/spanien/barcelona/forum/18068.aspx/spanien/barcelona/forum/18068.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Saman.
2009-06-01 15:40
Vote yes on 16! Sylvinho for the win! :)
Barcelona Katten_86
2009-06-01 15:38
Tycker att det är ett jävla skämt att Valdes inte är med i truppen, då han har varit mkt bättre än de tre som tagits ut nu..
Barcelona Mr Andrés-Iniesta.
2009-06-01 15:37
Creus

Yes det kommer inte till Sverige tyvär. Jag hade fixat biljetter till Spanien vs England på Ullevi. Men får nöja sig med Bojan : )
Barcelona MessiFP
2009-06-01 15:34
Om Sylvinho inte skulle fortsätta ett år till så ser jag gärna Deportivos vänsterback Filipe till nästa säsong, han är ruskigt duktig och dessutom slipper han anpassa sig så mycket med tanke på att han varit i landet så länge. Sen väljer jag hellre Riberý, då Silva är alldeles för lik Iniesta i sin spelstil. Sen ser jag VÄLDIGT mycket fram emot Gai Assulin, av det jag sett och läst så känns det som han kan bli minst lika stor som Messi :)
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-06-01 15:32
Japp, de kommer inte till Sverige. Det var ganska väntat också, varför skulle de föredra U21 före Confedrations? Vi får nöja oss med Bojan.

Spanien har hyfsat lag ändå.
Deportivo Creus
2009-06-01 15:15
Betyder deltagandet i Confederations Cup att Piqué och Busquets inte kommer till Sverige?
Barcelona ihefsu
2009-06-01 15:14
Forlan har inte mentaliteten som krävs för att spela i ett storlag. Någon som minns hans tid i Manchester?

Vidare så är truppen nästintill komplett i dagsläget. Så som jag ser det behövs det endast lite ytterliggare bredd. Om det kommer utifrån eller från canteran är lite skitsamma. Pep förefaller ha öga för kvalité.
Barcelona Koeman!!
2009-06-01 14:58
Sluta dröm Visca Barca y Pep
Barcelona Okkapokka - El Triplete!
2009-06-01 14:56
Asenjo väntas skriva på för Atletíco och Fabregas kommer med all största sannolikhet stanna kvar i London ett par år till.

De enda "stjärnvärvningar" jag ser som realistiska och som skulle kunna passa in i ett rotationssystem är Ribery eller Silva. Sedan är jag säker på att Txiki, Laporta och framför allt Pep vet vilka han ska förstärka vår trupp tills nästa säsong.
Barcelona tarrak
2009-06-01 14:56
Barcelonito

Pep var i högsta grad inblandad i både köp och försäljningar förra sommaren. Kommer inte ihåg om samtliga köp var hans önskemål, men de skedde åtminstone med hans medgivande. Hleb och jakten på en target som ersättare till Eto'o var helt och fullt hans ideér.
Delarocha
2009-06-01 14:55
Visca Barca Y Pep. Inte nog med att du skrev exakt samma sak igår. Tror du det är rimligt att vi köper Silva, Forlan och Fabregas och lånar ut x antal spelare från canteras? Det känns inte som barcelonas stil att göra supervärvningar när vi dessutom inte ens kan garantera alla startplatser.

Tycker du vi ska ha 6 världsspelare i anfallet när vi bara har 3 platser för dem? Känns rätt orimligt att ha samtliga av Silva, Henry, Eto'o, Forlan, Messi, Iniesta och Bojan... Ska vi då göra oss av med Jeffren, Pedro, Thiago och dessa?
Barcelona Vampíro - El Triplete 2008/2009!
2009-06-01 14:48
Konstigt hur man i Madrid ser Perez som någon slags frälsare och ledare när det var han som tog de till tre titellösa år och bara var ute efter att sälja tröjor. Man blir ju aldrig förvånad över hur maränger tänker.

Det är vid sånna här tillfällen jag är glad att vi har Laporta, Txiki och inte minst Pep i klubben.
Barcelona Visca Barca y Pep
2009-06-01 14:48
vilka tycker ni vi ska sälja/låna ut och köpa in/flytta upp?

det är kul och diskutera sånt så hoppas ni skriver.

------------------------------------------------

In med asenjo ut med pinto och jorquera.

Målvakter: Valdes,Asenjo

backlinjen tycker jag är svårast och skriva om eftersom det är så många osäkra kort där. Så jag skriver inget förutom att sylvinho lämnar in med en ny vänsterback.

vill se dessa mittfältare nästa säsong.

Yaya,Xavi,Iniesta,Fabregas,Busquet,Keita,(Silva)+spelare från cantera

Anfallet

Henry,Etoo,Messi,Forlan,Silva,(Iniesta)+spelare från cantera.

Alltså in med silva,fabregas,forlan. Silva ersätter hleb. Fabregas köps in istället för guddy och forlan köps för att vi behöver spelare för att klara av alla ca 70 matcher nästa säsong.

Låna ut bojan, och några från canteran så att de utvecklas.
2009-06-01 14:41
Nu är Pellegrini ny tränare för Los Confundidos.
2009-06-01 14:36
Varför inte bara lita på Pep efter allt han har gjort för oss? Man ska inte kritisera honom vem han än köper.

Det är första gången han får vara med Silly season och självklart vill han ha spelare han själv vill ha i laget. Glöm inte att Keita, Hleb, Alves, Caceres var alla spelare som köptes av Txiki. Nu är det Pep som får säga sitt och det tycker han säkert är jättekul. Vem han än köper så gör han rätt.
2009-06-01 14:35
Ämne: Varför köper ni inte....
Så som du skriver så verkar Ibrahimovic redan vara klar för Barça. Det är bara rykten, ena dagen så ska Barcelona lägga 60M euro och nästa dag så har Zlatan möte med Madrids agenter. Du ska ta allt som (svensk)media skriver med en stor spade salt.

Eto'o kommer inte att lämna, klubben och Pep är nöjda med honom och han vill själv stanna så inget tyder på att en ersättare kommer att anlända i sommar.
Delarocha
2009-06-01 14:33
Vi har varken lagt bud på Zlatan eller Forlan det är endast spekulationer. Sen Pecani vet jag inte om du menar att vi här på forumet ska ta ansvar för vad styrelsen väljer att köpa. Men som sagt, inget bud har lagts på Zlatan så vitt jag vet. Det är väl än så länge bara Goal och Aftonbladet som hittat på att Barcelona lagt cirka 700 miljoner för honom vilket är helt befängt.
Barcelona Visca Barca y Pep
2009-06-01 14:32
en konstig sak pep tänker på är att köpa forlan när vi har etoo.
2009-06-01 14:30
Pecani

Ingen här kan svara på något sånt. Sen tror jag aldrig Barcelona köper Ibrahimovic. Eto'o kommer att stanna, han och Guardiola vill båda fortsätta i klubben tillsammans. Ribery eller Villa är mycket mer trovärdiga i Barcelona.
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-06-01 14:28
Pecani

Vadå, så du påstår att Zlatan inte är en riktig målskytt när han precis vunnit skytteligan i Europas trejde bästa liga? Riktigt skumt om du påstår det..
Spanien Pecani
2009-06-01 14:26
Varför köper ni inte in David Villa istället för Ibrahimovic?

Jag tror Ibrahimovis skytteliga seger är en tillfällighet bara och anser att ni "förstör" erat lag om ni ersätter Etoo med Zlatan istället för en riktig målskytt som Villa.
2009-06-01 14:13
Delarocha

De har storspelare som Miguel Torres, Garcia, Salgado, Guti som alla borde vart med landslaget. Och även Raul.
Man united
2009-06-01 13:46
Grattis nu vinner ni ligan många år i rad då real bara kommer värva massa offensiva spelare.
Delarocha
2009-06-01 13:39
Vore kul att höra vilken mittfältare de maränger som ifrågasätter Busquets vill ha med i landslaget istället. Är det Guti måntro? Det är väl den enda spanska mittfältaren den skitklubben har. Synd att han är deras sämsta spelare bara.
2009-06-01 13:20
Skönt med Busquets och Pique i landslaget igen.

Pique kommer förr eller senare bli ordinarie vid sidan om Puyol i landslaget. Han är helt otroligt bra.

Busquets vinner trippeln knappt ett år efter att han spelade i div.4 och spelar 90 minuter i CL-final. Det är helt vansinnigt. Man kan bara vara stolt över de killarna.
2009-06-01 12:58
Har nu tittat på alla målen från säsongen och har kommit fram till de snyggaste:

5. J7 Samuel Eto'o, 1-0 Athletic.
4. J25 Thierry Henry, 1-0 Atlético Madrid
3. J32 Andrés Iniesta, 1-0 Sevilla
2. J28 Lionel Messi, 2-0 Málaga
1. J4 Samuel Eto'o, 1-0 Betis

Finns många mål där spelet och passningarna har varit finare, men Eto'os mål mot Betis är för klockrent. Han ska bara gå rakt på mål och dunka dit den(länk).

Bubblare: Henry, hemma mot Atlético, Messi mot Osasuna, Touré i CdR finalen och Keita mot Bayern.
Barcelona pokke - CAMPEONES DE LIGA, COPA Y CL!
2009-06-01 12:56
Jävlar vad Sergio Garcia bringar otur. Han har gått ner till segunda med TRE olika lag. Levante, Betis och Zaragoza.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2009-06-01 12:48
Ang nyförvärv och då framförallt Cesc Farbregas som det pratas mycket om här inne. Tror chansen att han kommer är ganska liten. Ur ett Arsenal perspektiv så är Cesc deras lagkapten, (förmodligen) deras viktigaste spelare och dessutom endast 22 år gammal. Varför skulle dom släppa honom? Säg till exempel att Barcelona bjuder €40 miljoner för Cesc, Arsenal vinner inget sportsligt på att acceptera det eftersom dom inte kommer att kunna ersätta Cesc. Tror den ende som kan få Cesc hit är han själv, han måste i så fall pressa Arsenal att släppa honom. Och då är frågan om han vill komma hit då han förmodligen inte petar vare sig Xavi eller Iniesta. Visst, Barcelona kommer spela oehört mycket matcher den kommande säsongen men jag tror att Cesc vill ha mer än ca 25 matcher.
Barcelona Messi-Barca-10
2009-06-01 12:28
Om eto'o nu lämnar så måste Barcelona börja tänkta på att köpa någon anfallare. Bojan kanske blir utlånad /vilket hade varitt skit bra för han. och då är det nämnligen två anfallare som går bort och då måste vi köpa max tre anfallare för att Henry kommer kanske inte kunna spela så mycket som iår vem vet?
Barcelona J.Gamper
2009-06-01 12:26
Haha vet inte hur många gånger jag kommer att kolla på firandet. Härlig känsla varje gång.
Annons: