/spanien/barcelona/forum/18045.aspx/spanien/barcelona/forum/18045.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Messinho
2009-06-02 22:41
In Llorente,Ribery,Saltor,) Sen beövs det någon på mittfältet som har en spelstil lik Xavis o Iniestas. Eto ska ju spela afrikanska mästerskapen kör med henry centralt i 2 månader och rotera där med Llorente satt henry orkar antal matcher. Sen eftersom henry kan spela centralt behövs en på kanten då är ribery helt perfekt.

Allså anfallet när eto spelar afrikanska spel ribery---Henry---Messi och en rotation mellan Llorente och henry det blir helt perfekt. Och självklart ska man förstärka defensiven med.
Barcelona attacante
2009-06-02 22:41

Måste säga att jag inte känner mig ett dugg oroad över Barcas mercato. Klubben har fingertoppkänsla och kommer inte att slösa pengar på flashiga spelare utan snarare vinnare och lagspelare.

Det ska bli kul!
Barcelona petersays
2009-06-02 22:40
Tillägg:

"The most notable contribution to the award ceremony was undoubtedly from Sergi Busquets who picked up his award with a cry of ‘Visca el Barça i visca Catalunya!’ which provoked a few wry smiles in the audience. "

På Santiago Bernabeu ;)
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-06-02 22:40
Klint, ville ha den också men det står "

Outta stock"...

fan.
Barcelona petersays
2009-06-02 22:39
Tre barcelonaspelare i draften:

Sergio Asenjo (Valladolid)
Azplicueta (Osasuna)
Pulido (Atlètic)
Muniesa (Barça)
Canella (Sporting)
Busquets (Barça)
Javi Martínez (Athletic)
Mata (València)
Capel (Sevilla)
Aarón (Glasgow Rangers)
Bojan (Barça)

"Three young Barc players: Marc Muniesa, Sergio Busquets and Bojan Krkic were included in the Futbol Draft 2009 on Monday, an award handed to the best young players between 16 and 20 years old.

Barca provided the largest number in the 11 men chosen as Spain’s ideal young players, with no other club having more than 1 player in the “draft”. The three Barca youngsters picked up their awards at the Santiago Bernabéu this Monday"
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-06-02 22:38
Rekomderar inte folk att köpa matchtröjor över nätet.

Dom man köper i shoppen iaf är väldigt dåliga, eller hur ska jag förklara, färgen syns liksom i siffrorna. Dom är inte dåliga men vill man ha det snyggt och klart o ingen färg lyser igenom siffrorna så be dom i kassan göra en direkt så blir det snyggt och prydligt :)

Ett tips bara. Ni som varit där kanske fattar vad jag menar, ;)
Barcelona Klint
2009-06-02 22:37
Själv beställde man denna. Ska bli riktigt fint när den anländer.
Barcelona L!VOZ
2009-06-02 22:32
köpte nyss den t-shirt från Fcbarca shop
ska få den om några dagar kommer bli kul gå runt i den till sommer
Barcelona Rambla
2009-06-02 22:32
Ciao-V

Om du har laddat ner CL-finalen? Ta då en titt när slutsignalen ljuder och Pep rusar in på planen. En av de första han springer fram till är Eto'o och kramar om honom och dunkar honom i ryggen. Den blicken och omfamningen säger egentligen allt om hur Pep i dagsläget ser på Eto'o. En blick som sa typ: Fy fan vad jag är nöjd med dig Samu. Du har verkligen offrat dig för hela laget och tagit ett stort defensivt ansvar.
Barcelona Latinoo
2009-06-02 22:28
Ämne: Ska vi ha Fabregas p....

Xavi och Iniesta kan inte spela alla matcher och det är en stor risk att en av dem två blir skadade.

Delarocha
Jo men någon av Xavi, Messi och Iniesta kommer ändå få bli bänkad i de stora matcherna. Något som jag inte tror någon av dem är speciellt sugna på. Sen känns det inte så smart att rotera efter varje match då spelare behöver kontinuitet för att kunna prestera om vi ska ändra mittfältet efter varje match blir vi av med den. Men men, den som lever får väl se. Vi kan samtidigt inte räkna med att Xavi eller Iniesta blir långtidsskadade. Det är både cyniskt och morbidt och går inte att motivera ett köp av honom.

Barca! (MQUC3). Du tycker det där mittfältet är balanserat?
Barcelona Barça! (MQUC3)
Tro inte att Fabregas köps in som någon bänkvärmare. Tror ni han går från att vara kapten i Arsenal till bänken i Barca? Knappast.

Drömmen vore.

Xavi Fabregas Iniesta

Messi ? Ribery/Henry

Sen in med Henry centralt om det inte funkar så in med Bojan, då tänker ja nu på afrikanska mästerskapen.
Barcelona Gonzalez_Barca
Latinooo

Fler än 80 matcher?
Skulle vara roligt hur du räknar upp det.
65 matcher får jag det till.
Barcelona Latinoo
2009-06-02 22:26
Vi måste också minnas att det är fler än 80 matcher nästa säsong, vi måste ha bredare trupp.

Delarocha
2009-06-02 22:25
Ska vi ha Fabregas på bänken menar du? Vi ska köpa honom för typ en halv miljard o sen bänka honom?
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-06-02 22:24
Ska jag slå till ?

900kr på stadium på Rea. :)

Kostar 2.5 i vanliga fall. Fanns i 44.5 i grön.
Och 46 i orange.
46 blir nog lite stort.

Någon som lirar med sånna här. Jag spelar inte fotboll utan endast latchar med polare (dock ganska ofta nu sommartid=)
Barcelona Latinoo
2009-06-02 22:24
Ämne: När öppnas tranfersm....
Bort med Ibrahimovic, det är Eto'os plats om han lämnar så ser jag hellre vi spelar med Henry där.

Barca 09/10

Ribery Eto'o Messi

Iniesta Yaya Xavi

Abidal Pique Puyol D.Alves

Valdes

Om Xavi blir skadad då får Fabregas ta hans plats.

Delarocha
2009-06-02 22:19
The Reporter//

Kan mer eller mindre svära på att du inte kommer se Zlatan i Barcelona och om så sker lär inte Ribery också köpas. Sen kan du nog skriva in Abidal eller Felipe från Depor på vänsterbacken
Barcelona Ciao-V
2009-06-02 22:16
Ämne: Ciao-V

han har in....
Det är flera tidningar som skriver det. Alltså inte bara AS. Men bra om du har hört agenten säga att han ska förlänga.
Är bara lite orolig för att den soppa som vi upplevde för ett år sen ska upprepas igen, Pep-Eto'o-Pep.... O.s.v
Barcelona The Reporter
2009-06-02 22:15
När öppnas tranfersmarkanden?

En idé inför nästa säsong:

------------------Valdes
--Alves----Puyol------P/Ma/Mi---?
------------------Yaya
--------------Xavi----Iniesta
-Messi---------------------------Ribery
----------------Ibrahimovic

Vad tycks?
Barcelona Latinoo
2009-06-02 22:10
Ämne: Benzema har ju trots....
Ingen sa han var dålig men föredrar andra spelare, om Barca vill ha en anfallare så finns bara en för mig det är D.Villa.
Barcelona PILMÀ (Kärlek & Respekt)
2009-06-02 22:09
Ämne: btw
Heligt datum i ....
Idag: 2-6-2009 härligt datum.

Visca el Barça y Visca el Catalunya:D
Delarocha
2009-06-02 22:08
Benzema har ju trots allt gjort typ 30 mål per säsong de två senaste säsongerna i Lyon som 20-21 åring. Så dålig är han sannerligen inte men däremot e han väldigt dyr och det finns i dagsläget bättre alternativ. Men för framtiden är han definitivt ett intressant namn.
2009-06-02 22:06
Ämne: Ämne: Känns s....
Kan absolut inte hålla med angående Benzema.

Benzema är enligt mig en snabb, stark, teknisk, löpvillig, nickstark, bra en mot en och tvåfotade spelare och sist men inte minst en ung anfallere.

Vad mer kan man begära av en forard?

Helt enkelt en komplett forward/spelare.
Barcelona Messi-Barca-10
2009-06-02 22:05
Canaletes
Den var bara för bra!
Barcelona pokke - CAMPEONES DE LIGA, COPA Y CL!
2009-06-02 22:00
Tycker precis som Latinoo säger att Benzema är grovt överskattad. Han har inget att göra i Barcelona. Benzema och Ballack måste nog vara de mest överskattade spelarna i dagsläget.
2009-06-02 21:56
Hahahhahahahaha kommer hem ser Reals roliga Silly season.

Jag garvar just nu så jag så att det inte är sant hahhaha.
Jag gillar Silly season.
Håll i er mina damer och herrar detta kommer bli en väldigt rolig och lånnnnnnnng Silly.

I'am lovin' it heheheh
Barcelona Latinoo
2009-06-02 21:55
Ämne: Känns som om folk ha....Nej tack till Benzema han är duktig men lite överskattat.

Vad gjorde han mot Man U och mot oss? han är bra men den uppvisningen Ribery hade mot oss var mer än vad Benzema gjort i hela CL.

Ribery är på väg att bli en av världens bästa och kommer bära Frankrike genom VM 2010. I Barca ska han lyckas bli den bästa bredvid Messi.
Canaletes
2009-06-02 21:54
Barçelonista!

Lyon vill typ ha 50 milj, + att han har sagt att han ska stanna minst 1 år till..
Barçelonista!
2009-06-02 21:50
Känns som om folk har glömt bort Benzema i diskussionen? Det anser jag vara den maximala lösningen.. han kan spela vänster och central anfallare, det har aldrig varit Barcas hymn att värva färdiga stjärnor. vi gjorde det med Henry och jag tycker fortfarande trots de senaste framgångarna att vi kunde värvat smartare. Jag hoppas verkligen att vi inte gör samma misstag igen och värvar en 28 årig Zlatan Ibrahimovic. Han må vara väldigt duktigt, teknisk och en bra target men framtiden? det är han inte. Mitt svar på Fabregas cirkusen är en värvning av Hernanes. Brassen som Laporta o CO försökte värva i sommras men misslyckades. Jag har sett en del matcher med han bland annat i OS och han verkar passa in i Barca, desstuom tror jag att han skulle ta en petning med lite ro.. Håller ni med eller är jag ute o cyklar?
Annons: