/spanien/barcelona/forum/1805.aspx/spanien/barcelona/forum/1805.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona the cameroonians
2015-10-07 13:04
@the cameroonians:

Robert (sports director): "Samper is recognised by the club. We hope for a lot from him, but he has players ahead of him now." [sport]

Masche
Roberto
Gumbau

och ingen av dessa är någon pivote by the terms.
Barcelona enkos
2015-10-07 12:14
Det kostade Liverpool 150 miljoner att sparka Rodgers. . Men att sparka Mourinho? Ja det skulle kosta Chelsea 500 miljoner då han har kontrakt till 2019...
För mig är det obegripligt att klubbarna tecknar kontrakt med tränarna i mer än två år...
2015-10-07 10:45
Ikväll går Barcelona in i Copa Catalunya och spelar kvartsfinal mot UE Figueres, ett lag från fjärdedivisionen. Barcelona ställer upp med B-laget men säkert också med inslag av spelare från Juvenil A.

Avspark 21.00 och det ska enligt uppgifter finnas stream tillgänglig.

Återkommer med trupp och startelva senare under dagen.
Barcelona Lion24
2015-10-07 09:31
Har funderat på det här länge nu, det fanns en skribent vid namn Junior som brukade vara ganska aktiv här inne, de flesta känner säkert till honom. Vart har han/du tagit vägen? Se till att komma tillbaka om du har tid och möjlighet. Mycket respekterad skribent.
2015-10-07 09:25
@the cameroonians:
[rac1]

Optionen om ytterligare ett år föll bort i somras eftersom han inte blev uppflyttad. Så från januari är han fri att förhandla med andra klubbar.

Verkar också, med all rätt, som att han har större planer än att harva i bottenlag och att klubben var villig att sälja honom;

Barcelona had 1M deal with Levante on Grimaldo this summer, but player rejected it. As he wasn't promoted, contract expires in June. [rac1]
Barcelona Viggo - Grande Busquets
2015-10-07 08:59
Läste igår kväll igenom forumet och tankarna kring en ny mittfältare. Kunde dock inte släppa den totala sågningen av Toni Kroos. Minns inte vem det var, men någon var det som påstod att Kroos var en dålig spelare som inte kunde slå en passning rätt (inte ordagrant, men så jag uppfattade det som skrevs). Vet inte om man är förblindad eller om man har noll fotbollskunskap när man skriver en sån sak. Att påstå att Kroos, en spelare som är extremt passningsskicklig inte kan passa en boll är för mig helt obegripligt. Jag förstår att man har svårt för vissa spelare, men man ska kunna se storheter i spelare oavsett vilket lag de representerar. Att påstå att Kroos inte är passningsskicklig är som att säga att Ronaldo inte kan göra mål.
Barcelona Gabriel
2015-10-07 07:58
Barcelonistas Godmorgon Isco gick till Real Madrid samma säsong som vi värvade Neymar. Alltså Tata säsongen med andra ord, Luis Enrique kom året efter. Så att klandra Lucho för att vi gick miste om Isco blir väldigt fel. Sen bara ett litet råd, du pratar återigen om hur lite du diggar Rakitic osv, vi alla vet vad du tycker vid det här laget. Du tar upp den diskussionen nästan varje dag, det är sånt folk kan tycka börjar böi störigt och irriterande. Du har uttryckt din åsikt gällande saken nu, mer än 1 gång, alla vet vad du tycker, du behöver inte trycka på och trycka på hela tiden för få liknar det något utav ett smutsigt propagerande mot Rakitic. Hitta andra intressanta ämnen att diskutera, bara ett litet råd.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona neymar JR
2015-10-07 07:42
@barcastuff: Robert (sports director): "I went to see Bazoer this weekend? I attended Ajax-PSV, there were several interesting players." [ser] Äntligen är man där och snokar
Barcelona neymar JR
2015-10-07 07:36
Isco har absolut inget i Barcelona att göra förutom hans dribblingsförmåga. Det är inte ofta det leder till något för den delen heller Hans passningsspel är engelsk klass på och det från en spansk mittfältare Mangala? Really?
Barcelona Barcelonistas
2015-10-07 01:17
Komiskt nog längtar jag till Klubblags Vm. Jag vill ha det där Världsmästarmärket på våra fina tröjor Tröjorna blir mäktigare med de märket enligt mig.
Barcelona Barcelonistas
2015-10-07 00:28
Neymar - glöm Kroos men du kan inte säga att Isco inte hade passat in i Barcelona? Isco hade varit en perfekt ersättare för Iniesta men nej istället valde man att gå för Rakitic..

Spelare som vi hade kunnat värva när Lucho blev tränare.

Hummels,Mangala,,Isco,Kroos, var spelare som vi hade kunnat värva. Åtminstone två utav dom. Men istället fick vi Marlboro, Lord Douglas, och en mittfältare som inte ens är top 5 i världen. Nu är Rakitic en ok bra spelare men vi hade kunnat värva en bättre spelare det är det jag stör mig på. En Rakitic i form när laget också funkar är la helt ok varken mer eller mindre.
Barcelona Smogen
2015-10-06 22:44
@enkos:

inte så Barcelona relaterat, men all respekt till den domaren. Tänk om spanska domare hade haft så mycket balls och självförtroende så dom vågade erkänna sina misstag!
Barcelona enkos
2015-10-06 22:32
Domaren gav honom rött kort men efter att ha insett att han gjort fel så fick man hämta den utvisade från omklädningsrummet så han kunde fortsätta spela
Barcelona ElRaval
2015-10-06 21:44
[QUOTE=Andresito]Min källa sa att Ronaldo var klar för Getafe. Vad sägs om att källhänvisa istället för att komma med massa rykten från "källor? Om det nu är den bosniska sidan du tidigare länkat så kan det vara bra att vara källkritisk. Tvivlar på att någon tidning utanför Spanien snappar upp rykten snabbare än spanjorerna själva. [/QUOTE] Förutom Kåmark som snappade upp messi vs zlatan ryktet först :))
Barcelona ElRaval
2015-10-06 21:42
[QUOTE=Barcelonito / Lucho Enrique 21]Jag ser det som att de talanger som får chansen är de som är tillräckligt bra. Finns ingen anledning att misstro klubben eller tränaren när det kommer till att utnyttja sina talanger. De är inte direkt så att vi har slarvat bort Mata och Morata. De som har gått har inte blivit en "Barcaspelare" ändå. Inte ens Cesc blev tillräckligt bra någon annanstans. Hade Lucho del i det som skedde med Thiago? Nej. Nämn en talang som har lämnat Barca senaste 10 åren och blivit en tillräckligt bra spelare för att spela i Barca i en annan klubb? Lucho tränade ungdomarna innan precis som Pep. Det är så löjligt att tro att han inte bryr sig om la Masia. Men de talanger som har varit tillräckligt bra har man inte bara satsat på, utan även gjort dom till de viktigaste spelarna i laget. Även om det har varit på bekostanden av spelare av Yaya Toures kaliber. Sen kan vi diskutera allt om Romeu, Bojan, Muniesa, Jeffren, Vasquez, Fos Santos, Assulin... men var är dom nu? Celtas bollmagiker är snart 29 och kanske nu blivit tillräckligt bra för att sitta på bänken i Barca. Jag vill tro att Barca är absoluta proffs på bedöma sina egna talangers potential. Om Grimaldo sticker och blir världsstjärna får ni gärna komma och säga: vad var det jag sa? Men jag tror klubben gör rätt bedömning 99 av 100 i sådana frågor och jag är stolt över just den egenskapen hos klubben. Det var inte meningen att Thaigo skulle sticka, han och Rafinha hade blivit nästa generations Iniesta/Xavi men det är inte för sent för det. [/QUOTE] Håller med om.allt du skriver. Men å andra sidan: hade Busquets, pedro mfl blivit lika bra spelare om de inte flyttats upp och gavs stort ansvar så pass tidigt? En Samper som flyttas upp och på daglig basis får spela bredvid storstjärnor tror jag kan bli hur bra som helst. Jag tror inte den spelaren skall jämföras rakt av med En Samper som tappar gnistan, hamnar i Chelsea på bänken, släpper säkerheten i barca, börjar om i ett nytt spelsystem i såpass ung ålder i kalla England. Som ung talang är man otroligt skör och balansen mellan en misslyckad karriär och en lyckad karriär kan vara hårfin.
Barcelona enkos
2015-10-06 21:36
Andresito

Oj vad din källa hade fel.. Ronaldo förresten hamnade i samma stad som din källa sa men i fel lag :)
Barcelona Andresito
2015-10-06 21:31
@enkos:

Min källa sa att Ronaldo var klar för Getafe.

Vad sägs om att källhänvisa istället för att komma med massa rykten från "källor? Om det nu är den bosniska sidan du tidigare länkat så kan det vara bra att vara källkritisk. Tvivlar på att någon tidning utanför Spanien snappar upp rykten snabbare än spanjorerna själva.
Barcelona Liunil Masse
2015-10-06 21:29
Barcelona B left wing player Alejandro Grimaldo (20) can leave for free in 2016. Deal with Champions League team is close. [rac1] Pallar seriöst inte mer. Lucho borde lämna snarast. Han är cancer för La Masia och Barcas framtida utveckling. Adriano o Mathieu före Grimaldo? Så dumt så att det inte är sant.
Barcelona enkos
2015-10-06 21:27
Spanska åklagare kommer inte att åtala Messi för skattebrott då de inser honom inte skyldig för något. De kommer däremot att göra det mot hans pappa
Barcelona enkos
2015-10-06 21:24
@Flavía:

Min källa säger att han visst sagt att Nolito kan komma att värva i januari. . Men inte sagt att det är säkert
2015-10-06 21:20
@the cameroonians:

Robert (sports director): "We want to renew Neymar, the sooner the better. It's not true it has been postponed, we already held first talks"

Haha, nu kan man inte lita på MD´s källor heller. För Roberto kan vi väl lite på?
Flavía
2015-10-06 21:18
@enkos:

Han har aldrig bekräftat en Nolito-värvning
Barcelonismo
2015-10-06 21:15
"Nolito in January? We're always working to improve, but that doesn't mean it's sure we'll sign someone." [ser]

Robert (sports director): "Coutinho? He's a good player, but there are many good players. Like all clubs, we have reports on many players."
Barcelona enkos
2015-10-06 21:12
Robert Fernandez teknisk sekretar (stavning ) i Barcelona bekräftar nu att Barcelona kan komma att värva Nolito redan i januari
2015-10-06 21:10
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Personligen tror jag absolut att Lucho bryr sig om la Masia, men samtidigt tror jag inte han har samma förtroende och tillit (till akademin) som Rijkaard och Pep hade. Kanske för att de tog över i ett annat läge där de hade mindre transferbudget och klubben hade tappat lite glans - vilket gjorde att la Masia fyllde en "mer viktig" funktion än den gör idag.
Detta kopplat till en annorlunda långsiktig planering där det traditionella styr i allt mindre omfattning. Ledare i akademin tillåts mixtra med filosofin och värderingar får ge vika för olika typer av press från såväl omgivning som för personer som ser sitt arbete som en språngbräda snarare än att vara lojala klubben.

I jakten på framgångar och med en allt starkare ekonomi finns det nu möjlighet att köpa in spelare som redan är etablerade, samtidigt som hetsen på (kortsiktiga) framgångar gör att pressen på en tränare är betydligt större.

Det är ju bara att gå till oss själva och titta på hur höga krav vi har på Munir och Sandro efter endast ett dussin matcher i kroppen. Målsumpare, klena och förtjänar inte att bära tröjan. Typ. Hur skulle det då bli med Grimaldo och Samper? Och vem får bära kritiken vid uteblivna resultat? Tränaren såklart. Därför är det lättare, s¨ärskilt om det saknas den där riktiga tilliten, att ta det säkra före det osäkra.

Denna mentalitet gör att la Masia utarmas på lång sikt. För precis som du är inne på kommer det att finnas spelare som misslyckas, men vi måste ju någonstans ge dem chansen att lyckas också. Jag anser att detta är en del av utvecklingen och som klubben måste ha råd att kosta på sig. För annars är risken att vi aldrig kommer se spelare lyckas heller.

Dessutom tror jag inte att det finns rätt personer, varken i A-laget eller i B-laget (bevisligen) som kan utveckla spelarna till rätt nivå. Det fokuseras på resultat och att förädla spetskompetens i stället för att utveckla svagheter så att spelarna blir redo för att axla en roll på högsta nivå. Är man då en person/tränare som är mer för riskminimering, ja då tenderar man att titta på svagheterna och välja en "säkrare väg".

Att välja Adriano framför Grimaldo är definitivt att ta den säkra vägen.
Man vet att man får en skadebenägen spelare som kommer att bidra på en medioker nivå men kommer acceptera sin roll i laget. Tryggt, men ack så kul. Och snacka om vilka signaler det sänder till andra.
Barcelona neymar JR
2015-10-06 20:57
Barcelonistas Varken kroos eller Isco hade fyllt en funktion i dagens Barcelona. Den ene vet inte när han ska släppa bollen eller ens vad han ska göra med den och den andre är långsammare än cesc Att han får så fin passnings procent är löjligt då han inte slår några kreativa bollar för den delen alls. Hans defensiv existerar inte Så nej vi gick inte miste om något alls, den ende mittfältaren från real som hade passar Barcelona är modric och ingen annan!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2015-10-06 20:37
Jag ser det som att de talanger som får chansen är de som är tillräckligt bra. Finns ingen anledning att misstro klubben eller tränaren när det kommer till att utnyttja sina talanger. De är inte direkt så att vi har slarvat bort Mata och Morata. De som har gått har inte blivit en "Barcaspelare" ändå. Inte ens Cesc blev tillräckligt bra någon annanstans. Hade Lucho del i det som skedde med Thiago? Nej. Nämn en talang som har lämnat Barca senaste 10 åren och blivit en tillräckligt bra spelare för att spela i Barca i en annan klubb?

Lucho tränade ungdomarna innan precis som Pep. Det är så löjligt att tro att han inte bryr sig om la Masia. Men de talanger som har varit tillräckligt bra har man inte bara satsat på, utan även gjort dom till de viktigaste spelarna i laget. Även om det har varit på bekostanden av spelare av Yaya Toures kaliber.

Sen kan vi diskutera allt om Romeu, Bojan, Muniesa, Jeffren, Vasquez, Fos Santos, Assulin... men var är dom nu? Celtas bollmagiker är snart 29 och kanske nu blivit tillräckligt bra för att sitta på bänken i Barca.

Jag vill tro att Barca är absoluta proffs på bedöma sina egna talangers potential. Om Grimaldo sticker och blir världsstjärna får ni gärna komma och säga: vad var det jag sa? Men jag tror klubben gör rätt bedömning 99 av 100 i sådana frågor och jag är stolt över just den egenskapen hos klubben. Det var inte meningen att Thaigo skulle sticka, han och Rafinha hade blivit nästa generations Iniesta/Xavi men det är inte för sent för det.
Barcelona SOMISEREM1899
2015-10-06 20:30
Grimaldo på väg att lämna alltså... Välkomna till dagens FC Barcelona där en avdankad brasilianare och en rökande fransman prioriteras högre än de egna talangerna. Samper next?
Barcelona enkos
2015-10-06 20:26
Cruyff säger att Ronaldo är en bra spelare men kommer aldrig att bli en lagspelsre som Messi då Ronaldo är bara en avslutare med Messi är en mer än en lagspelare och trots att Messi gör massor av mål så spelar han fram och assisterar sina medspelare. Messi gör sina spelare bättre det gör inte Ronaldo tillägger han..
Och vem som vinner guldbollen? Det finns enligt Cruff ingen dilema. . Messi är överlägsen och ovanför alla andra...
Barcelona Andresito
2015-10-06 20:26
Denna jävla ledningen.. Grimaldo på väg bort? Varför skrotar vi inte La Masía egentligen? Grimaldo som var den jämnaste/bästa spelaren i B förra året får alltså lämna utan att ens få en chans i A-laget. Det var ju knappast så att Busquets och Pedro dominerade i B-laget, se var de hamnade när de fick förtroende.

Det finns inget tålamod i klubben. Ynglingarna förväntas prestera direkt eller kastas iväg och istället värvar/förlänger man med 30-åringar.

Undrar var klubben hade varit om man planerat bättre, att veta att Xavi och Puyol en gång skulle behöva ersättas. Ha hungriga spelare bakom Alves och Mascherano som båda passerat 30-strecket. Att ha en ny utmanare på Albas plats istället för Mathieu som suger och Adriano som är skadad eller ser ut att vara på semester när han väl spelar.

Vi har ju för fan generationsväxling vartannat år.

#JuntaDimisió.. igen.
Annons: