/spanien/barcelona/forum/18123.aspx/spanien/barcelona/forum/18123.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Vampíro
2009-05-26 19:10
Några av hjältarna från Paris 2006 pratar om finalen på onsdag. De verkar väldigt positiva och hoppas såklart på Barçavinst.
Barcelona Nesto
2009-05-26 19:05
Ämne: vem vill ni att ska ....
Om du menar på en backplats så Cáceres ;P
Kung Messi
2009-05-26 19:02
vem vill ni att ska spela imorgon, caceres eller busquet?
Kung Messi
2009-05-26 19:01
vet inte.
Barcelona Rubén
2009-05-26 18:58
men inga rörligare eller?
Barcelona Nesto
2009-05-26 18:58
Är det någon som har bild på Messis nya skor som han kommer att bära imorn :P?
Kung Messi
2009-05-26 18:57
fcbarcelona.com finns en del bilder.
Barcelona Rubén
2009-05-26 18:52
Är det någon som vet var man kan få se bilderna från firandet i samband med matchen i Lördags?
Barcelona Bojan#11
2009-05-26 18:31
En väldigt intressant statistik som jämnförs mellan Messi och Ronaldo, rekommendera att ni tittar på den,

Statistiken säger faktiskt det mesta av vem som är värd priset om världens bästa spelare.

Ta en titt:D
Barcelona lameG^
2009-05-26 18:25
Okkapokka//

du har alldeles rätt. Men det är ändå kul och skriva ner startelvor som man tror och läsa andras så man får se hur andra tänker jämfört med sin egna.

Vad ska man säga om denna säsongen. Mitt mål den här säsongen va ligan och vi har vunnit ligan+cupen redan. Dessutom i final i cl. Själv är jag redan nöjd och med en förlust imorn ska jag tänka på det positiva.

Oavsett om vi har ett tillräckligt bra lag tills nästa säsong måste man ändå göra lite ändringar. Ett oförändrad lag såg vi tex förra säsongen eller säsongen innan den. Motståndarna lärde sig mer och mer om laget och läste oss enklare. Därför vill jag se 1 stjärna köpas och kanske en till ifall etoo lämnar. Dessutom 1 vänsterback.
Barcelona Okkapokka
2009-05-26 18:19
Jag tror nog Pep sköter jobbet bättre än oss här när det gäller att ta ut startelvan :)
Barcelona Barca_4_lajjf
2009-05-26 18:09
lameG^

Perfekt startelva!

Synd att Pep inte var medlem och kunde se detta xD
Barcelona lameG^
2009-05-26 18:03
Den som jag skrev skulle vara en bra uppställning. Men här har jag en till som också kan bli. Tror det står mellan dem här 2.

Valdes
Caceres Puyol Pique Sylvinho
Xavi Yaya Iniesta
Messi Etoo Henry

Eller så här

Valdes
Puyol Yaya Pique Sylvinho
Xavi Keita Iniesta
Messi Etoo Henry

istället för keita kanske de blir busquet men nån av dem 2 blir det. Hoppas på den första.
Canaletes
2009-05-26 17:59
´´Xavi``

Skämtar du med eller??!! Busquetd har aldrig spelar höger!
Barcelona lameG^
2009-05-26 17:59
´´Xavi``

den är bra men busquet kanske inte kan spela där. Ser hellre exakt som din fast med caceres som högerback.

Tror caceres skulle klara sig bra och dessutom är det på högerbacksplatsen så fintar rooney/ronaldo bort honom får han understöd av puyol och Pique.

Valdes
Caceres Puyol Pique Sylvinho
Xavi Yaya Iniesta
Messi Etoo Henry

den perfekta uppställningen. Sylvinho med sina magiska inlägg och sin grymma vänster kan avgöra matchen. Han är dessutom rutinerad.
´´Xavi``
2009-05-26 17:55
Jag fattar inte varför man inte lirar såhär :

Valdes
Bousqets-Puyol-Pique-Sylvinho
Xavi-Yaya-Iniesta
Messi-Eto-Henry

???? Säkrare så , eller vad tycker/tror ni ?
Canaletes
2009-05-26 17:54
Kolla den här Barcfan

hahahahha!! (länk)
Barcelona el Flaco
2009-05-26 17:44
Den Gode Mister/

Jag har för mig att definitionen av en "egen produkt" är att spelaren måste ha spelat minst 2 år i klubbens ungdomslag. I så fall borde Terry räknas som en Chelsea-produkt. När det gäller Lampard däremot så håller jag med dig, han är en West Ham - produkt.
Barcelona Saman.
2009-05-26 17:38
Okkapokka

Går inte att hitta en större nolla.
Den Gode Mister
2009-05-26 17:31
Krönikan verkar antyd att Terry och Lampard är egna produkter i Chelsea? I fallet Terry var han 14 år när han kom till Chelsea, egen produkt? Personligen tycker jag inte det, han har fostrats någon annanstans. Fallet Lampard är helt off, han var väl 23 när han signade för Chelsea från West Ham om jag inte minns fel, han är så långt från egen produkt man kan komma.
Barcelona Okkapokka
2009-05-26 17:30
För övrigt så fick den trogne madridistan Wernbloom en smäll igår och hans smile var som bortblåst när han intervjuades. Såg han inte komedin den här gången precis som han gjorde mot Bojan? :-)
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-05-26 17:25
"När Barcelona förra onsdagen vann Copa Del Rey, den spanska cupfinalen gjorde man det med ett lag bestående av Victor Valdes"

Pinto var målvakt den matchen, annars riktigt bra krönika
Barcelona petersays
2009-05-26 17:13
Jag startar hellre med Muniesa eller Botia eller Caceres än Keita. På backposition ska vi ha en back. Inte en mittfältare som aldrig lirat där. Her-re-gud vad jag vill att elvan ska publiceras så man slipper brusa upp över småsaker! :P
Barcelona petersays
2009-05-26 17:12
"Tro mig, Keita kommer spela från start imorgon."

Keita kommer inte lira vänsterback. Bullshit. Han har i två intervjuer senaste veckan sagt att han absolut inte är vänsterback och att han ALDRIG (lyssna nu ALDRIG!) spelat på den positionen. Visst, om nån blir utvisad tvingas han gå ned. Men läs raderna nedan och tänk efter. Och jag tror absolut inte att det rör sig om någon "psykning" från barcelonas sida. Sylvinho startar. Punkt.

"Are you willing to play as left back in Rome?

If there would be a problem at some point and I have to help out, like happened against Chelsea after Abidal was sent off, I will do that. But it's not a good moment to start experimenting, and even less in the most important game of the year. The coach knows who can contribute more on that position. I've never played there.

You seem to be convinced?

I'm a midfielder, not a full-back."

och

"You don't mind the position, so could you play as left back?

Well... I can play as defensive or attacking midfielder, or more on the wing, but I don't see myself as a left back. I would have to adapt and in a final you should try not to change too many things.

You've never played there?

No, never, never... Never at all. Not at Sevilla and not at Lens. During a game, when somebody is sent off or something, you of course sometimes have to play another position because there can be changes and you want to win the game no matter what... Like I told you, I would act as goalkeeper or whatever. But not from the start. I can play as defensive or attacking mdfielder or even a little higher, but not as left back and the coach knows all about it."
Spanien Ichi
2009-05-26 16:45
Ämne: Smogen

Jag hålle....
Du menar riktig fotboll..som Lyon,Bayern,Real Madrid gjorde...dvs utan balans...se hur det gick. Hur många titlar vann dom i år.

Barcelona mes__que_un_club
2009-05-26 16:41
Ämne: tja. hade tänkt att ....
dom har ju spelat två matcher med den så varför skulle den inte finnas? har dock inte letat
Barcelona el Flaco
2009-05-26 16:37
Se hur Eto'o och Keita förbereder sig inför finalen. Lite udda träningsmetod.

*Länktips.
Barcelona Pep.G
2009-05-26 16:33
Okkapokka

Haha, jag tvivlade på Barca innan El Classico. Jag tvivlade på Barca innan Bayern Munchen matchen och jag tvivlade på Barca när klockan tickade över 90 minuter på Stamford Bridge, men detta lag har överbevisat mig hela säsongen och jag är skyldig dem all min optimism.

GRANDE BARCA !!!
Barcelona Pep.G
2009-05-26 16:30
Mina damer och herrar, "världens bästa fotbollspelare"..
Barcelona Okkapokka
2009-05-26 16:29
Pep.G

Haha, kraftig optimism från din sida. :-)
Annons: