/spanien/barcelona/forum/18042.aspx/spanien/barcelona/forum/18042.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca-nist
2009-06-04 22:34
Kaka är utan tvekan jätte bra spelare men det betyder inte att det kommer fungera i Real...

Vi behöver inte vara oroliga för vi har världens bästa trupp:)
Barcelona el Flaco
2009-06-04 22:33
...och här är del 2.
Barcelona el Flaco
2009-06-04 22:33
Jag är kanske lite sen ute, men ville bara länka upp det här klippet på Sylvinho och Deco när de tränar ett gäng Barça-produkter på Camp Nou. Grande Sylvinho!

*Länktips.
Barcelona Los GalacticASS (Barcanist)
2009-06-04 22:17
Japp, och så var det med det..

Kaká verkar vara klar, iallafall enligt legenden Zinedine.
Kul för Real Madrid, men skulle inte säga att det är tråkigt för oss på något sätt eftersom att Kaká ändå aldrig kommer få låna bollen i El Classico ;)
Xavi y Iniesta kommer leka med honom! :D

Visca Barca!
Delarocha
2009-06-04 22:05
ThierryHenry //

Blir nog en blandning. Skulle tro att en 3-5 spelare köps och 1-2 spelare plockas upp. Vi har ju blivit av med Sylvinho. Gudjohnsen försvinner nog, likaså Jorquera. Sen beror det ju helt på om Eto'o, Hleb, mfl försvinner.
Barcelona petersays
2009-06-04 22:03
Lägger du ut massa omotiverade drömköp och elvor till höger och vänster får du väl räkna med mothugg.
ThierryHenry
2009-06-04 22:02
Ämne: Aleano//

inget fe....
Bra tankar men om pep nu vill bredda truppen, menar han då att han ska slussa in flera ifrån B-laget?
Barcelona lameG^
2009-06-04 21:59
villa är lika gammal som etoo så nej han skulle inte förstöra utvecklingen på någon annan.

Jag sa att det var min dröm och inte din. Så klaga inte på hur jag vill ha det. Istället kan du skriva vettiga saker tex hur du vill ha det och varför!!
Barcelona petersays
2009-06-04 21:57
"Tänk er dessa 3 offensiva köpen. Våt dröm!!Silva,Villa,Fabregas "

Våt mardröm och FM-snack skulle jag säga.
Varför vill man värva sönder vår offensiv?
Villa är en vidrig typ som filmar hela tiden.
Dessutom har vi flera unga spelare som måste skolas in i laget och att värva villa och silva är verkligen något som skulle sabba deras utveckling. Nädu. Dröm på.
Barcelona Okkapokka - El Triplete!
2009-06-04 21:54
ihefsu

Jag undrar precis samma sak. Hellre Bojan än ett nyförvärv.
Barcelona Jaca Pau
2009-06-04 21:53
Ämne: Alla vet vad Kaka ka....
det är just det, om han kommer tillbaka till den form han var i när han var som allra bäst. precis som du skriver, alla vet vad han kan, men då är det upp till honom att visa det också ;)
Barcelona lameG^
2009-06-04 21:51
Aleano//

inget fel på silva. Billigare och mer allround än ribery. Dessutom tror jag han skulle anpassa sig lättare och passa in i spelet bättre. han är dessutom spanjor. Är han skadefri en hel säsong så vet vi alla vad han kan göra.

Tänk er dessa 3 offensiva köpen. Våt dröm!!Silva,Villa,Fabregas

Ut med Guddy,Hleb,Etoo. Då har vi förstärkt rejält och om ni tror att dessa kommer bänkas så nej. Finns nått som heter rotation. Vi är med i 6 tuneringar nu så vi måste vinna så mycket som möjligt och det kan vi inte med den smala truppen som vi har nu och dessutom är inte bänkspelarna sånna som kan avgöra en match om man sätter in dem.

Försvaret vill jag förstärka med felipe som vänsterback för sylvinho har ju lämnat.

Som någon skrev förut. Ifall vi har 5 mittbackar borde vi inte köpa en högerback för puyol kan ju dessutom spela där. Annars köp en högerback.

Vill sälja caceres med en tillbakaklausal till en spansk klubb. Henrique kommer in istället. Tror det räcker med dem 2 nyförvärven.

Pinto,Jorquera lämnar. Ger plats till asenjo och vår första målvakt i atletic som är mino.
Barcelona ihefsu
2009-06-04 21:50
Jag tycker att det någonstans brister i logiken när man tycker att en anfallare behövs på grund av ANC, men samtidigt är beredd att låna ut Bojan för att han behöver speltid...

Hmm...
Messinho
2009-06-04 21:49
Vill inte vara negativ på nåt sätt men C Ronaldo är inte alls överskattad. Men han är inte alls lika bra som messi.Messi är hästlängder bättre
Alenao
2009-06-04 21:44
Ribery kommer dock att vara snuskigt dyr, det spelar ingen roll om han själv vill Barca. Bayern kommer att ta så mycket som det går + att andra klubbar lär dra i honom = priset stiger ännu mer.

Det jag saknar i Barca är tyng på mitten av anfallarna. Sådan behövs verkligen ute i europa. Det märktes ju mot Chelsea då man inte hade någon tyngd att sätta emot på bortaplan. Man kunde lika gärna ha loosat där.
Barcelona Moe-_-
2009-06-04 21:41
Alla vet vad Kaka kan om han kommer tillbaka till sin toppform. Och han är verkligen inte överskattad, världens mest överskattade spelare heter Ronaldo och Quaresma.
Barcelona lameG^
2009-06-04 21:38
arsenal är inget lag som kan behålla sina stjärnor. Säger spelaren att han vill lämna ger dem upp helt enkelt. Vi kan få fabregas om vi vill. Hoppas verkligen vi satsar på honom.

Bojan är vår supertalang som ska starta i framtiden som central anfallare tillsammans med gai och någon till. Ser helst att han stannar kvar för att bredda truppen. Han kan verkligen bredda truppen.

Bojan och Henry som agerar som supersubs skulle vara perfekt. Lämnar etoo så är villa den vi ska köpa. Messi startar så klart tillsammans med vår nya ytter som heter frank ribery. Iniesta kan ju också flytta upp.

Alltså vill jag se truppen så här från mittfält och uppåt.

Yaya,Xavi,Iniesta,Fabregas,Busquets,Keita som mittfältare. När keita,yaya lämnar för spel i afrikanska mästerskapen har vi bara 4 kvar. Marquez kan ju dessutom spela som defensiv mittfältare så tror det räcker med dem 6+ marquez som kan spela där. Glöm inte ynglingarna heller.

Ribery,Villa,Messi,Henry,Bojan. Iniesta kan också flytta upp ifall det behövs.

Detta kommer troligtvis inte hända men det är så jag vill se laget. Min dröm.
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-06-04 21:32
Komiskt att det kommer medlemmer till Puertan med nick som "Perez_10" osv..

Barcelona Hetfield
2009-06-04 21:23
Messinho

Ronaldinho är också en bra spelare, men han är skit nu, what's your point?

Samma sak med Kaka, han har varit iskall i över 2 år, hur troligt är det att han ska kunna vinna titlar i Real Madrid som har spelare som Gago i laget...
Barcelona Barca-nist
2009-06-04 21:22
Kaka är verkligen grym men det som gör honom dålig denna säsong: skador , dåliga medspelare och seg taktik.
Messinho
2009-06-04 21:20
Jaca pau! Kaka är inte överskattad.Kaka är en underbar fotbollspelare. Men just nu är han inte lika bra som han var 07 men överskattad är han inte.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2009-06-04 21:17
Ämne: Ämne: Man ska....
Många spelare som flörtat med Barca, Arshavin är ett bra ex på det, vill Barca ha en spelare går dem verkligen efter han, frågan är om Barca gör det eller om de håller offensiven intakt, ingen säljs och ingen köpes in.

Barcelona Jaca Pau
2009-06-04 21:15
Ämne: Man ska inte räkna b....
Nej Ribery har ju öppet flörtat med Barca vid flertalet tillfällen. Att han skulle gå till Real känns föga troligt...
2009-06-04 21:11
Man ska inte räkna bort Kaka, han är otroligt bra, överskattad vet jag inte om jag håller med om, men att betala så pass mycket som milan begär i den formen han har är att chansa ändå.

Bryr mig inte så mycket om han går eller inte, bara de inte får ribery haha
Barcelona Jaca Pau
2009-06-04 21:09
Ämne: Hur kan man lägga så....
håller méd, kaka är överskattad...
Barcelona Hetfield
2009-06-04 21:08
Hur kan man lägga så mycket pengar på 1 spelare?

Snälla, sist Kaka gjorde en bra match var väl för 2 år sen. Snubben är bra, men inte så bra.
Barcelona Barca-nist
2009-06-04 21:07
Sherko

Jag tror ni överskattar Perez/reals ekonomiska potential lite grann.
Allt ni pratar om är köp köp köp..när ska ni sälja för att göra en realistisk köp?

så som han shoppar så får ni tipsa perez till tv programmet lyxfällan;)
2009-06-04 21:05
Ämne: El Capitano

Haha....El capitano spekulerar och det gör även du, när man läser om vilka summer madrid är villiga att betala för tex Kaka som är prio 1 just nu så säger det att de inte lärt sig mycket, vill du ha ett scenario så ska du få det här, madrid och milan gungar fram och tillbaka om ett rimligt pris, madrid sätter ett fast högt pris som milan inte vill ta emot, deras ekonomi är inte den bästa och lär neka budet och komma tillbaka med ett högre.

Att gå efter han är ett stort misstag, de borde istället bygga upp ryggraden, köpa spanskt och göra sig av med spelare som inte håller.

Går de efter Xavi alonso så går kommer ni ha en grym sommar, är prion på kaka och ronaldo kommer det inte att bli en vidare sommar då de spelarna som verkigen behövs kommer att glömmas bort och all fokus hamnar på stora namnen. Inget fel att köpa stora namn, det jag menar är fokus borde vara på spelare som man är i behov av, en playmaker på mitten som ställer och styr, Xabi är grym på det i Pool tex. INget fel på offensiven mittfältet neråt som borde vara prio 1.

Sneider är duktig men ingen playmaker. Hoppas det går bra för er, skulle vara roligt med flera spanska lag i form och slagkraftiga ute i europa samt i ligan.

Let the speculation begin..

=)
Real Madrid Sherko
2009-06-04 20:58
El Capitano

Haha, roliga tankar du har.

Pepe kommer att komma tillbaka starkare än någonsin ska du se.
Tror du verkligen att Perez inte köper några/någon defensiv spelare?
Han lär ju inte göra samma misstag iaf, men det kan ju ni Cules drömma om :P
Barcelona Hetfield
2009-06-04 20:45
1. Finns ingen chans i världen att Henry går tillbaks till PL

2. Finns ingen chans att Fabregas kommer hit iår med tanke på att han är lagkapten ( Haha!) och han är Arsenals viktigaste kugge
Annons: