/spanien/barcelona/forum/18041.aspx/spanien/barcelona/forum/18041.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona BlueRed.
2009-06-04 16:25
Okkapokka - El Triplete!

Självklart, håller med till 100. Om det var jag som bestämde så skulle jag, utan att tveka, ge Samu ett nytt kontrakt. Finns ingen anfallare i världen som jag vill ersätta honom med. Men om det blir så att han lämnar så ser jag faktiskt hellre Zlatan än Villa och Forlan.
Barcelona Barca-nist
2009-06-04 16:23
vilka tror ni är 100 % säkra i truppen nästa säsong ?
motivera gärna
Barcelona Rambla
2009-06-04 16:23
Pontus Wernblom:

Tja, i vissa stunder ja. I andra så är kanske Man United, Liverpool, Chelsea eller något annat lag det. Det är jämt i toppen och många lag kan hålla en hög klass i vissa matcher.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-06-04 16:22
Hur som helst så litar jag fullständigt på Pep. Vad han än gör, vem han än köper, vem han än säljer (förutom kungen Puyol, Xavi, Iniesta och Messi) så vet jag att han gör rätt.
Barcelona Barca-nist
2009-06-04 16:20
el Flaco /

ja.. jag gillade verkligen videon.den visade reals säsong i en kort snutt!

vi får se hur deras nya ******** ska spela nästa säsong!!!??

Förhoppningsvis har de tränat mindre kampsport inför det :D
Barcelona Gustaf
2009-06-04 16:19
Jag är övertygad om att Henry stannar ett år till. Han själv vill inte riskera sin plats i landslaget ett år innan sin sista turnering och skulle han lämna krävs det egentligen två ersättare eftersom han både kan spela på vänsterkanten och i mitten på ett sätt som få kan göra. Att ersätta Henry mer enbart Ribery är vansinne för då står vi där med bara Bojan bakom Eto'o en säsong när det är afrikanska. Även om Bojan var bra mot slutet vore det en stor chansning.

Villa är för övrigt mitt förstaval om nya forwad ska värvas. Kan inte se han misslyckas i det här laget.
El Capitano
2009-06-04 16:18
Rambla

Jag var ironisk :)
Men svensk media kommer att ha mycket fokus på Barca om Zlatan hamnar här. jag vet inte om det är ett plus eller minus, kommentatorna kommer att snacka om Zlatan under Barca matcher i 90minuter.

Barcelona el Flaco
2009-06-04 16:14
Barca-nist /

Jag gillar framförallt delen där man ser Pepe sparka på en liggande Casquero och Pep/rösten säger: "Somos el respeto a nuestros rivales". Episkt.
Barcelona PILMÀ (Kärlek & Respekt)
2009-06-04 16:12
i länken kan ni Rösta årets Målvakt/Back/mitt/anfallare.

Självklart ska ni rösta också på:
Valdes D.ALves Iniesta y MEssi.
Det är de som leder för vår del.
Barcelona Barca-nist
svensk media kommer köpa rättigheterna för att visa Zlatan.. nej jag pesonligen vill inte ha zlatan i Barc a.hur bra ÄN han är. men det får självklart pep, och ledningen avgöra :)
Barcelona Okkapokka - El Triplete!
BlueRed.

Måste säga att jag också växt med idén att ha Zlatan i laget. Skulle bli oerhört spännande och se vad han skulle kunna hitta på.

Dock ska det nämnas att jag är grymt stolt över Samus prestationer och den arbetsinsats han lägger ner i varje match. Det finns få spelare som vårat lejon, och jag vill allra helst behålla honom i blaugrana.
Real Madrid Pontus Wernbloom
2009-06-04 16:11
Man njuter av offensivet!

Världens bästa lag?
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-06-04 16:10
Problemet är bara att vare sig Pep vill eller inte så gör Eto'o minst 25 mål/säsong garanterat. Tittar man på vilka matcher han har nätat i så finns det flera storlag och han har gjort mål i flera av våra uddamålssegrar och matcher vi har vänt. Ska man verkligen ändra ett anfall som har gjort 100 mål på en säsong?

Bara David Villa skulle göra mer mål än Eto'o som center.
Barcelona Rambla
2009-06-04 16:10
Ämne: Zlatan i Barca, då k....
Nej det kommer de inte att göra. De har inte rättigheterna till det.
Barcelona Barca-nist
2009-06-04 16:09
El capitano
det går inte att missa då. då får vi höra mer än man vill veta om Zlatans Barca ;D
Barcelona Barca-nist
2009-06-04 16:08
Real 2008/2009
El Capitano
2009-06-04 16:07
Zlatan i Barca, då kommer vi att läsa varje dag på aftonbladet, zlatans Barca vann med zlatan på plan eller zlatans Barca förlorarade utan zlatan på plan..hahaha
men en sak är är säker, tom SVT1 och SVT2 kommer att visa Barca matcher xD
Barcelona PILMÀ (Kärlek & Respekt)
2009-06-04 16:05
Hahahhaha kolla i länken.

Se hur vårat startelva hade sett ut ifall Mourinho hade tagit över.

Damn!!!!!!!! Hallå vi är inte Chelsea, När ska du fatta det?
Tur att vi slapp det i alla fall.

Kolla speciellt mittfältet, Vem saknas där?
Hahhahaha helt Sjuktttttttt

Barcelona Cape
Ämne: Depors president Len....
Jo, jag håller med dig. Ibland ser det ut som att han knappt har någon kontroll över bollen alls. Men det är också därför han är så viktig i Barca. Alla dessa bollkära tekniker som kan rulla runt bollen under en hel säsong, då är det viktigt att någon som Eto´o är där för att bryta mönster.
Barcelona Barca-nist
Nej till Zlatan ..för dyr och inte lika rörlig som andra barca spelare
Ja till Ribery
också dyr men skulle fungera bättre i truppen.

Ja till Forlan

Målfarlig med varenda ben hehehe
Barcelona petersays
Hoppas att ungdomsakademin fostrar Guddys son till att bli den hårt arbetande centertanken och målmaskinen som han själv aldrig blev i Barcelona. Av nån anledning verkar det inte komma så många sådana spelartyper från dom egna leden.

Har inte sett Benja i action men han verkar iofs vara en sådan. Undrar om han kommer hålla måttet för att bli upflyttad nån gång? Eller om Maric gör det?
Barcelona BlueRed.
2009-06-04 16:01
Efter att ha varit lite emot en värvning av Zlatan så har jag vänt. Det skulle faktiskt vara kul och se hur det skulle gå för honom i Barcelona. Dessutom så har Pep velat ha en target player sen han tog över.
Priset däremot kan diskuteras, om Moratti inte vill släppa honom för ett pris under 50-60m så finns det spelare som skulle göra det minst lika bra som Zlatan, som också skulle kosta oss mycket mindre.
Barcelona Barca o Mort!
2009-06-04 15:57
Om Eto'o lämnar hade jag gärna tagit Forlán. Visst, vissa säger att han bara håller 2-3 år till. Men är det inte meningen att Bojan ska ta över om ca 3år? När annars, när han är 30?
Hade förstås inte haft något emot David Villa, men han lär bli ganska dyr.

Ser gärna att Henry lämnar oss i sommar och att vi köper in Ribery, men dock så blir detta FM av det hela ju :) Skulle också funka att bara Sälja Titi och plocka upp någon från B-laget. Bojan skulle också få mera speltid på detta sätt.
Barcelona Rambla
2009-06-04 15:56
Depors president Lendoiro har alltid varit en snål jävel. Han vill alltid ha spelare nästan gratis från bla Barcelona, vilket han också har fått tidigare, medans han alltid är svår att förhandla med när det gäller Depors spelare som nu med Filipe.

Cape:

Ja, jag skrev ju det också. Fast du kan inte förneka att mellan varven så slarvar Samu en hel del i bollbehandlingen i vissa matcher och tappar därför en hel del boll.
Barcelona Cape
2009-06-04 15:56
Rambla

Men vi har även fått se ett antal fina väggspel mellan Eto´o och Messi när den förstnämnde är felvände mot motståndarens mål.

Edit: Såg att du skrev just det i ditt inlägg.
Barcelona lameG^
2009-06-04 15:55
med villa i mitten behövs int detta för att han är en dribbler.
Barcelona Cape
2009-06-04 15:55
Ämne: Pedro

Den första ....
Ja, som sagt han har sett pigg ut. Han och Jeffren imponerade stort på försäsongen också.
Barcelona Rambla
2009-06-04 15:51
Barcelonito:

Jag satt också tänkte på det under finalmatchen. Pep använder Eto'o som en hårt arbetande ytter precis som Ferguson gör med Rooney. Just för att han inte är tillräckligt bra i mitten när det gäller kombinationer, även om han lyckats en hel del med det med Messi under säsongen. Eto'o kör ofta fast när han stöter på riktigt bra mittbackar och får oftast spela med ryggen mot mål.
Barcelona Cape
Ämne: Cape:

om det stäm....
Xavi Torres har länge varit nära en övergång till Aris, i den grekiska ligan. Men efter att han fick spela lite på slutet så har även spanska klubbar fått upp ögonen.

Pedro, Jeffren och Victor Sanchez är några klubbar i Spanien intresserade av att låna, bland annat Deportivo. Enligt länktips så skulle det fungera som en slags delbetalning för Filipe, som Barca har som förstaval som ersättare för Sylvinho.

Men självklart är allt detta än så länge bara rykten.
Barcelona Ronaldinhoismx3
Pep vill ju ha en riktig tank 9 i mitten. Som kan hålla i bollen, stor och stark, zlatan är ju verkligen en sådan spelare som dessutom har lärt sig göra massor mål. En annan är väl Adebayor som vi var ute efter förra året, han är väl ett litet problem barn dock men det kan nog pep sudda bort från honom.

Benzema annars?

Annons: