/spanien/barcelona/forum/18119.aspx/spanien/barcelona/forum/18119.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona NoGo™
2009-05-28 15:57
Riktigt skönt att vakna upp idag =), Nästan så att man inte kan fatta att vi vunnit trippeln. Helt sjukt! Någon som kan länka till lite sköna wallpapers från finalen om det finns, vore schysst =)
Barcelona FCBBBBarcelona
2009-05-28 15:55
någon som har länk från igår när messi ramlar ner mot 3 man u spelare men ställer sig upp och vill spela vidare
Barcelona Cristocea
2009-05-28 15:48
1998-2000-2002//

Jag tror faktiskt, att ingen i Barcelona har ens hört talas om AIK. En klubb bestående utav 3 bokstäver.
Barcelona lameG^
2009-05-28 15:47
utan värvningar den här sommaren kan barca bli mätta. Det såg vi ju dem 2 senaste säsongerna då barca inte värvat smart och bra.

Därför måste vi värva smart och bra och det är pep bra på. Vill se ett hungrigt barca nästa år med. Då kan vi vinna allt vi gjort den här säsongen med.
Barcelona Pride of Spain.
2009-05-28 15:47
Ämne: Grabbar Komigen

I....
Iniesta fick order av tränaren att inte skjuta, för att det kunde orsaka en skada med den han hade, så det var därför han inte sköt i sina lägen, förmodligen.
Barcelona attacante
2009-05-28 15:37

//Ang Iniesta vs Messi vs Xavi.

Messi spelar framför Xavi och Iniesta och drar på sig försvaret vilket lämnar lite mer ytor åt Xavi och Iniesta. Personligen tycker jag att Iniesta är lika delar Xavi och Messi dvs grym på att passa och grym på att göra sin gubbe (jfr med Xavi vars passningsspel är övernaturligt och Messi vars bollkontroll är dito).
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2009-05-28 15:32
Ämne: Trippeln, ja jäklar!....Det snackas ju om att Maxwell ska komma in på hans (Sylvinhos) plats. Vad säger ni om det ?
Behöver vi ens värva några spelare i sommar? I så fall vilka ?
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2009-05-28 15:27
Ämne: Först och främst vil....Hahahahaha det var det roligaste jag läst !
Barcelona petersays
2009-05-28 15:25
Trippeln, ja jäklar!

Så bra att Stlvinho fick spela hela matchen igår. Med hans fysik tror jag säkert att han kan spela på hög nivå 2-3-4 år till. Kul att se, och även om jag tror att han lämnar så skulle jag inte klaga om han får förlängt. Han har trots allt spelat många matcher för laget i år.
1998-2000-2002
2009-05-28 15:22
Först och främst vill jag naturligtvis gratulera er till segern i UEFA Champions League och tacka så mycket för att ni tog bort manure från europatronen.

Sen för övrigt så kan man ju konstatera att ni nu vunnit UEFA Champions League två gånger på fyra säsonger och att ni nu börjar närma er Real Madrid CFs meriter i samma turnering åren runt millenieskiftet. Varför har ni då lyckats så fantastiskt bra undrar sig många? En stor del av anledningen till detta är för ni fick möta stolta vackra svenska AIK i UEFA Champions League säsongen 1999/00. Äran och stoltheten att få möta vårt kära underbara stolta utmärkta AIK lyfte FC Barcelonas spelares självförtroende något obeskrivligt enormt att dom inte riktigt kunde förstå hur stort och vackert det var att möta stolta AIK. Gnaget var ju vid den tidpunkten ett av Europas absolut bästa klubblag och FC Barcelona kom undan med blotta förskräckelsen och fick till och med hjälp av en korrupt domare i en minst sagt omtalad match i Stockholm. Efter detta så blev FC Barcelona bara bättre och bättre och anledningen till detta var att spelarna tänkte "Asså om vi kan besegra detta vackra stolta underbara AIK så kan vi slå vem som helst i världen." och FC Barcelona började verkligen förstå sin storhet.

Det började redan säsongen 1996/97 när FC Barcelona mötte samma stolta svenska AIK i Cupvinnarcupens kvartsfinal i ett jämnt och spännande dubbelmöte. Äran och stoltheten av att ha fått möta detta närmast oövervinnerliga lag lyfte FC Barcelona så långt att de vann hela Cupvinnarcupen till slut den säsongen och när nu ert lag fick möta stolta AIK en gång till så kunde det bara sluta med ofantlig framgång för ert lag. Efter att ha mött stolta AIK i UEFA Champions League säsongen 1999/00 lyfte FC Barcelona hela vägen till semifinal den säsongen men det var bara början på framgångssagan för klubben. Säsongerna efter detta så drömde sig FC Barcelona tillbaka till den ärofyllda tid då man upprepade gånger fick ställas mot just detta vackra stolta svenska AIK men chocken hade inte riktigt lagt sig av att ha fått sån injektion av stolthet, glädje och styrka i den händelsen i att få möta just AIK så det tog några år innan FC Barcelona verkligen kunde dra nytta av den framgången.

FC Barcelona till och med missade spel i UEFA Champions League säsongen 2003/04 enbart på grund av anledningen att det fanns en chans att åter igen få möta stolta AIK i UEFA-cupen men lottningen ville annat. Men efter att klubben gått och drömt sig tillbaka i några säsonger om hur det var att få möta just stolta AIK så gick laget slutligen till final i UEFA Champions League mot engelska Arsenal FC sex säsonger efter mötena med stolta AIK och eftersom man även mötte just Arsenal FC i samma gruppspel den säsongen FC Barcelona mötte AIK så var det som en flashback till den gamla goda tiden och spelarna tänkte "Ja just det ja det var ju Arsenal FC vi mötte sist när vi mötte det stolta vackra svenska AIK i UEFA Champions League" och det lyfte hela laget som till slut alltså vann denna finalen.

Äran, stoltehten och hedern att få möta just stolta svenska AIK lyfte FC Barcelona att gå och vinna hela UEFA Champions League nästa gång man ställdes mot ett av lagen som också var med i det gruppspelet den säsongen på grund av att då tänkte sig spelarna tillbaka till hur vackert och ärofyllt det var på den tiden och enbart på grund av detta skäl så vann man alltså finalen mot Arsenal FC för det blev som en påminnelse om hur vackert och stolt det var att möta just det stolta Gnaget.

FC Barcelonas spelare var nära att lägga sig på knä och tillbe spelarna i AIK när de fick möta just detta stolta lag i UEFA Champions League säsongen 1999/00 och då tänkte laget "Nästa gång vi möter ett av de lag som vi ställs mot i det här gruppspelet så ska vi fanneme vinna hela UEFA Champions League bara för att försöka få tillbaka ett uns av den stolthet det nu vart att få möta just AIK" och mycket riktigt så blev det också så när FC Barc
Barcelona Saman.
2009-05-28 15:17
Vad var det för skor Eto'o hade på sig igår?
Barcelona Salcini
2009-05-28 15:16
Pep.G och Criff och alla andra på Biljardpalatset!

Vill tacka alla culés som var på Biljardpalatset igår och förgyllde aftonen. För första gången kände jag en gemensam glädje över att Barca vann och den var ta mig fan oslagbar!

Starkt av den killen som satt långt bak med massa Utd-polare som ensam Barca-fan bland dessa. Grande!

SOMOS CULÉS! SOMOS UN! SOMOS CAMPEONES!
Malibou
2009-05-28 15:12
nån som har nån länk till nån sida där dom laddat upp bilder från firandet?
Barcelona Barca_4_lajjf
2009-05-28 15:06
Kan stolt o kaxigt säga att Engelskt motstånd inte har gjort mål mot oss på 172 minuter =) + lite tilläggstid.
Barcelona Lionel Messi n10
2009-05-28 15:03
Visca el Barca! kan jag bara säga, som vi spelade igår var perfekt asså kan knappt uttrycka mig hur glad jag är. Sir Alex måste nog ångra sig att han säljde pique vilken vägg den killen är det är sjukt. Visca el Barca!
Barcelona Libaax
2009-05-28 14:51
Jay-Z

Iniesta är bättre passningspelare,minst lika bra teknik,balans.

Messi är bättre på göra mål,utmana rakt på mål mot flera backar.

Iniesta är som Messi ano 2004-2006 när han inte kunde avsluta lika bra. Han är mer playmaker, han kommer alltid vilja göra mer assist än mål. Men han är också äckligt bra på utmana, han kommer inse hur enklet det är att göra mål med dribbling snart.

Messi är klart bättre hela sässongen men Iniesta klart bättre jan-may 2009. Men Messi ska guldbollen för hela sässongen.

Annars Xavi som också dominerat hela sässongen.
Barcelona Meessii10
2009-05-28 14:48
Ämne: den här vinsten är i....
1,16 miljarder
Barcelona FC-Barcelona
2009-05-28 14:37
el Flaco

Då är messi på rätt väg några mål till så tar vi de rekordet :D
Barcelona Jay-z
2009-05-28 14:37
Grabbar Komigen

Iniesta är inte i samma klass som Messi. Han kommer till för många lägen för att inte göra mål. Igår kunde han ha skjutit ett antal gånger istället för att leta efter passningar. Messi vet när man ska avsluta och när man ska passa. Messi har ett bättre skott , Messi är snabbare de finns nästan inget Iniesta är bättre på.

Hur som hällst hoppas verkligen inte våra spelare går och pratar om de här i Media. Det skulle inte förvåna mig om Yaya eller Henry gick ut i Media och säger att Iniesta är bäst i världen.

Barcelona lameG^
2009-05-28 14:36
den här vinsten är inte bara bra för oss fans utan också för vår klubbs ekonomi.

Läste igår att det var ungefär 1.6 miljarder. rätta mig om jag har fel.
Barcelona el Flaco
2009-05-28 14:35
FC-Barcelona/

Enligt länktipset är Di Stéfano den som gjort flest mål i tävlingssammanhang när det gäller el Clásico, 18 st.
Barcelona lameG^
2009-05-28 14:21
abbas__//

man vet aldrig. Jag kommer inte ge ut nån startelva jag tror kommer se ut utan jag kommer skriva lite om vad vi behöver istället.

En andra målvakt som kan pressa valdes.

En ung vänsterback som tar över sylvinhos plats som backup till abidal. Han ska vara offensiv och ung som jag skrev. Ett + skulle vara ifall han skulle kunna spela på högerkanten också.

En vänsterytter kommer köpas in och hleb kommer lämna.

Lämnar etoo så kommer vi få se antingen villa eller forlan i barca nästa säsong.

Hoppas att guddy,hleb lämnar och sylvinho kommer ju sluta/lämna oss iallafall.
Barcelona FC-Barcelona
2009-05-28 14:19
Någon som har en anning om vilken spelare som har gjort flest mål i en El classico?

Igår var det nog den bästa taktiska matchen jag sett under mitt liv, att tillåta Man U spela boll till en viss gräns och sen vissa här komer ni inte in nu tar vi över, hellt otroligt, massa kredd till SAMUEL ETO, i 2 månader har hans form varit neråt, men igår så vissade han kalss, och tänk er att Guardiola inte ville ha Eto i truppen i sommras :D, vilken vändning för eto :D

VISCA BARCA!!!VISCA BARCA!!!VISCA BARCA!!!
Barcelona abbas__
2009-05-28 14:16
hur kommer startelvan se ut nästa år måntro ???
Barcelona lameG^
2009-05-28 14:14
Detta går inte att beskriva.

Dem flesta lagen i världen tror inte att vi kan vinna cl igen eftersom vi vann den i år men vi ska vara dem första som vann cl 2ggr i rad.

För att detta ska hända måste vi göra lite förändringar och lite finsjusteringar. Är nästan 100% att pep kommer värva smart den här säsongen.

Nästa match är mot deportivo och ligan är redan avgjord. Men vi kan vinna mål rekkordet och etoo kan vinna skytteligan. Ska bli intressant och se ifall lejonet har vaknat eller ifall han bara var vaken i 90 min och sov igen.

VISCA BARCA!!!
Barcelona Rambla
2009-05-28 14:09
Ämne: hoppas dani alves tr....
Dani Alves inlägg håller oftast väldigt hög klass. Man kan inte bara utgå ifrån en match, den mot Chelsea på Stamford Bridge, att hans inlägg inte håller någon klass. Ja, i den matchen var det missriktade och alldeles för långa inlägg. Fast i andra matcher, väldigt många, har hans inlägg varit fantastiska. Annars håller jag med om humöret, men det är Dani Alves. Han skulle antagligen inte vara lika bra om han inte var som en duracellkanin på högvarv under matcherna.
Barcelona abbas__
2009-05-28 14:03
hoppas dani alves tränar på att hålla humöret i schack och höja lägsta-nivån på sina inlägg, tills nästa säsong....måste även passa på att berömma sylvinho som var exemplarisk igår !
Barcelona Rambla
2009-05-28 13:58
Culés i Madrid passar på att fira på La Cibeles. Det svider nog ända ner i själen hos madridistas. ;)
Barcelona abduljabbar
2009-05-28 13:58
Fyfan vilken känsla det är!!!den sista månaden har varit sagolik, trodde et tag att vi kunde misa ala tre titlarna med den sviktande formen och skadorna och den helt sanslösa tuffa scemat…vi börjar med att slå Madrid med 6-2 på deras fält, sen är allting historia…..fyfan alltså vika hjältar dessa spelare, tränare, ledning, och inte minst supportrarna är.
Barcelona Zizou_nr1
2009-05-28 13:55

Amadeo Amadei//
Förstår om du vill se Iniesta vinna Guldbollen, och har respekt för din åsikt. Men jag har även fullt respekt för de över 300 landslagstränare och kaptener som samlas för att rösta på världens bästa fotbollsspelare. Jag litar på deras känsla, förståelse och kompotens inom fotbollen.

PS: För övrigt gillade jag inte Norges bidrag i europas melodifestival, men när 95% av folket över hela europa tyckte om den, så säger jag inte att det var orättvist att han vann.
Annons: