/spanien/barcelona/forum/18056.aspx/spanien/barcelona/forum/18056.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Yaya_toure
2009-06-01 17:45
sälja henry tillnästa säsong köp ribery o silva de va nog de dummaste ja har hört.
Barcelona BlueRed.
2009-06-01 17:44
Delarocha

Precis som jag tänkte, det låter bäst så. Dessutom så ser det ut som om det kommer att värvas minst 1 stjärnspelare, vilken position det blir på får vi se. Just nu pekar allt på en spelare till vänster kanten.
Delarocha
2009-06-01 17:37
Gör vi oss av med en får vi mer eller mindre skaffa två. Köpa en och ta upp en från b-laget om vi vill bredda truppen.
Barcelona BlueRed.
2009-06-01 17:35
Delarocha

Minst 2 mittfältare ja, för mig så vill jag ha en trupp på minst 28-30 spelare till nästa säsong. Lämnar Hleb så bör han ersättas med två spelare, inköpt eller från ungdomsled. Henrique bör komma tillbaka samtidigt som ingen av backarna som finns med blir utlånade.
Delarocha
2009-06-01 17:20
Det verkar ju som att ingen inser att det är mittfältet som behöver mest förstärkning. Gudjohnsen och Hleb kommer mer eller mindre definitivt försvinna skulle jag tro och vid Afrikanska mästerskapen försvinnr ytterligare två. Då har vi tre mittfältare kvar vid den perioden.
Tror folk på allvar att vi ska klara oss med Xavi, Iniesta och Busquets i två hela månader? Minst två mittfältare måste köpas in.

En bollskicklig och en tvåvägsspelare enligt mig. En bollskicklig a la Xavi/Iniesta då vi märkte hur mkt vårt spel blev lidande när Iniesta var borta och en tvåvägsspelare såsom Keita då vi under de Afrikanska mästerskapen inte kommer ha någon sådan spelare alls om Gudjohnsen försvinner.
Arteta+ egen produkt vore inte fel här
Barcelona Yaya_toure
2009-06-01 17:18
Måste bara säga den som skrev sälj henry för bra pris är fan dum i huvudet nästa säsong har vi 70 Matcher och att SÄLJA spelare till nästa säsong vore bara dumt och speciellt henry som har varit hur grym som helst de ända vi ska göra är att Köpa nya spelare för att förstärka laget och inga super stjänor som dom flesta här skriver vem ska bänkas om man köper ribery silva osv?
Barcelona Okkapokka - El Triplete!
2009-06-01 17:11
Bojan har gjort mål i varje match han startat utom två och i de matcherna har han bidragit med assist. Då måste man ha i åtanke att han oftast haft "b-betonade" spelare runtom sig också.

Jag låter mycket hellre Bojan starta en hel månad på Eto'os position än köper in Forlán. Han är inte värd det pris som det talas om, och han har redan uttalat sig om hur mycket han trivs i Atletí.
Real Madrid Sherko
2009-06-01 17:10
lameG^

Jag tror att Bojan med regelbunden speltid kan börja leverera ganska snabbt alltså.
Denna säsong har han inte riktigt haft självförtroendet, men med mer speltid växer det, och med speltid växer spelaren.

Så som Raul fick chansen och speltid tidigt borde Bojan få, speciellt när ni spelar så bra som ni gör.

För börjar ni av någon anledning spela sämre kommer det vara svårare för honom att göra mål osv.
Barcelona lameG^
2009-06-01 17:06
Sherko//

du har rätt där. Men bojan är inte så bra så att han kan spela i barca. Han måste utvecklas för att när etoo slutar hos oss så har vi vår nästa anfallare i fram. Det är Bojan krkic perez.

Gai asulin kommer också utvecklas nästa säsong. Han kommer få mer speltid hos b-laget och debutera i a-laget. Thiago har redan debuterat hos oss och han utvecklas mer och mer för varje säsong.

Så ifall bojan ska utvecklas måste han starta och det kan han inte göra i barca. Därför vill jag se han lånas ut och en ersättare måste komma in.

Llorente i bilbao skulle vara ett bra köp för han är stark och lång och skulle acceptera bänken men en dålig sak med honom är att han är ung och när bojan kommer tillbaks så kommer han inte vara given. Därför vill jag ha en mer rutinerad anfallare och jag ser forlan som en spelare som skulle acceptera bänken.
Barcelona VizzlA
2009-06-01 17:05
säsongen 09/10

målvakter: valdes, asenjo, mino

backar: abidal, alves, puyol, pique, milito, henrique, marquez,lahm, plus b-spelare som muniesa. (milito hittar till en bra form och säljs året efter då vi tar tillbaka caceres från lån)

mittfält: xavi, iniesta, touré, Sergio.B, keita, thiago.

anfall: messí, etoo, aguero elr ribery, bojan, å b-spelare som, pedro, gai etc.

alltså, in= asenjo,lahm henrigue (lån), ribery elr aguero,

ut: gudjohnsen, hleb, jorquera, pinto, henry (för rätt pris), caceres (lån), sylvinho,
Real Madrid Sherko
2009-06-01 17:03
Okkapokka - El Triplete!

Hehe ja, han passar ju mer eller mindre perfekt i laget.

Delarocha

Silva är även han ett mycket bra alternativ.
Han är ju både yngre och dessutom spanjor.
2009-06-01 17:02
Sherko

Och under Afrikanska mästerskapen så går Henry in i mitten och Ribery ut på kanten :-). Men det är som bekant fler som vill ha fransmannen i sitt lag.
Delarocha
2009-06-01 17:01
Sherko. Eller en Silva som antagligen även kan ta Iniestas roll på mitten. Men hellre en Ribery/Silva än ännu en anfallare då vi redan har 3 centralla anfallare + Messi i truppen. Skaffar vi rätt sorts ytter såsom Silva/Ribery kan ju han även användas på mittfältet men Forlan kan vi ju endast ha centralt där vi redan har Eto'o, Henry och Bojan + Messi ibland.
Real Madrid Sherko
2009-06-01 16:52
En värvning av Ribery skulle nog vara perfekt för er alltså.

Blir Eto skadad kan Henry eller Bojan hoppa in i mitten och Ribery gå ut i kanten.

Blir Messi skadad tar Ribery hans plats.

Blir Henry skadad tar Ribery hans plats.

Blir både Henry och Eto skadade tar Ribery och Bojan deras platser :P
Delarocha
2009-06-01 16:50
lameg^. Men både Tevez och Berbatov vill ju sticka från klubben just för att de sitter på bänken. Forlan är väl i ungefär samma storlek som dessa två herrar och han kommer nog inte heller nöja sig med att gå från att vinna guldskon i Europa till att sitta på bänken i alla stora matcher.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2009-06-01 16:46
Forlan är en otrolig spelare, men han är 30 år och det är lite väl dyrt att köpa ut han.

Visst behöver vi göra små förändringar men något drastiskt som att göra anfalls siden överflödig lär inte ledningen göra, känns inte som dem skulle kunna göra något sånt.

Istället bör de kolla efter vad vi igentligen behöver, behöver vi en ytterback till som vi är tvungen att änvända på någon av de kanterna ifall ordinarie är skadad eller borta eller helt enkelt inte har formen?

Henry som verkligen visat sitt sanna jag även om kroppen inte orkar lika mycket längre har han iallfall visat alla skeptiker, han orkar inte spela lika många matcher i veckan längre, skulle en rotation fungera med Rib, där de roteras friskt på kanterna mellan Henry,Rib,Messi?
När ja säger att Henry inte orkar spela flera matcher i veckan på samma nivå, så kan man kolla efter prestationerna när han matchats hårt i jemförelse med de andra, kroppen säger till lite mer på¨honom än de andra därav skulle en rotation fungera där, det skulle ju gynna honom. Eller är han nöjd och avslutar i frankrike nu när han vunnit allt som går att vinna?

Vi får helt enkelt se vad spelarna själv vill.

Och vi förändrar inget på anfalls sidan om nu inte Eto vill något annat med bojan som spelas flitigare?

Tyck till kära folk, jag skriver bara av mig.

=)
Barcelona lameG^
2009-06-01 16:42
om ni kollar man u trupp så har dem antingen tevez eller berbatov på bänken så att dem kan sätta in en spelare som kan avgöra en match. Dem varierar ofta där uppe och det är därför dem har klarat av den tunga säsongen dem har haft. Dem vann ligan och final i cl. Dem var i 6 tuneringar som vi nu kommer vara i.

Därför skulle forlan vara ett grymt bra köp. Man skulle kunna variera där uppe och sätta in antingen henry eller forlan som kan avgöra en match. Ibland är någon skadad eller avstängd och dessutom spelar messi bara 4 macher i rad som han gjort denna säsong. Afrikanska mästerskapen är också och etoo kommer ju spela.

Så in med forlan och låna ut bojan. Vissa säger att forlan skulle kosta 30-40 euro men vi kommer aldrig lägga så mycket. Vi kommer erbjuda dem nån spelare + cash och det kommer vi verkligen tjäna på.
Delarocha
2009-06-01 16:31
Rambla. Kul att de lyckas få in 6 miljoner kroner. Räcker kanske till Iniestas ena strumpa.

Sen kommer han ju aldrig att ens gå dit men det är ju en annan femma.
Barcelona Rambla
2009-06-01 16:26
Desperata?
Det måste vara ett skämt. :D

Forlán kan stanna där han är, en lagom stor klubb för honom.
Barcelona Bojan#11
2009-06-01 16:24
ja sant 40 miljoner euro är det absolute inte värt att värva Forlan för, istället ger vi Bojan en ärlig chans som Okkapokka sa.
2009-06-01 16:22
Ger hellre Bojan en ärlig chans än att värva in Forlán.
Delarocha
2009-06-01 16:22
Det är dock en fasansfull mängd pengar för en 30 åring enligt mig. 40 miljoner euro för en 30 åring som inte ens kommer vara en startspelare under säsongen låter i mina ögon som en ganska otrolig affär.
Barcelona Bojan#11
2009-06-01 16:18
Det va det jag menade, om Forlan värvas måste det va tänkt att bojan lånas ut, vi får se hur det går ingenting är gjort ännu.
Delarocha
2009-06-01 16:14
Jo men tror inte Pep o Co vill ha en bred trupp bestående av för mycket stjärnor. Och då hamnar Bojan bakom båda dessa herrar och bör då antagligen lånas ut för att få speltid?
Canaletes
2009-06-01 16:12
vi vill ju ha bred trupp
Delarocha
2009-06-01 16:10
Möjligt. Intresset för Forlan verkar ju iallafall finnas. Det viktiga tycker jag är att man gör värvningar som kan bidra. I år kändes det som man hade för dåliga resever, Pedro, Gudjohnsen, Hleb och Keita bidrog med ytterst lite om ordinare spelare var borta. Keita var väl okej och Pedro oxå men Hleb och Gudjohnsen gjorde verkligen ingen glad under säsongen. Och har man en tunn trupp måste samtliga spelare kunna prestera när chansen ges vilket inte var fallet den här säsongen.
Barcelona Bojan#11
2009-06-01 16:08
ja mycket rotation på anfallarna, etoo är ju inte bara en central spelare vi har ju sätt han många matcher ute på kanterna, eller hur?
Delarocha
2009-06-01 16:07
Bojan11: Ska vi köpa Forlan och ha kvar Eto'o? Tvivlar jag på. Drar Eto'o tror jag dock Forlan köps. Men tvivlar på att de vill ha båda samtidigt.
Barcelona Bojan#11
2009-06-01 16:03
Jag tror helt ärligt på att barca köper Forlan, lånar ut bojan, och säljer Hleb är det inte någonting som kan ske?
Barcelona Saman.
2009-06-01 15:40
Vote yes on 16! Sylvinho for the win! :)
Annons: