/spanien/barcelona/forum/18121.aspx/spanien/barcelona/forum/18121.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Messih!
2009-06-13 02:24
shi:
Du kan ju seriöst inte tro på det du säger själv, om du bara för 1minut lutade dig tillbaka och låtsades att det vore tvärt om.
Att barca från att inte haft pengar, helt plötsligt har minst 3miljarder, och ingen vet var pengarna kom ifrån, för inte har väll perez fått in dom pengarna sen calderon lämna?
Tänk också på att ni spendera vad? 50-60m Euro för 5månader sen också.
Hur Perez ha dessa pengar, när calderon inte hade dem?
Ni trissar upp priset på spelare något oerhört, men visst det är era pengar, men ni kan inte vara förvånade över att folk inte gillar det.
Det största problemet nu är ju, vart kom dessa miljarder ifrån?
Förstår perez, att det inte bara är resten av världen han trissar upp priser för?
Utan att madrid kommer ha det sämsta förutsättningarna att köpa spelare till vettiga priser?
Tror du seriöst att ett lag kommer be om samma summa från barcelona som Real nu?
Inte en chans, de vet att ni kommer pumpa ut mycket mer än vad barca skulle göra.

Vad händer om miljard värvningen inte gör en makalös säsong?
Med pressen han har, så kommer en "ok" säsong inte att duga helt enkelt, ska han säljas då? eller buas ut?
Det är MYCKET som kan gå väldigt fel med denna affär.

Jag personligen är jag överlycklig över att ronaldo gått över till real, av 2 enkla anledningar.
1. Real var helt enkelt för dåligt.
2. Jag hatar C.Ronaldo mer än ja hatar real, och ser SÅ fram emot att möte er i el clasico nu.

Så nej jag är inte avundsjuk eller bitter, jag är bara väldigt fundersam.
Barcelona Sersari
2009-06-13 02:23
Ämne: Shi,
Okej men då ka....
Klockrent Criff!!
Mattlo United
2009-06-13 02:19
Visst jag mår dåligt av Petez för att han köpte Ronaldo. Nu däremot när man ser Real Madrid... blir man glad? hahah nej! Jag gillar att se dom flesta lagen i europa, Inter - Barcelona...osv. Men Real Madrid! En sådan smutsig klubb borde inte få finnas.
Barcelona kallesiete
2009-06-13 02:19

Viva Ronaldo #23
Inte speciellt.
Som jag ser det är det mest positivt. Självklart ökar kanske deras chanser till titlar och det vill man inte.

Men spanska ligan får fler profiler och även om jag aldrig vill att Real ska vinna ser jag gärna att dom tar sig LITE längre i CL i alla fall. Engelska dominansen har stoppats av oss, men det ska fortsätta så. Fler Spanska / Italienska lag längre in i turneringen.

Sen ang. ligan och kampen mellan Barca & Real ser jag det som så att Real kan värva vilka dom vill. Villa, Ribery + Zlatan också.

Så länge vi har vårat spel har vi allt i våra egna händer. Gör vi en bra match i ett el classico t.ex: Då vinner vi, tveklöst. Så bra är dagens barcelona. Det är en garanti!
Barcelona Criff
2009-06-13 02:18
Viva Ronaldo #23, Det enda jag är darrig över är hur mycket priset på Ribery kommer gå upp.
Men om vi får honom för en billig hacka så vet jag inte riktigt mer vad vi ska darra över?
Viva Ronaldo #23
2009-06-13 02:16
Har en fråga till er Barcelona fans. Känner ni er lite darriga just nu efter alla köp som Real har gjort och håller på att göra?
Barcelona kallesiete
2009-06-13 02:16

Hahahaha Canaletes!
Den filmningen är för jävla härlig.
Älskar garvet!
Real Madrid Shi
2009-06-13 02:14
Mattlo United

Du är ju verkligen a "piece of work". Se på tidigare exempel och kom tillbaka och snacka, Beckham betalade av sin övergångssumma på 1 månad.

Gud är störst! - Trippeln! Pep är magisk!

På vilket sätt har det ändrats, har inte varit inne ofta så jag måste missat det, men skulle vara kul och veta?
Barcelona Criff
2009-06-13 02:12
Shi,
Okej men då kan jag lägga in att sist Perez lyckades hade han Beckham, tror aldrig det kommer komma en fotbollsspelare som kommer dra in så mycket reklam som Beckham igen.
Han är i en klass för sig själv. Han är mer ett varumärke än fotbollsspelare.
Tror han överlevde på det förra gången.
Det är spekulationer, men framtiden lär visa :)

Samhällets weirdos? Vilka är det? Resten utav världen då eller? Allt från utbildade ekonomer som utalat sig om saken till fans till de största klubbarna i världen?
Tror snarare det är ni som sitter och klappar er själva på axeln och försvarar allt är dem som kan klassas samhällets weirdos.

Förstöra andra klubbar? Vad jag vet så har Bafcelona precis vunnit trippeln. Så vår klubb är ganska säker. Men spelarpriserna har ju gått upp en aning tack vare er sinneslösa köpmani.
Det är väl därför många stör sig, men det verkar vara för svårt att förstå. Så vi lämnar det där.

Jaha, så Real har mer dragningskraft än Chelsea för tillfället?
Chelsea har spelade CL final förra året, detta året kom dem till semifinal men kunde med tur varit i sin andra CL final på lika många år.

Real Madrid å andra sidan, har inte spelat CL KVARTSfinal sen 6 år tillbaks.

Tror snarare att det är just pengarna som snackar i det här avseendet.

Vakna upp och känn doften? Men jag förstår fortfarande inte, om alla dessa mega belopp kommer in från tandborstförsäljningar och annat mög, så varför köpte inte Calderon David Villa då? Jag menar om jag som president hade haft ett överskott på 3 miljarder som jag inte vet vart jag ska stoppa, så varför inte värva lite spelare?
Sluta vara så jävla blåögd för helvete!
Barcelona Gud är störst! - Trippeln! Pep är magisk!
2009-06-13 02:09
Herregud vad forumet har förändrats sen Kaká värvningen! Mega skillnad!
Mattlo United
2009-06-13 02:08
Shi

Att Ronaldo och Kaka kommer betala tillbaka sina egna övergångssummor med tröjjor osv är bara en dröm/lögn. Du e som alla andra Realfans som tror vartenda ord Perez säger. Ni är patetiska och ni kommer inte vinna ett skit! Så är min mening.
ThierryHenry
2009-06-13 02:07
Ämne: off topic. Vad tycke....
Hahah en wannabe-Ronaldo tror jag ;)
Canaletes
2009-06-13 02:05
off topic. Vad tycker ni om den här filmingen? :P

Criff
haha, såg nyheten där först
Real Madrid Shi
2009-06-13 02:03
Criff

Mitt största och bästa argument är att det Peréz gör nu lyckades en gång innan rent ekonomiskt, vilket är det vi diskuterar. Därför är det otroligt komiskt att du agerar hycklare och anklagar mig för skitsnack när du helt och hållet sållar dig till samhällets weirdos när du påstår att det är någon hemlig, stenrik och okänd våldnad som bara pumpar in pengar i Real Madrid för att förstöra för alla andra stackars klubbar som vill köpa spelare, det är så synd om alla andra när den stora boven Real Madrid med det rika spöket i bakgrunden spenderar så mycket, fy på oss!

Ur ett värvningsmässigt perspektiv har Real Madrid typ 10 gånger större dragningskraft än både Man City och Chelsea har tillsammans. Tycker inte ens det är en logiskt fråga.

Varför man inte redan köpt Villa? Vakna upp och känn doften av kaffet, det är inte ett par strumpor man ska köpa dessutom har vi redan gjort klart med de två senaste guldbollen vinnarna på 11 dagar, lugn du kommer få se Real Madrid köpa spelare till överpriser i fortsättningen också. Vem är mer pålitlig som källa, du eller Peréz?

D_ALVES_20

Det är per år man drar in 40 miljoner €.

Mattlo United

Om du fortfarande inte begripit att dessa storspelare är investeringar och inte uppeldade pengar ber jag dig läsa på om ämnet och sedan yttra dig.
Mattlo United
2009-06-13 02:02
D_ALVES_20

Grymgt inlägg!!! Btw till alla Real ... hur mkt ska ett ligaguld i Spanien kosta egentligen? Om man räknar med Reals utgifter asså. Ni vet väll själva att ni har "satt pris" på CL-trofén. Real Madrid: Lägg så mkt pengar vi kan på världens bästa spelare, då kanske vi kan vara med o slåss om CL" Låter som loosers rätt igenom
Barcelona Criff
2009-06-13 01:58
Ja, Keita, Toure & Eto försvinner.
ThierryHenry
2009-06-13 01:57
Ämne:
Criff,
Sant.

H....
Keita,Yaya och Eto'o åker till afrikanska mästerskapen
Barcelona kallesiete
2009-06-13 01:55

Criff,
Sant.

Hur många har vi egentligen som ska vara med i dom AM? Keita åker iväg där också eller? Annars hade han ju kanske kunnat ta den defensiva rollen. Tycker han har skött det galant när han har spelat.
Barcelona Criff
2009-06-13 01:52
kallesiete, jag tror platsen stod mellan Busquets & Xavi Torres. Medans Busquets redan cementerade sin plats. Så gav väl Guardiola Xavi Torres chansen där mot slutet att eventuellt göra ett Busquets genombrott. Men det lyckade ju inte :P

Om han hade gjort det kanske vi inte hade behövt värva in en ny DM under afrikanska mästerskapen.
Barcelona kallesiete
2009-06-13 01:47

Att Xavi Torres går till Malaga är inget man gråter floder för direkt. Eller?
Har absolut ingenting emot honom och är övertygad om att han är en riktigt bra spelare. Men känns som vi har så många andra som är på uppgång. Minst lika bra.

Jag är nog en av dom här inne som har väldigt bra koll på barcas a-lag och dess matcher mer än b-laget och ungdomsakademin så rätta mig gärna om jag har fel.
Barcelona D_ALVES_20
2009-06-13 01:47
Shi

Ni har en trupp som tjänar massa pengar i lönen, jag tror inte att Robben, Raul, Casillas, Van Der Vart, RVN, och Snejder tjänar små pengar av Real. Jag har inte nämnt hela truppen, jag har bara räknat fram de borde tjäna mest av alla i laget.

Förresten tjänar Real genom trofémuseum 40 per dag, månad eller år, antagligen per år. Har du glömt att Raul ska tjäna mest av alla, oavsett vad än Kaka, C.Ronaldo kommer tjäna så Raul ändå få mest av alla.

Med tanke på att Real tjänar 40 M genom trofémuseum, 40 M spelar inte stor roll med tanke på att Real har höga skulder. För mig personligen jag skiter vilka värvningar ni gör, hur mycket pengar ni samla vilket innebär liv och död för PENGARKÅTA Real.

Förresten äger du forumet eller? Du har ingen rätt att frågasätta varför Mattlo United kommer hit och chattar. Visst Barceloni har rätt, han kan jämföra er med Chelski och Man C. Ni ska ha fått stämpeln som värsta köplaget. Jag tycker att Smogen och Barceloni talar från logiska aspekter, de ska inte ha 100 % rätt.

Men de är på rätt spår, om du e verkligen smart och kan bevisa ännu mer att Smogen och Barceloni ute och cyklar. Då börja snacka om fakta hur Real lyckas med det som händer, för det förvånar människor. Det e mycket pengar som Real har spenderat på Kaka och C.Ronaldo. Plus de e ute efter Ribery, David Villa och om inte heller Silva.

Jag säger samma sak, Criff ska rätt i sitt argument. Enbart 40 M Euro på troféskåpet. Det e sant att Real kunde ha värvat Villa, om det e verkligen att Real får 40 M Euro från trofémuseum. Förresten försöker du att säga Real är inte som Chelski eller Man C när du skrev till Barceloni?
Barcelona Criff
2009-06-13 01:44
Canaletes, Vad gör du inne på den skitsidan, den i mitt länktips är bättre för dig min vän :P
Mattlo United
2009-06-13 01:43
Criff

You said it all!
Barcelona Criff
2009-06-13 01:40
Rätt kul också att ni alla Real fans tror på allt Perez säger, säger Perez att man drar in enbart 40 Miljoner Euro på troffeskåpet, så är det så.
Ni har ingen fakta eller något annat, som ni kräver utav andra som inte tror detta stämmer.

Jag menar det är vädligt konstigt att Real Madrid som klubb har funnits i över 100 år, men de dyraste värvningarna är gjorda under Perez, jag menar om enbart Troffemuseumet drar in 40 mille, så borde ju David Villa blivit köpt för längesedan.
Lönt att vänta liksom?

Det är enbart skitsnack, något skumt är det i görningen. Tror helt klart där finns en utländsk investerare som pumpar in pengar till Perez, då Spaniens ekonomi är rakt åt helvete, inklusive de Spanska bankerna.

Snarare så Shi, att du behöver vakna. Än att vi andra ska vara ja nickare till Perez.
Canaletes
2009-06-13 01:38
Xavi Torres till Málaga för 4 säsonger
Barcelona Criff
2009-06-13 01:35
Shi, vad är skillnaden då på City, Chelsea & Real Madrid?

Nu pratar vi värvningspolicy, inget annat.
Mattlo United
2009-06-13 01:34
Shi

Unitedforumet är stängt nattetid, så försöker hitta likasinnade att snacka med. Och vilka är inte bättree att snacka Real än Barca? Det går ju ändå inte att gå in på ert forum. Vill du snacka i enrum en stund äre bara messa, ja har inge ondt i mig :)

Det är dags för vår verklige superstjärna! :)
Mattlo United
2009-06-13 01:21
Shi

Unitedforumet är stängt nattetid, så försöker hitta likasinnade att snacka med. Och vilka är inte bättree att snacka Real än Barca? Det går ju ändå inte att gå in på ert forum. Vill du snacka i enrum en stund äre bara messa, ja har inge ondt i mig :)
Real Madrid Shi
2009-06-13 01:16
D_ALVES_20

Givande inlägg, verkligen...

Smogen

"Varför har ingen gjort så tidigare.." är ett väldigt dåligt argument, varför uppfann ingen annan glödlampan före Edison, allting har någon som var först med det.

Ge mig källor på hur du vet att "that shit don't ad up" din magkänsla är knappast relevant i detta fall. Perez berättade att man ENDAST genom Real Madrid trofémuseum drar in ca 40 miljoner euro. Räkna ut då när man lägger in tröjor, sponsorer etc etc.

Barcaloni

Att du jämför Real Madrid med Chelsea o Man City gör att jag automatiskt inte kan ta dig på allvar, vem bryr sig vad andra fans tycker? Haters my motivaters, avundsjuka finns överallt. Alla Ponnys är hästar men inte alla hästar är ponnys, hoppas du fattar metaforen.

Mattlo United

Du låter liiite bitter, söker du bekräftelse här inne eller?

Smogen

Du verkar tro att Real Madrid är på branten till en konkurs med ditt beroende av att nämna Reals skulder, alla klubbar i världen har skulder.

Barcelona 2bbe
2009-06-13 01:14
Smogen

Men sen tjänar Ronaldo mycket bättre i Spanien eftersom man betalar mindre skatt om jag inte missminner mig.
Annons: