/spanien/barcelona/forum/18054.aspx/spanien/barcelona/forum/18054.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Delarocha
2009-06-01 19:35
Han hade säkert gjort över 100 mål om han fick spela. Jag kan egentligen inte klaga. Vi vann trippeln med Eto'o och han visar alltid hjärta. Jag lägger hellre 40 miljoner euro på mittfältare än att köpa in en 2 år äldre anfallare som kanske gör 5 mål mer än Eto'o på en säsong. Eto'o är om han håller sig frisk en garant för minst 25 mål per säsong mer eller mindre så känns rätt onödigt att sälja honom om han vill vara kvar. Vill han inte skriva på nytt kontrakt, sälj honom. Men som det verkar nu så kommer han stanna och jag kan inte säga att jag är ledsen för det. Eto'o leverar.
Barcelona Barca_4_lajjf
2009-06-01 19:32
Barcelona Barca_4_lajjf
2009-06-01 19:32
Delarocha

Jodå självklart ska Eto'o vara kvar.. det jag menar är hur mycket mål trodde ni han hade gjort om han var i Eto'os plats idag?

Samuel älskar vi alla, vem vill bort med han?
Barcelona Okkapokka - El Triplete!
2009-06-01 19:30

Och gracias till er alla i redaktionen som hela tiden postar artiklar och krönikor av högsta klass.
Barcelona Smogen
2009-06-01 19:29
tjenare, nu har man hunnit återhämta sig lite sen förra veckan. Blev ju pappa tidigt morgonen den 28:e maj och missade därmed livesändningen av CL finalen. Lyckligtvis hade jag redan räknat ut att mitt barn skulle försöka se CL finalen och därmed flera dagar tidigare ställt videon! :) Så ännu en Culé är kommen till världen, och skönt med en tjej också som kanske kan komma till forumet om några år och bryta killväldet.
Stort är det i alla fall, dotter och sen en trippel samtidigt! Hon kommer få höra länge om hur hon kom samtidigt som finalen var!
Barcelona Barca o Mort!
2009-06-01 19:20
Delarocha

Men man får väl inte ändå registrera 30st spelare i Spanien eller har jag fel?
2009-06-01 19:00
Real Madrid king 4ever

Han är ingen Pep Guardiola i alla fall ;-)
Delarocha
2009-06-01 18:52
Barca_4_lajjf. Vart ska Forlan spela är det tänkt? Ska vi bänka Eto'o då? Vi har redan tre centrala anfallare i truppen. Två av dem världsstjärnor och den tredje en supertalang. Och Messi som kan spela centralt. Behöver vi allvarligt talat en till central anfallare?
Barcelona Barca_4_lajjf
2009-06-01 18:50
Visst är Forlan 30 år men tänk vad han hade gjort i dagens Barca... =)
Barcelona Jay-z
2009-06-01 18:49
Njaa Forlan borde vi ha köpt när han lira i Villareal han lär bli ett överpris nu. Plus han är en säkerhetsrisk eftersom han inte har lira särkilt bra i nån sttor klubb. Han föll platt i Man U, hur som hällst 40 mil för en 30 åring när vi redan har en Gammal henry där uppe, inte bra.

Tar Ibra alla dagar i veckan isåfall.
Barcelona lameG^
2009-06-01 18:39
visca barca y pep//

vi kommer inte köpa silva,fabregas och forlan samtidigt. Den enda chansen vi kan få fabregas är att han säger att han vill lämna. Han skulle vara ett drömköp. Hoppas verkligen på honom.
Barcelona petersays
2009-06-01 18:35
Jag tänker inte kasta mig in i någon köp/sälj sväng och spekulera i hur truppen ser ut till hösten. Jag tänker bara peka på några spelare jag gillar och inte skulle ha någonting emot att se i barca och som skulle vara intressanta.

Tevez, Hernanes, Maxwell, Hulk, Asenjo.

Vilka som sedan är redo att flytta up vet jag inte. Muniesa verkar ju på tal, men en flytt direkt från Juvenil A hör väl inte till vanligheterna. Men det avslöjas väl inför försäsongen. Gissar att de mest aktuella är Thiago, Miño/Oier, Muniesa, Botia, Jeffren och Xavi Torres.
Real Madrid king 4ever
2009-06-01 18:14
vad tycker ni om pellegrini
Barcelona Yaya_toure
2009-06-01 18:03
Delarocha

Mycket bra skriver håller med dig om de där
Delarocha
2009-06-01 17:59
Ekvationen att sälja och att samtidigt lyckas bredda truppen rimmar illa för mig.
De få (om några) spelare som blir sålda lär vara sådana som är A) totalbänkade likt Gudjohnsen och Hleb. B) sitter på utgående kontrakt och ovilliga att skriva på nytt likt Eto'o (om nu så sker) och C) Milito. Att vi kommer sälja spelare som presterat bländade fotboll såsom Henry låter för mig högst otroligt om nu inte Henry vill hem till Frankrike då han har vunnit alls. Men då får han väl gå ut och säga så först.
Real Madrid Zidane ^ Raúl ^ Casillas
2009-06-01 17:59
Hetfield du har rätt. precis som pep gjorde iår. Ett lag som var 18 poäng ifrån Mästarna och sen göra dem bra. Tror också pellegrini kan göra det.
Barcelona Hetfield
2009-06-01 17:46
Vi ska nog inte underskatta Pellegrini, den mannen vet verkligen vad man ska köpa och hur man ska göra ett lag från ingenting (Real Madrid) till att spela bra
Barcelona Yaya_toure
2009-06-01 17:45
sälja henry tillnästa säsong köp ribery o silva de va nog de dummaste ja har hört.
Barcelona BlueRed.
2009-06-01 17:44
Delarocha

Precis som jag tänkte, det låter bäst så. Dessutom så ser det ut som om det kommer att värvas minst 1 stjärnspelare, vilken position det blir på får vi se. Just nu pekar allt på en spelare till vänster kanten.
Delarocha
2009-06-01 17:37
Gör vi oss av med en får vi mer eller mindre skaffa två. Köpa en och ta upp en från b-laget om vi vill bredda truppen.
Barcelona BlueRed.
2009-06-01 17:35
Delarocha

Minst 2 mittfältare ja, för mig så vill jag ha en trupp på minst 28-30 spelare till nästa säsong. Lämnar Hleb så bör han ersättas med två spelare, inköpt eller från ungdomsled. Henrique bör komma tillbaka samtidigt som ingen av backarna som finns med blir utlånade.
Delarocha
2009-06-01 17:20
Det verkar ju som att ingen inser att det är mittfältet som behöver mest förstärkning. Gudjohnsen och Hleb kommer mer eller mindre definitivt försvinna skulle jag tro och vid Afrikanska mästerskapen försvinnr ytterligare två. Då har vi tre mittfältare kvar vid den perioden.
Tror folk på allvar att vi ska klara oss med Xavi, Iniesta och Busquets i två hela månader? Minst två mittfältare måste köpas in.

En bollskicklig och en tvåvägsspelare enligt mig. En bollskicklig a la Xavi/Iniesta då vi märkte hur mkt vårt spel blev lidande när Iniesta var borta och en tvåvägsspelare såsom Keita då vi under de Afrikanska mästerskapen inte kommer ha någon sådan spelare alls om Gudjohnsen försvinner.
Arteta+ egen produkt vore inte fel här
Barcelona Yaya_toure
2009-06-01 17:18
Måste bara säga den som skrev sälj henry för bra pris är fan dum i huvudet nästa säsong har vi 70 Matcher och att SÄLJA spelare till nästa säsong vore bara dumt och speciellt henry som har varit hur grym som helst de ända vi ska göra är att Köpa nya spelare för att förstärka laget och inga super stjänor som dom flesta här skriver vem ska bänkas om man köper ribery silva osv?
2009-06-01 17:11
Bojan har gjort mål i varje match han startat utom två och i de matcherna har han bidragit med assist. Då måste man ha i åtanke att han oftast haft "b-betonade" spelare runtom sig också.

Jag låter mycket hellre Bojan starta en hel månad på Eto'os position än köper in Forlán. Han är inte värd det pris som det talas om, och han har redan uttalat sig om hur mycket han trivs i Atletí.
Real Madrid Sherko
2009-06-01 17:10
lameG^

Jag tror att Bojan med regelbunden speltid kan börja leverera ganska snabbt alltså.
Denna säsong har han inte riktigt haft självförtroendet, men med mer speltid växer det, och med speltid växer spelaren.

Så som Raul fick chansen och speltid tidigt borde Bojan få, speciellt när ni spelar så bra som ni gör.

För börjar ni av någon anledning spela sämre kommer det vara svårare för honom att göra mål osv.
Barcelona lameG^
2009-06-01 17:06
Sherko//

du har rätt där. Men bojan är inte så bra så att han kan spela i barca. Han måste utvecklas för att när etoo slutar hos oss så har vi vår nästa anfallare i fram. Det är Bojan krkic perez.

Gai asulin kommer också utvecklas nästa säsong. Han kommer få mer speltid hos b-laget och debutera i a-laget. Thiago har redan debuterat hos oss och han utvecklas mer och mer för varje säsong.

Så ifall bojan ska utvecklas måste han starta och det kan han inte göra i barca. Därför vill jag se han lånas ut och en ersättare måste komma in.

Llorente i bilbao skulle vara ett bra köp för han är stark och lång och skulle acceptera bänken men en dålig sak med honom är att han är ung och när bojan kommer tillbaks så kommer han inte vara given. Därför vill jag ha en mer rutinerad anfallare och jag ser forlan som en spelare som skulle acceptera bänken.
Barcelona VizzlA
2009-06-01 17:05
säsongen 09/10

målvakter: valdes, asenjo, mino

backar: abidal, alves, puyol, pique, milito, henrique, marquez,lahm, plus b-spelare som muniesa. (milito hittar till en bra form och säljs året efter då vi tar tillbaka caceres från lån)

mittfält: xavi, iniesta, touré, Sergio.B, keita, thiago.

anfall: messí, etoo, aguero elr ribery, bojan, å b-spelare som, pedro, gai etc.

alltså, in= asenjo,lahm henrigue (lån), ribery elr aguero,

ut: gudjohnsen, hleb, jorquera, pinto, henry (för rätt pris), caceres (lån), sylvinho,
Real Madrid Sherko
2009-06-01 17:03
Okkapokka - El Triplete!

Hehe ja, han passar ju mer eller mindre perfekt i laget.

Delarocha

Silva är även han ett mycket bra alternativ.
Han är ju både yngre och dessutom spanjor.
2009-06-01 17:02
Sherko

Och under Afrikanska mästerskapen så går Henry in i mitten och Ribery ut på kanten :-). Men det är som bekant fler som vill ha fransmannen i sitt lag.
Delarocha
2009-06-01 17:01
Sherko. Eller en Silva som antagligen även kan ta Iniestas roll på mitten. Men hellre en Ribery/Silva än ännu en anfallare då vi redan har 3 centralla anfallare + Messi i truppen. Skaffar vi rätt sorts ytter såsom Silva/Ribery kan ju han även användas på mittfältet men Forlan kan vi ju endast ha centralt där vi redan har Eto'o, Henry och Bojan + Messi ibland.
Annons: