/spanien/barcelona/forum/18120.aspx/spanien/barcelona/forum/18120.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Rayo
8/7/2009 08:37
Läste precis Iniestas kommentar angående nytt kontrakt... så jävla stort utav killen. Finns inte så många som tänker som han i dagens fotboll.
Barcelona Okkapokka
8/7/2009 03:07
Och det lite smått komiska med BlueRed's inlägg är väl att han har "Att kliva upp innan kl 11" på sin kalkon-lista ;-)

Men jag förstår vad han menar, hans inlägg failade lite i strukturen. (Vad de nu än betyder).
Barcelona Barcaholic
8/7/2009 02:58
Bluered:

Skönt för daj kanske som vaknar för att se den men inte skönt för dom som sitter uppe hela nätterna för att se matcherna :(.
Barcelona Barcelona!!
8/7/2009 02:52
Men vet inte, det verkar inte som att barca kommer värva så många fler spelare inför säsongen, hoppas på att barca värvar två spelare till.
Barcelonistas
8/7/2009 02:44
Canaletes
Gago Who?!

Mata skulle va bra (+ att han uppfostrades i madrid). Men det skulle stoppa utvecklingen o det av Pedro, Jeffren etcétera..
Barcelonistas
BlueRed

LOL
Barcelona Barcelona!!
8/7/2009 02:39
Mata hade varit en bra värvning av barca. Mata och en mittfältare/anfallare till så e laget riktigt bra.
Real Madrid Oleguer Lover
8/7/2009 02:35
hahahaha i puertan jämför man gago med Busquets whattttt ? Bus är trippelt bättre än den där kycklingen.
Canaletes
8/7/2009 02:34
Allvarligt?!

Nån länk?! :O :''''''(
Barcelona Visca y Barca Visca y Catalunya
8/7/2009 02:33
Ämne: Skönt att nästa trän....
hahah anser du att 07:00 inte är tidigt gubben? haha
Barcelona Alavi - två färger, en tro.
8/7/2009 02:21
Absolut.

Japp läste det precis. Men La Liga kommer att sändas på tv4sport åtminstone till slutet av året.
Barcelona Absolut.
8/7/2009 02:16
Läste på Lazios forum att la liga redan i höst flyttar till Canal plus och att tv4 tar över serie A. Hoppas INTE det stämmer.
Real Madrid Oleguer Lover
8/7/2009 02:13
Bojan är ju fan hur bra som helst bara han får självförtroende. De hade vart kul med lån till ett La liga lag som Deportivo,Almeria,Racing eller Getafe då får vi se om han duger.
Barcelona BlueRed
8/7/2009 02:12
Skönt att nästa träningsmatch börjar 07:00, inte för tidigt som mot Galaxy och Seattle.
Barcelona Barça! (MQUC3)
8/7/2009 02:12
Vi får väl se om Guddy stannar då, jag är väl den enda i forumet som tror det.

Vill ni betta pengar på det så är ni välkommen med ett pm ;)
Barcelona Alavi - två färger, en tro.
8/7/2009 01:41
Rambla - K9

Bojan behöver bara komma upp i matchform, dvs få spela många matcher från start. Han gjorde bra ifrån sig sista året av Franks tid i klubben.
Forza-Blaugranas
8/7/2009 01:40
Henry sa ju när han kom till klubben att Bojan är den bästa avslutaren han spelat med, då har han ändå spelat med en del bra anfallare och sa t.ex att Bojan hade bättre avslut än en viss Trezeguet när Bojan var 17 år gammal.
Barcelona Rambla - K9
8/7/2009 01:29
Ämne: Han är liksom många ....
Exakt. Där ligger det största problemet. Han är väldigt ivrig och ibland överambitiös över att lyckas. Han behöver få upp sitt självförtroende. Det är också tydligt att hans fysik inte räcker till riktigt, hans muskelmassa i benen är knappast fullt utvecklade ännu. Han har inte den styrkan som krävs för att kunna hålla ifrån sig försvarare som är så viktigt. Kolla på spelare som Messi och Higuain tex, de är stenhårda i kroppen och har mycket mer explosivitet. En eller två säsonger till så har förhoppningsvis Bojan de egenskaperna.
Barcelona Heywood Jablome
8/7/2009 01:28
Jag är inne på samma spår som el Flaco. Hade varit kul att se en katalansk 9:a. :-)

Bojan och Pep talar oftast vid. Och som Rambla säger. Om klubben har tålamod, varför kan inte vi fans ha tålamod.

Han kommer att explodera om två-tre år. Han är fortfarande inne på stadiet se-och-lära. :-)
Forza-Blaugranas
8/7/2009 01:23
Han är liksom många andra unga spelare väldigt känsliga för motgångar, han har fortfarande rätt dåligt självförtroende vilket svajar rätt mycket när man är ung och har enorm press på sig. Får Bojan ordning på det och biffar till sig ett antal kilon blir han ruggig.
8/7/2009 01:19
Herregud. Ska FC Barcelona låta en spelare vara kvar för att hans barn spelar i ett ungdomslag? Guddys unge, Sveinn är 11 år gammal. Kan man verkligen se om han kommer bli den nya världstjärnan i Europa då?

FYI - det finns bra ungdomsakademier i England också...
Barcelona Rambla - K9
8/7/2009 01:18
Så länge Pep har förtroende och tålamod med Bojan, ska även vi fans kunna ha det. Jag förstår liksom inte problemet, killen är inte ens 19 år ännu och har just inlett sin tredje säsong i a-laget. Han håller på att lära sig olika delar av forwardsspelet och det tar sin tid. Han kommer att vara ojämn även denna säsong så det är lika bra att alla vänjer sig.
Barcelona el Flaco
8/7/2009 01:15
Heywood Jablome/

På bilden i länktipset ser Bojan ut som en klen 15-åring som knappt orkar att lyfta basebollträet.

Skäm åsido så hoppas/tror jag att han kommer utvecklas till en stor spelare så småningom. Jag ser en enorm potential i killen. Hade varit kul att se en katalansk 9:a någon dag.
Barcelona Rambla - K9
8/7/2009 01:14
Ämne: Tänk om Guddys barn ....Spelar Messis pappa i Barcelona, Iniestas, Bojans, Xavis?

Om inte Pep avser att låta Guddy spela något nämnvärt, något han faktiskt inte gjorde under våren, ja då ska vi bredda truppen med spelare som Pep anser vara bättre och som tillför mer till laget.
Barcelona Barça! (MQUC3)
8/7/2009 01:11
Tänk om Guddys barn är värsta supertalangerna då?
Så du menar att klubben bara ska "trash it away"
Vi ska bredda truppen men sälja alla dåliga spelare. Komedi här för fan.

Nice going..
8/7/2009 01:09
Är det bara jag eller känns Bojan som en riktig veteran förtillfället? Alla dessa nya spelare under USA-touren...

Kul att de visar framfötterna.
Barcelona el Flaco
8/7/2009 01:08
Rambla/

No arguments there. Personligen är jag så trött över alla dessa silly season rykten att jag vill bara se klubben värva klart så att man slipper hela denna cirkusen. Tålamod är inte min starka sida.
Barcelona Rambla - K9
8/7/2009 01:04
Ämne: Rambla/

Men är in....Jag tvivlar på att han klarar den rollen så bra som Iniesta eller Silva. Rättare sagt, ens i närheten av så bra om Silva eller Iniesta. Dock så är ju faktiskt Mata en bättre målskytt än de två. Fast då spelar han ju som ytter som drar sig inåt i straffområdet eller som släpande anfallare.
Barcelona el Flaco
8/7/2009 01:00
Rambla/

Men är inte Mata även kapabel att agera på mittfältet i en Iniesta-roll? I så fall kan jag se logiken i en sådan värvning.

Med det sagt bör jag dock poängtera att jag hellre hade sett en renodlad innermittfältare bli värvad istället för Mata.
Annons: