/spanien/barcelona/forum/18074.aspx/spanien/barcelona/forum/18074.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ciao-V
2009-05-31 17:58
Ämne: Rykte/info, Maldini ....Ja, jag hoppas verkligen att det ligger något sanning i det. Han skulle tillföra oerhört mycket i klubben. Maldini representerar allt annat än vad Figo och liknande legionsoldater står för. Gud, vad han skulle betyda för ungdomsakademin i Barcelona.
Delarocha
2009-05-31 17:49
Ancelotti lämnar Milan. Vågar man anta att han hamnar i Chelsea?
Barcelona BlueRed.
2009-05-31 17:49
Jag anser att ett köp av Zlatan är en alldeles för stor risk, ett osäkert kort. Även om jag själv är emot Villa så ser jag hellre honom än Zlatan i Barca. 50-60m € är alldeles för mycket för en spelare som är oprövad i spanska ligan och som underpresterat mot större lag år efter år. Dessutom så är Samu, Villa och Zlatan födda samma år, så varken Villa eller Zlatan är framtiden själva om Eto'o skulle lämna.
Barcelona Mr Andrés-Iniesta.
2009-05-31 17:37
vi tänker inte lägga ner några Fantasisummor för Zlatan 28 ? Han är högst värd mellan 300 - 400 miljoner. För dom pengarna finns det bättre saker att handla för. Som Vänsterback, Henrique tilbaka från lån, Silva och kanske en centertank som Backup till Etoo.
Etoo svikar aldrig! ;D.

Visca El Barca !
Barcelona Visca Barca y Pep
2009-05-31 17:37
Ni vill alltså ha en anfallare som spelar centralt. Det det är bara dumt och säga eftersom vi har etoo. Man kan inte peta forlan eller zlatan det går bara inte. Dessutom har vi henry som kan spela där.

Lämnar etoo så in med villa eller forlan. Dem är ju inte afrikaner så då spelar dem ju inte afrikanska mästerkapen.
Barcelona Barcadinho.
2009-05-31 17:34

Pep och Txiki har mycket jobb framför sig med nya värvningar.
Det kommer att bli intressant och följa vilka nya ansikten vi kommer att se.
Kanske någon helt ny från Sydamerika, som våra scouter har följt efter?

Men en sak till som också är intressant är med nya kontrakt till de spelare vi har nu i truppen.

Sylvinhos och Pintos kontrakt går ut nu.
Valdes, Guddy, Marquez och lejonet går ut om ett år och man vill kanske inte förlora pengar på dem om man väntar till nästa sommar (då går dem grattis).

Sen har man också lovat ett lönelyft till Yaya. Yayas kontrakt går ut om två säsonger, så det är ingen brådska.
Men Laporta gav honom ett muntligt löfte om lön förhöjning. Man har inte gjort något med det än. Yayas agent var sur för det i vintras.

Mycket jobb alltså också på hemmaplan för Txiki o Pep.
Barcelona Visca Barca y Pep
2009-05-31 17:32
in med fabregas. Vill verkligen ha honom och som någon sa så kommer guddy och hleb troligtvis lämna. Keita och yaya lämnar till afrikanska mästerskapen och då har vi bara 3 st mittfältare.

Så köp in fabregas och silva. Jag vill hellre ha silva än ribery för att silva kan också spela på samma position som iniesta och xavi. Han är alltså mer alround som iniesta. Han är spanjor och yngre också.

In med fabregas och silva.

Ut med Guddy och Hleb.
Barcelona Asoul
2009-05-31 17:32
Bra inlägg Zeke!
Tänkte bara kolla med er om ni vet något om höstens nyförvärv? några halv sanna rykten?
Barcelona Saman.
2009-05-31 17:30
Rykte/info, Maldini erbjuden jobb hos Barca.
Barcelona nylén
2009-05-31 17:09
Ämne: Vill sticka ut hakan....
jag håller helt med! Bra skrivet :D
Barcelona DenOndaZeke
2009-05-31 17:05
Vill sticka ut hakan angående Zlatan och en eventuell flytt till Barcelona:

Zlatan passar inte exakt in i Barcelonas spelstil, det må så vara. Han är inte Eto'o. Jag har dock svårt att se något annat lag vilket bättre kan ta till vara Zlatans stundom geniala passningar. Är det inte ofta så när man ser Zlatan spela i Inter (och ännu mer i landslaget) att hans passningar nästan är för smarta för hans lagkamrater? Visst säger ni, men vi har redan Xavi, Iniesta och Messi så bra passningar lider vi ingen brist på. Sant. Men kan det bli för mycket? Vi förlorar inte en målgörare på bekostnad av en bra passare, vi får en skytteligavinnare med fantastiskt spelsinne.

Om man ska jämföra med Eto'o, en fantastisk spelare som vägrar inse att han inte kan dribbla och gör det ändå och lyckas förvånansvärt ofta, så är Zlatan faktiskt en riktig trollkarl.

Zlatan är en target. Ingen i Barcelonas offensiva mittfält eller anfall längre än en tvärhand. Nu har vi faktiskt Dani Alves som emellanåt slår gudabenådade inlägg. Vem ska nå dem? Messi? Iniesta? Pique kanske, men det är bara på fasta situationer. Zlatan skulle ge en extra dimension bara med sin längd och sin styrka och dessutom ge några extra assisst till Alves CV.

Zlatan är en target. Vem om inte Zlatan kan sticka ut flamingo benet och nå höjdbollar inne i straffområdet? Idag kommer Barcelonas målgörande passningar mestadels längsmarken i djupled. Vad sägs om att Xavi, Messi och Iniesta kan lägga halvlobbar över försvaret rätt på Zlatan? Det kommer att addera ytterligare en dimension, en ytterligare valmöjlighet, i ett redan fantastiskt diversifierat anfall.

Zlatan är lång. Han gör alltid bra ifrån sig på hörnor som försvarare. Det behövs framförallt när Barcelona ska spela mot engelska lag.

Zlatan är stor i Sverige. Detta kommer att leda till mer la liga i svensk media.

Zlatan är svensk. En svensk kan få chansen att vinna CL. Kul för Sverige!

Tack för mig! // DenOndaZeke

Ps. Kommer la liga fortsätta visas på tv4sport i höst?
Barcelona BlueRed.
2009-05-31 16:57
Barca_4_lajjf

Men Nedved hade väl bestämt sig för att köra en säsong till? Tyckte jag läste det någonstans att Juventus ledningen hade kommit överens med Nedved om att han skulle spela en säsong till.
Hur som helst, respekt till Nedved och ännu mer respekt till Maldini. Den sista skiter jag faktiskt i om han slutar med fotboll eller inte.
Barcelona Barca_4_lajjf
2009-05-31 16:55
Där tog fotbollens dagar slut för Maldini, Nedved och Figo... Vad ska man säga? Dessa män var kungar back in the days. =(
Barcelona BlueRed.
2009-05-31 16:53
Hur som helst så är det planerat att truppen ska bli mycket bredare än det vi har nu, och det välkomnar jag.
Riktigt skickligt av Guardiola att hålla spelarna så skadefria en hel säsong samt rotera så mycket med bara 23 spelare och vinna trippeln (räknar inte med Milito). Jämför det med Man.U som nästan har dubbelt så många spelare.
Delarocha
2009-05-31 16:52
Om både Hleb och Gudjohnsen försvinner nu i sommar kommer vi ha ett mittfält bestående av 4 färre spelare vid Afrikanska Mästerskaps perioden än i år då Keita och Toure ska spela det. Minst två mittfältare bör köpas in, Arteta eller Fabregas + någon ytterligare mittfältare. En anfallare a la Silva vore rätt perfekt, en ny vänsterback om Sylvinho drar och eventuellt en ny högerback. Dock har Puyol varit rätt bra där. Eller så kan man ju ge Caceres förtroende på högerbacksplatsen.
Real Madrid Nian#9
2009-05-31 16:46
nylén

Jag tror Abidal är en av dom som längtar mest till nästa säsong. Han missa CDR finalen, OCH CL finalen. Så jag tycker inte han behöver ersättas. Jag tror han kommer vara supertänd nästa säsong.

Egentligen tycker jag ingen spelare behöver värvas. Men en jag alltid gillat är Tevez. Kan spela nästan överallt, kämpar kopiöst. Riktigt grym spelare som iallafall jag hade sätt före alla andra. Kanske en offensiv mittfältare också. Vi får se.

Förövrigt ganska snyggt mål av Zlatan nyss.
Barcelona nylén
2009-05-31 16:35
Enligt mig behövs spelare på de här positioner.

en ytterback/vänster

lahm (bayern munchen) clichy (arsenal)

tycker att abidal är lite för ojänm och börjar bli till åren.

offensiv mittfältare.
fabregas (arsenal) arteta (everton) kan behövas någon om xavi iniesta drar på sig skada. hleb har varit en liten besvikelse och har enligt mig gjort det bättre som vänster/höger anfallare.

vänsteranfallare

Ribery (bayern munchen) david silva (valencia)
henry har varit fantastisk den här säsongen men är något skadebenägen och börjar också han gå mot slutet av karriären.

central anfallare.

Edin dzeko ( wolfsburg) forlan (atl madrid) david villa (valencia) aguero (atl madrid) zlatan ibrahimovic (inter)

tycker att barca behöver en stark huvudspelare i boxen som kan utnytja alves och de andras inlägg. tycker även att eto har missat lite för mycket och kan inte riktigt skapa egna målchanser. ofta ett öppetmål att lägga in bollen i.

++ har kollat på Eden Hazard från franska lille. Vilken kille han borde barca försöka köpa innan nåt annat storlag gör det han kan bli utlånad på tillväkst. en riktigt stor talang från belgien.

kommentera gärna!

visca el barca

Cl La Liga Copa del rey
Barcelona Latinoo
2009-05-31 16:17
Ämne: Delarocha

Nej, ja....Hur vet du att han kommer att förstöra? jag tror inte Xavi och Iniesta skulle tacka nej till Fabregas.

Om Pep anser att det skulle vara bra att få hem Cesc så varför inte?
Delarocha
Hetfield. Vilken talang ser du ska kunna ta över Hlebs plats när mittfälter och anfallet redan varit relativt tunt? Så fort Iniesta var borta tappade vi poäng direkt. Det behövs två av Xavi/Iniesta typen för att vårt spel ska funka. Utan det blir det alldeles för statiskt. Det har vi sett när typ Xavi, Yaya och Keita spelat. Ett helt annat spel. En till riktigt bollskicklig mittfältare bör köpas in. Arteta hade inte varit fel, han hade antagligen kunnat sitta på bänken lite mer än Fabregas.
Barcelona Latinoo
Hoppas Cesc kommer.
Barcelona Latinoo
2009-05-31 16:14
Ämne: Vart ska Fabregas sp....
Rotera mittfältet, vad händer om Xavi blir skadad? Nästa säsong har vi desto fler matcher än den säsongen som gått.

Betala för en egen produkt? varför inte han har hjärta för Barca och är riktig katalan.
Barcelona Hetfield
2009-05-31 16:12
Delarocha

Nej, jag tror inte att det kommer att funka. Anledningen till att Iniesta och Xavi har presterat så bra är för att de vet att de är startspelare, men om Fabregas kommer så förstörs den dynamiken.

Sälj Hleb och ta upp en talang, behåll Guddy så kommer det att bli bra :)
Delarocha
2009-05-31 16:10
Mja, rotering kommer ske under hela säsongen. Henry vilar, Iniesta spelar kant. Xavi eller Iniesta vilar, Fabregas spelar, etc. Han kommer få massvis med speltid med tanke på att Barcelona dessutom har typ 70-80 matcher att spela nästa år så ser jag det inte som nåt problem.

Anledningen till att Fabregas är lagkapten är ju helt solklart bara för att binda honom till klubben. Arsenal har ju som säkert alla vet ingen karaktär eller stomme alls. Inga ledarprofiler etc. Borde man inte åtminstone ha en egen produkt som kapten?
Barcelona Hetfield
2009-05-31 16:03
Vart ska Fabregas spela när man har Iniesta och Xavi?

Det är ju knappast troligt att Fabregas kommer hit föratt bänkas när han är lagkapten i Arsenal (för övrigt är det sorgligt att Arsenal har Fabregas som lagkapten....)
Delarocha
2009-05-31 16:00
Känns som att Fabregas är en relativt rimlig transfer. Laporta gör väl sin sista silly season och lär ju vilja avsluta den på bästa möjliga sätt. Han lyckades plocka hem Pique förra säsongen och nu kanske han lyckas få hem Den förlorade sonen till Katalonien. Det känns iallafall ganska troligt att en försök kommer göras.

Ciao-V håller med om det mesta du säger om Forlan men billig är han inte. Hade kostat cirka 40 miljoner euro att lösa honom.
Canaletes
2009-05-31 15:59
Ja, men aldrig att vi betlar 45 miljoner för vår egen produkt! :O
Barcelona Latinoo
2009-05-31 15:45
Känner på mig att Barca vill få hem Fabregas som dem gjorde med Pique.

Vems plats ska han ta ? nästa säsong kommer vi ha fler matcher och Pep har redan sagt att han vill ha en bredare trupp.

Tänk er om Xavi blir skadad, då tappar Barca sitt spel.
Barcelona Latinoo
2009-05-31 15:40
Ämne: Vem ska ersätta Hleb....
Ribery och Fabregas.
El Capitano
2009-05-31 15:14
Vem ska ersätta Hleb och Guddy?
Barcelona PILMÀ (Kärlek & Respekt)
2009-05-31 15:10
Ämne: Ska det värvas en an....

Angående Forlan mer tvåfotade anfallare får man leta efter herregud:D
Annons: