/spanien/barcelona/forum/18033.aspx/spanien/barcelona/forum/18033.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Deportivo Creus
2009-06-05 01:23
calahanzoer

Eto'o kämpar betydligt hårdare och är dessutom mycket mer av en lagspelare än Zlatan någonsin kommer att vara.

Väljer att citera El Mundo Deportivo från dagen efter CL-finalen. !--TEMP_I--!"Cristiano is the perfect player for Real Madrid, arrogant the day before the game, a bad loser, provocative and posing during it. This guy smells of Madrid already."!--TEMP_/I--! Det citatet handlar visserligen om Ronaldo, men jag känner ungefär samma sak för Zlatan. Han kan gott sticka till Madrid.

Barcelona Okkapokka - El Triplete!
2009-06-05 01:18
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Om jag ska vara ärlig så hade Zlatan lite otur att gå mållös från både de där matcherna. Han var i stort sätt det enda hotet mot United, sett över båda matcherna.
littolitto
2009-06-05 01:18
barcelonito/ lucho enrique 21

Jo Samu är underbar som lurade upp Vidic ända tillbaka till Manchester. Men man har nästan tappat räkningen hur många drömmål Zlatan ahr gjort den här säsongen. ännu flera under hela hans karriär.

kolla länktips. mitt favoritmål av Zlatan
calahanzoer
2009-06-05 01:17
Ämne: calahanzoer

Om du....
Zlatan var faktiskt grymt bra mot United och hade inga problem med Vidic och Ferdinand. Anledningen till att Zlatan haft problem i slutspel i CL är våran taktik. Men Murre fatta att mittfältarna måste fylla på, och de gjorde de mot United och då var inte Zlatan isolerad. Drogba och Zlatan är de som kan mäta sig i fysik mot Vidic/Ferdinand.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-06-05 01:15
calahanzoer

Om du kallar hans mål i CL-finalen enkelt så kanske du har rätt. Men tror knappast många kan göra sådär med Vidic. Titta bara hur det gick för Zlatan mot Vidic och Ferdinand.

Du underskattar Eto'o lite nu. Han har också mycket som inte Zlatan har.
calahanzoer
2009-06-05 01:14
Sen är jag ganska säker på att Zlatan stannar ett år till sen drar han.
calahanzoer
2009-06-05 01:12
Från ett Interfan. Eto är en bra målskytt javisst men Zlatan är så mycket mer. När Zlatan har 100% vilja att göra något så går det oftast sjukt bra för honom. Jag förstår att vissa av er är skeptiska, men tro mig han är någonting helt annat än Eto. Det enda Eto är bättre på är de lätta avsluten och explosivitet.
2009-06-05 01:11
Eto'o har 1 år kvar på kontraktet så hans pris har sjunkit rejält.

Kim

Jo det kan ju stämma, men så sent som förra veckan sa Eto'o att han har bestämt sig och vill stanna och frågade varför han skulle vilja lämna världens bästa anfall.

Man vet aldrig nu, vi får se helt enkelt vad som händer.
Deportivo Creus
2009-06-05 01:10
Jag börjar faktiskt bli orolig att Zlatan kan komma att skriva på för Barcelona. Fruktansvärt läskigt.

Att det sedan pratas om rena fantasisummor gör det hela ännu värre.

Bara hoppas att vår ledning har koll på grejerna..
littolitto
2009-06-05 01:10
Kim, väl sagt!
littolitto
2009-06-05 01:08
Du kan fråga dig varför Kaka är värd runt 60 miljoner euro när han har varit skit den här säsongen. Zlatan har varit en av de absoluta bästa anfallare i världen. så 30 + Samu kan låta rimligt.

Det var någon som sa att man inte vill göra om Rikjaards misstag, att köra med samma samma spelare varje säsong. Man behöver få nytt blod i laget och få flera alternativ när man spelar match. Zlatan är en som kan förändra matchbilden.

Jag älskar Samu men vill gärna se Zlatan i Barxa.
Barcelona Gud är störst! - Trippeln! Pep är magisk!
2009-06-05 01:08
Kim

Nu skrämde du mig rejält! För det du skrev låter logiskt. :S

Kommer ärligt talat få tårar om han lämnar.
Barcelona Kim
2009-06-05 01:03
Jag tror nog att vi är många som önskar att Eto'o fortsätter i klubben, det är inte det jag talar om när jag önskar Zlatan.

Problemet, som jag ser det, är följande. Samuel uttalade sig i vintras om att hans framtid är klar, men att han inte skulle avslöja något förrän efter säsongen. Här kommer dilemmat, hade han gjort klart med en kontraktsförlängning med Barça, så hade det inte varit något hyschpysch, utan allt hade kommit ut, precis som det har gjort med alla andra spelare som har förlängt under årens lopp.

Allt tyder alltså på att han har nått en överenskommelse med klubben om att inte fortsätta, men att något slutgiltigt avtal inte är framtaget. Klubbdestination okänd således.

Vill det sig nu så illa att han lämnar, så måste vi få in en spelare som antingen är av samma spelartyp, men bättre. Alternativet är en annan typ av anfallsspelare. Problemet sen Kluiverts dagar i klubben har varit att det inte har funnits någon att spela upp bollar på, som kan agera target. Ja, Eto'o möter också bollar, men gör tyvärr allt för ofta något alldeles för omständligt i dessa lägen. En target med en grym förstatouch, ett fantastiskt spelsinne, och slutligen en förmåga att hålla i bollen, men hålla bort motståndarna. Jag tror att Zlatan Ibrahimovic är svaret på den spelartypfrågan.

Kommer Samuel Eto'o Fils att lämna, så vill jag se Ibra i laget, för idag finns ingen som kan ta kameruanens plats rakt av.
Barcelona Sersari
2009-06-05 00:58
Det jag inte förstår med alla dessa Zlatan-rykten är att dom alltid nämner att Barcelona ska byta Zlatan mot Eto'o, plus 30 miljoner euros?

Vad fan ska dom där 30 miljonerna vara med för? Menar tidningarna att Zlatan är så mycket bättre än Eto'o, att Barcelona måste inte bara byta spelare utan även också betala en stor slant för att få Zlatan till Barcelona?

Det är det som jag tycker är sjukt, för jag tror att dom flesta experter och fans rankar Eto'o som en bättre och vassare anfallare än Zlatan, så hur fan kan dom där 30 miljonerna komma med i förhandlingarna? Tror det är ett tecken på att dessa rykten är helt förvrängda.

Hur kan man byta ut en bättre anfallare mot en "sämre" anfallare, plus betala 300 miljoner kronor?! Låter det logiskt, seriöst?

Det var det jag tänkte på i alla fall.
Själv tycker jag att Zlatan skulle passa in fint i Barcelona pga hans fina teknik och bollbehandling. Med sin fysik och sin stora storlek skulle han bryta mönstret där uppe, vi skulle kunna mata in inlägg till Zlatan(Alves) och det skulle ge ett bättre resultat tror jag. Vi skulle kunna ha ett motmedel mot ultra-defensiva lag från England.

Men Eto'os jobb för laget, och så mycket som han springer och krigar är något som försvinner då. Och vad händer med Bojan?
Barcelona Messih!
2009-06-05 00:57
Jag är en av de få som vill ha Zlatan, det betyder inte att jag tycker illa om eto. Men jag tror han skulle vara underbar för barca.
Att ha en enorm center tank, som kan ruffas lite med backar.
Bara att inse att de flesta lagen kör handbolls försvar mot oss, och jag tror Zlatan klarar sig bättre då än eto :)
Barcelona Abbe - el triplete!
2009-06-05 00:55
Laporta påstår att han har varit på middag med en vän och att de inte diskuterat ämnet som det spekuleras i, om jag förstod Sport rätt.
Barcelona Libaax
2009-06-05 00:52
Ämne: Ämne: !--TEMP_B--!Ämne....Det är det jag inte förstår av folk som är kåta på Zlatan,tycker etoo är dålig eller nåt.

De hittar på saker. Sure Etoo missar men alla anfallare gjör det. Han gör ändå mest mål av alla anfallare. Han snittar sjukt bra. Folk kollar på Zlatan,Villa och co tror de inte missar målchanser bara för att de kollar inte på de i varje match.

Vissa barca fan är blinda av teknik,dribblingar och förstår inte hur viktig Etoo är. Om Pep hade spelat med bästa lag i sista matcherna och han gjorde mer mål än Forlan skulle ingen säga att han missar mycket. De skulle skryta med Guldskon.

Samtidigt vissa är kappvändare nog att tokhylla han när han lekte med Vidic...
2009-06-05 00:51
Man kanske vaknar imorgon och ser att det hela var bara rykte. Zlatan lär vara mycket bra för Barca men kärleken till Eto'o när han kysser klubbmärket efter hans mål mot Villareal är oslagbar.

När han slår på klubbmärket när han gör mål mot Madrid är magiskt.

Att han aldrig firar mål mot Mallorca visar lojalitet.

Att han skäller på Dinho och Rijkaard bevisar hans vinnarmentelitet.

Hans uppoffrande löpningar till egna straffområdet för att vinna boll är hans sätt att visa kärlek tillbaka till oss.

En sån personlighet kan man inte köpa med all världens pengar.

Eto'o är en av Barcas största målskyttar genom tiderna och 2 CL- finaler har han gjort mål. Förhoppningsvis stannar han i Barca.
Barcelona Cape
2009-06-05 00:51
Gud är störst!

Håller med dig om allt! :) Men han har själv sagt att han vill spela något år i Frankrike för att sedan avsluta i Mallorca..
Canaletes
2009-06-05 00:50
Va trist :(

Ingen Zlatanvaka... ""
Delarocha
2009-06-05 00:48
Rambla //

Om alternativet är att få Zlatan ser jag hellre att Eto'o fortsätter. Dock hade jag gärna sett Villa eller Benzema. Ribery känns dock betydligt roligare att värva än Zlatan som kommer kräva en monsterlön.
Barcelona Barca-nist
2009-06-05 00:46
Ribery, Bezema hade vart klockena.. men nu får jag gå och lägga mig... godnatt allesammans
visca Barca
Barcelona Rambla
2009-06-05 00:45
"Eto´o behövde bara en chans i CL-final och han tog det riktigt, bäst när det verkligen gäller."

Det där kunde verkliten inte sägas bättre. Sen kan man raljera hur mycket man vill om missade chanser och målsnitt.
Barcelona Rambla
2009-06-05 00:43
Ämne: Rambla

förlåt men....
Kul att du är lättroad, men det är faktiskt sant. Båda paren är muslimer och väldigt nära vänner. Social trivsel spelar större roll än man kan tro.
Barcelona Gud är störst! - Trippeln! Pep är magisk!
2009-06-05 00:42
Rambla

Eto´o är ingen falsk person (om ni förstår vad jag menar) han gör det han känner för. Han är ärlig vid alla situationer och det är det jag älskar mest med honom och det är det jag kommer sakna mest om han lämnar. Den karaktären är bara för härlig tycker jag, känns som att jag kommer bli mer ledsen om Eto´o lämnar nu än när Ronaldinho lämnade.

Samu hoppas jag avslutar karriären här.
Barcelona Rambla
2009-06-05 00:42
Ämne: Ämne: Sumpat ....
Vad spelar det för roll när Eto'o trots det har ett av de bästa målsnitten per spelad minut i fotbollsvärlden? Det enda jag kan komma på är att han kunnat haft ett ännu bättre ratio.
Real Madrid Pierre(Dobber)
2009-06-05 00:40
Rambla

förlåt men måste vara övertrött men tycker det du skrev låter skoj. min humor måste sänkts en hel del men "Abidals och Riberys fruar är tydligen väldigt tajta." haha. Förstår om inlägget ryker. kan bara inte låta bli
littolitto
Bengan

Eto´o behövde bara en chans i CL-final och han tog det riktigt, bäst när det verkligen gäller.
Barcelona Barca-nist
Jag tror inte på så dyra spelare, jag tror den dyraste spelaren skulle vara Ribery30-35 mille.sen har vi våra ynglingar om Etó eller Henry går ;)

jag tror inte barca vill satsa på såå dyra spelare inte bara för priset utan även lönerna och konkuransen . ska zlatan bänkas tror ni för att man behöver rotera
forza-cAPPIE
Köp Arda turan om ni inte får ribery :)
Annons: