/spanien/barcelona/forum/18092.aspx/spanien/barcelona/forum/18092.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-07-02 23:12
AAarman

Så Arbeloa, Ribery spelar i Madrid, fan hur länge har jag sovit..?
Barcelona Barca o Mort!
2009-07-02 23:11
Tillbaka efter en solig semestermånad i Malaga!

Arbeloa är kanske ingen galactico men han är iallafall bättre än deras "Oleguer", Heinze.
Barcelona Smogen
2009-07-02 23:09
Andreas

Brukar sällan bry mig om youtube klipp då jag inte tycker de säger särskilt mycket. Anser att nästan vem som helst kan se ut som en världsspelare i ett sådant, men den där Coutinho som du skriver om imponerade ändå. jösses, man blir lite avundsjuk på att Inter värvat honom.

Barcelona Electricityscape
2009-07-02 23:07
kev

Det senaste jag läste om Hleb finns i länktips. Han verkar vara fast besluten om att fortsätta i Barça i alla fall.

Hur det går med Guddy kan du följa i Barcelonas silly season artikel här på Svenskafans.
Barcelona Smogen
2009-07-02 23:07
Hleb kommer med största säkerhet stanna i Barcelona medan ingen verkar veta med Guddy, inte ens han själv. Gissar på att det är 50/50...
Real Madrid Zizou_spars
2009-07-02 23:06
Joanilson

Hehe, han må kanske ha lärt sig lite sedan sista åren av hans förra presidentperiod.

Barcelona Joanilson
2009-07-02 23:03
Zizou_spars

men det strider ju mot hela perez värvningspolicy. arbeloa har aldrig stuckit ut, han nämns ju knappt alls i medier. (inte vad jag märkt iallafall)

för annars så ska ju perez bara värva spelare som det skrivs om varje dag eller om de har en prislapp över 50 miljoner euro ;)
Barcelona kev
2009-07-02 23:02
Är det någon som har koll på Guddy och Hleb? Ska dessa 2 herrar säljas eller stanna?
Real Madrid Zizou_spars
2009-07-02 22:57
Joanilson

Arbeloa spelar både mittback samt båda ytterbackspositionerna. Lär användas möjligen som vänsterback, sedan som ett komplement. Spansk och kommer från canteran, det gör fansen nöjda :-)
Barcelona Joanilson
2009-07-02 22:54
varför vill madrid värva arbeloa. han har väl inte stuckit ut nånstans i liverpool.
dessutom är han ju högerback inte vänsterback som på elvan som nån skrev för en stund sen.
Barcelona Bojan_27
2009-07-02 22:54
Kan någon svara på min fråga? Är det någon som har fått bekräftelse mail från expekt.com? Angående tröjan? svara gärna :D jag blivet medlem samma dag och har inte fått nått svar än :(
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-07-02 22:52
Tragiskt?

Det som är tragiskt med den där startelvan är att folk vill ha det så.
Ut med 7 spelare och behålla endast 4 stycken.
Robben, killen som var lika bra som Messi, Vart är han?
Fyfan..
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2009-07-02 22:51
Rambla - K9

Jag tänkte ta med Henrique i en senare del. Filipe Luis fyller snart 24 så han kommer jag nog inte ta med. Jag tänkte ta med spelare födda 86 o yngre.
2009-07-02 22:45
Electricityscape jag brukar också kopiera inlägget innan jag postar det, men exakt den gången jag inte gjorde det så blev det något fel, typiskt :(
Barcelona Rambla - K9
2009-07-02 22:43
Andreas:

Klart att de har förklarat för honom vad som gäller. Han är införstådd med att han kan bli utlånad, precis som Henrique var det förra säsongen.

Förresten, i dina talang-artiklar, kommer du att ta med Henrique och Filipe Luis?
Barcelona FC Robin
2009-07-02 22:43
Ämne: Till de som säger at....
Extra skönt då han inte kom någonstans i CL-finalen mot Barcá:):)

Ronaldo är en humörspelare, får man honom ur balans så har man vunnit mycket...
Real Madrid AArman
2009-07-02 22:39
Såg inte Ribery hade för mig att det stod Robben haha. Men ändå, håller med er att det är patetiskt att tro att vi ska värva Ribery. Alonso och Arbeloa räcker.
Fantasticó
2009-07-02 22:36
AArman;
Vad jag vet så spelar inte Arbeloa i Real, inte Ribery heller för den delen.
2009-07-02 22:35
Andreas

Gör som jag brukar göra innan man postar långa inlägg, kopiera hela inlägget innan du skickar om något skulle strula ;)

Barça!

Varför är det tragiskt?
gonsa
2009-07-02 22:35
Till de som säger att Ronaldo är en dålig värvning:

Hur fan kan ni säga de? Om vi inte blandar i de ekonomiska aspekterna och bara riktar in oss på de sportsliga. Han gör mål på alla sätt, är fåtal i världen som gör de. Han skapar chanser från ingenting, han skapar chanser för andra genom sina 100% löpningar i djupled. Är nog bara Messi i världen som kan mäta sig med Ronaldo.
Real Madrid AArman
2009-07-02 22:33
Barca

Idiot vad är tragiskt? Alla spelare spelar ju i Real förutom Alonso? :S
Barcelona II Barça II
2009-07-02 22:29
Andreas (Aris/Brasilien Red.):
Absolut det ska jag göra, tack :).
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-07-02 22:29
haha tragiska startelvor i Puertan..

Casillas
Ramos-Pepe-Albio-Arbeloa
-----Lass-Alonso
-Ronaldo-Kaka-Ribery
------Benzema

När man ändå håller på, varför inte köpa Julio Ceasar, Maicon, Vidic och Essien så har man ett helt nytt lag..
2009-07-02 22:28
Fan jag skrev ett långt inlägg nyss men det postades aldrig:( Jag gör ett nytt försök:)

Rambla - K9

Keirrison ska gå o säga adjö till sina lagkamrater i Palmeiras. Han ville inte gå in på detaljer angående övergången till Barcelona dock.
Han har snackat med Edmilson också. Edmilson sa även att det kanske inte kommer bli som K9 tänkt sig då dem kommer satsa på att köpa Villa också. Men det är något ledningen borde säga till honom tycker jag.

II Barça II

Jag har skrivit en artikel om brasilianska talanger på Brasiliensidan. Du kan gå in där o läsa lite om K9, det finns även ett par länkar till bra videos:)
Barcelona BlueRed.
2009-07-02 22:25
Ciao-V

En klassiker, helt klart! :)
2009-07-02 22:25
Ciao-V

Hehe, "Akta er för el madridismo". Legendarisk.
Barcelona Ciao-V
2009-07-02 22:23
Ämne: Suck, det är så man ....
Du, jag har slutat att läsa deras krönikor sedan den där ökända krönikan, "Akta er för Madríd...", eller vad nu den hette!
Barcelona II Barça II
2009-07-02 22:20
Tacksam för svaren.
Är han hälften så bra som idolen Romario, så är i allafall jag nöjd =). Romario behövde inte tränna ;).
Barcelona Ciao-V
2009-07-02 22:19
Ämne: Ämne: Den här....
Hehe, du är alltid snabbare än mig:-P. Du skrev just samma sak, såg jag.
Barcelona Kribba291
2009-07-02 22:18
Suck, det är så man vill kräkas då man läser diverse krönikor och inlägg på Reals sida på forumet.
Är det bara fjortonåringar som skriver där eller?
"Ni är bara avundsjuka" nu har man hört det till förbannelse.
Jag älskar fotboll mer än vad jag älskar något lag.
Därför vänds min mage ut och in av vad som försigår i Real Madrid just nu.
Man köper spelare till fantasisummor, summor man inte ens disponerar över.
Det skapar en oerhört dålig karusell där priser och löner trissas upp och skadar en redan av lågkonjunkturen hårt ansatt idrott.
Fotbollen riskerar till sist att bli något som liknar idrotten i USA.
Själen försvinner och allt blir ett enda stort reklamjippo.
Sedan kan jag med handen på hjärtat säga att skulle Barcelona som klubb skötas på samma spekulativa osmakliga sätt skulle jag lägga ner omdedelbart.
Min kärlek till ett fotbollslag är på inget sätt kravlös.
Måhända upplevs jag både som pretentiös och hycklande nu men det skiter jag helt i.
Det finns saker jag inte gillar med Barcelona och den del andra storklubbar med.
Tex den moderna form av slavhandel som finns där 10 åringar skeppas över halva jorden som köttbitar.
Dem testas några år och duger dem inte är dem lätt att kasta åt sidan.
Nåja ingen som sagt att allt är perfekt.
Så till sist , nej alla som med avsky ser på vad Real madrid gör gentemot fotbollen just nu är inte avundsjuka.
En del av oss har faktiskt vissa ideal och tycker den utveckling som startats känns trist och obehaglig.
Annons: