/spanien/barcelona/forum/18146.aspx/spanien/barcelona/forum/18146.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona NoGo™
2009-05-27 16:16
Fan är sjukt nervös! Vill bara att det ska börja nu, känner på mig att Messi kommer vara grym ikväll. Ända sen vi vann ligan så har det känts som han sparat sig till den här matchen, så får verkligen hoppas att jag har rätt =).

Visca el Barça!
Messi Das Proffesor
2009-05-27 16:13
Jag är sjukt laddad inför ikväll!
Nu ska vi skriva historia!
Barcelona LennyRomario
2009-05-27 16:11
Ämne: Har en helt o relati....
33 år och när jag tänker tillbaka på Romarios debutsäsong tåras ögonen ;)
Real Madrid Zizou_spars
2009-05-27 16:05
Allt eller inget ikväll. Satsar båda lagen starkt offensivt kan det nog bli säsongens mest underhållande match för den neutrale, men dessutom säsongens jobbigaste match för den partiske.
Jag kan verkligen inte välja sida, har ruskigt svårt för hycklaren sir Alex, så jag ställer mig neutralt till matchen ikväll och ser fram emot enorm underhållning.

För er hoppas jag hjärtat hänger med och att bästa fotbollen vinner, återstår att se var den befinner sig. Lycka till ikväll gubbar!
Barcelona joninho__90
2009-05-27 15:51
Ämne: Vilken tid börjar ma....
Matchen börjar 20.45. Det är sändningen som börjar 20.00
adil,
2009-05-27 15:21
Tror inte det blir någon förlängning ikväll. En final är endast en match där allt eller inget gäller. Barca kommer att satsa 300 % på sin offensiva kraft, antingen får vi hål på dem och sätter vi dit en sätter vi dit nästa också. Eller så straffar vårt ultraoffensiva spel sig och United får hål på oss och stör vår balans. Att spela så offensivt som Barca är som att balansera på lina. För många felpass, misstag och för mycket tapp av boll så ramlar vi av linan. Vi har större behov än andra lag av att hålla i bollen och inte tappa den alltför ofta med tanke på att vår backlinje håller sig vid mittlinjen. Gäller att hålla balansen!

En taktiskt fegt spelad försiktig match kan vi utesluta, därför tror jag chanserna är större att matchen är slut efter 90 minter än att det blir tillägg. Och blir det tillägg kommer det iaf inte stå 0-0.

Nuuuuu köör vi, Komigen nu BARCA!!!!
Barcelona Puyi_5 (D.E.P. Puerta)
2009-05-27 15:20
Ses där Cule!
Barcelona Barca_4_lajjf
2009-05-27 15:18
Vilken tid börjar matchen? Tv.nu säger 20.00 ?
Barcelona SaM__-
2009-05-27 15:18
Som Barcelonito och tarrak säger. Oavsett resultatet ikväll kommer, i alla fall jag, komma ihåg säsongen som en av de största med tanke på förutsättningarna och allt trubbel inför. Vem kunde ana det här efter 1-0 matchen mot Numancia i höstas. Otroligt!

Men men nu låter det lite som att jag försöker bortförklara en eventuell förlust. Tror det kan bli en mycket rolig kväll för oss culés om spelet stämmer. Över 2 matcher skulle UTD:s chanser vara betydligt större, men att det hela spelas över en match tror jag endast gynnar Barca.

Nu skriver vi historia!
Barcelona un crack
2009-05-27 15:15
Puyi_5

Tack för svar, kom fram till för cirka 20 minuter sen att jag skulle ta mig dit med ett par polare =)
vi ses där!

Visca Barca y Visca Pep!!
Barcelona Puyi_5 (D.E.P. Puerta)
2009-05-27 15:13
un crack

En gissning är Tapas baren BarCelona vid Sergels torg. Åker själv med några vänner från Norrköping för att se matchen där ikväll.

Badar man i fontänen ikväll kanske...? ;)

Om vi nu förlorar ikväll så blir man givetvis besviken men fortfarande är jag så otroligt nöjd med säsongen, först och främst för att Barca har spelat bra, sen för att Barca vann hemma och fullständigt krossade Madrid borta med 6-2! Sen så har vi vunnit liga, sen så har vi vunnit CdR. CL är bonus.

Vamos Barca!!!
Barcelona lameG^
2009-05-27 15:12
Hoppas verkligen att henry och messi storspelar.

Henry: du är värd detta!! du är och kommer vara en fotbollslegend.

Har ändå en känsla på att etoo gör mål. Vet inte varför men det bara är så. Älskar när han firar sina mål.
Barcelona lameG^
2009-05-27 15:08
vill verkligen inte se straffläggning eller förläggning. Hatar det när det gäller barca. Men när det några andra lag som kör är det bästa jag vet.

Hoppas att matchen avgörs på dem 90 minuterna. Men leder dem med 1-0 och vi gör ett sent mål är tillägningstiden fördel för oss.
Spanien Ichi
2009-05-27 15:00
Låt hoppas på en trevlig kväll...väl mött. (utd suppporter)

Barcelona a L b
2009-05-27 14:44
Det känns verkligen som att det är väldigt nära nu.
Hur många gånger har inte vi fans drömt om en trippel. Inte bara vi utan spelarna själv för den delen. Vi har redan skrivit historia och jag hoppas verkligen och tror att vi tar hem CL också.

Detta är Barcas år.

Mes Que Un Club!
Barcelona tarrak
2009-05-27 14:42
Jag håller med Barcelonito där. Även om jag är ruggigt nevös och har gått omkring som en zombie sedan igår, så kommer jag inte bli alltför besviken vid en förlust. Det här laget har redan gjort långt mer än vi kan begära och stått för en otrolig säsong Ligaguld, CdR-seger, finalplats i CL och dubbla el Clasico-vinster med 6-2 på Benrabeu. Lägg till det fantstiska spelet och ca 150 mål och vi måste inse hur lyckligt lottade vi är. Visca Josep Guardiola! Visca Barcelona!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-05-27 14:16
Du e ju fortfarande barnet. :)

Ikväll hoppas jag att de vågar gå ut o ge allt de har. Rädslan av förlust får inte vara större än viljan att vinna.

Pep, vi älskar dig för det du har gjort för laget som tränare och spelare. Säsongen har varit underbar, en förlust ikväll förändrar ingenting.
Barcelona un crack
2009-05-27 14:15
21 här :)

prövar min lycka åter igen; någon som vet vart det kommer finnas massa cules i stockholm under matchtid? alltid trevligare att sitta med våra egna supportrar !

Visca Barca!!!!!
sebbaa
2009-05-27 14:15
Själv är jag 17. :)
Barcelona Marianne
2009-05-27 14:12
Har en helt o relativ fråga. Hur gamla är alla som sitter här på Les Rambles? Känns som att det kanske är jag som är äldst? :O (22år)
Barcelona el Flaco
2009-05-27 14:02
Ämne: Angående matchen ikv....
Lägg till att huvudtränaren Pep Guardiola också är en egen produkt från la Masia. Glöm inte heller att assisterande tränaren Tito Vilanova deltog i en vänskapsmatch för Barcelona för över 20 år sen. Han ersatte då ingen mindre än just Pep. I samma match deltog även Aureli Altimira (som idag arbetar som fystränare för Barcelona) och Juan Carlos Unzué (A-lagets målvaktstränare).
Barcelona pokke
2009-05-27 13:58
Snart gäller det. Jävlar vad nervös man är. Kom igen nu grabbar nu tar detta!

VISCA!
Real Madrid Shi
2009-05-27 13:53
Lycka till ikväll! Hade det inte varit för alla småbarn som kommer börja snacka skit om Real Madrid för att ni vinner CL så hade jag faktiskt hållit på er!

Barcelona Dizzy
2009-05-27 13:51
Kom igen Barca nu tar vi United!! Vill se Ronaldo gråta på gräs mattan.

Visca Barcaaaaaa
Barcelona Marianne
2009-05-27 13:50
Ämne: Efter El Clasico gic....
Vad storsint av dig att göra så och säga såhär nu! Ett stort plus till dig fast jag hatar Real Madrid :)
interista1990
2009-05-27 13:47
jag är interista 100% men ikväll hoppas jag bara att ni vinner lyck til grabbar
Barcelona ElRaval
2009-05-27 13:45
Angående matchen ikväll så är det mäktigt att vi har 7 spelare från la masia med i den troliga startelvan, och uppemot 11 stycken i truppen som helhet!
Visca el barca!
Barcelona ElRaval
2009-05-27 13:44
@ Madridistan:

tack!
Mina gratulationer får du absolut, men du kan inte förvänta dig att den stora massan barcafans är bättre än era fans :)
Barcelona Palle Kuling....
2009-05-27 13:44
Nån som vet om Jimmy Jump kommer vara med på finalen?
MadridistaN,
2009-05-27 13:34
Efter El Clasico gick jag ut och hyllade alla cules jag känner inklusive er här på Rembles. Och jag gör det även ikväll, trots att ni är mina rivaler så känner jag någonstans ett samhörighet.

Får se ifall man får samma gratulationer tillbaka den dagen då det är omvända roller;)
Annons: