/spanien/barcelona/forum/18047.aspx/spanien/barcelona/forum/18047.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Jaca Pau
2009-06-04 21:09
Ämne: Hur kan man lägga så....
håller méd, kaka är överskattad...
Barcelona Hetfield
2009-06-04 21:08
Hur kan man lägga så mycket pengar på 1 spelare?

Snälla, sist Kaka gjorde en bra match var väl för 2 år sen. Snubben är bra, men inte så bra.
Barcelona Barca-nist
2009-06-04 21:07
Sherko

Jag tror ni överskattar Perez/reals ekonomiska potential lite grann.
Allt ni pratar om är köp köp köp..när ska ni sälja för att göra en realistisk köp?

så som han shoppar så får ni tipsa perez till tv programmet lyxfällan;)
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2009-06-04 21:05
Ämne: El Capitano

Haha....El capitano spekulerar och det gör även du, när man läser om vilka summer madrid är villiga att betala för tex Kaka som är prio 1 just nu så säger det att de inte lärt sig mycket, vill du ha ett scenario så ska du få det här, madrid och milan gungar fram och tillbaka om ett rimligt pris, madrid sätter ett fast högt pris som milan inte vill ta emot, deras ekonomi är inte den bästa och lär neka budet och komma tillbaka med ett högre.

Att gå efter han är ett stort misstag, de borde istället bygga upp ryggraden, köpa spanskt och göra sig av med spelare som inte håller.

Går de efter Xavi alonso så går kommer ni ha en grym sommar, är prion på kaka och ronaldo kommer det inte att bli en vidare sommar då de spelarna som verkigen behövs kommer att glömmas bort och all fokus hamnar på stora namnen. Inget fel att köpa stora namn, det jag menar är fokus borde vara på spelare som man är i behov av, en playmaker på mitten som ställer och styr, Xabi är grym på det i Pool tex. INget fel på offensiven mittfältet neråt som borde vara prio 1.

Sneider är duktig men ingen playmaker. Hoppas det går bra för er, skulle vara roligt med flera spanska lag i form och slagkraftiga ute i europa samt i ligan.

Let the speculation begin..

=)
Real Madrid Sherko
2009-06-04 20:58
El Capitano

Haha, roliga tankar du har.

Pepe kommer att komma tillbaka starkare än någonsin ska du se.
Tror du verkligen att Perez inte köper några/någon defensiv spelare?
Han lär ju inte göra samma misstag iaf, men det kan ju ni Cules drömma om :P
Barcelona Hetfield
2009-06-04 20:45
1. Finns ingen chans i världen att Henry går tillbaks till PL

2. Finns ingen chans att Fabregas kommer hit iår med tanke på att han är lagkapten ( Haha!) och han är Arsenals viktigaste kugge
El Capitano
2009-06-04 20:44
Klickade på Reals Silly Season av nyfikenhet :)
Sjukt att de vill värva bara en massa anfallare som vanligt, jag trodde att de hade lärt sig en läxa men nej fortfarande samma gamla Real.
Vad händer när Pepe får en CP ryck till nästa säsong och blir avstängd i 10-15 matcher?? Canna är också borta :)
Denna gång blir det slut på Real med Perez som president, han kommer att gräva ner Real. En skön magkänsla bara..
Barcelona Mr Andrés-Iniesta.
2009-06-04 20:40
Nej precis, Jag tänkte också på det. Men orkade inte kommentera det. 22 miljoner Euro för Henry är riktigt bra pris.
Delarocha
2009-06-04 20:39
Ja jag har hört det om Rosell. Han har väl påstått att han är muntligen överens med Fabregas om att han ska komma till Barcelona 2010 eller när det är när Rosell kan bli vald nästa gång.
Barcelona VizzlA
2009-06-04 20:38
Ronaldinhoismx3

henry köptes för ca 22miljoner (euro)..jag tycker dem pengarna var väl investerade tror city hade pungat ut över 30 för han i nuläget. så jag förstår inte hur du kan säga att det var dyrt, hmm zlatan hade kostat 3 dubbla.
Barcelona el Flaco
2009-06-04 20:36
Delarocha
/

För ett par månader sen läste jag ett annat rykte om att Fabregas skulle vara Rosells stora vallöfte ifall han blir vald till president under sommaren 2010. Men som sagt, det vara bara nåt rykte jag hade läst.
El Capitano
2009-06-04 20:34
Pique var väl lika mycket svikare som Cesc men Barca köpte tillbaka honom.
Knappast att Txiki tackar nej till Cesc plus att Laporta har sagt att han kommer att ta hem den förlorade sonen under sin tid i Barca.
Allt kan hända, ingenting är omöjligt.
Men jag tror att Ribery är först på listan, Barca behöver ersättare för Hleb och Guddy när de säljs.
Barcelona petersays
2009-06-04 20:33
Ang spelarvärvningar, så tror jag inte vi kommer göra för mycket. Promota spelare från atletic och kanske 2-4 köp, beroende på hur många som försvinner.

Miguel Veloso, som inte har en särskilt bra säsong bakom sig, kommer med 99% säkerhet lämna sporting i sommar och det är mest PL-lag (arsenal/villa/bolton/city) som rycker i honom men jag tror han skulle vara en bra back-up i laget. Defensiv mittfältare/mittback/vänsterback och jag tycker att han i grunden är en bra spelare. Borde kosta ca 8-12M EUR men jag tänker mig att man skulle kunna låna ut nån av de yngre spelarna för att få ned summan ytterligare.
Delarocha
2009-06-04 20:27
petersays

Ryktet har väl startat mycket på grund av att vissa, inklusive mig själv, antar att Laporta vill göra en sista säsong och vad vore bättre än att få hem den förlorade sonen? :P Det lär inte ske men det är väl det som talar för det och det är ju inget direkt konkret.
Barcelona Okkapokka - El Triplete!
2009-06-04 20:25
petersays

Eller så säger han vad han tycker.
Barcelona petersays
2009-06-04 20:22
Finns inte en chans att cesc lämnar arsenal i år. Idiotiskt att tro det Han är lagkapten och viktigaste kuggen i lagbygget.

Kommer han tillbaka till barca blir det om 2-3 år nära xavi måste ersättas och han garanteras en startplats.
Barcelona petersays
2009-06-04 20:21
Ni får tro vad ni vill men om man läser mellan raderna i intervjun med laporta (se länk) så känns det absolut som att man kommer göra vissa förändringar. Självklart kommer man inte byta ut hela laget, men jag tror absolut att nån av henry och etoo kommer lämna. Och särskilt det han säger om etoo känns som att det blir han. Ska man sälja honom och få bra betalt är det här absolut sista chansen. Antingen sälja nu, eller hålla kvar honom 2-3 år till tils han vill till mallorca. Att han omnämner honom som världens bästa forward r väl bara självklart. Vad skulle han annars säga? Han måste ju hålla intresset uppe.
Barcelona Hetfield
2009-06-04 20:19
Varför pratar ni om Cesc?

Txiki har väl sagt att han inte tänker köpa en "svikare" , så varför prata om det?
Barcelona Barca o Mort!
2009-06-04 20:12
Tycker det verkar onödigt att disskutering av Cesc.

Visst om vi skulle lägga ut en summa som skulle slå klubbens rekord som dyraste värvningen någonsin för en egen produkt. Så tror ni verkligen att han skulle vilja gå från en nyckelspelare och kapten i Arsenal till en bänkroll/rotation i Barcelona?
Barcelona Barca o Mort!
2009-06-04 20:11
Ronaldinhoismx3

Fast det är ju inte meningen att backupen ska vara lika bra som ordinarie. Jag skulle vilja se en värvning av en ung brasse. Typ Keirrison. Eller ett alternativ är att plocka upp något från B-laget. Dock inte Thiago. Han är bara 16 år, låt honom spela något år till i B-laget.

En till värvning som jag inte skulle ha något emot om guddy lämnar är Sissoko. Har inte så mycket motivering till den värvningen men han är grym :D
Barcelona Hetfield
2009-06-04 20:09
Jag tycker inte att Zlatan är så arrogant som många vill att han ska vara.

Han har ju ändrats jävligt mycket sen Juventus tiden, och jag är säker på att ödmjuka spelare som xavi osv, och en hård Pep kan få honom att bli en riktig lagspelare
Barcelona Okkapokka - El Triplete!
2009-06-04 20:07
Ronaldinhoismx3

Om jag frågar dig då, tror du att vi kommer värva Cesc? Och tror du att han kommer acceptera en bänkroll?
Barcelona Ronaldinhoismx3
2009-06-04 20:03
Delarocha

;)
2009-06-04 19:59
Delarocha

jag har sagt hela tiden att OM etoo säljs vill jag ha zlatan, detta för att pep vill ha en target. Villa hade annars varit det ultimata om vi bara vill byta spelare med ungefär samma spelstil.
Delarocha
2009-06-04 19:58
Tror inte på lång väg att Thiago är redo att kunna hålla det spelet Iniesta o Xavi har tillsammans. Tyvärr. Arteta är ju en egen produkt och känns för mig väldigt intressant.
2009-06-04 19:56
Okkapokka - El Triplete!

nej vi ska inte värva cesc! han är svikare han drog till arsenal istället för att stanna i barca.

är alla nöjda nu? kan ingen komma på en spelare på mittfältet vi kan köpa som inte kostar lika mycket, som kan sitta på bänken men även NÄSTAN bara nästan gör det jobb xavi gör/cesc skulle göra.

exempel? har läst om arteta han kan nog vara ett annat alternativ visst. men då ser jag hellre thiago ta steget upp.
Barcelona tribente_magico
2009-06-04 19:53
Jag vill helst inte ha zlatan i barcelona!, tänk er, hur mycke skiljer sig inte xavi, iniesta och messis personligheter mot zlatan, grymt ödmjuka, sen kommer in ett stort jävla ego i barca, allt kommer kretsa kring han och så fort han inte får den rätta passningen kommer han skälla ut den personen, iförsig är det ju mycke sällen man inte får den rätta passningen i barca. men nej, Hela han passar i real madrid.

orkar inte se han gå runt och ta åt sig hela äran när messi eller iniesta dribblat av halva laget och lagt en passning till han och han gör mål.

Hoppas etoo stannar!
Barcelona Hetfield
2009-06-04 19:53
Jag har svårt att se att spelarna kommer att ha samma hunger, vi behöver verkligen lirare som inte har vunnit nått än (t.ex: Zlatan, Ribery, Villa) föratt få in lite hunger
2009-06-04 19:52
Mr Andrés-Iniesta

Om jag ska vara ärlig så tycker jag inte han är värd vad inter vill ha för honom.

visst är det mycket pengar för en 28 åring men hur mkt betalade vi inte för Henry som var äldre än vad zlatan är nu ? dessutom hade gått skadad ett år innan han kom ?

men nej zlatan är inte värd halv miljard - miljard vad inter vill ha för honom.

dock tror jag att inter tänker om när de väl får ett riktig bud på honom. den prislapp de har satt är ju för att avskräcka klubbar.

men nej zlatan kommer inte komma till barca
Delarocha
2009-06-04 19:52
Ronaldinhoismx3

Säljer vi Eto'o så visst då ska en ersättare in. Men att köpa Ribery och Fabregas dessutom när vi har Henry, Iniesta, Xavi på deras platser känns för mig overkill om inte något sker.
Annons: