/spanien/barcelona/forum/18040.aspx/spanien/barcelona/forum/18040.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelomannen
2009-06-22 19:38
är det ingen som fattar här att den här disskusionen inte kommer få något vettigt slut? det här kommer ju bli året maraton debatt ju
Barcelona Vampíro - El Triplete 2008/2009!
2009-06-22 19:29
Ämne: Ämne: F7 Zizo....
Haha, "Skryt på du, snart så kommer det vara det enda som du kan skryta om".

Räknas inte El Triplete? Eller juste, vi mötte ju bara lag som hade gett upp innan matcherna plus att deras nyckelspelare var skadade och att ersättarna var invalida.
Barcelona Ronaldinhoismx3
2009-06-22 19:26
F7 Zizou~™

Det säger du? Jag rullar gärna runt i mitt piss i högen bredvid ditt skit där du ligger och sprattlar som Christina crybaby.

Ärligt vad har du att komma med? Och vad vill du få ut av det hela?

Stackare.
Barcelona Trippeln
2009-06-22 19:26
F7 Zizou~™

'gå vidare eller fortsätt rulla runt i ditt eget piss'

Moget din PAJAS!
Real Madrid F7 Zizou~™
2009-06-22 19:19
Ämne: F7 Zizou~™

Hellre....

Skryt på du, snart så kommer det vara det enda som du kan skryta om. Yes vi har den dyraste spelarn i truppen. Det är fakta, gå vidare eller fortsätt rulla runt i ditt eget piss.
2009-06-22 19:18
Är det dags för rond 2 månne? Verkar dock som att det kommer bli lugnare den här gången.
Real Madrid Canterano#1
2009-06-22 19:16
Ciao-V,
Jag tror du missar poängen. Även Real Madrid ger pengar till välgörenhet men utan att skylta med det på det sätt som Barca gör.

Jag säger inte att det är fel av Barca att ha Unicef som logga eller att de har ett samarbete med dem. Men att kritisera andra klubbar, t.ex. Real, för att pengarna som de omsätter skulle kunna gå till välgörenhet är bara så fel!

Varför säger inte alla spelare i Barca upp hälften av sina löner och ger till Unicef då om de är sådana helgon? Alla stora klubblag i Europa styrs av stora pengar, Barcelona är inget undantag...
Dani Alves.
2009-06-22 19:13

WSNEEEIJDER! //

Du nämner spelare som gått till Barca runt 20 år.

Alla du nämnde kan du ta och jämnföra med Madrid som köper ny trupp varje säsong. Madrid kommer floppa ännu en gång men i Ligan kommer dom ha en bra chans till att slåss om första platsen kanske, men i CL som vanligt 8.dels
2009-06-22 19:11
el Flaco

Vi behöver ju dig som dirigent på mittfältet.
2009-06-22 19:10
Ciao-V

De har inget annat att komma med typ.

För de vet att Barca är överlägsna på alla plan.
Barcelona el Flaco
2009-06-22 19:09
Ronaldinhoismx3/

Jag föredrar att hålla mig vid sidlinjen den här gången. En battle om dagen räcker för mig, hehe.

*Går och sätter mig på bänken*
Barcelona Ciao-V
2009-06-22 19:07
Ämne: Ronaldo, Maradona, a....
"...dom är den enda klubben som frontar med det dock [FC Barcelona]. Alla stora klubbar i världen sysslar om välgörenhet men dom har ingen fet logga som bevisar att dom gör det för om världen"

Vad söt sagt:). Förutom att man gör reklam för Unicef så synlig på tröjan så ger FC Barcelona stora pengar också till Unicef för loggan.

Men jag förstår inte varför ni känner er så utmanande för saken.
2009-06-22 19:05
F7 Zizou~™

Hellre skryter vi om Unicef loggan än att ha världens dyraste spelarna i laget.
Real Madrid F7 Zizou~™
2009-06-22 19:04
Ämne: DEt är så kul att al....
Båda är där för att på ett sätt eller annan generera pengar till klubben. Det är dock extra skojigt hur vissa skyltar/skryter med att just Barca har Unicef logot. Guds gåva till mänskligheten var det visst....
2009-06-22 19:01
Ari]Q[Gold

Fast Perez hade ju ett val när han värvade Christina, varför United satte sådant högt pris på honom var väl egentligen för att ingen skulle köpa honom men då går Perez och tar ett lån i Real Madrids namn och köper crybabyn, hur smart får man vara?

Slutsats. Priserna behöver inte vara så himla höga och de är inte så höga tills någon betalar det pris en klubb sätter på en spelare.
2009-06-22 18:58
el Flaco vad säger du? Är det dags igen ?
Barcelona Pep.G
2009-06-22 18:54
WSNEEEIJDER!

Alla dem tillsamans kostade inte mer än vad Kaka och C.R kostade :)
Real Madrid Ari]Q[Gold
2009-06-22 18:53
Forza-Blaugranas:

Nej det uttalandet betyder inte att allt i det förgågna är onödigt att diskutera, men att diskutera spelarlöner och övergångs pengar och jämföra dagens nivåer med de som var på 70-80 talet är onödigt och föder ingen särskilt balanserad diskussion. Jämför t.ex. ert Dreamteam, vad är deras lönar jmfört med dagens trupp? Ekonomin i fotbollen har rörrt sig så snabbt mot dessa höjder att det är lönlöst att diskutera hur det såg ut när Maradona värvades.
2009-06-22 18:51
DEt är så kul att alla maränger kommenterar vår unicef logga.

Tycker de att det är på något sätt bättre att ha bwin loggan ?
Barcelona Trippeln08/09
2009-06-22 18:49
många av dem spelarna blev stor stjärnor medan dem spelade i barca det e inte så att de hade redan blit nämnda till bäst i världen innan de kom till barca som eto´o och ronaldinho, de blev alltså stjärnor i barca inte som kaka o ronaldo som ni köper nu båda två har redan vunnit allt man kan göra för sitt klubblag haha och vi köpte inte spelarna för några fantasisummor som ni gör just nu ahha skojar ni 1 miljard för c.ronaldo dumt alltså. haha satsa hellre 1 miljard på att köpa faubert hahaha
Barcelona fc__Barça
2009-06-22 18:46
Det står inte i krönikan att de är dumt att köpa in spelare men att Real betalar väldigt sotra överpriser så andra klubbar börjar att kräva mer och mer pengar för sina spelare
Real Madrid WSNEEEIJDER!
2009-06-22 18:41
Ronaldo, Maradona, alla holländare ni köpte från Ajax, Alves, abidal, henry, etoo, ronaldinho, deco, Davids, Koeman, Laudrup, Romario, Stoichkov, Luis Enrique, Figo och listan är lång på stor spelare ni värvat de 20 senaste åren, därför tycker jag er senaste krönika är väldigt idiotisk och känns som någons om varit en barcelona fan sedan 2005 typ.

Och sedan att tro att barcelona är den ända klubben som sysslar med välgörenhet är ju helt idiotiskt, dom är den enda klubben som frontar med det dock. Alla stor klubbar i världen sysslar om välgörenhet men dom har ingen fet logga som bevisar att dom gör det för om världen.
Forza-Blaugranas
2009-06-22 18:36
Att uttala sig sådär gör allt i det förgånga helt lönlöst att diskutera och då kan man lika gärna sluta analysera allt som skett för det finns så många faktorer att räkna in.
Real Madrid Ari]Q[Gold
2009-06-22 18:27
Petersays: Du har helt rätt i dina beräkningar utav vad Maradonas transfer skulle kostat i dagsläget. Men du glömmer också hur mycket mer pengar som finns inom fotbollen nu. Att jämföra världens dyraste spelare 1982 med den dyraste nu är helt meningslöst då det inte bara är inflation som ökat priserna utan så otroligt många fler faktorer att det gör det meiningslöst att diskutera.
Barcelona Okkapokka
2009-06-22 18:27
Aja där fick du din länk Vampíro, signerat el Flaco - länkmästaren. ;-)
2009-06-22 18:23
el Flaco

Så sant som det var sagt, men vart kom den där Sevilla supporten ifrån??
Barcelona el Flaco
2009-06-22 18:19
Ronaldinhoismx3/

Och jag varnade redan innan om vad som skulle hända. Där ser man vad en krönika kan göra.
2009-06-22 18:14
el Flaco

Det var ju det jag sa till dig primo, det är nu det är som roligast haha.
2009-06-22 18:13
Ämne: Vampíro - El Triplet....Ok, kul att höra, han är helt klart en spännande spelare för framtiden. Rätt lik Puyol också, bara håret som fattas.

el Flaco:

Haha, ångrar bara att jag inte kunde följa det live.
Barcelona el Flaco
2009-06-22 18:11
Vampíro/

Jag ger "kriget" 8 av 10 i underhållningsvärde. Tappade lite där på slutet dock.

Agående Muniesa kan du läsa på länktipset att Pep kommer låta honom följa med till London för att delta i försäsongsturnén mellan den 21 och 26 juli. Sen beroende på hur hans utveckling tar fart kan han komma att stanna och vara en del i A-lags truppen under den kommande säsongen.

Detta var det senaste jag läste om Muniesa. Det var för nästan en månad sen.
Annons: