/spanien/barcelona/forum/18034.aspx/spanien/barcelona/forum/18034.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Delarocha
2009-06-06 04:10
Oavsett hur mycket lön Zlatan vill ha får det inte överskrida Messis lön enligt mig. Det är helt otänkbart. Jag vill inte ens ha snubben iofs så.
Barcelona kluivert_nr9
2009-06-06 02:35
må det vara sillyseason och mycket skitsnack, men ändå... att ens nämna Yaya ihop med en summa av 15€ mille... mest skamliga jag hört någonsin.

Världens bästa defensiva mittfältare med sjukligt bra offensiva kvalitéer och även dominant i mittbackslåset i semi och final i CL, skulle gå för 15€ mille... haha... jag mår lite illa nu.

Han är ju inte direkt gammal heller.
Barcelona Oha789
2009-06-06 01:05
Rambla

Håller med dig totalt.

Samma sak gjorde han matchen mot Real Madrid.! Etoo är en typisk Barca spelare då Zlatan ser mer ut att vara Real typen... men men.
Barcelona M79
2009-06-06 01:03
Rambla //

Nu vet jag inte om Etoo gör just de jobbet lika bra i seriematcherna oxå, rent taktiskt är det avgörande att stänga av Rio från uppspel vilket märkligt nog få lag märkt av!

Samma som när Pool stängde av passningsvägen från backarna till L Diarra, ställde hela Real och dom blev taktiskt utklassade i 180min.

Får du en hyfsat enkel uppg som anfallare defensivt betyder det väldigt mkt för hela laget samt utgången av matchen. Vad de gäller Etoo:s ev kontrakt med Inter vet jag inget om men jag har förståele att han inte vill spela i ett profillöst Serie A. (Ja, Är bl.a Milanista)

Tror Etoo hamnar i City som kan betala vad han kommer begära om han behöver lämna Barca
Barcelona Okkapokka - El Triplete!
2009-06-06 00:41
Ämne: Är det någon som vet....
TV6.
Barcelona Moe-_-
2009-06-06 00:39
Är det någon som vet vilken kanal som sänder Sveriges match imon?
Barcelona Rambla
2009-06-06 00:37
Självklart gör Zlatan också det men knappast i den omfattningen som Eto'o gör.

Efter att ha sett CL-finalen ett par gånger nu, så ser man tydligt vilka problem Vidic och Rio hade med att spela upp bollen till mittfältet, något de brukar klara av med lätthet i PL. De fick aldrig någon tid och fick oftast tjonga upp bollen på måfå i panik. Det var mycket frustation i Uniteds backlinje när de hade bollen. Utsattes ideligen för press medans Piqué och Yaya stod för flera fina uppspel mitt upp i banan.

Oavsett vilket, när man läser katalanska tidningar idag så står det alltmer klart att det som är det största hindret för en värvning av Zlatan, är att Eto'o inte verkar vilja lämna Barcelona. Åtminstone inte på dessa villkor. Det är som vanligt med honom, han vill själv bestämma om och hur han ska lämna. Han vill säkert ha ett 4-årskontrakt annars så sitter han hellre ut sitt nuvarande som går ut nästa sommar. Han kommer knappast att acceptera det 2-års kontrakt som det ryktats om att klubben kommer erbjuda. Speciellt inte om det stämmer att han får lägre lön än nuvarande. Det är ju nästan ett hån mot honom faktiskt, när man samtidigt vill förbättra villkoren i både Iniestas och Messis kontrakt.
Barcelona M79
2009-06-06 00:33
Nej, de e inte defensiva löpningar för mig. Givetvis jobbar en anfallare mot backar med att stänga ytor och passningsvägar, de gör alla anfallare! De ingår i jobbet som anfallare

Detta jobb gör t.o.m Zlatan i landslaget
Barcelona Rambla
2009-06-06 00:20
M79

Du har lite fel när du påstår att en 9:a i Barça inte tar defensiva löpningar. Eto'o är den 9:an i världen som jobbar mest i defensiven. Det beror självklart hur du definierar att ta löpningar defensivt? Han jobbar ju knappast ner till det egna straffområdet i varje mottack Barça får mot sig precis. Däremot är det han som terroriserar motståndarnas mittbackar under 90 minuter. Det kan också samanfattas med att ta defensiva löpningar, eller hur?

Faktum är att denna sk defensiv av en 9:a är något som både Riijkards och Guardiolas Barça bygger mycket av sitt spel när inte laget har bollen.
Barcelona Abbe - el triplete!
2009-06-06 00:11
Om vi ska tala vänsterback så känns priset på Filipe väldigt bra. Det är väl fortfarande bara spekulationer, men fem miljoner Euro plus lån på två av våra spelare i Athlétic känns rimligt. Talas väl främst om Jeffren, Abraham och Pedro. Personligen tycker åtminstone jag att det känns rimligt, samtidigt som våra spelare får en ypperlig möjlighet till viktig a-lagsrutin. Abraham har väl dock kanske ingen framtid i klubben. Hans ålder har väl passerat "talangstrecket".
Barcelona M79
2009-06-05 23:56
mbarca //

Vad ska jag säga, fråga Pep. Har inte källan i huvudet nu men det var hans ord efter CL vinsten. Kan alltid tolka det som man vill men att säga att tempot skulle dras ner i Barca pga en Nr9 spelare kan jag bara tro är dumheter

Om just Zlatan passar in i Barcas taktik återstår att se, skulle han gå till Barca lär han inte spela på samma sätt som i Inter där han ofta är ensam mot defensiven vilket han inte varit i Barca. Att säga att Zlatan inte är bra nog för Barca tyder på okunskap
2009-06-05 23:53
mbarca

Om du följde förra sommarens silly season så bör du veta att Pep var efter en stor och tung target. Klart att han kan ha ändrat sig med tanke på säsongen som Eto'o och laget gjort, men något säger mig att han kommer återuppta den jakten från förra sommaren och försöka signa en targetspelare. Om det är Zlatan eller någon annan är svårt och säga såklart men i dagsläget är han rykternas man för vår del.
Barcelona VAMOOOOOSSSS BARCAA!!!!!!!!
2009-06-05 23:52
Asså jag fattar inte vad är det med er kan ni inte se zlatans storhet? Han är hela inters offensiv och han är en riktigt bra spelare.
Men sen att han inte passar in i Barca är en annan grej och de kan jag hålla med om men snälla zlatan e riktigt bra.
Barcelona mbarca
2009-06-05 23:50
JALLA

Håller med dig
Barcelona mbarca
2009-06-05 23:47
M79

Varför skulle Pep vilja ha en stor tung target centralt i anfallet då vi nästan aldrig kör me långbollar mot center anfallaren. vi behöver knappast nån som håller i bollen längst fram då vi skickligt spelr oss ur situationer och levererar passningar efter marken. det har fungerat bra hittils.

Jag han kommer kosta mycke och jag tror knappast att laporta ger honom högre lön än Messi, Etoo och Henry.

Många vill att vi ska värva en storspelare i offensive men vi behöver det inte. Det räcker me en backup som Forlan.
Barcelona VAMOOOOOSSSS BARCAA!!!!!!!!
2009-06-05 23:46
Stackars milito:(:(:(
Barcelona Abbe - el triplete!
2009-06-05 23:41
Ämne: Intressant och kul d....
Rolig kuriosa :-).

Frågan är om det är imponerande eller sorgligt?
Barcelona M79
2009-06-05 23:39
Pep vill ha en stor tung target centralt i anfallet vilket är skräddarsytt för Zlatan! Han är knappast den som gör löpningar defensivt men det har aldrig en Nr9 haft som uppg i Barca med all rätt

Han kommer kosta mkt pengar och hans lön är skrämmande men han kommer göra stor nytta OM han kommer. Tror inte D Villa är rätt spelare för denna position, då ser jag mkt hellre Etoo kvar
Barcelona mbarca
2009-06-05 23:35
Nian#9

För att han inte löper lika mycket som etoo och löpningarna är inte lika intensiva. han spelar statiskt vilket gör att han drar ner på tempot. kolla bara på skillnaden när henke spelade på toppnivån och zlatan som är i livsformen. hans spelstil passar inte barca.

mot manu i CL spelade han statiskt och då vi spelar med bara en centeranfallare kommer han inte passa vårt spel.han skulle inte få lika många chanser som etoo får tack vare sina löpningar.

vi behöver en spelare som inte är som andra barca spelare dvs etoo eller en som spelar som etoo. typ villa som löper mycker eller forlan. men villa är bästa allternativet om etoo lämnar. men hoppas att han stannar.

det kommer att känans tomt längst fram om han lämnar.
Barcelona Barca_4_lajjf
2009-06-05 23:31
Sant... hur hade Zlatan dragit ner tempot?
Barcelona JALLA
2009-06-05 23:29
NEJ SNÄLLA LAPORTA INTE ZLATAN!!!!!
han e värdelös han springer knappt och är sämst bevis på det är att han spelar i seria a och endast tror 25 mål. de e kaos. jag har inte sagt att eto´o är bra men sälj eto´o ta in forlan eller david villa hellre än 60 milj och eto´o för den dåliga överskattad av det svenska folket ZLATAN
Real Madrid Nian#9
2009-06-05 23:23
mbarca

Varför skulle Zlatan dra ner på tempot?
Barcelona mbarca
2009-06-05 23:04
Kan inte tänka mig se Zlatan i barcelona..ogillar honom som fan. han skulle bara förstöra vårt fina snabba spel och dra ner tempot. Han klarar aldrig av etoos viktiga löpningar. En överskattad sperade som floppa i de stora matcherna.

Kan inte föreställa mig Zlatan i Etoos position. Han bryr sig bara om sig själv o inte om laget o de har vi fått se i alla klubbar han har spelat för och det kommer att hända samma sak om han kommer till barca.

Hoppas han går till real så dom blir ännu sämra
Förresten så föredrar jag Villa o Forlan före Zlatan

Ska åka ner o kolla på en match nästa säsong och om han köps då ska jag fan protestera på nått sätt.
Alenao
2009-06-05 22:58
lameG^

Inter fan som dock har fallit för Barca men kan ej kalla mig ett fan än. Chelsea är jag medlem i också på svenska fans för att diskutera, så jag är endast Inter fan som gillar Barcas spel men har skrivit enstaka inlägg i Chelsea forumet när Ancelotti blev tränare. Nöjd?

Criff

Menar väl mer att han är en spelare som inte kommer och går.
Real Madrid Nian#9
2009-06-05 22:57
Barcaloni// Figo la av. Crespo håller inte. Inte direkt så att dom tappat i klass direkt.
2009-06-05 22:44
el Flaco

Respekt!
Barcelona Barcaloni
2009-06-05 22:43
Varför diskuteras det Zlatan fortfarande?

Inter kommer inte att sälja Zlatan så länge de satsar på Cl titeln. De behöver ha minst en anfallare till för att spela tillsammans med Zlatan, INTE istället för honom. Därför är Moratti i Barcelona. Tror ni att Morinho låter Zlatan gå iväg när även Figo och Crespo har lämnat??

Var lite seriösa nu! vissa här inne är värre än puerta barnen.
Barcelona Criff
2009-06-05 22:40
Alenao, ehm, så bara för att Barca skulle få Zlatan i laget, så tror du att laget går och tar trippeln utan problem nästa år?
Kom ner på jorden igen.

Sen rätt kul att du säger att vilken anfallare skulle inte kunna göra det, och sen nämner namn som Aguero, Torres & Villa. Jo men hallå? Dessa namn tillhör den absoluta toppen. Detsamma gör Eto. Så varför skulle man vilja byta ut dessa spelarna mot varandra om man tänker ekonomiskt eller framgångsmässigt?
Barcelona lameG^
2009-06-05 22:40
Alenao//

är du interfan eller barcafan. Eller kanske chelsea fan?
Barcelona Jr. Honken
2009-06-05 22:39
el Flaco

Man kan väl säga så mycket som att Barca gör sina egna talanger till världsspelare, medans Real köper sina framgångar! :)
Annons: