/spanien/barcelona/forum/18080.aspx/spanien/barcelona/forum/18080.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona nylén
2009-06-17 19:43
giovinco gott folk?? ett alternativ som vänsteranfall? kolla u21 och titta in snubben. Kolla även Gojko kacar från serbien som möter sverge på midsommarafton. Sen kan man ju få seg en liten titt på Marcus Berg :D
Spanien Don Pelayo
2009-06-17 19:38
Capdevila är katalan också. Vore utmärkt för Barca som jag ser det.

Rambla,

Tyvärr ser de inte det. Så trött på ordkriget som måste dras igång varje gång Seleccion lirar från skyttegravarna. Så trött på att se spelare nedvärderas på grund av klubbtillhörighet.
Canaletes
2009-06-17 19:37
Nesto

Det var ju nån här i Les Rambles som interviuade Asenjo, och han sa att han bara vill komma som 1:a keeper :)
Barcelona Dizzy
2009-06-17 19:35
Capdevilla är en grym vänsterback, men tyvärr så är inte barca ute efter han. Men han är självklart ett bra alternativ..
Barcelona Rambla
2009-06-17 19:34
Ämne: Vad säger ni om Capd....
Bra, katalan (även om han är perico från början), stabil men enligt mig för gammal och antagligen alldeles för dyr.
Barcelona HugoBoss
2009-06-17 19:30
Vad säger ni om Capdevilla? Spanjor, vänsterback, och hade nog tagit en plats i startelvan?
Barcelona Rambla
Don Pelayo

Spelade del la Red eller Busi CL-final? Ser man inte talangen Sergi besitter bör man starkt överväga att börja följa en annan sport.

el Flaco:

Mata är lovande och väldigt bra, inget snack om den saken. Det man dock ska komma ihåg är att han får väldigt mycket speltid i en riktigt bra klubb. Varför får han det kan man ju fråga sig? Tja, Valencia har inget val för de har inga bättre alternativ. Sånt skapar självförtroende och spelaren utvecklas mycket snabbare än spelare som bara får agera backups till storstjärnor. Jag är tex övertygad om att både Jeffren och Pedro hade haft en mycket snabbare utveckling om de fått förtroendet att spela mer kontinuerligt i en stabil klubb i förstaligan. Nu påstår jag inte att de hade blivit bättre än just Mata men de hade åtminstone blivit mer uppmärksammade.
Barcelona Nesto
Hur kan man vilja ha robinho?
Visst när han är på humör är han hur bra som helst men skulle nog vara dåligt för Barças omklädningsrum..

Asenjo- nobbade bud från Fiorentina och har säkert
fördrjöt förhandlingarna med Atl.Madrid.. varför?

Han vill till Barça men inte som andra keeper, skulle han bli 1a skulle han komma direkt

Spanien Don Pelayo
2009-06-17 19:29
Canaletes,

Exakt. Dessutom är Busquets med på basis av den utveckling han haft den gågna säsongen, den har verkligen varit strålande.

De la Red skulle säkerligen varit bättre om det inte vore så att Reals talangutveckling antagligen är Spaniens sämsta. Så totalt annorlunda mot Barcas att man knappt tror de spelar i samma liga.
Barcelona Dizzy
2009-06-17 19:27
Hoppas Robinho kommer och sänker Madrid!
Canaletes
2009-06-17 19:22
hahaha. Matchen De la Red fick spela var ju mot Grekland, vi var redan klara för 1/4 då!
Barcelona el Flaco
2009-06-17 19:21
Och angående Mata så tycker jag inte att han tillräckligt bra för Barcelonas startelva, men samtidigt är han för bra för att sitta på bänken. Han gör bäst i att fortsätta i Valencia och få kontinuerligt speltid så han kan utvecklas.
Barcelona el Flaco
2009-06-17 19:19
Ämne: De la Red är bättre ....
Puertan stay losin'.
Barcelona Okkapokka - El Triplete!
Don Pelayo

Måste vara det bästa argumentet jag sett alltså. Vattentätt!
Spanien Don Pelayo
Det finns en liten ironisk underton också. De la Red är inte ens UTTAGEN.
Barcelona Dizzy
2009-06-17 19:12
Haha sådan skitsnack Busquets är mycket bättre!
Spanien Don Pelayo
2009-06-17 19:11
De la Red är bättre än Busquets, Puertan har slagit fast:

"den här matchen visade bara att de la red är mycke bättra än busquets. red fick spela i en hel match medans busquets fick bara 11 min. och em är viktigare."

De är så söta.
2009-06-17 18:55
nylén

Aight ;-)
Barcelona Dizzy
2009-06-17 18:55
Man tackar inte nej till en spelare som Robinho, det verkar som att barca har tagit det seriöst nu. Jag hoppas han kommer till barca, samtidigt som han sänker Madrid!

Viscaaa barca !
Barcelona nylén
2009-06-17 18:49
Okkapokka - El Triplete!

det var inte så jag menade mot dig. men eftersom alla är så inne på att få antingen robinho eller ribery till barca (jag vill hälst se ribery) så villa jag bara ge ett axempel på en förmodligen billigare spelare med stor talang :)
Canaletes
2009-06-17 18:47
Pepe Reina är en av alternativen om Valdes nu inte fortsätter. Vad tycker ni? :)

Länk
Barcelona Ronaldinhoismx3
2009-06-17 18:46
tribente_magico

Jag tror inte Benzema skulle floppa. Han har ett målsinne, stor och stark men även snabb.

Kan spela även spela på kanten.

Svårt att säga om han skulle lyckas eller floppa innan någon match.

Bara att kolla på Henrys och Hlebs första säsonger. De skulle vara hur bra som helst innan matcherna spelades och med facit i hand, syftar framför allt på Hleb så floppade han totalt.
Barcelona nylén
2009-06-17 18:45
självklart petar inte mata iniesta men hade tänkt han som i år, en av innermittfältarna men som vid behov skulle kunna ta den positionen om mata (ingen klar värvning :D ) blir skadad. När vi är inne på iniesta så skulle han behövts mot iraks låga försvarspel (handboll?).
Real Madrid (*)Zidane(*)
Läs reglerna! Nästa gång du gör reklam för din blogg blir du spärrad. /Red
Barcelona Gonzalez_Barca
Trippeln

Så du hyllade Chelseas sätt att spela? Säger som Rambla, okej att försvara sitt land men överdriv inte.
nylén

Jag har inte ens nämnt Ribery någonstans i mina inlägg. Så stoppa inte ord i munnen på mig.
Barcelona tribente_magico
2009-06-17 18:42
nylén /

ska mata peta iniesta menar du?, aldrig i livet.
hoppas du menar att iniesta ska spela i mitten vanligtvis och hoppa in där om mata blir skadad.

helst ingen mata i barca. Ribery eller Robinho är dom som skulle kunna göra succe.

Benzema tror jag faktiskt skulle bli en flopp.
Barcelona nylén
2009-06-17 18:42
Nej men Henry är matas pappa i ålder och mata är grymm!! men om du vill kan vi kanske försöka få ribery för ca 700 mille så därför föredrar jag mata som är ung och lovande...

men vad tycker ni om barca skulle värva reina från liverpool. Enligt goal.com kan det bli verklighet, jag tycker han är en bättre målvakt än valdes alla dagar om året.
2009-06-17 18:41
Rambla

Mata har ett par år på sig att utvecklas för att ligga på den nivån, och han har ju potentialen. Men i dagsläget så skulle han aldrig rubba Titi från startelvan, inte Messi eller Eto'o heller för den delen.
Barcelona Rambla
2009-06-17 18:39
Ämne: nylén

Mata petar ....
Mata? Lite väl överskattad va? Totalt värdelös idag var han också.
Annons: