/spanien/barcelona/forum/18064.aspx/spanien/barcelona/forum/18064.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Deion (red)
2009-07-07 22:49
Kul för Primera om ni skulle få Keirrison. Följer Brasileiro så ofta jag kan, det är en mycket stor talang. Är det meningen att han ska vara med A-laget redan första årat eller är det tänkt att han ska lånas ut?

Tack för att ni skrev en nytt kontrakt med Valdés, så slipper jag bita sönder mina naglar angående Asenjo. Vår ledning är så smart att vi nu för tillfället är helt utan målvakter, även de unga talangerna har lånats ut.
Real Madrid Valdebebas
2009-07-07 22:48
Ämne: Ämne: Ämne....
Nej, men frågan kvarstår, för du väljer uppenbarligen Ribéry före honom sju dagar i veckan. Med allt annat än sportsliga argument emot Ronaldo.
Real Madrid Bengan
2009-07-07 22:46
Ämne: Rambla

Måste bara....
Tror det kommer behövas en central mittfältare för att få spelet att funka både defensivt och offsensivt men dom röda jävlarna vägrar ju sälja! =)
Real Madrid Shi
Ribérys värde är helt uppåt väggarna, Ribéry är har inte dominerat i en av de tre stora ligorna och har inte heller vunnit CL eller någon annan stor titel, några personliga meriter som Balon d'Or har han inte heller, därför är Bayerns värdering ologisk.

Bara för att någon annan får bra betalt betyder det inte att Ribéry också är värd de pengarna.
Barcelona tarrak
Ämne: Ämne: Bengan ....
Ok kanske inte vidare välformulerat av mig, men långifrån så illa som när du säger att rapporten inte har något med marknadsvärdet att göra. Rapporten visar på marknadsvärdet hos enskilda spelare och klubbar sett till deras mediaexponering. Sedan finns det även andra faktorer som räknas in i det för att beräkna det totala värdet. Nöjd?
Real Madrid Shi
.
Real Madrid Bengan
2009-07-07 22:44
Ämne: Ämne: Ämne....
Ja, alltså missförstå mig inte. Det är givetvis relaterat men det är inte hela bilden. Jag tvivlar inte en sekund på att Messi ligger bra till men jag tror fortfarande Beckham är en större produkt än båda och att Ribery inte ens är på kartan.
Barcelona Heywood Jablome
2009-07-07 22:44
Är det bara jag eller har Iniesta fått lite färg?

Snygg flickvän dessutom.

Där har vi en spelare som hellre talar på fotbollsplanen än i media.

Visca Andrés!
Barcelona Rambla - K9
2009-07-07 22:42
Ämne: Ämne: Bengan
....Det har det väl? Det om något är väl av största intresse när det kommer till att använda sig av spelaren när det gäller att marknadsföra olika produkter och annat. Det och de sporsliga meriterna. Alla räknar ju med att nästa Guldboll tillfaller Messi.
Barcelona Ciao-V
2009-07-07 22:42
Ämne: Ämne: Valdebe...."Utöver en diva som omnämns i skvallerpressen med Paris Hilton, vad ser du då hos honom rent sportsligt?"

Jag har inte uttalat mig om hans sportsliga värden utan enbart om hans divaktiga beteenden.
Barcelona Hetfield
2009-07-07 22:40
Rambla

Måste bara fråga dig en sak, hur kommer det sig att du aldrig skriver några artiklar eller så , hade varit kul att få läsa det

Det ska bli kul att få se om Kaka och C.Ronaldo kan få spelet att funka
Real Madrid Bengan
2009-07-07 22:39
Ämne: Ämne: Valdebe....
Där har du en av artiklarna om Ribery nekat att han har kommenterat någonting om Real.
Real Madrid Bengan
2009-07-07 22:37
Ämne: Bengan

Rapporten ....
Även om det är relevant så har det där ingenting med marknadsvärde att göra, det är en rapport som utredar vilket mediavärde dom har, dvs hur mycket intresse det finns för nyheter kring spelare och även klubbar verkar vara inkluderade i rapporten
Barcelona Rambla - K9
2009-07-07 22:37
Här är en artikel fast den har sitt ursprung från en artikel i spansk media.

Det är en ekonomisk fakultet i universitet i Navarra som gjort en studie. Hur pass trovärdig den faktiskt är, är kanske en annan femma.

Hm, en viss redaktionsmedlem hann visst före. :P
Barcelona tarrak
2009-07-07 22:33
Bengan

Rapporten handlade om vilken spelare som hade högst marknadsvärde, inte vem som tjänar mest i lön.
Real Madrid Valdebebas
2009-07-07 22:31
Ämne: Valdebebas

Om du ....Spännande. Jag har inte sett honom dementera det, utan bara den biten om att han skulle ha skippat en träning. Annars har jag uppfattat det som att både han och hans agent har uttalat sig vid olika tillfällen om Real Madrid.

Ciao-V

Utöver en diva som omnämns i skvallerpressen med Paris Hilton, vad ser du då hos honom rent sportsligt? Tycka vad man vill, men hans individuella bedrifter är inte direkt någon tillfällighet.
Barcelona Rambla - K9
2009-07-07 22:31
Bengan:

Det stämmer säkert med Beckam. Detta var en rapport om vilket varumärke som värderades högst från och med nu.
Real Madrid Bengan
2009-07-07 22:27
Ämne: Lite förvånande att ....
Måste vara väldigt ny rapport, vad jag vet tjänar Beckham mest pengar trots att han inte alls presterar i närheten av tex Messi rent fotbollsmässigt.
Barcelona Ciao-V
2009-07-07 22:25
Ämne: Ämne: Valdebe....Han har sagt att han har blivit misstolkat av media. Mycket av det som skrivs får man ta det med en nypa salt som vanligt.
Barcelona Rambla - K9
2009-07-07 22:24
poiu:

Som sagt, det utesluter fortfarande inte att han föredrar Real Madrid men om du tänker efter. Hur smart är det av honom att enbart vilja gå till Madrid och det aldrig skulle bli något av med det? Då får han ju avsluta karriären i Bayern? Är han beredd på att göra det? Tveksamt va? Därför ser han till att inte stänga några dörrar om det ej skulle bli något med Madrid.
Barcelona Ciao-V
2009-07-07 22:23
Ämne: Ciao-V

Messis fli....
Jag vet. Det var ett skämt.
Barcelona Hetfield
2009-07-07 22:21
Ciao-V

Messis flickvän är 10 ggr vackrare än "Jag är känd tack vare en amatör porrfilm" Paris Hilton, så oroa dig inte ;)
poiu
2009-07-07 22:20
Ämne: Valdebebas

Om du ....Som jag uppfattat det är så dementerade Ribery att han vill lämna Bayern Munchen. Inte det om Real Madrid.
Barcelona Ciao-V
2009-07-07 22:18
Ämne: Lite förvånande att ....Hehehe...; Vad säger du om Messi och Paris Hilton som paras ihop?...

Edit: Det skulle väl aldrig hända!
Barcelona Xavi O Iniesta=bäst
2009-07-07 22:18
bengan: haha oj trodde du snackade om tröjor sorry:).
Aa men de håller jag me dig.Man skulle lätt tjäna mer om C.Ronaldo va på tv än om Ribery.
MVH XAVI O INIESTA=BÄST
Barcelona Rambla - K9
2009-07-07 22:15
Lite förvånande att Messi gått om Ronaldo som den som har högst marknadsvärde i dagsläget enligt några experter, vilka det nu var. Messi som inte gärna figurerar i skvallerpressen och som håller en allmänt låg profil utanför planen.
Real Madrid Zizou_spars
2009-07-07 22:14
Ja, men det är ju ganska uppenbart att klubbar försöker fiska så mycket pengar som möjligt ur Real Madrid. Och det förstår man väl? Det är klart att de vill ha så mycket pengar de kan få... Därför känns det bra att Valdano går ut och säger att priset för Ribery och Alonso är utanför deras budget.
Men visst är priserna ett resultat på den smärre revolution som pågår.
Villa och Ribery sägs bli/var för dyra, får nu bara hoppas de inte hamnar i Barcelona, för då blir ni ruskigt starka, (starkare). :-)

Hetfield
Förövrigt är det väl inte bara för egen del Real har gjort så priserna skjutit i höjden, övriga klubbar verkar drabbas de också. Läs Milan.
Men men, har man pengarna för att göra förmodade positiva investeringar så ser jag inget fel i det. Som vilket företag som helst eftersträvar man alltid att bli bättre och mer framgångsrikt. Här både sportsligt och ekonomiskt.
Barcelona Hetfield
Jo, det är ju väldigt roligt när han faller som en liten flicka :)

Som sagt, Real har gjort det omöjligt för sig själva att köpa bra spelare för vettiga priser, nu måste man betala 10-20 miljoner mer än vanligt
Real Madrid Bengan
Ämne: Bengan: Tror inte ma....Vad har du fått det till att det handlar om tröjor? Tröjor är bara en liten del av alla pengar en spelare genererar. Jag snackar om reklam pengar, vem tror du hellre folk marknadsför sin produkt med Ronaldo eller Ribery?

För den typiske fotbollshuliganen tror jag det spelar mindre roll, men det finns en del andra konsumentgrupper du måste ha i åtanke också. Tonårstjejer tex

Sen har du dessutom den gratis PR man får av allt som händer utanför planen, hur mycket rubriker skapar Ribery jämfört med Ronaldo
Barcelona Ciao-V
2009-07-07 22:12
Ämne: Ämne: Bengan
....Själv skulle jag föredra Ribery framför C. Ronaldo sju dagar i veckan. Ronaldo kanske ser bättre ut än Ribery men han är den största divan av alla divor på jorden.
Får man dessutum Paris Hilton på köpet, så vet man vad skvallermedia kommer skriva om i Sapnien.
Nej, jag hade tagit hellre Ribery.
Annons: