/spanien/barcelona/forum/1812.aspx/spanien/barcelona/forum/1812.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona The black Messi
2015-10-12 12:58
UEFA ger sig inte förrän Messi bär en PSG tröja
Barcelona neymar JR
2015-10-12 12:57
Enkos Återigen, det HANDLAR om världens bästa FOTBOLLSSPELARE och inte sen bästa MÅLSKYTTEN. Först och främst lewa är inte ens bayerns bäste spelare eller var den viktigaste förra säsongen. Redan där ligger du efter, men yeah en målorgie nu är han efter Messi i rankningen.... 17 mål i Tyskland när man spelar i Bayern? Oerhört svaga siffror men det handlar inte om siffror ( det gäller endast Ronaldo) Messi är 1,2,3 efter det kan ni börja diskutera vem som får fjärde platsen
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gabriel
2015-10-12 12:54
enkos Skulle vara intressant att höra hur du resonerar när du nämner att enbart Messi ska hamna före Lewandowski i guldbollen omröstningen. För jag personligen förstår mig verkligen inte på den åsikten. Visst, Lewandowski är en anfallare av ren och skär världsklass och han har haft en otrolig inledning på den här säsongen men inte kan du på fullaste allvar mena på att du även ansåg att han skulle vara 2:a bäst i världen (enbart efter världens bästa spelare genom tiderna) innan den här höstsäsongen drog igång? Om mina misstankar stämmer så har du alltså baserat dina åsikter nästan enbart kring vad Lewandowski presterat nu de senaste veckorna där och väljer att totalt blunda för prestationer från andra spelare under våren när det faktiskt gäller som allra mest. Med det sagt så försöker jag inte påstå att Lewandowski var dålig under vårsäsongen, men nog tusan fanns det spelare som stod för betydligt bättre prestationer och var viktigare för deras lag än honom. Många kan nog argumentera till att hela våran forwardstrio stod för en starkare vår, och säsong in general än vad Lewandowski. Det anfallet med Messi, Suarez och Neymar gjorde verkligen inga besvikna och deras mål tillsammans talar för sig självt. Du kan förresten räkna in mig kring den skara människor som delar den åsikten. En annan som glöms bort totalt är Tevez, varför han ignoreras vet jag inte bortsett från att minnet förmodligen är väldigt kort. Och ja, Lewandowski gjorde ett snyggt mål mot oss men var det inte samma spelare som missade i princip ett öppet läge mot oss på Camp Nou i den första halvleken när det fortfarande stod 0-0? Har för mig att det var Müller som passade in och Lewandowski brände och inte tvärtom, isånnafall missade han i ett läge som hade kunnat komma att förändra hela utgången av Champions League. Nej, jag är ledsen, jag har förstått att du gillar Lewandowski men du tar i så det spricker min vän. Lewandowski som en av de 3 bästa till Guldbollen är en överdrift sett till hur man räknar in vårsäsongen. Personligen skiter jag i vad man gör och hur man presterar under hösten då det är under våren som de heta matcherna och de svåra motstånden kommer där allt avgörs, det är då man ska vara som bäst. Och där levererade Suarez så det skriker om det, att han sedan är i svagare form just nu är av mindre betydelse.
Barcelona Liunil Masse
2015-10-12 12:51
Barcelonismo Ronaldo och Lewandowski är strikers. Fatta så sjukt det är att Messi gjort så många mål när han för det mesta befinner sig på kanten eller centralt på mittfältet?! Det är galet! Komplett...
Barcelonismo
2015-10-12 12:39
Players with most goals in 2015:

1 - Messi: 45 goals in 53 games
2 - Ronaldo: 42 goals in 44 games
3 - Lewandowski: 41 goals in 41 games
Barcelona enkos
2015-10-12 10:58
Att påstå att Lewandovski bara gjort stark höst är hur fel som helst och ren okunskap!
Lewandovski har gjort 13 mål i kvalet och vann skytteligan överlägset
Lewandovski gjorde 17 mål i Bundesliga ifjol och kom tvåa i skytteligan utan att skjutit ett enda straff
Lewandovski gjorde bra ifrån sig i CL alltid och nätade mot oss också och glöm inte 4 mål han gjorde mot Real och var överlägsen när han spelade i Dortmund. . Även om Dortmund tiden inte räknas nu för guldbollen i pr så klart men vill bara påminna några här. ..
Killen är överlägset bästa striker nr 9 och ingen kommer i närheten av honom...
Jag ser enbart Messi förre honom i kamp om guldbollen.
Barcelona Mdawg
2015-10-12 10:25
Det är för mig självklart att Suarez är värd en högre placering än Lewangolski. Men att påstå att han är värd att komma före Messi som världens bästa spelare, som i sin tur förde oss till trippeln med sitt eleganta spel. Då börjar man faktiskt ifrågasätta om man faktiskt kollat på matcherna? Det är för mig helt ofattbart hur man inte kan se att vår pånyttfödde Messi var den klart största avgörande faktorn för att vi återigen vann allt som gick att vinna under våren.

Det är en sak att påstå att Lewandowski kan komma topp 3, än att påstå att Suarez ska vinna guldbollen över Messi. Det förstnämnda är nog mer sannolikt. Men får hoppas att rättvisans makter ser till att detta sker på bekostnad av vår ärkerivals stora idol, än de som faktiskt förtjänar en topp 3 i form av våra "tres amigos".
Barcelona the cameroonians
2015-10-12 10:09
Intervju med sportdirektören och vicepresidenten Jordi Mestre som bland annat pratar om januarifönstret, Samper och Neymar.

I artikeln finns också en länk till en annan del av intervjun som handlar om FIFA och Messis rättegång.
Barcelona Shanghai
2015-10-12 09:43
Du loggar inte ut när folk vill att Lewandowski skall vara topp 3 men när man tycker att Luis Suarez som gjorde att du jublade varje match förra säsongen skall vinna guldbollen så är det dåligt? Grattis till dina likes (som antagligen kommer ifrån maränger).
Barcelona Viggo - Grande Busquets
2015-10-12 08:40
Suarez gjorde visserligen en otrolig vårsäsong, men att påstå att han var bäst i världen är att ta i väldigt mycket! Behöver inte ens argumentera för den åsikten.
Barcelona neymar JR
2015-10-12 06:59
Suarez världens bästa spelare? Loggar ut igen....
Barcelona Shanghai
2015-10-12 03:46
the cameroonians Tack så mycket för svar. Riktgt hårt straff.
Barcelona Shanghai
2015-10-12 03:44
Alltså man blir häpen över hur folk resonerar. Ja, det är wow att Lewandowski har gjort 17-18 mål på 7 matcher, fast det räcker tyvärr inte för en guldbollen plats. Menar ni allvar? Hade jag valt den bästa spelaren skulle det vara såhär; 1. Suárez 2. Messi 3. Neymar Varför jag tar Suárez är enkelt. Han vann åt oss allt och stack ut bland våra anfallare. Trots att han var avstängd kom han tillbaks och sänkte alla i hans väg. 1. 2 bortamål mot City som säkrar avancemanget. 2. Otroligt två läckra mål mot PSG och dessutom två tunnlar på 60€ spelaren David Luiz. Återigen på bortaplan, med dessa två mål säkrade vi avancemanget. 3. Några assists mot Bayern. 4. Gör viktiga 2-1 målet i finalen mot Juventus. 5. Sänker Real Madrid i ligan. Efter all turbulens och hur alla behandlade honom tog han sin revansch på plan och krossade alla med sitt eleganta spel. Sen kommer några med att Lewandowski bör hamna på listan bland de bästa.
Barcelona Ali G
2015-10-12 02:30
@Liunil Masse:

Vilken fantastisk passning!! Det där är ju något Samper bara kan drömma om.. Lucho logic.
Barcelona Heisenberg
2015-10-12 02:01
Det är ju, tyvärr, typ precis det som det faktiskt gör. Att dela ut ett pris baserat på kalenderår är så in i helvete korkat om ni frågar mig. Visst, ha er gala i januari men basera omröstningen efter säsong och ha omröstningen i augusti-september. Det är inte någon som har februari-mars i åtanke när man röstar i november.
Barcelona Santiago Cazorla
2015-10-12 01:46
@enkos:

En stark formtopp under hösten räcker inte för att bli topp 3. Man måste ju även kolla på vad som hände förra säsongen under 2015 och där gjorde bland annat Neymar och Suarez mer.
Barcelona Liunil Masse
2015-10-12 01:20
Luchos favorit...
Barcelona neymar JR
2015-10-11 23:33
The camerooninas Bra för det var Xavis näst bästa egenskap, hans sätt att röra sig och alltid vara spelbar samt skaffa tid för sig själv var magnifikt
Barcelona Junta Dimision
2015-10-11 23:15
@enkos:

Stark höst, men lär inte räcka till en plats i topp 3.
Barcelona enkos
2015-10-11 22:48
Lewandovski målade igen och sköt sitt Polen till EM.
Vore ett under om han inte blir bland 3 bästa för guldbollen
2015-10-11 22:37
Nu bombar jag er med inlägg... men här kommer highlights från B-lagsmatchen
2015-10-11 22:30
Jag är egentligen inte rätt person att svara eftersom min stream hackade rejält, och jag missade även större delen av andra halvlek.

Men av det jag såg så är det inte riktigt samma roller i B-laget som när Xavi/Iniesta/Busi spelade, Gumbau och Samper växlar positioner och är rätt så rörliga. Just rörelsemönstret är den mest framträdande egenskapen som jag såg, och rapporterna sa att han gjorde en bra match överlag.
Barcelona neymar JR
2015-10-11 22:16
Lite den kvalitén man vill se från samper oftare. Hur lirade han på en offensivare position? Xavi positionen är ju optimal för honom i mina ögon åtminstone
2015-10-11 22:15
@the cameroonians:

Målet :-) Hyfsad genomskärare från Gumbau ;-)
2015-10-11 21:40
Lucho har planerat in träningspass varje dag kommande vecka, i morgon kommer laget att köra en kvällsträning - annars är det förmiddagspass som gäller.

De spanska spelarna väntas tillbaka i träning på onsdag medan Rakitic och Mascherano ansluter på torsdag.
2015-10-11 21:14
Grimaldo: "The first team has its players. I will be with my team." Grimaldo: "I'm working with my coach, I get along well with him, he helps me a lot to become better." Grimaldo: "Luis Enrique? "Luis Enrique has NEVER said anything to me. I do not have anything to say about him" Här har vi någon som kommer att byta klubbadress inom kort. Tragiskt. EDIT: lite oklart kring den sista meningen, det är en intervju som Sport gjort efter matchen och översättningen på olika Twitter-konton skiljer sig lite. Innebörden är dock i princip densamma - spelaren är inte nära A-laget på något som helst sätt.
2015-10-11 21:11
@S.Eto'o:
ja du, det är verkligen en djungel att ta sig upp från Segunda B till A. De fyra gruppettorna kör ett eget semifinalspel där de två bästa går direkt till Segunda A, men samtidigt också möts i en final för att kora segraren i Segunda B (Sjukt men detta är verkligen, ja sjukt) De andra två lagen kvalar tillsammans med lagen på plats 2-4 i respektive grupp där de två som tar sig till final också blir klara för uppflyttning.
Barcelona S.Eto'o
2015-10-11 20:46
Någon som kan förklara systemet i dem lägre divisionerna? Det finns 4 grupper i segunda B dvs fyra vinnare samt 4 lag åker ur liga adelante. Då är frågan, måste man vinna sin grupp i segunda B för att spela i liga adelante eller hur går det till?
Barcelona Gio Style
2015-10-11 19:27
@petersays:

Har du inte märkt att det kryphålet utnyttjats i många år av väldigt många toppklubbar? :)
Fail av Uefa helt klart, men det har redan använts systematiskt överallt.
2015-10-11 19:00
Liunil

Gumbau kommer säkert att tipsa Lucho om ett och annat nästa vecka ;-)
Annons: