/spanien/barcelona/forum/18038.aspx/spanien/barcelona/forum/18038.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Deportivo Creus
2009-06-03 21:00
Ribery som ersättare för Eto'o?
Barcelona Nesto
2009-06-03 21:00
Är det någon som känner igen grabbar i filmen måntro
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-06-03 20:58
Självklart är Zlatan tillräckligt bra för att spela i Barca men frågan är bara om han behövs tillräckligt mycket för att offra Eto'o och massa pengar för honom med mer lön. Svar: NEJ.

Tror inte att den affären kommer att bli av. Värdig ersättare till Eto'o är Villa eller Ribery. Ingen annan kan fylla hans plats på samma sätt.
Barcelona Rambla
2009-06-03 20:54
För övrigt så går CL-finalen i repris just nu på Viasat Fotboll. Andra halvlek har just startat. Trevligt kvällsnöje.;)
Barcelona Hetfield
2009-06-03 20:49
Vadå bra poäng?

Zidan var en megastjärna i Juve, men när han kom till Real så blev han ännu större.

Han BEHÖVER inte bli en i mängden, men det kan hända förstås. Jag tror på att Zlatan är tillräckligt bra föratt kunna skina i Barca, och när man har lekkamrater som iniesta, xavi och messi så kan allt hända.

Jag tror dessutom att det blir roligare för Alves, föratt när han slår inlägg i dagsläget så finns det ingen som kan göra mål, och vi såg hur effektiv Alves var i Sevilla när han hade Kanoute
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-06-03 20:47
Så här tycker jag.

: Ut med Guddy (Gillar Guddy men han borde spela i ett lag där han får spela)

: In med Ribery
: In med en vänsterback.
: Drömvärvning ur mina ögon vore Fabregas men det kommer aldrig hända att Barca köper han och Ribery.
: Upp med några från ungdomsakademin.

Behövs inte så stora föränndringar, jag tycker vi kanske bör ge Hleb ett år till men jag tror tyvärr inte det.

Kom ni ens ihåg hur många här som klagade på Henrys första år? Patetiskt hur många som ville sälja han.
Nu är han kung.
Har dock svårt att se potentialen i Hleb att göra samma sak..
Barcelona lameG^
2009-06-03 20:46
Hetfield //

det nian säger är helt rätt. Kolla bara henry. Flopp första säsong. Han var en stjärna som bärde laget med sina axlar men sen kom han hit och var en i mängden.

Vaddå han jämför dem. Om det är zlatan så är det bara värre. Han speciellt skulle gå till pressen och säga massa saker och förstöra stämningen i laget.

NEEEEEJ Zlatan oavsett ifall han är bland mina favorit spelare.

Villa är den perfekta ersättaren till etoo.
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-06-03 20:45
Kanske inte ska jämföra Berbatov med Zlatan Nian men jag fattar din poäng, bra skrivet.

Är kluven till Zlatan, har aldrig gillat han men om han kommer till Barca får man väl vänja sig..
Men snälla, Hellre David Villa, Torres, Forlan eller nån annan än Zlatan även fast det är långt bort att få Torres etc..
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-06-03 20:44
Spelare jag helst vill se i Barcelona den här säsongen är i tur och ordning:

1. Ribery
2. Villa
3. Tevez
4. Van Persie
5. Zhirkov
6. Fabregas
7. Clichy
8. Aquilani
9. Zlatan
10. De Rossi

Helst vill jag se en kloning av Iniesta.

Inget av dessa kommer antagligen att ske men de är alla fantastiska spelare och har Barcakvalité.
Barcelona Riiio!!
2009-06-03 20:44
// Hahaha tänk ifall inte Kaka....

Hoppas dom värvar honom, han verkar suga rejält nu. Gourcuf är flera nivåer bättre (just nu), sen vet man aldrig.

Ribery e den enda jag vill ha in!
Barcelona Saman.
2009-06-03 20:43
Suck.... Slatan....
Barcelona Messi(as)
2009-06-03 20:41
Nian#9

Bra skrivet!
Barcelona Hetfield
2009-06-03 20:40
Nian

Du jämför Zlatan med Berbatov?
Kära nån gubben...dags att vakna va?
Barcelona lameG^
2009-06-03 20:39
tycker vi ska ligga lite lågt men dem offensiva stora spelarna och börja från grunden. Alltså målvakt och backar och vilka vi ska låna ut och allt.
Barcelona lameG^
2009-06-03 20:36
Delarocha//

du har rätt där faktiskt. Självklart hoppas jag etoo stannar. Men så tråkigt när han lämnar för afrikanska mästerskapen. Älskar fabregas och han är den jag vill se helst.

Vi fick ju 1,6 miljarder så varför inte värva när vi kan:D och dessutom är det laportas sista silly season.
Delarocha
2009-06-03 20:31
lameG^ //

Med risk för att göra dig besviken så ska det nog mycket till för att Barcelona köper samtliga av Fabregas, Silva/Ribery och Villa. Det finns vad jag tror inte på kartan. Möjligen en av dessa. Men att alla de tre köps in kommer inte ske.
Barcelona Messi(as)
2009-06-03 20:30
Alenao:

Så du tycker det är helt ok av Zlatan att gnälla på hans medspelare för att de ej kan lägga en bra pass till honom?

Inter vann italienska ligan och jag svårt att förstå hur laget ej kan samarbeta med honom och har dåliga passningsspelare? Visst de har inte i samma klass som Barca men ändå du säger alltså att interspelarna ej kan samarbeta med honom och lägga fram en bra passning?

Jag förstår inte som många skriver här, att zlatan utgör ca 80% av ett lags anfallsspel. men ska Messi, Henry, Xavi, Iniesta dela på resterande 20%? Vad är det som säger att Zlatan inte blir helt osynlig istället?

Jag försöker inte förneka Zlatan som spelare utan han är helt klart top 5 i världen! Vi i barca har ingen sådan spelare i laget och han kan användas i ett nytt spännande system kanske? Vem vet egentligen hur Pep tänker. Det enda positiva jag ser med Zlatan är hans vilja att vinna CL :)
Barcelona El Tiburon
2009-06-03 20:28
Bedömningen av månadens spelare är egentligen en smaksak och som man ser på andra kommentarer på artikeln är det två kandidater till denna plats; Xavi & Pique.

Vad drabbas Barca mest av: om man tar bort Xavi eller om man tar bort Pique. Svaret är glasklart. Xavi ÄR grunden till Barcas anfall. Och eftersom anfall är Barcelonas vinnande recept så är Xavi grunden till Barcelonas vinster.

Men i Pique har vi en katalansk jätte, Puyols efterträdare och en härlig personlighet(som jag upplevt det). Grunden till vårt försvar för de kommande åren.

Under denna månad maj har han varit briljant och höjt sig oerhört. I Madrid senast var han grym, och den senaste månaden har han lyckats axla försvaret i Barcelona under dessa tuffa matcherna trots sin unga ålder och oerfarenhet. Och om utveckling fortsätter för honom i denna takten även i framtiden så kommer Pique att växa till, inte bara till Puyols efterträdare, utan till en ny spelarlegend.

I El Clasico senast på Santiago Bernabeu, kunde man räkna ut detta:
Pique är grunden för försvaret och Xavi är grunden för anfallet.
Real Madrid Nian#9
2009-06-03 20:27
Humöret är inget problem. Alla vill vinna, men vill bara säga att Berbatov i sin tid i Spurs klaga på allt. Varför? Jo för att han var den som ledde laget och gjorde nästan allt.. I United ser man inte honom göra det längre. För nu är han en i mängden där, precis som Zlatan hade blivit i Barca. Även om han skulle vara en av de största i laget, inte den absolut största.
Samma sak kan göras med Zlatan. är 100 på det.
Deportivo Creus
2009-06-03 20:26
Alenao

FYI, det finns fler klasspelare än Zlatan i Inter. Det är inte direkt så att han lirar med GMFF i division 3 norra norrland. Inter-spelarna kan slå passningar.
Barcelona Rambla
2009-06-03 20:26
Duston:

Prova länktips!
Barcelona VAMOOOOOSSSS BARCAA!!!!!!!!
2009-06-03 20:22
Asså zlatan äger inter punkt slut
Men om han kommer till Barca tror jag inte han kan hålla på sådär,, Pep skulle inte tillåta det.
Alenao
2009-06-03 20:20
Messi(as)

Klart man gnäller när medspelarna i laget ej kan sammarbeta med honom eller lägga en bra pass till honom. Och tror du på riktigt att Zlatan skulle gnälla på någon medspelare i Barca när det blir en dålig pass. Han spelar med ett defensivt lag och får för dåliga bollar hela tiden. Klart man lackar ur till slut. Han är en professionell spelare, det är ingen kicker från Rosengård Barca köper in direkt.
2009-06-03 20:20
Hahaha tänk ifall inte Kaka går till real efter allt de här snacket,, hoppas han stannar i milan !!!!!!!!!
Real Madrid Nian#9
2009-06-03 20:19
Zlatan är en av mina favoritspelare. Riktigt unik spelare. Men jag är orolig över om han är en spelare där han MÅSTE vara stjärnan. Jag menar i Ajax var han stor stjärnan, och var riktigt grym dära. I juve hade han Del Piero mfl runt sig. Han var väl helt okej dära. Men inget jämfört med t.ex i Inter, a jo sen i Inter är han kung. Och där är han absolut den största stjärnan i laget. I landslaget är han också kung, även om han inte är lika dominant så ser man när han får bollen att allt lyser på honom. Att han är stjärnan i laget.

Jag tvekar inte en sekund på Zlatans kvalitéer. Han är en av världens bästa spelare, men jag vettefan om han är en spelare som allt måste gå igenom för att han ska lyckas. I barca kommer han inte bli den största stjärnan, Messi är redan det. Och Xavi mfl kommer alltid söka honom mest.

_Skulle_ Zlatan komma och leverera skulle jag bli riktigt glad, men jag är lite tveksam ibland. Speciellt med tanke på att han kommer kosta riktigt mycket.

Dock skulle det vara kul och se honom vinna CL någongång. Extra ifall det hade hänt i Barca.
Deportivo Creus
2009-06-03 20:18
Du ogillar Eto'os attityd men vill ha Zlatan?

Mycket ska man höra innan öronen ramlar av..
Barcelona Messi(as)
2009-06-03 20:14
Förlåt men Eto'os attityd? Måste ha vart det bästa jag läst på länge..
Menar du att spelaren du vill välkomna istället, Zlatan.. har en härlig attityd, riktig lagspelare och aldrig gnäller på sina medspelare.

HAHA helt ärligt är det någon som sett Zlatan spela? Varför tror ni han aldrig kommer att vinna något stort? Jo för att han spelar för Zlatan, Zlatan är bäst och Zlatan är den som ska avgöra alla matcher.

Han är bland de värsta lagspelarna jag sett i mitt liv! Jösses...

Tack Sylvinho för alla dina år! Kommer aldrig glömma dig. Det här måste betyda att Barca redan gjort klar med en ny vänsterback eller hur? Det är alldeles för tidigt.. Jag hoppas det blir han från Deportivio Felipe =)
Barcelona lameG^
2009-06-03 20:14
villa=ja ifall etoo lämnar
etoo= ja ifall han inter är en pengarkåt spelare som vill ha högre lön när barca erbjuder det han förtjänar

Alltså, lämnar etoo så ska han till city. Vi får pengar till villa. In med fabregas också. Vänsteryttern blir nog silva eller ribery.

Vi måste ju ha en bred trupp och tror det räcker med henry,bojan på¨bänken som agerar som supersubs och messi, etoo/villa, en ny vänsterytter köps in.

Det är ungefär så pep tänker tror jag. Egentligen vill jag se 3 anfallare kan hoppa in alltså 6 anfallare sammanlagt. Men vi har ju pedro,jeffren,gai och alla talanger som kommer få spela då och då. Dessutom ifall vi köper fabregas så kan iniesta flytta upp ibland när det behövs.

Jag räknar med att guddy och hleb lämnar. Vi köper 2 offensiva spelare. En vänsterytter och en central. Lämnar etoo så in med villa. Alltså 2-3 offensiva köp beroendes på ifall etoo lämnar.

Det räcker väll nog eller tror du att dessa inte kan klara av 65-70 matcher.
Barcelona Hetfield
2009-06-03 20:08
Vamos

Haha venne, någonting med hans attityd...
Som sagt, Zlatan är mer än välkommen
2009-06-03 20:07
Hetfield
Haha förstår inte hur du inte kan gilla Eto'o
Annons: