/spanien/barcelona/forum/18081.aspx/spanien/barcelona/forum/18081.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona lameG^
2009-06-09 15:24
Barcaholic//
ribery är ett måste. Sedan om etoo lämnar så har vi pengar till en central anfallare som ersättare till honom. Dessutom en central och ser fabregas där. Vi måste ha bred trupp och ni som tror att fabregas inte kommer spela så jo det kommer han faktiskt. Iniesta kanske går upp till anfallet ibland och ibland måste man vila eller är avstängd i en cl match eller liga.

dem 2 eller 3 köpen vill jag se. Dessa kommer vara stjärnor.

Sedan felipe som vänsterback. Låna ut pedro och jeffren samtidigt. Ta tillbaks henrique. Ha kvar caceres. Sälj milito.

Asenjo vill jag ha men om han inte accepterar bänken så köp honom och låna ut honom sedan.
Barcelona Cape
2009-06-09 15:23
Barcaholic

Jag vill inte bli av med varken Jorquera eller Pinto. Jorquera kan sitta på bänken under en hel säsong, men ändå inte klaga. Pinto räddade Barca i cupen och hans måljubel räcker för att han ska stanna.

Hleb har sagt själv att han vill stanna kvar och kämpa. Även om jag själv är lite tveksam till hur han kommer att kunna prestera så vet ju alla vad han kan sen tiden i Arsenal. Henry förstår jag inte varför du vill bli av med, tänker inte ens kommentera, likadant med Eto´o.

Milito har genomfört en ny operation nu och det sägs att karriären är i fara. Men även om han kan komma tillbaka så återstår frågan om han kan hålla samma klass?
Barcelona Okkapokka - El Triplete!
2009-06-09 15:22
Det spekuleras i portugisisk press att Porto och Barcelona snart kommer nå en överenskommelse när det gäller Bruno Alvés. Affären väntas avslutas i slutet av veckan om man ska tro det tidningarna skriver. Priset ligger vid 22 mille precis som vår redaktion har postat i silly season artikeln.

Vetinte riktigt vad jag ska säga om det här, mittbackar är väl den lagdel som behöver minst förstärkning egentligen. Även om Bruno Alvés tillhör en av mina favoritbackar så känns han inte superviktig direkt.
Barcelona westinho
2009-06-09 15:22
Jag tycker det bästa vore om vi köpte in Felipe (vänsterback), Ribery, Fabregas och Forlán.

Låna ut Bojan en säsong så att Etoo och forlán kan turas om som anfallare. Fabregas/Iniesta/Xavi roterar på mittfältet. Abidal/Felipe turas om där och Ribery roterar med Henry och Messi.

Inga skador, inga slitna spelare och ändå en bra startelva varje match.
Barcelona Barca_4_lajjf
2009-06-09 15:20
Såg en gammal Ronaldinho film och FYFAN VAD JAG SAKNAR HAN! Kolla vart han är nu.... :(

Forlan nära Barca!!!!!!!!1
Barcelona Barcaholic
2009-06-09 15:18
Ämne: Baraholic

Hhaa in....
Ja men en förändring i startelvan. Och om du ser på vilka spelare några vill ha som tex ribery, zlatan, fabregas, vidic och alla på en gång så är det inte många nej. Man måste ju få in lite nytt blod.
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-06-09 15:16
Baraholic

Hhaa inte så många ändringar, ändå vill du ha 5 nya och sälja 6.
Barcelona Barcaholic
2009-06-09 15:07
Förstår inte varför folk vill ha så många ändringar, tycker det räcker med deta:

IN:
S.Asenjo
Henrique (ta tillbaka från lån)
Jao Moutinho
Ung duktig vänsterback (ge några tips)
RIBERY!!!

UT:
Jorquera
Pinto
Hleb
Sylvinho
Henry
Milito.

Vill inte Eto'o skriva på nytt kontrakt så sälj honom och med dom pengarna köp in D.Villa.

Det behövs inte mer än 1 förändring i startelvan när man precis vunnit trippeln. Resten kan vara bra backups. För att göra truppen ännu bredare kan man köpa unga duktiga sydamerikanska spelare eller flytta upp några från ungdomslagen.
Barcelona Ghazza
2009-06-09 15:05
Okkapokka,

Instämmer. Vi får bara hoppas att hans efterträdare följer i hans fotspår, för klubbens utveckling på senare år har inte varit något annat än fantastiskt att se.
2009-06-09 15:04
Ghazza

Om man kunde rösta på Laporta nästa val så skulle jag vara den första att göra så. Kommer sakna han otroligt mycket när hans period är över.
Barcelona Ghazza
2009-06-09 15:00
Ämne: Sedan måste jag säga....
Det många tycks glömma bort, (eller helt enkelt inte veta), är att vår ekonomi innan Laporta var rutten.

Fan, det Laporta + ledningen har gjort för vår klubb är helt fantastiskt. Allt från ekonomin, det sportsliga, och även allt jobb utanför klubben. Bland annat sammarbetet med Unicef gör att hela världen snart andas Barcelonismo.
Deportivo Creus
2009-06-09 15:00
Skitsnack att vi inte firar tillräckligt.

Ingen kan väl begära att alla Barça-fans bara ska prata om trippeln i två månader?
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2009-06-09 14:59
Ämne: Luiz_Madridista_4eve....
Varför gillar du inte Dani Alves för ?
Barcelona Cape
2009-06-09 14:58
Här kommer svaret för alla madridistas som inte tycker att vi firar trippeln ordentligt:

What Barca did in Rome to win the European Cup was an absolute masterclass of football. Teams can beat Manchester United but how many teams can you say make them look that ordinary?

Fernando Torres-uttalande.
Barcelona tarrak
2009-06-09 14:52
MADRID 1902

"Bekham,Figo är det bara vanliga spelar som rör sig?" Nej och det har jag aldrig påstått.
Barcelona tarrak
2009-06-09 14:51
MADRID 1902

Nu var knappast den formuleringen det centrala i inlägget, utan vad jag ville ha ett svar på var varför Milan sålde Kaka när man utöver det idrottsliga bortfallet,enligt Madrid-logiken även gör en ekonomisk förlust?
Barcelona Sentuary
2009-06-09 14:50
Dagens citat hämtat från Puertan: Alla snackar om Real trots att Barca tog trippeln.

Hahaha, men era pajaser vi njuter iallafall, vi är cupmästare, ligamästare, CL-mästare, och att om ingen pratar om Barca skiter jag fullständigt i!

Och till sist en skön länktips... :D
Barcelona Zizou_nr1
2009-06-09 14:48
Luiz_Madridista_4ever//

Har aldrig gillat Dani Alves och kommer aldrig att göra det heller, så länge han beter sig som han gör nu på plan.

Oavsett om det är Barca eller Real, så gillar jag aldrig tvångköp av spelare.

Om barca skulle tvinga till sig Ribery med pengar, fast han egentligen ville till Real, så kommer jag även då att kritisera min klubb.

Kakas köp, är ett hån mot spelares önska, ett hån mot Milans Fans.

Visst, det är ändå Kaka som skrev under kontraktet, men jag kan säga ett exempel:

Om en rik man går till en fattig familj och erbjuder dem fler miljoner dollar för att köpa deras dotter, och pappan går med på det.

Visst, det är pappans fel, men VAR finns Moralen hos den rike mannen?

Det är DET jag ifrågasätter. Kak VILLE stanna i MILAN!
Barcelona Cape
2009-06-09 14:43
Toure är helt klart en av de viktigaste spelarna som ni säger. Han har till och med vuxit fram till en av mina favorit spelare i Barca.

Det enda lilla problemet med förlängningen verkar ju vara hans agent.

Edit: Det senaste uttalandet från agent Seluk:

"Barcelona isn't complying with the gentlemen's agreement we had reached. Laporta always says that Valdés is the best goalkeeper in the world, he's praising Messi, Xavi, Iniesta... But nothing about Touré. If he isn't good enough to play in this team, well that's it."
Barcelona Cocco
2009-06-09 14:42
Madrid 1902
Kos nagoo...
Grattis till kaka hoppas han lever upp till sitt namn som han förväntas göra.
Hur mår emilio??
Real Madrid MADRID 1902
2009-06-09 14:41
tarrak
"Perez som kastar pengar på allt som rör sig"
Bekham,Figo är det bara vanliga spelar som rör sig?
Real Madrid MADRID 1902
2009-06-09 14:39
tarrak¨
Vilken summa som helst är väl löjligt och säga när vi pratar om Kaka.
Ïdag är det sjuka summor man betalar för spelarna så det vi har betalt är "rimligt" för en sån som Kaka idag!?
Alla klubbar köper sen att vi har det bättre i plånboken och inte såna skulder som dom Engelska lagen har så kan vi göra såna köp ibland.
Barcelona lameG^
2009-06-09 14:39
nej nej inte en perez hatar sånna som köper allt för pengar. Men en mer aktiv som perez skulle jag vilja ha. Sandro rosell kommer vara en sån.
Barcelona tarrak
2009-06-09 14:35
Sedan måste jag säga att det är pinsamt att se hur lite förtroende folk verkar ha för Laporta och den övriga ledningen. Är inte det Barcelona vi sett under det senaste året mer än nog för att ni ska inse att de vet vad de håller på med. Laporta är återhållsam med pengarna och det ska vi alla vara tacksamma för. Jag vet att vissa av er säkert hade tyckt det varit roligare med en Perez som kastar pengar på allt som rör sig, men det är bara att vänja sig, vid att det inte kommer ske.
Barcelona el Flaco
2009-06-09 14:33
Okkapokka /

Håller med dig att Touré är en av våra viktigaste spelare och jag hoppas/tror att klubben och hans agent kommer komma överens så fort som möjligt.
Det går inte att underskatta Tourés betydelse för oss. Både hans prestationer på planen och hans tacktal under Champions League-firandet håller världsklass.
Barcelona tarrak
2009-06-09 14:30
Emadinho

Det verkar vara att mantra bland Madrids supportrar att man kan köpa vilken spelare som helst för vilken summa som helst, eftersom man ändå tjänar in pengarna i längden. Vad jag har lite svårt att förstå är varför Milan säljer Kaká, eftersom det måste innebära en ekonomisk förlust? Jag har också svårt att se varför inte alla andra klubbar tar banklån och köper in stjärnor för hundratals miljoner eftersom att de ändå finansierar sig själva och mer därtill?
Barcelona lameG^
2009-06-09 14:27
Okkapokka - El Triplete!//
håller med dig. Han är bland dem viktigaste.

Men seriöst. Vad tänker Txiki med när han erbjuder honom skit lön. Han är värd minst lika mycket alves,etoo och alla stora. Men tror detta att han skriver på ta det lungt bara.

Vi måste verkligen köpa ribery. Han är helt underbar. Dessutom är han culé. Lämnar etoo så in med villa. Vi kommer få in massa pengar för etoo. Cesc också. Laporta kommer värva in 3 stora spelare.

börjar bli lite rädd för real nu. Dem är ute efter villa och sedan kommer dem värva xabi. Det är trokigt med sånna lag som värvar och värvar. Men det roligaste skulle nog vara ifall allt blir katastrof för real. Fick jag välja med en cl titel nu eller att real blir titelösa nästa säsong skulle jag ta real som titelösas.
Barcelona Im back
2009-06-09 14:24
Okkapokka - El Triplete!:
Laporta har redan erbjudit honom det han blivit lovade men Yaya tackade nej till det.
2009-06-09 14:21
Im back

Jag tycker inte jag överdriver det minsta när jag säger att Yaya är bland våra allra viktigaste spelare. Klart att Iniesta, Xavi och Messi är svårare spelare att ersätta, men det gör inte Yaya mindre viktig heller. För mig finns det ingen bättre på den positionen, ingen skulle göra samma jobb bättre än han i Barcelona.

Han har inte krävt en astronomisk summa pengar heller, han vill väl ha det Laporta lovat honom. Och för det jobb han gjort under hans 2 år här i Barça så har han gjort sig väldigt välförtjänt av det.
Barcelona kallesiete
2009-06-09 14:19

Så sant så sant Emadinho.
Fler Profiler till la liga behövs. Sen att det bara handlar om 2 klubbar är lite trist.

Du skriver ju själv att Kaka har dippat efter -07. Det är vi nog alla överens om. Så att vi här inne klagar lite på hans form har nog egentligen inget & göra med att vi vill klanka på eran värvning.

Alla vet att han är en av dom bästa i världen när allt stämmer. Kan bara säga grattis och hoppas att han inte riktigt blir den han var 06/07 ;-)
Annons: