man det med ett lag bestående av Victor Valdes"

Pinto var målvakt den matchen, annars riktigt bra krönika
Barcelona petersays
2009-05-26 17:13
Jag startar hellre med Muniesa eller Botia eller Caceres än Keita. På backposition ska vi ha en back. Inte en mittfältare som aldrig lirat där. Her-re-gud vad jag vill att elvan ska publiceras så man slipper brusa upp över småsaker! :P
Barcelona petersays
2009-05-26 17:12
"Tro mig, Keita kommer spela från start imorgon."

Keita kommer inte lira vänsterback. Bullshit. Han har i två intervjuer senaste veckan sagt att han absolut inte är vänsterback och att han ALDRIG (lyssna nu ALDRIG!) spelat på den positionen. Visst, om nån blir utvisad tvingas han gå ned. Men läs raderna nedan och tänk efter. Och jag tror absolut inte att det rör sig om någon "psykning" från barcelonas sida. Sylvinho startar. Punkt.

"Are you willing to play as left back in Rome?

If there would be a problem at some point and I have to help out, like happened against Chelsea after Abidal was sent off, I will do that. But it's not a good moment to start experimenting, and even less in the most important game of the year. The coach knows who can contribute more on that position. I've never played there.

You seem to be convinced?

I'm a midfielder, not a full-back."

och

"You don't mind the position, so could you play as left back?

Well... I can play as defensive or attacking midfielder, or more on the wing, but I don't see myself as a left back. I would have to adapt and in a final you should try not to change too many things.

You've never played there?

No, never, never... Never at all. Not at Sevilla and not at Lens. During a game, when somebody is sent off or something, you of course sometimes have to play another position because there can be changes and you want to win the game no matter what... Like I told you, I would act as goalkeeper or whatever. But not from the start. I can play as defensive or attacking mdfielder or even a little higher, but not as left back and the coach knows all about it."
Spanien Ichi
2009-05-26 16:45
Ämne: Smogen

Jag hålle....
Du menar riktig fotboll..som Lyon,Bayern,Real Madrid gjorde...dvs utan balans...se hur det gick. Hur många titlar vann dom i år.

Barcelona mes__que_un_club
2009-05-26 16:41
Ämne: tja. hade tänkt att ....
dom har ju spelat två matcher med den så varför skulle den inte finnas? har dock inte letat
Barcelona el Flaco
2009-05-26 16:37
Se hur Eto'o och Keita förbereder sig inför finalen. Lite udda träningsmetod.

*Länktips.
Barcelona Pep.G
2009-05-26 16:33
Okkapokka

Haha, jag tvivlade på Barca innan El Classico. Jag tvivlade på Barca innan Bayern Munchen matchen och jag tvivlade på Barca när klockan tickade över 90 minuter på Stamford Bridge, men detta lag har överbevisat mig hela säsongen och jag är skyldig dem all min optimism.

GRANDE BARCA !!!
Barcelona Pep.G
2009-05-26 16:30
Mina damer och herrar, "världens bästa fotbollspelare"..
Barcelona Okkapokka
2009-05-26 16:29
Pep.G

Haha, kraftig optimism från din sida. :-)
Barcelona Joanilson
tja. hade tänkt att köpa en Barcatröja (årets modell) men när jag gick in på fotbolshops hemsida så såg jag till min enorma frustration att hemmaställen var slut. är det någon som vet någon annan svensk hemsida som man kan köpa Barcelonas hemmaställ för den här säsongen (eller nästas men den lär väl knappast ha kommit ut nu)

tack på förhand
Barcelona Okkapokka
Fergies nya plan inför matchen mot oss :-)

*Länktips
Barcelona Pep.G
2009-05-26 16:27
Smogen

Jag håller med. Är trött på dessa anglosvenska kommentatorer. Jag hoppas på en urladdning ifrån Barcas sida imorgon. Varför inte en ny urladdning a´la El Classico 2/5-09 ?

Har Sir Alex cojones så ska han spela riktig fotboll och inte anti anfalls fotboll.

Vi vinner imorgon med max 2 måls marginal. Kom ihåg vem som sa det. Blir 5-2 Barca ;)
Barcelona Napao
2009-05-26 16:25
Ämne: När jag hör Glenn St....
Klart han inte gör och jag kommer som du vara hatisk till hans snack
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2009-05-26 16:25
Tro mig, Keita kommer spela från start imorgon. Han har klivit fram mycket de senaste månaderna med mål och bra spel. Frågan är bara om han spelar vänsterback eller pivote. Ingen av dom är hans urspungsposition. Spelar Yaya mittback spelar Keita pivote eller vänsterback. Troligen vänsterback. Spelar Yaya pivote hittar vi Keita på vänsterbacken. Finns ingen chans i helvetet att Pep sätter Keita på bänken i denna matchen med de skador vi har.

Puyol-Yaya-Pique-Keita
Busquets
Xavi Iniesta
Messi Etoó Henry

Känns som det mest stabila och fysiskt starka laget. All respekt för Sylvinho och Caceres men deras speltid under säsongen vittnar definitivt om bänkplats imorgon.
Barcelona Smogen
2009-05-26 16:16
När jag hör Glenn Strömberg kommentera matcher med Barcelona inser jag hur det är att se svenskalandslaget spela på en svenskkanal medan man kommer från motståndarlandet. Glenn gillar inte Barcelona.
fy, inser nu att jag kommer sitta imorgon och vara lika förbannad på kommentatorerna som jag var under chelsea matcherna.

Att bara säga att Manchester United har ett klart bättre mittfältsspel än Barcelona säger ju allt. Hur i helvete kan Barcelona ha minst 60% bollinnhav varenda match (även mot Chelsea borta med en man mindre på plan) och ändå ha klart sämre mittfält än Man U. knappast...Barcelona har ett klart bättre mittfält medan Man U har ett något bättre försvar och en klart bredare och därmed bättre trupp, dvs. inklusive avbytare.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-05-26 15:58
Uniteds startelva tror jag kommer se ut såhär:

VdS - O´shea, Vidic, Ferdinand, Evra - Carrick, Giggs, Park, Anderson, Rooney - Ronaldo
Barcelona NoGo™
2009-05-26 15:58
Varför just United?

"För att de har ett bättre komponerat lag sett till helheten med ett klart bättre försvars-och mittfältsspel." Glenn Strömberg

Håller inte med herr Strömberg angående mittfältet och försvaret i normala fall är grymt men utan Alves och Abidal är det inte lika bra såklart så på så sätt som har han väl lite rätt. Vad tycker ni?
Barcelona Smogen
2009-05-26 15:56
PILMÀ

Caceres är väl ett allternativ som back. Han är fullkomligt usel på att passa, men så länge han struntar i att föra bollen till mittplan och försöka passa offensiva spelare därifrån tror jag han skulle klara av uppgiften.
Nu är jag dock helt övertygad om att Caceres kommer börja på bänken.

Förutsatt att Iniesta och Henry kan spela undrar jag bara vem som ska ta Pivote platsen.

Blir det Busquets kommer Xavi spela mycket mer defensivt då han inte litar (med rätta) fullt ut på Busquets. Det gör att vi tappar lite av den fantastiska offensiva kraft Barcelona har med Xavi-Iniesta-Yaya

Å andra sidan, startar vi med Keita som pivote tappar vi en hel del i defensiven , inte pga. att Xavi inte litar på honom, utan för att Keita helt enkelt inte är lika bra som Yaya i pivote rollen. Pep har väl också visat flera gånger i år att han inte ser Keita som en pivote spelare utan som en ganska offensiv tvåvägs mittfältare.

så, tror det blir Busquets men hoppas på Yaya...spelar vi med Henry-Eto'o-Messi i anfallet och Xavi-Iniesta-Yaya på mittfältet tror jag vi vinner imorgon....
Barcelona Albiin
2009-05-26 15:52
MilanBaros..
Har du sett Caceres spela i år?
Han må vara riktigt lovande och det tvivlar jag inte ett dugg på.
Men det passningsspelet som han visat upp de gångerna han spelat har ju inte varit allför bra. Ser ut som att han lider lite av prestationsångest
eller om han bara är riktigt nervös.
Därför tycker jag även om det inte gynnar mittfältet att det enda rätta är att flytta ner Yaya som ändå besitter ett väldigt lugn och som är väldigt spelskicklig.
För ja skulle inte tro att unge herr Martin är mindre nervös under en CL-final.

Annons: