/spanien/barcelona/forum/18148.aspx/spanien/barcelona/forum/18148.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla
2009-06-26 15:20
Fredrik R:

Tja inte vet jag. Detta kommer från Sid Lowe, som lever och arbetar i Madrid som The Guardians korrespondent i Spanien. Han bör ju ha minst lika bra koll som du kan man tycka, eller?

Valdanos ord: "It would be better if Robben listened to the offers coming in for him."

Vidare står det: And it has now emerged that he has threatened the Dutchman with the possibility of being banished to the stands in a World Cup year if he insists on staying.
Real Madrid Fredrik R
2009-06-26 15:13
Rambla
Innan Robben är officiellt såld så räknar jag med den truppen som vi för tillfället besitter, Robben blir troligen enbart såld ifall Ribéry blir köpt. Då kan du plocka ut Robben ur mitt tidigare inlägg och lägga in Ribérys namn istället.

Sedan har det varit mycket spekulerande runt Robben, de källorna som vill få det till att klubben vill tvinga bort honom är i princip bara engelska, främst i och med att de spekulerar kring ifall han kommer till en engelsk klubb.

Länktips, Valdanos uttalande i frågan:

With regards to players at Madrid already, Valdano assured that the "Dutch cannot be viewed as a group" and that "[Arjen] Robben is a great player", but that "they will need to compete as it is a World Cup year".

Jag tolkar det som att man kommer diskutera eventuella transfers med spelare som riskerar att inte få delta i VM ifall de inte spelar regelbunden klubbfotboll (dvs spelare som är givna nu, men tappar en plats ifall de spenderar tid på bänken i sin klubb), baserat både på klubben och spelarens intressen.
Barcelona Xaviii
2009-06-26 15:07
Punto pelota är ett Madrid baserat fotbollsprogram för att alla håller på R.Madrid. När en tjej som håller på Barca säger det snackas i Barcelona om Barca ska vinna 2, eller 3 titlar i år då skrattar alla åt henne. Tomás Roncero som är en ultra förvirrat maräng skämmer ut sig som vanligt.
Barcelona Rambla
2009-06-26 14:56
Ämne: Mojito

Förstår hu....Robben? Honom försöker de ju tvinga bort från klubben. Läste någonstans att han kan tvingas sitta på läktaren om han inte väljer att frivilligt lämna för annan klubb. Man vill ha in pengar för honom.
Real Madrid Fredrik R
2009-06-26 14:53
Mojito

Förstår hur du menar nu, men samtidigt så vill ju den typen av spelare skapa ytor åt sig själva, så de löper för att få ytor som andra kan spela dem på. I samband med de löpningarna så drar så pass bra spelare i sär försvar ganska kraftigt i och med den defensiva bevakningen de per automatik får. Sedan kommer spelarna per automatik få ytor i och med att Kaká, Ronaldo och Robben alla är spelare som i regel lockar minst två försvarare. Det kommer bli svårt att försvara emot den trion hur man än gör, offrar man två försvarare på Robben så betyder det att Kaká får utrymme osv. Har man bara en försvarare som går på bollhållaren så kan alla tre göra sin man och därmed så skapas nya ytor.

Som jag ser det så är det största hotet emot lagets funktionalitet faktumet att vissa spelare kan bli lite väl bollkära och ha en tendens att vilja bli matchvinnare själva istället för att i första hand spela för kollektivet. Finns sådana tendenser så är det Pellegrinis jobb att arbeta bort det.
Makaveliii
2009-06-26 14:31
Ämne: Makaveliii;

Jag f....
Kaka kan absolut spela som spelfördelare det har han gjort många ggr han är inte originalt det men sätter man han som det så tror jag inte det skulle bli problem. Det brukar ju stå ''The Brazilian Playmaker eller ''AC Milan's playmaker.
Barcelona Mojito
2009-06-26 14:08
Fredrik R

Jag menade inte själva passningarna. Det finns ju något som heter rörelser, att spela uppoffrande för att sätta spelare som Kaka och Ronaldo i situationer rättvända med boll.
Jag tycker att den biten faller under begreppet "underordna sig".
Självklart så kommer det ändå att bli svårt för Ronaldo och Kaka som burit sina resp klubbar att underordna sig de redan befintliga "stjärnorna", även om jag också inser att Raul & C/O är tunga namn både i och utanför klubben.

Hur som helst ska det bli spännande att se hur gruppdynamiken förhåller sig.

Men nog om Real nu på detta forum.
Barcelona The Game
2009-06-26 14:02
Poco Loco: Tydligen så är ditt namn kopplat till din personlighet! Robinho skulle vara ett sjukt nyförvärv i Barca. Han har allt som behövs för att spela i Barca. Tekniken,dribblingarna,passningarna,känslan i foten,snabbheten o tempo i sitt spel. Han har allt.
Han skulle enkelt kunna bli en av dom bästa spelarna i världen i Barca. Alla är skeptiska men om det nu vore så att han skulle skriva på eller vad somhelst så skulle alla bli FETT glada. Plus robson e fan ung! Hoppas vi får robinho.
Han skulle showa med messi hundra procent.
Barcelona Poco Loco
2009-06-26 13:49
Det har varit tyst om Robinho ett tag nu. Det är jag glad för. Vad ska vi med honom till? Det bästa vi kan erbjuda honom är en bänkplats, för det finns inte en chans att han tar plats i startelvan.
Men Guardiola vet nog bättre än att värva en medelmåttig diva med sin bästa år bakom sig.
Real Madrid Fredrik R
2009-06-26 13:45
Mojito

Jag förstår faktiskt inte ditt resonemang, varför ska andra spelare underordna sig stjärnorna? Ledarna i truppen kommer fortfarande vara spelare som Casillas, Raúl och Guti. Casillas kommer bli den solklara ledaren samt kaptenen om något år och han kommer garanterat ha övriga spelares respekt, baserat på erfarenhet, personlighet, fotbollskunnande och klubbkänsla.

Det är ju inte direkt som när man spelade sjumanna fotboll vid 9-10 års ålder, att man undvek att passa vissa sämre eller nya spelare för att man inte respekterade de nog för att passa de. Det är proffs vi talar om.
Barcelona Rambla
2009-06-26 13:37
Makaveliii;

Jag förstår inte varför du skriver detta här och inte på Puertan istället? Dessutom, är det något Kaka inte är så är det spelfördelare. Han är ingen Xavi, Iniesta, Diego, Pirlo, Fabregas osv som styr tempo och fördelar bollar. Han behöver ytor och motståndarlag som är oorganiserade annars så står han sig ganska slätt. Omställningar när motståndarna är ur position annars är det ganska så lätt att ta bort honom. Det såg man inte minst igår mot Sydafrika, han kom ingenstans och inte blev det bättre när resten av de offensiva brassarna inte tog löpningar och därför inte öppnade upp ytor för Kaka.
Barcelona Mojito
2009-06-26 13:35
Det som också är intressant att se är om de andra kommer underordna sig stjärnorna. Personligen känner jag att Zidane hade större respekt med sig än Kaka och Ronaldo har.Jag tror de måste bevisa sig först i den vita tröjan innan övriga ger dem respekten och låter dem få vara.
Men, det är mycket upp till Pellegrini att försöka fixa en gruppsammanhållning a la Barca.
Vill han ha facit är det bara att ringa Pep...
Real Madrid Fredrik R
2009-06-26 13:22
Makaveliii

Det ska, som du säger, bli väldigt intressant att se hur dessa spelare kommer fungera i samma lag. Det fungerade ju trots allt med Figo och Zidane i samma lag. Men ordspråket går ju "ju fler kockar desto sämre soppa". Ifall man vill ha någon fingervisning till hur det kan tänkas fungera så ser man ju att Robinho och Kaká har ett bra samarbete i landslaget, Robinho är en minst lika bollkär spelare som Ronaldo, även ifall han är klasser sämre. Kan Ronaldo och Kaká samarbeta likvärdigt eller bättre så kan det bli en riktigt underhållande framtid för madridistas.

Huruvida vi rubbar Barca tål att se, vi är oavsett spenderandet fortfarande underdogs inför nästa säsong i och med att Barca har ett likvärdigt stjärnfyllt lag som redan är samspelt. Pellegrini har ett tufft jobb framför sig då det är han som måste få all talang att dra åt samma håll.
Messinho
2009-06-26 13:07
Rayo

ja
Rayo
2009-06-26 12:52
Victor Valdez och Reina som barn? är det dem?
Barcelona Messias_10!!
2009-06-26 12:43
Här har ni hela 2-6 matchen med svenska komentatorer!!!!
KOlla på den!!

Visca el Barca!!!
Makaveliii
2009-06-26 12:34
Tror inte att kombinationen med Ronaldo å Kaká kmr att funka för att båda de behöver mycket boll, Kaká är en spelfördelare så han styr spelet alltså behöver han mycket boll , vem är det som har mest boll och behöver mycket boll i United? RONALDO så jag är inte så säker på att det kmr att gå spikrakt uppåt. Men samtidigt så är det en jäkla offensiv de har, tror fortfarande inte att de rubbar Barca känns inte så iaf, anfallet är inte direkt super Ruud duger hur gammel han än e sp duger han, Huntelaar håller inte Higuain tror jag absolut inte att han kmr göra lika mycket mål som iår, Saviola behöver vi inte snacka ens. Så har vi Raúl kvar han kan väl duga men mer än 10 mål i ligan blir det inte.
Barcelona MSL#666
2009-06-26 08:33
You are never alone Michael, Rest in Peace 3

Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-06-26 08:18
Tänk på att vi ska spela mycket mer match nu år, vi kan då knappast göra oss av med mer än vad vi köper.

Barcelona Sentuary
2009-06-26 03:31
Ämne: Är det något lag som....Tror samma här, bättre att ha spelare som spelar med hjärta än överbetalda stjärnor.
Messinho
2009-06-26 03:18
Är det något lag som kan vinna Cl 2år irad så är det detta barcelona. La liga kommer barcelona vinna även fast real har gjort stor värvningar så tror jag inte dom kan rubba detta barcelona. All respeckt till Kaka,Cr7 Men Messi o Iniesta är för mej på en helt annan nivå och dom kommer göra stordåd för barcelona.
Barcelona Pep.G
2009-06-26 03:03
Oj glömde länken
Barcelona Pep.G
2009-06-26 03:01
Det är ju just där dem båda platsar i Barca just nu, annars finns inte plats för en av dem.

kalleiste

Kolla länktips, där finns 2-6 vinsten, 4-1 mot Bilbao, 1-1 mot Chelsea och 2-0 på Man utd. Akta så att du inte blir tårögd bara :)
Messinho
2009-06-26 02:57
Jag hade gärna sett Ribery/Silva på kanten med.För jag tror att henry håller minst i 1år till...
Barcelona kallesiete
2009-06-26 02:49

Pep.G

Nej,nej. Villa ska inte spela på kanten. Villa och Eto'o ska inte vara på planen samtidigt om de båda kommer tillhöra barca 09/10.

Någon som har en länk till highlights från den fantastiska 2-6 matchen? Finns ju hur mycket som helst på youtube men hittar bara med arabiska kommentatorer eller kass kvalité. Söker bra kvalité samt engelska eller spanska kommentatorer.
Tack.
Barcelona marcus
2009-06-26 02:47
Pep.G

Om vi måste kasta om hela uppställningen för att David Villa ska komma klarar vi oss gärna utan honom. Pep kommer inte ändra på ett vinnande concept och jag har svårt att tänka mig att Xavi kan briljera som han gör i en lite mer defensivare roll.

Visst hade det i praktiken kunnat fungera mot mindre lag med den uppställningen men man kan samtidigt inte gå ut och underskatta andra lag sådär.

Förhoppningsvis stannar Eto´o. Han är en hjälte som gjort mål och avgjort våra två senaste CL titlar.

Varför byta det mot en David Villa som kanske inte ens kommer fungera i ett Barcelona som inte har dom ytorna i anfallspelet.

Jag gillar Villa. Han passar i Barcelona men allt är upp till Samuel.
Messinho
2009-06-26 02:45
Pep.G

Jag tror det är säkrast att inte ändra på ett vinnande koncept.
Messinho
2009-06-26 02:43
Länktips om Eto samt Villa...

Ser ut som eto lämnar barca trots allt...
Barcelona Pep.G
2009-06-26 02:41
kallesiete

Med Villa på vänsterkanten ? Nej det skulle inte funka, men det skulle på ett annats sätt. Vi kan starta med den här formationen, en 4-2-4, typ så :

--Alves--Puyol--Pique--Abidal--
-----Yaya Toure----------------
---------------Xavi------------
Messi------------------Iniesta
-------David Villa--Etoo-------
Messinho
2009-06-26 02:36
Är ganska säker på att Villa väljer barcelona.Ja menar det är här han kan vinna the big titels! ;)

Valencia har sakt att villa inte är till salu.Men det tror jag är ren bullshit. Så säger dom bara för att perez gick ut och sa att det är bara en tids fråga innan villa är klar för madrid. Tror ochsp själva valencia vill helst att villa drar till barca än madrid men helst vill dom självklart att han stannar i valenca...
Annons: