/spanien/barcelona/forum/18058.aspx/spanien/barcelona/forum/18058.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Okkapokka - El Triplete!
2009-06-01 17:02
Sherko

Och under Afrikanska mästerskapen så går Henry in i mitten och Ribery ut på kanten :-). Men det är som bekant fler som vill ha fransmannen i sitt lag.
Delarocha
2009-06-01 17:01
Sherko. Eller en Silva som antagligen även kan ta Iniestas roll på mitten. Men hellre en Ribery/Silva än ännu en anfallare då vi redan har 3 centralla anfallare + Messi i truppen. Skaffar vi rätt sorts ytter såsom Silva/Ribery kan ju han även användas på mittfältet men Forlan kan vi ju endast ha centralt där vi redan har Eto'o, Henry och Bojan + Messi ibland.
Real Madrid Sherko
2009-06-01 16:52
En värvning av Ribery skulle nog vara perfekt för er alltså.

Blir Eto skadad kan Henry eller Bojan hoppa in i mitten och Ribery gå ut i kanten.

Blir Messi skadad tar Ribery hans plats.

Blir Henry skadad tar Ribery hans plats.

Blir både Henry och Eto skadade tar Ribery och Bojan deras platser :P
Delarocha
2009-06-01 16:50
lameg^. Men både Tevez och Berbatov vill ju sticka från klubben just för att de sitter på bänken. Forlan är väl i ungefär samma storlek som dessa två herrar och han kommer nog inte heller nöja sig med att gå från att vinna guldskon i Europa till att sitta på bänken i alla stora matcher.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2009-06-01 16:46
Forlan är en otrolig spelare, men han är 30 år och det är lite väl dyrt att köpa ut han.

Visst behöver vi göra små förändringar men något drastiskt som att göra anfalls siden överflödig lär inte ledningen göra, känns inte som dem skulle kunna göra något sånt.

Istället bör de kolla efter vad vi igentligen behöver, behöver vi en ytterback till som vi är tvungen att änvända på någon av de kanterna ifall ordinarie är skadad eller borta eller helt enkelt inte har formen?

Henry som verkligen visat sitt sanna jag även om kroppen inte orkar lika mycket längre har han iallfall visat alla skeptiker, han orkar inte spela lika många matcher i veckan längre, skulle en rotation fungera med Rib, där de roteras friskt på kanterna mellan Henry,Rib,Messi?
När ja säger att Henry inte orkar spela flera matcher i veckan på samma nivå, så kan man kolla efter prestationerna när han matchats hårt i jemförelse med de andra, kroppen säger till lite mer på¨honom än de andra därav skulle en rotation fungera där, det skulle ju gynna honom. Eller är han nöjd och avslutar i frankrike nu när han vunnit allt som går att vinna?

Vi får helt enkelt se vad spelarna själv vill.

Och vi förändrar inget på anfalls sidan om nu inte Eto vill något annat med bojan som spelas flitigare?

Tyck till kära folk, jag skriver bara av mig.

=)
Barcelona lameG^
2009-06-01 16:42
om ni kollar man u trupp så har dem antingen tevez eller berbatov på bänken så att dem kan sätta in en spelare som kan avgöra en match. Dem varierar ofta där uppe och det är därför dem har klarat av den tunga säsongen dem har haft. Dem vann ligan och final i cl. Dem var i 6 tuneringar som vi nu kommer vara i.

Därför skulle forlan vara ett grymt bra köp. Man skulle kunna variera där uppe och sätta in antingen henry eller forlan som kan avgöra en match. Ibland är någon skadad eller avstängd och dessutom spelar messi bara 4 macher i rad som han gjort denna säsong. Afrikanska mästerskapen är också och etoo kommer ju spela.

Så in med forlan och låna ut bojan. Vissa säger att forlan skulle kosta 30-40 euro men vi kommer aldrig lägga så mycket. Vi kommer erbjuda dem nån spelare + cash och det kommer vi verkligen tjäna på.
Delarocha
2009-06-01 16:31
Rambla. Kul att de lyckas få in 6 miljoner kroner. Räcker kanske till Iniestas ena strumpa.

Sen kommer han ju aldrig att ens gå dit men det är ju en annan femma.
Barcelona Rambla
2009-06-01 16:26
Desperata?
Det måste vara ett skämt. :D

Forlán kan stanna där han är, en lagom stor klubb för honom.
Barcelona Bojan#11
2009-06-01 16:24
ja sant 40 miljoner euro är det absolute inte värt att värva Forlan för, istället ger vi Bojan en ärlig chans som Okkapokka sa.
2009-06-01 16:22
Ger hellre Bojan en ärlig chans än att värva in Forlán.
Delarocha
2009-06-01 16:22
Det är dock en fasansfull mängd pengar för en 30 åring enligt mig. 40 miljoner euro för en 30 åring som inte ens kommer vara en startspelare under säsongen låter i mina ögon som en ganska otrolig affär.
Barcelona Bojan#11
2009-06-01 16:18
Det va det jag menade, om Forlan värvas måste det va tänkt att bojan lånas ut, vi får se hur det går ingenting är gjort ännu.
Delarocha
2009-06-01 16:14
Jo men tror inte Pep o Co vill ha en bred trupp bestående av för mycket stjärnor. Och då hamnar Bojan bakom båda dessa herrar och bör då antagligen lånas ut för att få speltid?
Canaletes
2009-06-01 16:12
vi vill ju ha bred trupp
Delarocha
2009-06-01 16:10
Möjligt. Intresset för Forlan verkar ju iallafall finnas. Det viktiga tycker jag är att man gör värvningar som kan bidra. I år kändes det som man hade för dåliga resever, Pedro, Gudjohnsen, Hleb och Keita bidrog med ytterst lite om ordinare spelare var borta. Keita var väl okej och Pedro oxå men Hleb och Gudjohnsen gjorde verkligen ingen glad under säsongen. Och har man en tunn trupp måste samtliga spelare kunna prestera när chansen ges vilket inte var fallet den här säsongen.
Barcelona Bojan#11
2009-06-01 16:08
ja mycket rotation på anfallarna, etoo är ju inte bara en central spelare vi har ju sätt han många matcher ute på kanterna, eller hur?
Delarocha
2009-06-01 16:07
Bojan11: Ska vi köpa Forlan och ha kvar Eto'o? Tvivlar jag på. Drar Eto'o tror jag dock Forlan köps. Men tvivlar på att de vill ha båda samtidigt.
Barcelona Bojan#11
2009-06-01 16:03
Jag tror helt ärligt på att barca köper Forlan, lånar ut bojan, och säljer Hleb är det inte någonting som kan ske?
Barcelona Saman.
2009-06-01 15:40
Vote yes on 16! Sylvinho for the win! :)
Barcelona Katten_86
2009-06-01 15:38
Tycker att det är ett jävla skämt att Valdes inte är med i truppen, då han har varit mkt bättre än de tre som tagits ut nu..
Barcelona Mr Andrés-Iniesta.
2009-06-01 15:37
Creus

Yes det kommer inte till Sverige tyvär. Jag hade fixat biljetter till Spanien vs England på Ullevi. Men får nöja sig med Bojan : )
Barcelona MessiFP
2009-06-01 15:34
Om Sylvinho inte skulle fortsätta ett år till så ser jag gärna Deportivos vänsterback Filipe till nästa säsong, han är ruskigt duktig och dessutom slipper han anpassa sig så mycket med tanke på att han varit i landet så länge. Sen väljer jag hellre Riberý, då Silva är alldeles för lik Iniesta i sin spelstil. Sen ser jag VÄLDIGT mycket fram emot Gai Assulin, av det jag sett och läst så känns det som han kan bli minst lika stor som Messi :)
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-06-01 15:32
Japp, de kommer inte till Sverige. Det var ganska väntat också, varför skulle de föredra U21 före Confedrations? Vi får nöja oss med Bojan.

Spanien har hyfsat lag ändå.
Deportivo Creus
2009-06-01 15:15
Betyder deltagandet i Confederations Cup att Piqué och Busquets inte kommer till Sverige?
Barcelona ihefsu
2009-06-01 15:14
Forlan har inte mentaliteten som krävs för att spela i ett storlag. Någon som minns hans tid i Manchester?

Vidare så är truppen nästintill komplett i dagsläget. Så som jag ser det behövs det endast lite ytterliggare bredd. Om det kommer utifrån eller från canteran är lite skitsamma. Pep förefaller ha öga för kvalité.
Barcelona Koeman!!
2009-06-01 14:58
Sluta dröm Visca Barca y Pep
2009-06-01 14:56
Asenjo väntas skriva på för Atletíco och Fabregas kommer med all största sannolikhet stanna kvar i London ett par år till.

De enda "stjärnvärvningar" jag ser som realistiska och som skulle kunna passa in i ett rotationssystem är Ribery eller Silva. Sedan är jag säker på att Txiki, Laporta och framför allt Pep vet vilka han ska förstärka vår trupp tills nästa säsong.
Barcelona tarrak
2009-06-01 14:56
Barcelonito

Pep var i högsta grad inblandad i både köp och försäljningar förra sommaren. Kommer inte ihåg om samtliga köp var hans önskemål, men de skedde åtminstone med hans medgivande. Hleb och jakten på en target som ersättare till Eto'o var helt och fullt hans ideér.
Delarocha
2009-06-01 14:55
Visca Barca Y Pep. Inte nog med att du skrev exakt samma sak igår. Tror du det är rimligt att vi köper Silva, Forlan och Fabregas och lånar ut x antal spelare från canteras? Det känns inte som barcelonas stil att göra supervärvningar när vi dessutom inte ens kan garantera alla startplatser.

Tycker du vi ska ha 6 världsspelare i anfallet när vi bara har 3 platser för dem? Känns rätt orimligt att ha samtliga av Silva, Henry, Eto'o, Forlan, Messi, Iniesta och Bojan... Ska vi då göra oss av med Jeffren, Pedro, Thiago och dessa?
Barcelona Vampíro - El Triplete 2008/2009!
2009-06-01 14:48
Konstigt hur man i Madrid ser Perez som någon slags frälsare och ledare när det var han som tog de till tre titellösa år och bara var ute efter att sälja tröjor. Man blir ju aldrig förvånad över hur maränger tänker.

Det är vid sånna här tillfällen jag är glad att vi har Laporta, Txiki och inte minst Pep i klubben.
Annons: