/spanien/barcelona/forum/18143.aspx/spanien/barcelona/forum/18143.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
ChrilleJ
2009-07-17 10:56
Electricityscape: Han måste få lite tid men jag tror att han kan lyckas. Zlatan är en bättre spelare än Eto´o (den senare kanske en bättre målskytt) och kommer att lyfta anfallsspelet till en dimension som saknats med sin tyngt och huvudspelet.

Dessutom är spelet öppnare i Spanien än i Italien och detta tror jag passar Zlatan bra.
Barcelona petersays
2009-07-17 10:56
Ämne: Hyckleri!!!!!....
Instämmer helt och fullt. 40M + Etoo = 80M. Nuff said.
Barcelona Jonas_Wirmola
2009-07-17 10:55
Salcini:

Har följt Zlatan hela hans karriär och jag tror du kommer bli oerhört förvånad över hans arbetsinsats. Han är inte rädd för att jobba för att vinna tillbaka bollar. Endast i Severige är han stämplad som lite lat, diva är han dock, men det e fan Etoo med!
Real Madrid Neuthon
2009-07-17 10:55
ChrilleJ //

400 miljoner? Är inte Etoó värd nånting i dina ögon? Jag vet inte vad han kan vara värd, men jag tror definitivt den här affären beräknas vara dyrare än Kaká.
Real Madrid Fabbe
2009-07-17 10:54
Grattis till en duktig anfallare om det stämmer.

Synd bara att vi kommer höra "Zlatans Barcelona" i några år...

El classico kommer iaf blir grymt och Primeria Division kommer bli grym!
Barcelona Disco Stu
2009-07-17 10:53
@Ciao-V

- Det har inget med ett personligt tycka att göra, när jag säger att Zlatan kom i första hand hos Pep. Utan det resonemanget var baserad på hur allting spelar ut sig i dagsläget.

Jag tror sen även att Chelsea matchen spelade in här en hel del. Vi hade inte en riktigt fysiskt stark spelare där fram. Det var svårt att spela förbi Chelsea köttmur. Med Zlatan i laget så kan man nu riva ner denna mur på ett helt annat sätt. Pep tog till sig detta.

Mvh:
Barcelona Electricityscape
2009-07-17 10:52
Okey, vissa härinne överdriver då det grövsta. Är det Zlatan vi värvat eller Ezquerro? Är pinsamt hur vissa verkar stämpla Zlatan som ett misslyckande redan nu.

ChrilleJ

Frågan är om Zlatan gör det bättre än vad Eto'o gjorde i Barcelona.
ChrilleJ
2009-07-17 10:51
Varför gnälla över 400 miljoner för Zlatan? Ronaldo gick för det dubbla men är knappast dubbelt så bra....;)

Hleb är ingen större förlust för er och jag tror att Zlatan lyckas bättre i Barca än vad Eto´o gör i Inter.
Barcelona LennyRomario
2009-07-17 10:45
Tristaste nyheten sedan Romario slutade tänka på fotboll och ägnade sig åt att steka biffar på copacabana istället.
Real Madrid Pierre13#
2009-07-17 10:44
Salcini

Vet inte om Zlatan är långsammare än Etoo. på acc kanske men i det långa loppen är Zlatan en av de snabbare anfallare. Hans storlek gör bara så man inte kan tro det. Jag ser personligen Zlatan som en bättre all-round, kan bli väldigt bra för anfallsspelet för er. Zlatan kan ta imot och fördela som ingen annan anfallare, han kan löpa i djupled han skjuter som en häst. Mycket starkare på huvudet en etoo. Och det är inte speciellt jobbbigt för er mitt /släpande anfallare när Zlatan tar imot bollen håller bort 2-3st och sen fördelar bollen till löpande messi-xavi-inestia osv. Usch, vill inte tänka tanken
ChrilleJ
2009-07-17 10:44
Om det stämmer att Zlatan är klar för er så får man gratulera!!
Barcelona Abbe - el triplete!
2009-07-17 10:43
Nyligen hemkommen så har inte hunnit läsa tidningarna, men är det inte möjligt att summan är ett paketpris för Zlatan och Maxwell?
Barcelona NoGo™ - COPA, LIGA Y CHAMPIONS 2009!!
2009-07-17 10:42
Galacticos-Pipiita.

Nej.
Barcelona Salcini
2009-07-17 10:41
Zlatan är absolut en utav de bästa anfallarna i världen. Han är dock en helt annan spelare än Eto'o. Han är långsammare, dock starkare, han är inte lika målkåt, har dock en känsla för att assistera.

Som jag ser det så ändras Barcelonas spel oerhört mycket av att Zlatan skulle befinna sig i en central position i vårt anfall. Visst, Dani Alves får någon som han kan sätta sin inlägg på lite lättare och vi kan göra fler mål på det sättet. Men vad händer med insticken som man såg mot till exempel Bayern Munchen? Kommer Zlatan vara de spelaren som tar tre snabba steg i djupled och petar till bollen med en tåfjutt? Eller kommer han stå fast i mitten och bara agera som en vägg?

Ett annat problem kommer också bli i defensiven. När Eto'o har tappat bollen så har han direkt tagit en löpning för att vinna tillbaka den, det är som om han börjat koncentrera sig på att jobba tillbaka bollen innan han ens tappat den. Med Zlatan kan det komma att bli mer divalater där han bara ställer sig och klagar på vad som helst. Barca har inte råd med, ska man hålla hög press så måste hela laget jobba med den.

Summa summarum: Trots att jag låtit negativ ser jag Zlatan som en bra värvning, om han verkligen tar till sig det defensiva jobbet. Han är större och starkare än Eto'o och bidrar med tyngd i luftrummet. Däremot tycker jag att prislappen avskräcker, eller prislappen är det väl inget fel på men att man byter bort både Eto'o och Hleb utöver prislappen tycker jag är för mycket. Om hans lön dessutom blir högst så vet jag inte hur bra det blir. De högsta lönerna skall utgå till La Masia spelarna, sen får de andra gå som nummer två.

Villa låter som en billigare, mer ödmjuk och mer Barca-aktig variant, om nu Eto'o måste sticka.
Barcelona Jonas_Wirmola
2009-07-17 10:41
Zlatan o Villa in - Etoo ut
Galacticos-Pipiita.
2009-07-17 10:40
Är det officiellt om Zlatan till Barca eller ?
Barcelona Kribba291
2009-07-17 10:34
Blir nog bra med Zlatan i Barca tror jag.
Etos kontrakt var ju påväg ut och Hleb har väl egentligen inte gjort någon glad.
Sedan uppstår ju alltid tyvärr en viss jantebetonad kissnödighet när svenska spelare går till storklubbar.
Oj nu kanske det kommer en massa Zlatanistas och förstör våran vackra sammanhållning på forumet.
Fast kom igen nu!!!
Fjortisar som dyrkar stjärnor är väl inget nytt.
Se på alla på forumet som heter något med Messi eller ronaldinho osv.
Nej som en skribent skrev. så vet säkert Guardiola precis på på vilket sätt han tänker använda Zlatan.
Barcelona HugoBoss
2009-07-17 10:33
Ämne: Har jag läst en enda....
Så lägga 40 miljoner euro+Hleb+Eto´o. Är ett rimligt pris för dig?

Visst är Zlatan bra, men han är ingen Ronaldo, han är ingen Messi.
Barcelona jare
2009-07-17 10:28
Drömvärvning enligt mig om allt nu är klart, peppar peppar =) Henry, Iniesta, Xavi, Messi, Ibrahimovic. Eto'o var redan påväg bort inför förra säsongen så det är väl ingen nyhet att ledningen verkar ha lite svårt för kameruanen. Och det där med att fler svenskar blir barcelonafans, varför är det något negativt. Alla fans är väl bara positivt för en klubb!??
Villarreal Sorín
2009-07-17 10:25
Har jag läst en enda positiv kommentar om Zlatan här inne? Är det bara för att han är svensk som ni är så negativa? Kan tänka mig att det var samma tongångar kring Henke Larsson...

Visst, Villa känns som en spelare som skulle passa Barca bättre, men Zlatan är ingen dålig spelare. Han vann Serie A:s skytteliga utan något vidare understöd. Tänk vad han kan uträtta med Messi, Iniesta och Xavi vid sin sida. Zlatans meriter talar för sig själv. Det är en världsspelare. Det ska bli sjukt spännande att följa honom i Barca! Tror det blir succé.
Barcelona Tompa
2009-07-17 10:25
En sak till med Zlatan. När vi mötte Chelsea körde anfallet faktiskt fast, vi hade en rejäl portion tur som kom till finalen. Även nästa säsong kommer vi att möta välorganiserade köttmurar och i den typen av matcher tror jag Zlatan skulle göra stor nytta.

Vad gäller Zlatans attityd så tror jag faktiskt han finner sig i att han inte är lagets allra största stjärna.
Barcelona HugoBoss
2009-07-17 10:23
Jag har inga problem med att Zlatan kommer. Men om det stämmer att Eto´o ska till motsatt håll + Hleb+ 40 miljoner, så vet jag inte vad ledningen håller på med.
Barcelona Camparn på nou
2009-07-17 10:19
Ämne: Camparn på nou

Hu....
Grande Messi

Jag säger så pga alla signaler jag har fått runt den här affären.
David Villa ville verkligen komma till Barcelona.
Det är svårt att slutligen neka honom en flytt då.
Två främsta anledningarna är det påstådda att David Villa kunde ta från sin egen lön för att finansiera flytten. Samt rapporterna om att Soriano som sägs vara mycket mera vänlig till en Villa flytt är på väg tillbaka in.
Barcelona Barcelona #7
2009-07-17 10:17
Man får inte heller glömma att vi får en Frispark och straffläggare samtidigt på köpet och att han kan dribbla och göra saker från ingenstans.
Långskott nickdueller.
Barcelona Mojito
2009-07-17 10:17
Det där med attityden måste man ju ändå sätta i relation till situation.

Han har alltid varit den mest lysande stjärnan i det lag han representerat. Till detta kommer en stor press samt ett imageproblem som hänger ihop med uppväxten - tänk och agera som att du är störst och vackrast.

I Barcelona finns det andra stjärnor och mer möjlighet att "slappna av", även om jag inser att klubben värvat spelaren för en rekordsumma (verkar det som) och detta kräver att man levererar.

Summerat: attityd kan förändras genom miljöombyte och tydliga(re) signaler från omgivningen.
Barcelona libertarian
2009-07-17 10:16
Kom igen, killar. Slå på hjärnorna igen och njut av mitt länktips.

Zlatan är givetvis en drömvärvning, om nu allting är klart. Han kan, likt Messi, själv avgöra en match om spelet inte stämmer till 100 % borta mot Valladolid eller liknande. Vi vet att det kommer att finnas sådana matcher under säsongen.

Villa är en bra striker men han är ju inte magisk. Zlatan är den enda spelare jag kan tänka mig att byta till mig mot Eto´o.
Barcelona Barcelona #7
2009-07-17 10:14
Camparn på nou

Håller med dig helt och hållet. "En tråkig effekt av det här är att hela sverige nu kommer börja heja på Barcelona. Hypen och överdrifterna om Zlatan i Barca från svensk press kommer stå en upp i halsen."
Barcelona Jr. Honken
2009-07-17 10:14
Ämne: Zlatan kan vara helt....
Det ända som för mig egentligen talar emot en Zlatan i Barca är väl priset. Annars tror jag också han kan lyckas riktigt bra!

Sen gör det ju inte saken sämre när han får de två bästa passningsspelarna i hela världen bakom sig!
Barcelona Camparn på nou
2009-07-17 10:13
Om det skulle vara så att Zlatan är Peps val.
Och han lägger sin tro i att han kommer passa in i spelmodellen.

Så böjer jag mig för det. Han har just vunnit trippeln med laget.

En tråkig effekt av det här är att hela sverige nu kommer börja heja på Barcelona. Hypen och överdrifterna om Zlatan i Barca från svensk press kommer stå en upp i halsen.
Om det har kommit många nya fans till det här forumet under Barcelonas fantastiskt fina säsong så kommer det inte vara någonting mot vad som kommer komma.
Real Madrid manolo el 10
2009-07-17 10:11
Först vill jag bara säga att jag är Madrid fans. Zlatan är en av mina favorit spelare, och det skulle så klart vara stort att får honom till la liga. Real har absolut betalt över priser för några spelare det kan jag hålla med om, men detta med Helb & Etoo + 400 mille är också ganska magstark. Läser på Er sida att skribenten anser Zlatans som världens bästa anfallare, det beror på hur han definiera på hur en anfallare ska spelar. I Inter kan Zlatan vara både målgörare, framspelare och target spelare, och visst 25 mål i år är ju bra. Men i Barca behöver man väl knappast en framspelare till, med tanken på vilken han har jämte sig och vilka han har bakom sig.

25 mål i år visst, men för mig är Etoo världens bästa anfallare utan snack om det, han har stänkt in en snitt på 25 mål i 5 års tid nu, det är helt otroligt hur man kan byta ut han. Ledningen säger att han är lite tjurig och svår att handskas med just nu, SO WHAT??? Var han inte det förra sommarn också men stannade kvar och kanske gjorde sin bästa säsong? För mej verkar det vara en liten brist i ledningen som inte kan handskas med detta, utan behandlar Etoo på ett sätt som jag tycker är mycket konstigt. Hur som helst hoppas jag att ni får ett super lag igen och att vi låter världen får se två av världens bästa matcher i el Classic.
Annons: