/spanien/barcelona/forum/18070.aspx/spanien/barcelona/forum/18070.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
BigDog
8/7/2009 16:54
Hej här kommer en av de som följar världens bästa svensk alla kategorier i vått och torrt. Läste nyss artikeln om bytet från Etóo till Ibra.
Vad jag sett/läst av spanska Barca fans så borde Etóo gjort långt mer än de 30 baljor han stänkte in förra året. Jag har ingen som helst avsikt att dissa er forne skyttekung men stämmer ex detta:

'Samuel Etóo tillhör den kategorin målskyttar som knappt behöver en målchans för att sätta bollen i mål.'

Zlatans första säsong kan ju gå hursom men för första gången i hans fantastiska karriär kommer han att serveras grymt bra passningar samtidigt som Xavi/Iniesta aldrig tidigare sett maken till target player. Bollen fastnar helt enkelt hos Zlatan. Ska bli grymt att se honom i Barca. Tröjorna är redan slut vad jag sett :(
Real Madrid Oleguer Lover
8/7/2009 16:38
Spansk fotboll har utvecklats mycket med Villarreal i semifinal av CL 06. Sevilla som vann två Uefa Cup titlar i rad (Dani Alves) var stora orsaken till att dom vann. Atletico Madrid har varit bra undantag. När man släppte Torres så tyckte jag att laget blev starkare man fick delta i CL.
Barcelona el Flaco
8/7/2009 16:36
Historiskt sett är Valencia Spaniens femte bästa lag genom tiderna, men om man kollar på de senaste 10 åren så har de presterat bättre än t.ex. Atletico. Idagslägret håller jag Valencia högre än Atletico.
Valencia Villa/Silva
8/7/2009 16:31
Ja tror att Valencia ses som nr 3 därför att dem har mest internationella titlar efter Real och Barca. Samt att Valencia är två gånger CL finalister vilket rankar Valencia snäppet högre än athletico madrid, sevilla, bilbao med mera.
8/7/2009 16:29
Nu skämtar ni grabbar ingen klubb är ju större än Valncia efter Barca och Real.De är ju bara 2005 och framåt så har lag som Sevilla utvecklats rejält tillsammans med Villareal senare Atletico de Madrid.
Barcelona HugoBoss
8/7/2009 16:26
Ämne: Okkapokka

Va....
Atletic Bilbao har vunnit ligan 8 gånger, mer än Valencia.
8/7/2009 16:25
Okkapokka

Valencia har alltid utmanat om ligan och CL dom har flest titlar efter dom två största lagen i Spanien så de talar de mesta.
Barcelona Okkapokka
8/7/2009 16:22
Förstår inte hur Valencia kan anses som "större" än t.ex Atlético som både hamnade före Los Ché i tabellen, och har den bättre historian titelmässigt.
Barcelona HugoBoss
8/7/2009 16:20
Ämne: HugoBoss

Han m....
Det är det jag inte förstår. Hur kan Valencia rankas högre än Sevilla?
8/7/2009 16:18
HugoBoss

Han menar dom största i Spanien efter..............

1. Barcelona

2. Real Madrid (Lillebror)

3. Valencia
Barcelona Ciao-V
8/7/2009 16:16
Ämne: Ämne: Villa/S....Eto'o är en legend i klubben. Det är ingen som kan ta det ifrån honom. Han har skapat historia i klubben tilsammans med andra spelare.

Det är inget synd om honom heller. Han är nu den högst betalda spelaren i Inter tror jag.

Jag ser situationen som att Eto'o har bytt arbetsgivare. Det är som verkliga livet i övrigt.

Han kommer säkert att vara älskad i Inter också om han presterar.
Barcelona HugoBoss
8/7/2009 16:14
Ämne: Jag tycker att ni öv....
Tredje bästa lag i Spanien? Så vitt jag vet, så hamnade Atletico Madrid, Sevilla och Villareal före er i tabellen.
Barcelona el Flaco
8/7/2009 16:09
Libaax/

Brassar vinner hela tiden? Det är bara 4 brasilianare som har vunnit Guldbollen. Överdriv inte nu. Som sagt, nationalitet har ingenting med saken att göra för att avgöra vem som vinner de individuella priserna.
Barcelona Libaax
8/7/2009 16:03
Ämne: Villa/Silva/

Geor....
Yeah sure det är däför Brassar vinner hela tiden.

Henry dominerade men förlorade flera gånger.

Om nån annan hade avgjort två CL finaler hade han varit en anfalls legend som Ronaldo.

Inte kastad bort från Barca som han vore inget.
Barcelona Rambla - K9
8/7/2009 16:03
Villa/Silva

Du kanske inte är medveten om att Eto'o hade bättre betalt än Xavi och Puyol under hela sin tid i Barcelona? Även bättre än Messi tidigare, förutom de två senaste säsongerna när Messis utvecklingskurva exploderade lavinartat.
Barcelona Rambla - K9
8/7/2009 16:01
Ämne: Rambla/

Inte för ....
Absolut. Mata har gjort det över förväntan bra i Valencia och visst är han duktig. Jag försöker bara förklara att han aldrig fått den utvecklingen i Madrid eller Barcelona med tanke på hur deras trupper såg ut då.

Spelare som Pedro hade kunnat göra det precis lika bra i Valencia. Självklart kunde han också ha floppat istället. Det är något man aldrig får veta. Mata i Barcelona förpassas ändå till en bänkspelare som det ser ut i dagsläget. Då duger Pedro precis lika bra enligt mig.
Barcelona el Flaco
8/7/2009 16:01
Villa/Silva/

George Weah vann Guldbollen och FIFA World Player Of The Year 1995 så nationalitet har ingenting med saken att göra.
Valencia Villa/Silva
8/7/2009 15:58
Ämne: Villa/Silva

V....
Jo historia är han verkligen. Men om någon förtjänade att vara bäst betald i barca så var det lejonet. Konstigt nog prioterade man Xavi, Ronaldinho, Messi, Puyol alltid före Eto. Han har ochså rätt när han sa att han inte kommer att vinna guldbollen för att han från afrika och inte brasilien.
Barcelona el Flaco
8/7/2009 15:57
Rambla/

Inte för att försvara Mata, men jag kan tänka mig att det måste vara svårt för spelare att prestera i en klubb som har befunnits sig i en kaos-status med presidentbyten och uteblivna löner. Framförallt när man är en ung spelare som Mata. Jag tycker han har potential och det hade varit kul om Valencia lyckas behålla honom och ställa upp med ett starkt lag nästa säsong.
8/7/2009 15:53
Villa/Silva

Vadå fick aldrig den respekt han förtjänar ? Killen är historia för Barca.
Barcelona Rambla - K9
8/7/2009 15:51
Ja, och de 600,000 är knappast månadslön utan årslön. För en spansk landslagsman är det en väldigt låg lön.

Mata är bra, missförstå inte, men det finns fler talanger som har precis samma möjligheter att bli precis lika bra om inte bättre bara de får det förtroendet och speltiden Mata fick förra säsongen.

När Mata lämnade Madrid och gick till Valencia så fick han speltid realtivt omgående och gjorde bra ifrån sig. Hade han fått den speltiden i Barcelona med spelare som Messi, Henry, Eto'o och Ronaldinho i klubben? Inte en chans. I Valencia fanns det knappast samma konkurrens. Nu med facit i hand så gjorde ju visserligen varken Ronaldinho eller Henry någon lysande säsong det året, men det visste knappast någon inför säsongen då.
Barcelona Gonzalez_Barca
8/7/2009 15:51
Villa/Silva

Så han får runt 6 miljoner kr i månadslön? jisses.
Valencia Villa/Silva
8/7/2009 15:47
Ämne: Enligt IT baserade v....
Han får 600 000 euro och inte kronor.
Valencia Villa/Silva
8/7/2009 15:45
Ämne: Zlatan kommer göra m....
synd att Eto är borta. Han fick aldrig den respekt han förtjänar
Barcelona Esportivo Barca
8/7/2009 15:44
Enligt IT baserade versionen av Sport.es så hånade Valencia Mata med en månadslön på motsvarade knappa 600.000 kronor Vem skulle inte bli förb om man vore honom.? Jag menar dock att vo borde fortsatt plocka av våra egna före lägga 200 millar på honom.
Valencia Villa/Silva
8/7/2009 15:43
Ämne: Det är inget speciel....
mata var faktiskt en av våra bättre under koemans styre. Han räddade oss ett flertal gånger i spanska cupen och inte minst hans två mål mot just barca i semifinalen. Tränarens förtroende eller inte så har Mata alltid presterat då han fått spela.
Real Madrid Zidane#1
8/7/2009 15:39
Zlatan kommer göra mer än 20mål i Barca, han är en notorisk målskytt
och han kommer vinna skytteligan
Barcelona Ciao-V
8/7/2009 15:35
Det är inget speciellt med Mata.
Det som skiljer honom från många andra unga spelare i Spanien är att han har fått regelbunden speltid i ligan. Han har blivit uttagen till landslaget då Iniesta är skadad.

Som någon skrev tidigare, det handlar mer om att han har fått tränarens förtroende och i och med det har han växt. Det förtroendet skulle sjunka rejält om han kommer till Barca.
Då kan vi lika gärna satsa på Pedro som dessutom förstår och kan Barcas spel.
Barcelona Rambla - K9
8/7/2009 15:33
Villa/Silva

Du kanske anser att Laporta ska erbjuda Messi samma lön som Mata har? När Messi kom upp till a-laget så hade även han en låg lön innan han började prestera. Anses man vara världens bästa spelare bör man nog också ha betalt därefter. Du tror inte att andra klubbar hade varit sugna att betala den lönen Messi har idag om de bara fick chansen?

För övrigt så anser jag att du överdriver Matas klass, så bra är han inte. Han är enbart en nyckelspelare i Valencia för att det inte finns bättre alternativ.
8/7/2009 15:31
Villa/Silva

Han är ganska bra men när vi har redan Pedro y Jeffren så behövs de ingen kantspelare.Eller vad sägs om ni låna av Pedro eller Jeffren i byte med Mata
Annons: