/spanien/barcelona/forum/18035.aspx/spanien/barcelona/forum/18035.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona BlueRed.
2009-06-04 16:01
Efter att ha varit lite emot en värvning av Zlatan så har jag vänt. Det skulle faktiskt vara kul och se hur det skulle gå för honom i Barcelona. Dessutom så har Pep velat ha en target player sen han tog över.
Priset däremot kan diskuteras, om Moratti inte vill släppa honom för ett pris under 50-60m så finns det spelare som skulle göra det minst lika bra som Zlatan, som också skulle kosta oss mycket mindre.
Barcelona Barca o Mort!
2009-06-04 15:57
Om Eto'o lämnar hade jag gärna tagit Forlán. Visst, vissa säger att han bara håller 2-3 år till. Men är det inte meningen att Bojan ska ta över om ca 3år? När annars, när han är 30?
Hade förstås inte haft något emot David Villa, men han lär bli ganska dyr.

Ser gärna att Henry lämnar oss i sommar och att vi köper in Ribery, men dock så blir detta FM av det hela ju :) Skulle också funka att bara Sälja Titi och plocka upp någon från B-laget. Bojan skulle också få mera speltid på detta sätt.
Barcelona Rambla
2009-06-04 15:56
Depors president Lendoiro har alltid varit en snål jävel. Han vill alltid ha spelare nästan gratis från bla Barcelona, vilket han också har fått tidigare, medans han alltid är svår att förhandla med när det gäller Depors spelare som nu med Filipe.

Cape:

Ja, jag skrev ju det också. Fast du kan inte förneka att mellan varven så slarvar Samu en hel del i bollbehandlingen i vissa matcher och tappar därför en hel del boll.
Barcelona Cape
2009-06-04 15:56
Rambla

Men vi har även fått se ett antal fina väggspel mellan Eto´o och Messi när den förstnämnde är felvände mot motståndarens mål.

Edit: Såg att du skrev just det i ditt inlägg.
Barcelona lameG^
2009-06-04 15:55
med villa i mitten behövs int detta för att han är en dribbler.
Barcelona Cape
2009-06-04 15:55
Ämne: Pedro

Den första ....
Ja, som sagt han har sett pigg ut. Han och Jeffren imponerade stort på försäsongen också.
Barcelona Rambla
2009-06-04 15:51
Barcelonito:

Jag satt också tänkte på det under finalmatchen. Pep använder Eto'o som en hårt arbetande ytter precis som Ferguson gör med Rooney. Just för att han inte är tillräckligt bra i mitten när det gäller kombinationer, även om han lyckats en hel del med det med Messi under säsongen. Eto'o kör ofta fast när han stöter på riktigt bra mittbackar och får oftast spela med ryggen mot mål.
Barcelona Cape
Ämne: Cape:

om det stäm....
Xavi Torres har länge varit nära en övergång till Aris, i den grekiska ligan. Men efter att han fick spela lite på slutet så har även spanska klubbar fått upp ögonen.

Pedro, Jeffren och Victor Sanchez är några klubbar i Spanien intresserade av att låna, bland annat Deportivo. Enligt länktips så skulle det fungera som en slags delbetalning för Filipe, som Barca har som förstaval som ersättare för Sylvinho.

Men självklart är allt detta än så länge bara rykten.
Barcelona Ronaldinhoismx3
Pep vill ju ha en riktig tank 9 i mitten. Som kan hålla i bollen, stor och stark, zlatan är ju verkligen en sådan spelare som dessutom har lärt sig göra massor mål. En annan är väl Adebayor som vi var ute efter förra året, han är väl ett litet problem barn dock men det kan nog pep sudda bort från honom.

Benzema annars?

Rayo
2009-06-04 15:49
Pedro

Den första matchen jag såg honnom som ni förlorade mot var det Mallorca? eller minns jag helt fel..... så var han riktigt bra men det syntes att han ville för mycket.
Barcelona el Flaco
2009-06-04 15:48
I länktipset finns det ett kort klipp på Pep Guardiola när han spelade en välgörenhetsmatch den 2 juni i Malaga. Även Ruben de la Red spelade och gjorde ett mål på straff.
2009-06-04 15:47
Cape:

om det stämmer att Pedro, Jeffren mm. är nära en utlåning/försäljning hoppas jag du skojar?

De namn du nämner är väl de som har fått lira med a-laget i år ?

det verkar ologiskt att de ska bli sålda?
Barcelona Lamiah
2009-06-04 15:46
Ämne: Rayo:

Som sagt, M....
Kan hålla med om att ja inte heller hade klarat av o se stavningen på Barcelona me ett Z i mitten hehe
Barcelona Lionel Messi n10
2009-06-04 15:46
Boys om Etoo nu lämnar vem hade ni velat ha i barca, Villa? Forlan? Zlatan?. Själv föredrar jag Villa och tänk er om vi hade också kunnat köpa ribery. Ribery/henry- Villa- messi skrämmande anfall. Men om Etoo inte går så tycker jag bara vi ska köpa ribery som anfallare för barca har redan ett riktigt skrämmande anfall.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-06-04 15:45
En intressant grej att tänka på är att Pep oftast använder Messi i mitten när det kommer till stora matcher. Så jag skulle inte bli förvånad om eventuell försäljning av Eto'o har med detta att göra också. Det kan helt enkelt bli lite mer annorlunda system än vad vi har sett i år.

Tänk på Rijkaards taktik, han körde precis likadan taktik i flera säsonger. När det gick åt skogen så försökte han med patetiska ändringar. Pep kanske vill se ett par mer annorlunda spelare att ha i truppen för att ha olika system att använda sig av.
Barcelona Rambla
2009-06-04 15:44
Rayo:

Som sagt, Madrid och Barcafans går inte riktigt ihop, åtminstone inte när det gäller de yngre. Det är tydligen häftigt och coolt att reta varandra på skolgården och på forum. Personligen så kan jag diskutera med äldre madridfans utan några problem.

Cesc behövs inte i Barcelona, han gör bäst i att stanna i Arsenal några säsonger till. När han vill hem, ja om han nu vill det, så kommer det att lösa sig utan problem.

Villa är inte helt avskriven oavsett vad Madrids redaktion försöker lura i folk.

Zlatan kan nog göra en hel del mål med den servicen han hade fått från Xavi, Iniesta och Messi. Dock så är priset alldeles för högt för honom enligt mig. Dessutom så skulle jag nog inte klara av medias skriver om honom här i Sverige. Jag menar, BarZelona osv. :P

Pedro är en intressant spelare som Pep värder högt. Snabb, kan spela på bägge kanterna, gillar att utmana en-mot-en, bra skott med bägge fötterna. Tar de flesta fasta situationer i Barca Atlètic.
Barcelona Cape
2009-06-04 15:43
Rayo

Pedro är riktigt duktig tycker jag. I Barca Atletic så är han kanske den främsta orsaken till att dom kom såpass högt upp i tabellen. Han har sett pigg ut de få gånger han kommit in i La liga också.

Det ryktas att bland annat Deportivo vill låna honom. Även Victor Sanchez, Jeffren, Abraham och Xavi Torres sägs vara nära en utlåning eller försäljning.
Barcelona Lamiah
2009-06-04 15:40
Jag tror att det hade funkat me Zlatan på Etoos plats, men tycker inte att vi ska göra oss av med Etoo för Zlatan..
Rayo
2009-06-04 15:37
Ämne: Rayo

vi kan prata....
Inget fel på Real läs komentaren nedan, utan de som går in och retar varandra är oftast i den åldern.

Real har för första gången börjat värva eller bli intreserade utav nyttiga spelare såsom Vidic och Silva & Villa...

P.S man kan ju inte skriva på ert forum

Barca snack... Hur bra är "yngligen" Pedro egentligen?
Real Madrid Pierre(Dobber)
2009-06-04 15:31
Rayo

vi kan prata privat om du vill? vill höra dina åsikter så kan vi diskutera om fotbollen i allmänhet. Fördomar är riktigt skoj när folk har. 12 -16åringar? wow, tuffing. Snacka skit om ett annat lag i ett forum. Skriv PM till mig varför det är så illa med RM.

Man u har nog tonåringar som medgåns supportrar och barcelona mer en RM. Messi / C.Ronaldo drar med sig många
Barcelona lameG^
2009-06-04 15:31
om etoo lämnar så kommer vi ju köpa en ersättare. Men vem ska vi köpa som vänsterytter? Vi slösar 30-40 euro på en anfallare och då kommer vi inte köpa en vänsterytter.

Om bojan lånas ut måste vi också köpa en anfallare som kan nöta bänk och göra inhopp.

aja, silly season gör en så att man får ont i huvudet
Rayo
2009-06-04 15:28
Rambla

Okej jag menar visst är det kul met rival lag men ibland kan det bli för mycket. Se är det i o f 12 - 16 åringar som håller på Real.

Konstigt att ni inte köpte in david villa, Men visst hade ni fått en ytterligare en dimansion med Cesc men problemet är att då blir det ett "smurf" mittfält....

Zlatan nja? Vem gör målen då`? flytta in Henry i mitten? nej tror inte det hade funkat.
2009-06-04 15:27
Riise ska F*N inte till barcelona, han är sämst
El Capitano
2009-06-04 15:23
Ett rykte bara men vad ska Barca med Vidic till för 30 m när vi kan få hem Henrique gratis?
Visst Henrique är inte lika bra som vidic men vi har bra backlinje med Puyol, Pique, Milito, Marquez, Cáceres och kanske Henrique till nästa säsong.
Vi behöver en bra VB, en Lahm eller Patrice Evra hade inte varit helt fel. :)
Barcelona Barca_4_lajjf
2009-06-04 15:23
Eventuell ersättare till Eto'o om han lämnar? Vad tycker ni ?
Barcelona pleomessi
2009-06-04 15:18
jag hoppas verkligen inte att Riise kommer till Barca, har sett han några matcher i Roma och han har varit väldigt trög och ser riktigt seg ut. Har tappat den styrka han hade tidigare i Liverpool.
Jag hoppas att Filipe Luis blir det 1;a nyförvärvet, för då kan man lägga all kraft åt en ""ny"" nr 9 som det ryktas om, elr varför inte får in Fabregas som säkert vill vinna titlar och det gör han säkert i BARCA!
Barcelona tarrak
2009-06-04 15:10
Tycker också att det kan bli lite väl mycket diskussioner om Madrid här, men det är tyvärr en följd av att de har sitt forum stängt året runt (förutom när de vinner något och vill motta gratulationer från andra). Trodde väl att de någon gång skulle inse att koceptet med Svenska Fans är att supportrar från olika klubbar ska diskutera med varandra, men det är väl bara att inse att Madrid och demokrati är två skilda begrepp.
Barcelona Rambla
2009-06-04 15:03
Rayo:

Även om jag i mångt och mycket håller med dig men för många handlar det nog om att ge igen lite. Under årens lopp så har Real Madrids redaktion med fans alltid hånat och förlöjligat Barcelona. Nu tycker många om att ge igen.
El Capitano
2009-06-04 15:03
foooball master

Ska du jobba eller semester?

Själv ska åka till Barcelona nästa säsongen, då fyller min son 2½ år och kommer att palla trycket på mäktiga Camp Nou under el clásico. hans första Barca match på plats :)
Barcelona Gio Style
2009-06-04 14:56
I länken nedanför angående ribery står det också att en "nia" ska värvas in. Och att Zlatan är Peps favorit bland kandidaterna. Så frågan är hur mycket det stämmer.
Ribery vore en våt dröm. Zlatan med (för mig i alla fall).
En annan spelare som jag har tänkt skulle passa in bra i barca är Benayoun i Liverpool. Riktigt bra passningsspelare och teknik. Kan göra mål också. Kanske ett billigare alternativ till Vänsteranfallet/mittfältet ifall det skiter sig med vissa spelare. Eller vad tycks?
Annons: