/spanien/barcelona/forum/18135.aspx/spanien/barcelona/forum/18135.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ciao-V
2009-05-26 20:05
Barcadinho:

Det är riktigt, det är många madristas som är oroliga av naturliga skäl. Nämligen att Peps Barcelona skapar historia om de vinner Champions League.

Guti sägare följande exempelvis:
"If I were to say Barca, I would be lying. I would prefer Manchester United to win. That is clear."

För min egen del är jag inte riktigt så optimistisk som många andra. Bortfallet i försvaret kan vara avgörande för Uniteds fördel.

Tycker att Copan, LLigan och finalplatsen i Champions League, räcker egentligen för mig för att hylla Peps Barcelona. Historia kan Barcelona skapa även nästa säsong. Det får gärna vänta en eller två säsonger till.
Men blir det vinst på onsdag blir jag den gladaste männsikan i världen.

Har för övrigt läst om att Barcelona har spelat i 16 finaler. Trist att man har vunnit bara två av dessa. Man United har spelat i 3 finaler och har vunnit i alla sina tre(är lite osäker här). Säger en hel del av Sir Alex vinnermentalitet.
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-05-26 19:57
Som en del i arbetet att förhindra supporterbråk, har Roms borgmästare Gianni Alemanno bestämt att förbjuda alkoholförsäljning.

Från tisdag kväll till torsdag morgon går det inte ens att köpa ett glas rött på Roms restauranger.

– Vi har gjort allt vad vi kan för att undvika slagsmål, säger Alemanno enligt ekstrabladet.dk.
"

Tragiskt för dom som kan dricka med självkontroll..
Barcelona Nesto
2009-05-26 19:36
Ämne: Tja Boys....

Jag ....
Kolla Aftonbladet eller Expressen, typ sporten.

Tyckte jag såg" här är befinner sig alla Barça fans i Rom"
Barcelona Vampíro
2009-05-26 19:32
Hur vi än startar imorn så litar jag 100% på Pep. Han har många gånger den här säsongen visat fingertoppskänsla med sina uttagningar och han verkar alltid veta hur motståndaren kommer att spela och hur han ska lösa det något som är väldigt viktigt.

Dessutom är det alltid skönt och se hur han coachar laget och lever sig in i matcherna. Se bara på länktipset, någon som förövrigt skulle kunna översätta det han säger.
Spanien Bigglas
2009-05-26 19:30
Tja Boys....

Jag befinner mig i Rom just nu, och undrar ifall någon av er vet om ett ställe (öppen plats, pub, egentligen vad som helst) som kommer att befolkas till största delen av Barcafans imorgon.

Jag har ingen bilj till matchen, men ska självklart se den. Ju färre Unitedfans i närheten, desto bättre är det.

Enormt tacksam för svar.
Stort lycka till imorgon.
Barcelona Barcadinho.
2009-05-26 19:24
Nesto/

Precis, gör vi det så vinner vi matchen.

Det var Essien som slarvade, inte Cole...

(måste lämna datorn ifrån mig. "syns" imorgon)
Barcelona Nesto
2009-05-26 19:19
Barcadinho, håller med dig i alla punkter men att visa vem som bestämmer på planen från första början är något Barça kommer att behöva.
Att köra sitt snabba passningspel och hålla sin stenhårda press från det att dommarn blåser av.
Barcelona Barcadinho.
2009-05-26 19:10
Det finns väldigt mycket att snacka om matchen., taktik, startelva osv
och jag har tid nu att babbla några punkter:

1) Tur - Vi måste ha turen med oss – såna matcher avgörs ibland med ytterst små marginaler. Ni kommer ihåg Terrys miss från ifjol. Och ni kommer säkert ihåg misstaget av Bruno Alves från Porto som ledde till Roonys mål eller Arsenals back som halkade och lämnade Park ensam. Eller varför inte Coles dåliga rensning som gjorde att Messi tog bollen, passade till Iniesta och 1-1. Vi ska inte bjuda in på slarv som Zambrotta gjorde till Scholes.
Vi behöver tur med sådana saker.

2) Rätt inställning – spelarna är klart laddade från båda sidor, men i Barca finns det en del spelare som aldrig har vunnit CL.
Pique, Keita, Busquets, Caceres och framförallt Yaya och Henry.
Dessutom var Messi och Iniesta med i 06-bucklan med de hade inte så stor roll.
Idag är de huvudfigurerna på scenen.

United är däremot mästarna från ifjol och CR7, Rooney och Co har redan smakat på det.
Vi bör vara mer hungriga.

3) Rörlighet - vi såg att det var svårt att komma förbi Chelseas försvar. Men medicinen är ganska enkel.
Rörlighet av trion uppe och backup nerifrån bör räcka att öppna ytor. Det är ingen mening att spara på krafter nu. Snabba pass och snabba rörelser och positionsbyten. Då hittar vi till VD Saar.

Annars:
Jag lovar er att det finns en del människor från madrid klubben som är väldigt oroliga just nu. Och jag kan tänka mig också en del fans.
Vinner vi trippeln så skriver vi om historia inom spansk fotboll.
Och med den rivalitet som finns klubbarna emellan så kommer marängerna känna en otrolig press på sig i framtiden.

Ha en bra kväll.
Barcelona Vampíro
2009-05-26 19:10
Några av hjältarna från Paris 2006 pratar om finalen på onsdag. De verkar väldigt positiva och hoppas såklart på Barçavinst.
Barcelona Nesto
2009-05-26 19:05
Ämne: vem vill ni att ska ....
Om du menar på en backplats så Cáceres ;P
Kung Messi
2009-05-26 19:02
vem vill ni att ska spela imorgon, caceres eller busquet?
Kung Messi
2009-05-26 19:01
vet inte.
Barcelona Rubén
2009-05-26 18:58
men inga rörligare eller?
Barcelona Nesto
2009-05-26 18:58
Är det någon som har bild på Messis nya skor som han kommer att bära imorn :P?
Kung Messi
2009-05-26 18:57
fcbarcelona.com finns en del bilder.
Barcelona Rubén
2009-05-26 18:52
Är det någon som vet var man kan få se bilderna från firandet i samband med matchen i Lördags?
Barcelona Bojan#11
2009-05-26 18:31
En väldigt intressant statistik som jämnförs mellan Messi och Ronaldo, rekommendera att ni tittar på den,

Statistiken säger faktiskt det mesta av vem som är värd priset om världens bästa spelare.

Ta en titt:D
Barcelona lameG^
2009-05-26 18:25
Okkapokka//

du har alldeles rätt. Men det är ändå kul och skriva ner startelvor som man tror och läsa andras så man får se hur andra tänker jämfört med sin egna.

Vad ska man säga om denna säsongen. Mitt mål den här säsongen va ligan och vi har vunnit ligan+cupen redan. Dessutom i final i cl. Själv är jag redan nöjd och med en förlust imorn ska jag tänka på det positiva.

Oavsett om vi har ett tillräckligt bra lag tills nästa säsong måste man ändå göra lite ändringar. Ett oförändrad lag såg vi tex förra säsongen eller säsongen innan den. Motståndarna lärde sig mer och mer om laget och läste oss enklare. Därför vill jag se 1 stjärna köpas och kanske en till ifall etoo lämnar. Dessutom 1 vänsterback.
Barcelona Okkapokka
2009-05-26 18:19
Jag tror nog Pep sköter jobbet bättre än oss här när det gäller att ta ut startelvan :)
Barcelona Barca_4_lajjf
2009-05-26 18:09
lameG^

Perfekt startelva!

Synd att Pep inte var medlem och kunde se detta xD
Barcelona lameG^
2009-05-26 18:03
Den som jag skrev skulle vara en bra uppställning. Men här har jag en till som också kan bli. Tror det står mellan dem här 2.

Valdes
Caceres Puyol Pique Sylvinho
Xavi Yaya Iniesta
Messi Etoo Henry

Eller så här

Valdes
Puyol Yaya Pique Sylvinho
Xavi Keita Iniesta
Messi Etoo Henry

istället för keita kanske de blir busquet men nån av dem 2 blir det. Hoppas på den första.
Canaletes
2009-05-26 17:59
´´Xavi``

Skämtar du med eller??!! Busquetd har aldrig spelar höger!
Barcelona lameG^
2009-05-26 17:59
´´Xavi``

den är bra men busquet kanske inte kan spela där. Ser hellre exakt som din fast med caceres som högerback.

Tror caceres skulle klara sig bra och dessutom är det på högerbacksplatsen så fintar rooney/ronaldo bort honom får han understöd av puyol och Pique.

Valdes
Caceres Puyol Pique Sylvinho
Xavi Yaya Iniesta
Messi Etoo Henry

den perfekta uppställningen. Sylvinho med sina magiska inlägg och sin grymma vänster kan avgöra matchen. Han är dessutom rutinerad.
´´Xavi``
2009-05-26 17:55
Jag fattar inte varför man inte lirar såhär :

Valdes
Bousqets-Puyol-Pique-Sylvinho
Xavi-Yaya-Iniesta
Messi-Eto-Henry

???? Säkrare så , eller vad tycker/tror ni ?
Canaletes
2009-05-26 17:54
Kolla den här Barcfan

hahahahha!! (länk)
Barcelona el Flaco
2009-05-26 17:44
Den Gode Mister/

Jag har för mig att definitionen av en "egen produkt" är att spelaren måste ha spelat minst 2 år i klubbens ungdomslag. I så fall borde Terry räknas som en Chelsea-produkt. När det gäller Lampard däremot så håller jag med dig, han är en West Ham - produkt.
Barcelona Saman.
2009-05-26 17:38
Okkapokka

Går inte att hitta en större nolla.
Den Gode Mister
2009-05-26 17:31
Krönikan verkar antyd att Terry och Lampard är egna produkter i Chelsea? I fallet Terry var han 14 år när han kom till Chelsea, egen produkt? Personligen tycker jag inte det, han har fostrats någon annanstans. Fallet Lampard är helt off, han var väl 23 när han signade för Chelsea från West Ham om jag inte minns fel, han är så långt från egen produkt man kan komma.
Barcelona Okkapokka
2009-05-26 17:30
För övrigt så fick den trogne madridistan Wernbloom en smäll igår och hans smile var som bortblåst när han intervjuades. Såg han inte komedin den här gången precis som han gjorde mot Bojan? :-)
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-05-26 17:25
"När Barcelona förra onsdagen vann Copa Del Rey, den spanska cupfinalen gjorde man det med ett lag bestående av Victor Valdes"

Pinto var målvakt den matchen, annars riktigt bra krönika
Annons: