/spanien/barcelona/forum/1814.aspx/spanien/barcelona/forum/1814.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca4life98
2015-10-10 13:07
Ryktas om att Reus har köpt ett hus i Madrid enligt Mundo Deportivo...
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Liunil Masse
2015-10-10 13:03
@the cameroonians:

Det perfekta vinterfönstret hade varit: Sälja Adriano, Mathieu och lord Dogge och värva Nolito, Gundogan (eller Moutinho) och flytta upp Grimaldo.
Barcelona Davids3
2015-10-10 12:42
Varför är det ingen som nämner Van Persie som den nya Henke ? Eller Mario Gomez för den delen ?! Borde vara relativt enkelt att locka de till Barca när de spelar i turkiska ligan. Om de är beredda att gå ner i lön såklart.
Barcelona Barca4life98
2015-10-10 11:56
Hahahah! Vad är det som händer. Alla som egentligen ska bort, kanske verkligen ska bort nu!
Barcelona neymar JR
2015-10-10 10:33
Vad fan har dom börjat läsa här inne Bli av med adriano, Douglas och matheiu har fått sina öron dragna. Låter för bra
Barcelona the cameroonians
2015-10-10 09:18
Nolito (Celta): "My agent is dealing with my renewal. If God wants, I'll sign soon. The buyout fee will then be 25M."

Nolito is the only player Luis Enrique has asked the club to sign in January. Might not accept any other player the club could propose. [md]

Återstår att se om Lucho får sin vilja igenom.

Hade dock hellre sett att Munir och Sandro får fortsatt förtroende och att pengarna spenderas på annat. Dels också därför att speltiden kommer vara knapp och ligan "tappar" en sevärd spelare.

Å andra sidan finns det plats för ungtupparna om vattenbärarna lämnar, och Neymar kanske åker på en ny barnsjukdom igen, vem vet.

Jag undrar förresten om Nolito kan spela på de andra anfallspositionerna? Har glömt bort hur han spelade i B-laget om jag ska vara ärlig.
2015-10-10 09:07
As the contract of Adriano expires next summer (unless Barcelona use one-season renewal clause), the player could leave in January. [md]

With Alves, Vidal and Sergi Roberto as right back options, Douglas (25) could leave in January. Club prefer sale but also open to loan. [md]

Låter som musik i mina öron.
2015-10-10 08:56
The coaches have told Mathieu that he will have to leave if he doesn't improve. They want him to be more focused during the games. [sport] Detta kommer såklart att dementeras om frågan kommer upp på en presskonferens, men är oavsett en sanning som fransmannen behöver få veta. Vore konstigt om tränarna inte tagit upp detta faktum med honom.
Barcelona Barcelonistas
2015-10-10 00:17
Dortmund winger Marco Reus (26) was among the players watched by a Barcelona scout during the Bayern-Dortmund game last weekend. [md]

Reus ser ut att äntligen bli vår.
Barcelona The black Messi
2015-10-09 21:50
@Gabriel:

Cazorla har varit väldigt bra i Arsenal. Annars håller jag med dig.
Barcelona enkos
2015-10-09 21:30
Zlatan missade straff, får se om det blir stor nyhet på AB eller är det bara när Messi missar ...
Barcelona DM1982
2015-10-09 21:28
[QUOTE=the cameroonians]Först Silva, nu också Morata skadad och utbytt. Många skador nu på alla håll och kanter. [/QUOTE] Helt galet, vissa lag drabbas hårt av landskamperna. Jag är i alla fall glad att Neymar och Suarez inte är med i kvalet, tackar FIFA för det
2015-10-09 21:16
Först Silva, nu också Morata skadad och utbytt. Många skador nu på alla håll och kanter.
Barcelona Xaviesta
2015-10-09 20:55
För er som är intresserade av Espai Barca och Barcelonas fortsatta ekonomiska tillväxt, och jag förutsätter såklart att det är fler än Blaugrana91 som finner den aspekten intressant, och av en eller annan anledning missat den, rekommenderas cameroonians ytterst välskrivna och innehållsrika artikel om just dessa ämnen från i somras. Bara att scrolla ned till runt mitten av juli på huvudsidan om jag inte minns helt fel, bänka sig i fåtöljen och läsa en riktig artikel skriven av en sann culé istället för att suga åt sig sensationsrubriker från skitappar som sportbladet på mobilen.
Barcelona Gabriel
2015-10-09 20:55
Flavia När har jag sagt det om Arda? Du missuppfattade nog vad jag menade. Men precis som jag sa så är inte Arda den typiska Barcelona mittfältaren, eller den som kan gå in och styra matcher och dominera mittfältet. Att han sedan är en väldigt duktig och teknisk spelare har jag aldrig ifrågasatt, dessutom har jag alltid försvarat den värvningen.
2015-10-09 20:53
Inget vidare att hålla på City i vanliga fall, men idag är det värre än så. Kun skadad i natt och borta en månad, och nu tvingas Silva byta efter bara 10 minuter.
Barcelona Gabriel
2015-10-09 20:52
Ett stort skämt att Fabregas går före Thiago i landslaget. Gubben är uppenbarligen senil och mår inte bra i huvudet. Samma gäller Casillas och De Gea. Del Bosque har nya fräscha spelare att använda men han väljer att spela Pedro före Nolito, Fabregas före Thiago och Cazorla före Isco osv.
2015-10-09 20:40
@neymar JR:

Jag hoppas att Busquets tar ett medvetet gult kort så att slipper vara med borta mot Ukraina nästa vecka!
Barcelona Barcelonistas
2015-10-09 20:38
L.A.M - Nr 10 - Fabregas lever på sitt namn. Han är en " större spelare" helt enkelt. Verkligheten säger däremot något helt annat. Verkligheten säger mig att Thiago är överlägsen Fabregas alla kategorier. Minns att det fanns folk som hävdade att Cesc skulle ta över efter Xavi haha.
2015-10-09 20:38
Stream till Spaniens match för de som likt mig bojkottar Hamréns tröga elva.
Barcelona Smogen
2015-10-09 20:25
Levezzi som rykte till oss? hahaha.....ja jösses! Douglas skulle ju framstå som en genialisk värvning i jämförelse! :)
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-10-09 20:24
Hur går sköldpaddan Cesc fortfarande före Thiago? Thiago var bättre redan i Barca och Cesc har gjort sin sämsta säsong någonsin och ser segare ut än någonsin. Samtidigt som Thiago briljerar med Bayern.
2015-10-09 20:24
Neymar has travelled to Brazil today. He'll return on Sunday. Players have three days off, expected back for training on Monday. [ge]

Lite lustigt att det innan uppehållet sas att Neymar skulle köra specialträning för att komma ikapp det han missat under sin påssjuka. Lägg därtill att man ställde in en träningarna i veckan.

Men han kanske redan är på rätt nivå så vem är jag att ifrågasätta beslutet, tycker dock det känns lite tvetydligt.
2015-10-09 19:40
Med Ramos skadad blir det Piqué och Bartra i mittlåset för Spanien ikväll.

Även Alba och Busquets från start.

Hade hoppats på Thiago också, men Cesc och Cazorla går före.
Barcelona neymar JR
2015-10-09 19:39
@barcastuff: Pique, Bartra, Alba and Busquets will start for ESP in their Euro qualifier against LUX tonight #fcblive Kick-off in 65 minutes Minimum en skada att räkna med
Barcelona Santiago Cazorla
2015-10-09 19:35
Måste säga att jag njuter lite av att Argentina förlorade igår utan Messi, nu får de bortskämda fansen i Argentina se hur det går. Borde vara lite mer tacksamma till en spelare som har guidat laget till två finaler i rad vilket är en stor prestation.
Flavía
2015-10-09 17:46
@Gabriel:

Jag finner det onekligen en väldigt märklig resonemang från din sida om att Arda knappast har teknik, bollbehandling, speluppfattning o.s.v. när turken bevisligen har det, något som han har visat otaliga gånger i Atlético och i Turkiet. Ardas krigarinställning är bara pricken på i:et.

Barcelona Barcelonistas
2015-10-09 17:35
På tal om just Raffe så var han mycket viktigare för oss än vad många trodde. Startar man mot Roma och Atletico borta ja då är man ingen bänkspelare om ni frågar mig. Jag går så långt och säger att han var vår bästa och mest formstarkaste mittfältare under den perioden.

Detta var säsongen som Raffe skulle ta ett kliv i sin utveckling men den stoppades av Romas psykopat. Inte bara de att Raffe blev skadad men det känns som att vi efter Raffes skada blev sjukt mycket sämre. Vi åkte till Roma och spelade en helt ok match som vi borde ha vunnit. Efter Roma matchen har vi varit totalt usla. Så det tog ganska hårt på hela laget vågar jag nog säga.
Barcelona Barcelonistas
2015-10-09 17:31
Förstår inte hur Real supportrarna kan skylla på skador när Real förmodligen har europas bredaste trupp. Man sitter och gnäller över att Bale är skadad, samma Bale som man ville hänga föra säsongen? Hans frånvaro försämrar knappast något för Real. Sen gnäller dom att James som är borta oj vilket avbräck när man har Isco som är minst lika bra om inte bättre?Att sitta och gnälla över skador när man har en sådan trupp är bara löjligt.Våra skador drabbar oss betydligt mer än vad Reals skador drabbar dom då vi inte kunnat fixa en bredd i truppen tack vare förbudet från FIFA. Raffes skada påverkar oss betydligt mer än alla dom spelarna som står på Reals skadelista. Så det där är en sjukt löjlig och dålig ursäkt att komma med när man har en sådan trupp. Ursäker,ursäkter,ursäkter. Det gnälls på skador på ett sätt som om Real Madrid innan skadorna dominerade världsfotbollen på samma sätt som Pep Guardiolas Barcelona gjorde. Man vann 1 Cl titel efter 12 år under Carlo Ancelotti, en säsong som var en one hit wonder säsong. Man slutade 3a i ligan, i en säsong där man inte ens var så jättebra. Att man sen lyckades vinna Cl handlade väldigt mycket om tur. Dortmund saknade halva sin trupp och ända körde man fullständigt över Real, bara Mkhitaryan själv hade kunnat göra 5 mål. Sen mötte man ett Bayern som spelade en taktik som satt Real i handsken, Peps naiva uppställning med en 3 backslinje blev avgörande. Atletico i finalen där man gjorde mål i sista sekunden en match som Atletico dessutom var de bättre laget. Real Madrids Cl vinst var som Chelseas Cl vinst 2012. Båda lagen var helt genom usla där man slutade på en 3dje respektive 5te plats i La Liga och Pl för att sen ha sjukt mycket flytt i Cl. Så brukar det också vara när det gäller Real, varje gång dom vinner Cl så är det inte så att man dominerat och imponerat jättemycket. Var det inte 98 elr 2002 som man typ slutade 5a i la liga för att sen vinna Cl också? Nej, det finns en Chelsea aura i den där klubben. 1998 - Real Madrid vann Cl (slutade 4a i ligan) 2000 - Real Madrid Vann Cl (slutade 5a i ligan) 2002 - Real Madrid vann Cl ( slutade 4a i ligan) 2014 - Real Madrid vann Cl (slutade 3a i ligan) Kontra 1992 - Barcelona vann Cl ( Man vann ligan också) 2006 - Barcelona vann Cl ( Man Vann ligan också) 2009 - Barcelona vann Cl ( Man vann ligan också) 2011 - Barcelona vann Cl ( Man vann ligan också) 2015 - Barcelona vann Cl ( Man vann ligan också) Säger ganska mycket. Barcelona sätter mycket mer prägel på fotbollen än vad Real gör. Reals vinster kmr man glömma bort lika fort som Chelseas vinst 2012 då man överlag var värdelösa under det året. Medan Barcelonas så kmr man alltid minnas Peps dream team 92, Ronaldinhos leende 2006, det bästa laget genom tiderna Peps Barca 2008-2012, Messis återkomst 2015.
Barcelona neymar JR
2015-10-09 17:26
Det är ju media som skjuter ut namn i blindo Alla här inne vet vem det blir om det blir en januari värvning. Nolito kommer köpas in Själv tror jag att det inte blir någon värvning alls, arda&vidal registreras sen är det klart. Det är 2 spelare som kan spela överallt på plan
Annons: