/spanien/barcelona/forum/18082.aspx/spanien/barcelona/forum/18082.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Delarocha
2009-05-29 19:21
Pride Of Spain, står även om Xavi. "Har ännu inte lyckats fylla Guardiolas roll sen han slutat i klubben".
Barcelona Pride of Spain.
2009-05-29 19:20
Läste runt lite om spelarnas profil här i Barca-sidan, sen gick in i Sylvinhos sida och hitta detta i slutet, ''Fint sammarbete med Ronaldinho på vänsterkatenkanten''.
Ska inte redaktionen uppdatera lite, vad jag vet så spelar Ronaldinho i Milan idag.
Barcelona Para Siempre
2009-05-29 19:19
Xavi har nummer 6 i Barcelona och nummer 8 i landslaget.

Iniesta har nummer 8 i Barcelona och nummer 6 i landslaget.
Delarocha
2009-05-29 19:15
Är det Xavi som har nummer 6? Hade inte Xavi 8 förra året?
Aldrig tänkt på det om jag ska vara ärlig. Var helt övertygad om att Iniesta hade 6 o Xavi 8.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2009-05-29 19:00
Ämne: Tvivlar på att Inies....
Han kanske mixtra ihop det med landslaget? Där har ju Iniesta nummer 6
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-05-29 18:51
Delarocha

Iniesta har nr 8 :P
Barcelona Barca_4_lajjf
2009-05-29 18:50
Delarocha

Iniesta har nummer 8 xD, Xavi har nummer 6.
Delarocha
2009-05-29 18:49
Tvivlar på att Iniesta byter nummer en gång till. Tror han är ganska nöjd med nummer 6.
Barcelona Barcaloni
2009-05-29 18:27
Om Iceman drar till PL (vilket han förmodligen lär göra till sommaren). Vem tycker ni ska få hans tröja?

Iniesta eller eventuellt Ribery om han kommer?
Barcelona Pep.G
2009-05-29 18:04
el Flaco

Haha typiskt Joseph "Pep" Guardiola att peppa spelarna så.
Barcelona viscal--barca
2009-05-29 17:58
a skont att vara barca fan
by the way jag vill inte se ronaldo i min barca all vara spelare e bettre an honom han e inte lag spelare utan sjalv splelare
ifinalen han spelade inte for man u han spelade att utmana messi och bli varldens basta e dt non som tycker samma sak
Barcelona el Flaco
2009-05-29 17:56
Intressant anekdot från final.

25 minuter innan matchen skulle börja befann sig spelarna ute på gräsmattan och värmde upp. Plötsligt hör de: "Mina herrar, alla ner till omklädningsrummet". Många blev förvånad och tyckte att uppvärmningen hade varit ganska kort, men oavsett så lydde de och gick ner. Där väntade Guardiola på de med en överraskning. El míster hade tagit med sig från Barcelona en storbildskärm för att visa en kort film till sina spelare, allt för att motivera de.

Santi Padró, en vän till Pep som jobbar för den katalanska tv-kanalen TV3, hade regisserat och klippt ihop en kort film med bilder från Barcelonas säsong. Filmen innehöll bland annat bilder på Valdés räddningar mot Drogba, Pintos straffräddning mot Mallorca i cupsemifinalen, Puyols nickmål mot Real Madrid, Iniestas episka mål på Stamford Bridge och även bilder på Gabriel Milito, där han återhämtar sig från sin skada.

Padrós film innehöll även scener från filmen Gladiator, allt för att göra upplevelsen mer cinematisk. Den sista scenen var när Puyol lyfte Champions League pokalen i Paris 2006, sen var det slut. Pep sa sedan inget mer till sina spelare.
Barcelona Pep.G
2009-05-29 17:49
Åååh fy fan. Lyssna på Gisela, man får fan tårar när man hör henne sjunga Fc Barcelona hymnen !
Barcelona Ciao-V
2009-05-29 17:47
Ämne: Ciao-V

Vart ska I....Henry kan jag tänka mig drar ner antalet matcher som han startar lite grann i nästa säsång. Kan tänka mig att Pep vill rotera honom mer. Han blir väl 32 år.
Han har varit bra men han har tappat farten, det märks tydligt trots hans fenominala säsong. Skadorna kommer lite tättare än vanligt- det hör till åldern. Han får väl fungera som en supersub, eller liknande.
Vill hellre att Bojan tar större roll i nästa säsong.
Tror att Henry kommer att stärkas av att vila lite mer än vad han gjort i denna säsong, helt enkelt.
Barcelona Pep.G
2009-05-29 17:38
Man måste ändra lite i laget om man vill att den fina rytmen ska fortsätta. D.v.s nyförvärv. Henry är en av mina absolut bästa spelare genom tiderna, men jag tror verkligen inte han kommer vara lika bra nästa år. Silva/Ribery ?

Vad kan man då säga om Samu ? Tjaa, känner han sig mätt på titlar i den blkåröda tröjan, då tycker jag att han ska lämna, men om han vill fortsätta och känner sig lika hungrig då är han mer än välkommen att stanna.

Gudjohnsen verkar också ha gjort sitt. Portsmouth kanske ?

Hleb vill jag verkligen ha kvar. Han har sett världens bästa lag ta trippeln i ett lag där han knappast har spelat något. Jag kan garantera er en jävligt hungrig Hleb nästa säsong.
Barcelona Hetfield
2009-05-29 17:28
Ciao-V

Vart ska Iniesta spela när Henry finns?
Barcelona Ciao-V
2009-05-29 16:57
Ämne: en anfalls startelva....Eller varför inte Silva på Iniestas plats i mitten tillsammans med Xavi. Silva kan spela precis som Iniesta i flera postioner och gör det betydligt bättre än Hleb.
Dessotum är hans önskan att spela i Barcelona om han nu skulle lämna Valencia. Klippt som skuret!
Barcelona Koeman!!
2009-05-29 16:55
Jag skulle aldrig vilja byta bort sylvinho, mer lojal än han går de inte att bli.
Barcelona lameG^
2009-05-29 16:53
en anfalls startelva som såg ut så här.

silva-etoo-messi

iniesta-xavi
----yaya----

och back up till anfallet är henry, iniesta kan flytta upp och bojan? pedro?

hoppas också på fabregas.

2 offensiva köp alltså fabregas och silva. Tänk er vilken trupp vi skulle ha. Det skulle roteras mycket och det är bra.

Guddy och hleb hoppas jag lämnar och ger utrymme till silva och fabregas.
Barcelona Heywood Jablome
2009-05-29 16:49
Vi hade inte alls blivit mycket bättre med C.Ronaldo. FC Barcelona utan Ronaldo vann ligan, spanska cupen och Champions League. Ronaldo är ingen lagspelare. Medan Manchester United-spelarna applåderade sin publik efter Champions League-hymnen så stod han och fokuserade på sig själv. Han är en arrogant, självisk spelare.

Han är jäkligt bra. Men han skulle inte göra Barcelona bättre.
Barcelona Gud är störst! - Trippeln! Pep är magisk!
2009-05-29 16:47
Ni som inte såg, se denna härliga artikel om Pep!
Deportivo Creus
2009-05-29 16:42
Ämne: Ämne: hawaiii....
Jag skulle välja Henry över Ronaldo tio dagar i veckan.
2009-05-29 16:34
"He and his assistant, Tito Vilanova, have already stated that the chances of them choosing to remain at Barca for more than another season or two are limited.

Vilanova explains: “The intensity of our work and the propensity for burn-out at Barca indicate that’s the way to plan.”

FAN! Hoppas gud att det inte blir så!
Barcelona Ciao-V
2009-05-29 16:29
Nu börjar rykten om att Hleb är på väg bort till Bayern. Bra skulle jag tycka om han gick. In med David Silva på hans plats. Han passar in Barcelonas spelstil som handsken.
Jag hoppas verkligen på det.
Ribery, nej tack. Barcelona har tillräckligt med stjärnor i truppen. Messi är den som ska glensa. Ingen annan.
Barcelona hawaiiii
2009-05-29 16:25
Ämne: hawaiiii:
Skulle C.....
Du har fel vi skulle bli mycket bättre om vi hade c ronaldo, han kan spela på kanten och centralt, och han är livsfarlig när han ska lägga frisparkar, att manchester united vann ligan och cl förra året beror mycket på ronaldo dem är ingenting utan honom, det skulle vara ett stort plus om vi fick honom han skulle tillföra mer än vad henry gör och han är ung.
Barcelona lameG^
2009-05-29 16:25
El Capitano //

a vet men ofta dem överklagar hans gula när det är sista matchen. Trodde kanske att de var hans 5 gula eller 10 gula. Men hade visst fel:S
2009-05-29 16:24
Haha, Mourinho move OVER!
El Capitano
2009-05-29 16:20
lameG^

Nej bara Pep och Muniesa missar matchen. Pique fick gult kort
Barcelona lameG^
2009-05-29 16:18
El capitano//

betyder det att alla 3 missar matchen?
El Capitano
2009-05-29 16:05
Barca fick avslag på överklagan om Muniesa, Peps röda kort och Piques gula kort mot Osasuna.
Spanska domarkåren är ett skämt..

*länktips
Annons: