/spanien/barcelona/forum/18044.aspx/spanien/barcelona/forum/18044.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-06-03 14:06
Angående Pique:

Garay var så gott som klar för Barca förra säsongen och de orden kom från självaste Racingpresidenten och priset var upp till 14 milj. euro. Men då kom helt plötsligt Pique med i bilden och Txiki tyckte mer om priset och idén att ha Pique i laget. Efter det fick inte Pique spela mer i United då Ferguson inte var glad över det.

På tal om Pique, titta på bilden. Bland det finaste jag har sett :)
El Capitano
2009-06-03 14:05
Smogen

Jag har också funderat på detta. Hur än jag tänker så får jag inte ihop hur han kan leka FM!!
Barcelona Smogen
2009-06-03 14:02
En fråga angående Real, nu när Perez tar över igen och sätter igång med sina Galactico värvningar. Hur finansieras dom? Visst, Real är rika (om än med en hel del skulder om jag minns rätt?), men det enda andra lag som verkar kunna värva spelare i samma stil är Chelsea, och möjligen Man C.

Så, har Real helt enkelt en massa pengar sparade?

Lånar man för att köpa galacticos?

Är det externa privata finansiärer som går in och hjälper till med betalningen?

Är det Perez själv som hostar upp pengarna? Han är ju rik, fast han håller väl på med fastigheter? I den branschen är det ju kris i spanien.

sist var det väl så att man lånade för att köpa spelarna och när sen lånen blev för gigantiska gick den spanska staten in (eller var det Madridstad?) och köpte Reals träningsanläggning för en hutlöst hög summa pengar.

blir bara nyfiken hur Perez kan leka FM varje gång han blir president i Real.
Barcelona Cape
2009-06-03 13:56
Skulle vara kul om Thiago Alcantaras bror, Rafael Alcantara fick komma upp och lira lite i Atletic nästa säsong. Visserligen är han född -93 och spelar i Cadet A men han ska tydligen vara en lika stor talang som sin bror.
Barcelona Cape
2009-06-03 13:51
Pique spelade i Man Utd mellan åren 2004-2008, men var utlånad till Zaragoza under 2006-2007. Där spelade han mest pivote faktiskt.
Barcelona Klint
2009-06-03 13:50
Ämne: Tjena killar. Ville ....
Jag tror att det var en kombination av dina båda påståenden. Piqué längtade hem från Uniteds avbytarbänk och Sir Alex verkade inte se någon större framtid för honom i Manchestertröjan.

Rambla: Yes Abraham kan definitivt skickas iväg tillsammans med Córcoles och Maric. De är samtliga över 24 och absolut inte bland de bästa i Atlètic.
Barcelona Cape
2009-06-03 13:49
Ämne: Klint:

Jag håller....
Han tar väl dessutom ett antal fasta situationer i Deportivo, bland annat hörnor.
El Capitano
2009-06-03 13:48
jag tror att Barca värvar en ny anfallare även om Eto'o stannar. En stark anfallare som kan hoppa in och ändra matchbilden, det är många lag som spelar grisfotboll mot Barca speciellt på Camp Nou, då skulle en nickstark och lång anfallare i motståndarnas straffområde kan vara nyckeln till framgång.
Real Madrid Zizou_spars
2009-06-03 13:45
Tjena killar. Ville bara säga att månadens spelare för er, Pique, känns helrätt. Pique får räknas som en utav säsongens största utropstecken!

Fråga dock, han utvecklades ju i United under 4(?) år, ville Pique själv tillbaks eller ville inte United behålla honom?
Barcelona MessiFP
2009-06-03 13:37
Skulle Eto´o lämna i sommar så vill jag verkligen inte se David Villa, jag tycker han verkar allmänt gnällig och ska alltid göra arroganta gester mot medspelare när han inte får bollen där han vill ha den. Minns ju på matchen mot Barca i vintras där han filmade så det var helt sjukt.
Barcelona Rambla
2009-06-03 13:36
Klint:

Jag håller med om Filipe, absolut en idealisk värvning för oss. En stark Abidal som har defensiven som sin starkaste egenskap och en ung och hungrig Filipe som är en fröjd att se när han tar sina ruscher utmed vänsterkanten. Hans vänsterfot går heller inte av för hackor. En ung Sylvinho?

För min del får de gärna även skicka iväg Abraham. Det är ingen framtida a-lagsspelare.
Barcelona Rodriiguees
2009-06-03 13:29
Har inte riktigt koll på Filipe Luis men vad är hans styrkor osv .. startmaterial för oss?

El Capitano
2009-06-03 13:29
TACK för allt Sylvinho, vi culés kommer aldrig att glömma dig.
Barcelona Cape
2009-06-03 13:27
Ämne: Cape

Ingen aning.....
Ja det är möjligt. På Aris SF-sida så står det att några spanska klubbar fick upp intresset också när han fick spela ett par matcher i slutet.
Barcelona Klint
2009-06-03 13:25
Cape

Ingen aning. Men gissningsvis kommer att par av de äldre Atlèticspelarna försvinna under sommaren och Xavi Torres är en av dessa. Man kanske t.o.m. lät honom spela på slutet för att öka marknadsvärdet något?

Barcelona Cape
2009-06-03 13:17
Klint

Det är bra nyheter isåfall. Förresten angående Xavi Torres, är han helt klar för Aris eller bara väldigt nära en överenskommelse?
Barcelona Klint
2009-06-03 13:15
Rambla

Allt verkar tyda på att Filipe Luis är nära en övergång till Barca. En idealisk värvning, som jag själv pratade om tidigare under säsongen faktiskt. Han har åldern för sig och kan utvecklas till en ordinarie spelare efter någon säsong.

Ett hypotetiskt scenario vore väl ett köp strax under €10 miljoner och så får Deportivo en Atlèticspelare, typ Xavi Torres.
Barcelona Klint
2009-06-03 13:13
Ämne: Någon som vet ungefä....
38 ligamatcher
13 CL-matcher
7 i Copa del Rey
2 VM för klubblag
2 Spanska Supercupen
1 Europeiska Supercupen
=63 matcher
Barcelona VAMOOOOOSSSS BARCAA!!!!!!!!
2009-06-03 13:10
Kung Messi
Jag tror de är 60 matcher exakt om man räknar ligan,cupen,cl fast sen ska vi ju spela klubblags-vm också.
2009-06-03 13:08
Larsson1333
Exakt;)
Kung Messi
2009-06-03 13:08
Någon som vet ungefär hur många matcher barca spelar om vi går vidare i alla cupar 09/10?
Barcelona Rambla
2009-06-03 13:07
Jag kom just på att tänka på en sak. Att man går ut officiellt med att Sylvinho lämnar måste ju nästan innebära att en ny vänsterback är så gott som klar? Hoppas att något händer redan idag.

Inter Soldier:

De nada!
Barcelona Larsson1333
2009-06-03 13:05
Ämne: Larsson1333
Men han....
Ja han bidrar ju med längden i huvudspelet, bra kraft och ork på mittfältet men känns som han måste utveckla passningspelet lite för att komma in i "barca spelet". Men som truppspelare tycker jag han är perfekt så nästa säsong kan nog bli bra för honom nu när han fått ett år att anpassa sig
Inter Soldier
2009-06-03 13:02
Rambla
Tack för svar min vän!

Visca Barca

Lycka till!
Barcelona Cape
2009-06-03 13:00
Jag ser den perfekta ersättaren till Sylvinho i Filipe Luis. Men det kan bli svårt att värva honom på grund av hans kärlek till Deportivo och att han spelat i Real Castilla.

Gracies Sylvinho!!!!!!!!!!!!!!!!!!!(L)

Edit: Angående Muniesa så blev han utvald i u17 EM´s all star team!
Barcelona Rambla
2009-06-03 12:52
Yaya_toure

Abidal kan inte spela över 60 matcher själv nästa säsong, även om han är ett monster. Det behövs en spelare som avlastar honom. Filipe Luis från Depor hade varit perfekt. Även Marc Muniesa kan kanske få några matcher precis som Pedro fick denna säsong.
2009-06-03 12:47
Larsson1333
Men han har ändå många bra kvaliteer du måste se..

Drt verkar som att Pep inte vill ha kvar Eto'o:(:(
Hoppas att han stannar han är en legend i Barca !!!
Barcelona pokke - CAMPEONES DE LIGA, COPA Y CL!
2009-06-03 12:46
Tack för allt Sylvinho. Alla cules kommer verkligen sakna dig!
Barcelona Rambla
Inter Soldier:

Mina teorier om Samuel Eto'o. Pep och han har den största respekt för varandra, det såg vi om inte annat direkt efter slutsignalen i CL-finalen. Det är inte där skon klämmer.

Det största problemet är att Samus kontrakt går ut nästa säsong. Jag misstänker att klubben bara vill förlänga med 2 år och då helst inte höja hans redan höga lön (även om han är värd den). Eto'o vill nog helst ha ett kontrakt på 4 år. Säger han nej till 2 år riskerar ju klubben att tappa honom helt utan ersättning när kontraktet går ut. Det är nog något Eto'o inte hade haft något emot. Klubben vill så klart då casha in nu i sommar.

Han har hela tiden sagt att han vill spela ut sitt kontrakt och att han trivs förträffligt i Barcelona. Han hyllade nyligen de lagkamrater (bla Xavi och Puyol) som övertalade Pep förra sommaren att inte göra sig av med honom.

Så allt handlar egentligen om hur mycket klubben måste betala för spelare som Zlatan, Villa, Benzema eller Forlán, vilka är de som klubben helst ersätter Eto'o med. Vi får helt enkelt se vad Eto'o själv säger så småningom.

Förresten,
SYLVINHO, gracies! Jag hade hoppats på ytterligare ett år.
Barcelona Yaya_toure
Ja har läst de ni har skrivit om vi nu värvar en ny vänster back va ska då hända med abidal? ska han sitta bänk lr vadå?
Annons: