/spanien/barcelona/forum/1803.aspx/spanien/barcelona/forum/1803.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2015-10-03 20:05
Koeman, kom hem. :) Han kan åtminstone bygga ett organiserat lag med ett riktigt försvarsspel. Trodde han sög efter tiden i Valencia men har insett att där hade han allt emot sig från första stund.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Mido
2015-10-03 20:04
Vad har hänt med alla storslagen? Haha alla vi suger
Barcelona 100% AntiMadridista
2015-10-03 20:01
Helt plötsligt blev kvällen mycket roligare när man såg att Chelsea låg under med 3-1.
Barcelona enkos
2015-10-03 19:57
För första gången sedan 2002/2003 har Barca startat ligan med 2 förluster på 7 matcher. ..
Barcelona Vampíro
2015-10-03 19:57
Chelsea ligger under hemma mot Southampton. Den enda trösten är att ingen av toppklubbarna har börjat säsongen särskilt imponerande. Bayern räknas inte så de lär vinna ligan i februari och sen tappa all form lagom till CL-slutspelet.
Barcelona Katalano
2015-10-03 19:52
Josep "Pep" Guardiola Sala

Adama och Deulofeu spelar båda på den position som tillhör Messi. De skulle aldrig få chansen tillräckligt för att kunna utvecklas. Kanske hade de inte psyken heller för att vilja stanna trots lite speltid och fajtas liksom Sergi Roberto gjort. Samper har förmodligen fel spelstil för det spel som barcelona spelar idag. Han är inte liksom Busquets en taktiker som täcker ytor framförallt utan snarare en defensiv spelfördelare liksom Xabi och Pirlo. Anses han inte kunna fylla den defensiva rollen som Busquets främsta uppgift är så är det heller inte rätt att använda sig av honom i a-laget i dagsläget. gumbai och Camaro är förmodligen mer lagda åt den typen av spelare som Lucho ser behovet av i rollen som Pique. Detta trots att Samper är en mycket, mycket, mycket större talang än båda de tidigare nämnda.
Barcelona Mdawg
2015-10-03 19:49
Barcelona's shots vs Sevilla:
1 goal
3 woodwork (+1 rebound)
11 blocked
5 out of target
8 saved

Sevilla blocked 11 Barcelona's shots today, more than any other team has done in the last 3 Liga seasons (83 games).

Med detta sagt kunde vi lika gärna vunnit matchen med några bollar, men det ville sig inte helt enkelt. De stod upp mycket bra i, speciellt i avslutningsmomenten. Medan vi inte hade marginalerna med oss.
Barcelona enkos
2015-10-03 19:47
Mest positiva med dagen är att det nu blir det uppehåll i två veckor. .
Barcelona Barcelona 1899
2015-10-03 19:46
Att Chelsea floppar sönder räddar iaf dagen lite. Alltid något.
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2015-10-03 19:42
Vampíro

kasta adama o deulofeo = behålla munir o sandro

misshandla samper = spela med GUMBAU o flyttar upp camara.

enda förklaringen lucho gett vrf han ej tog upp adama o samper inför säsongen var, b laget spelade inte bra o åkte ner en division. sen NÄR HAR B LAGET HANDLAT OM POÄNG? t o m barto säger spelarna ska bara matchas o utvecklas fysiskt i b laget för att ta nästa steg till a laget. sa van gaal likadant när han flyttade upp xavi? från div 3 typ?.

det jag försöker säga är att lucho bara hittar på ursäkter. ok b laget spelade dåligt, men vad gör munir o sandro i a laget men inte deulofeu o adama? PINSAMT!

väljer att glömma grimaldo o vill förnya med adriano en HELT slut adriano. hur dålig grimaldo än varit så kan inte vara värre än adri just nu dessutom tjänar 10 ggr mer. plus att han väljer att behålla douglas.

han kan värva vilken mittback han vill men väljer att envisas med marlboro o samtidigt fucka för bartra et att bartra inte har blommat eller lyckats med fortfarande bättre än jeremy.

ter stegen tackar nej tll flera topplag för att komma till oss. men vad gör lucho? han envisas med att värva bravo. bravo är en grym målis MEN VARFÖR KÖPA EN 32 åring när en av europas hetaste unga målis är i ditt lag. ter stegens tabbar i år är pga lucho, killen är ung o vill bara visa för mkt för att övertyga och som målis ja då blir d tabbar.

taktiskt är han knas, endast individuella prestationer som gäller. storlag med hela start 11or har skakat oss rejält! jag bryr mig inte om segrar på hemma plan mot eibar!

sen om vi ska snacka ledarskap. han ger neymar längre semester för att festa lite till. vad sänder det för signaler till andra spelare?

tro mig jag kan skriva sååå mkt fel om den snubben men jag pallar verkligen inte. fel som skadar klubbens framtid, ekonomi och VIKTIGAST IDENTITET!!!

ni får ursäkta mitt slarv, men jag har bara för ledsen plus skriver från lur.
Barcelona Neymar N11
2015-10-03 19:38
Vi är Barca fans och vi står alltid bakom vårt lag i både med och motgång. Visca el Barca
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2015-10-03 19:23
Vilken tränare hade inte handlat för miljarder med dagens trupp och priser på spelare? Kom igen, sådana argument är för småbarn. Messi har aldrig gjort så många mål som han gjorde under Pep. Lucho väckte Messi om inte annat.

Vem man än har som tränare kommer Messi vara räddaren. Han är världens bästa spelare genom tiderna och spelat i Barca i 11 år. Vilket lag skulle inte vara beroende av Messi? Så det argumentet håller inte heller.

Sluta snacka skit och se problemet för vad det är. Vi har just nu en trupp på 10 ordentliga spelare, många skador och i te kunnat värva. Dessutom är det omöjligt att överträffa en trippel ett sånt år.

Bit i det sura äpplet, kommer inte va roligt år som Barcasupporter. Men sprid inte så mycket bullshit till argument. Det är pinsamt.
Barcelona Liunil Masse
2015-10-03 19:20
Vi hade 28 skott idag. TJUGOÅTTA men vi gör ett mål o det på straff. Vad i helvete? Sevilla hade 12 skott... Två saker som måste slipas på enormt. Försvarsspelet som är bedrövligt och avsluten.
Barcelona Vampíro
2015-10-03 19:17
Luis Enrique ska ingenstans! Att släppa honom hade varit det sämsta beslutet klubben kan göra.
Barcelona Rambla~
2015-10-03 19:14
Tar hellre Cocu i PSV än de Boer. Annars håller jag nog med om det mesta.
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2015-10-03 18:58
folk hoppade på mig när jag skrev att Lucho att ett stort fel! fuckar la masia (framtiden) på så kort tid fövandlat oss till ett nytt real madrid fast 19 ggr sämre, (dom har pepe vi har JEREMY) ett litet exempel.

rent taktiskt så har lucho inte imponerat ett dugg!. jag har aldrig sett vårt barca bli så utspelade utav lag som Celta vigo...det enda vi gjort, passa dom tre där upp o hoppas på det bästa. och säger det igen, förra årets CL vinst hade vi mycket flyt...messi har räddat Luchos arsle 1000 ggr om. det som skrämmer mig allra mest är att våra kära IDIOT ledning verkar blunda för alla dessa fel.

lucho kommer att värva hej vilt. jag är 100 % säker på det. handla för miljarder och bartos projekt espai barca. ja mina damer o herrar. man behöver inte vara matematiker. finns en risk för katastrof. plus att messi har 3-4 år kvar max. (på topp). vem ska rädda vårt arsle då? framtiden ser allt annat än ljus ut.

hade inte bangat på de boer i januari, elr klopp (för er som gillar direkt fotboll)

pallar inte jag mår bara piss!!

visca barca y king leo messi!
Barcelona Liunil Masse
2015-10-03 18:54
@FutbolSergi: Sevilla, who generate much less than Barcelona's 500M-a-year, had a stronger bench than Barça. Squad depth is really, really lacking. Awesome.
Barcelona the cameroonians
2015-10-03 18:49
Aha, så Pique var osäker på om han var offside eller ej och beslutade därför att låta bollen rulla istället för att peta in den? Bra ursäkt... med tanke på att han ändå rör sig mot bollen och försvararen och därmed påverkar spelet. well well, det går snabbt där nere på planen, ska inte sitta och kritisera utan bevis.
Barcelona Ali G
2015-10-03 18:40
@Barcelona 1899:

Vi har blivit förnedrade och förlorat mot lag som Bilbao, Sevilla och Celta.. Åker vi ner till Bernabeu med den här formen kommer vi få minst fyra mål i baken.
Barcelona the cameroonians
2015-10-03 18:37
Känslan när Chelsea gör mål stolpe in efter vår match idag. #kräkimungipan
Barcelona Liunil Masse
2015-10-03 18:37
Vi skapar massvis med bra målchanser men problemet är vårt usla kollektiva försvarsspel. Celta Vigo, Las Palmas och nu Sevilla skapar på tok för många målchanser. Fine vi har inte marginalerna att göra mål idag men då kan vi väl iallafall få ett kryss med oss? Nej vårt försvarsspel är sjuuukt dåligt. Pinsamt hur många mål vi släppt in denna säsong.
Barcelona Rambla~
2015-10-03 18:33
@Neymar N11:

Grattis till det rekordet Lucho.
Barcelona Rambla~
2015-10-03 18:31
Jag orkar inte ens bli förbannad, inte när truppen och skadeläget ser ut om det gör. Det jag däremot inte kan begripa är att detta lag vann trippeln förra säsongen. Hur kan raset bli så här jävla stort? Varför sätter sig klubben i den här situationen? Hela laget ser ju nedmonterat ut för tillfället. Begriper inte att man går med på att sälja av spelare som Pedro i somras när man själva inte får ersätta med någon spelare. Hur fan tänker man? Vill man montera ner hela laget eller? Varför sätter man sig i denna situation från första början? De fick flera varningar under ett års tid men valde tydligen att ignorera det. Vi är FC Barcelona och vi har inte gjort något fel och bla bla bla. Varför denna arroganta approach? De har sabbat laget kanske för några säsonger framåt nu. Nu när Messi står på sin topp. Så jävla frustrerande.
Barcelona jonis
2015-10-03 18:29
Fattar fortfarande inte hur Piqué kunde säga att Puyol är hans förebild och att han ville vara som honom. Hade han verkligen menat det skulle han glidtackla in bollen och offrat sig. Det hade Puyol gjort, fast med huvudet före och riskerat få en rejäl hjärnskakning på det
Barcelona Neymar N11
2015-10-03 18:26
Barcelona have conceded 20 goals after the first 12 games of the season, highest number since 1964/1965 #fcblive [via @fcb_datos]
Barcelona Yellow cake
2015-10-03 18:23
@Ali G:

det såg inte så ljust ut ett tag förra säsongen heller. EN säsong är lång, och det är bättre att ha dippen nu än senare skulle jag säga.
Barcelona Barcelona 1899
2015-10-03 18:22
@Ali G:

Är du dum i huvudet? Det, utan att något el Clasico är spelat? Lägg ner.
Vidhåller dock att högsta fokus bör ligga på CL. Chansen att bli första lag att vinna 2 år i rad slår högt imo..
Barcelona Blaugrana91
2015-10-03 18:22
[QUOTE=Barcelonito / Lucho Enrique 21]Pinsamma människor här inne som hatar på. Sälj den, den är skit, den suger, sparka den... Lägg er. Man kan inte överträffa en trippel med 10 ordentliga utespelare. Börja fatta det så slipper människor som oss andra som tänker mer logiskt komma in här och läsa annat än rent bullshit. Släpp ligan, går inte att konkurrera med Madrids miljardspelare på plan OCH bänken när halva säsongen är förstörd av skador på nyckelspelare och handikappen att inte kunna värva spelare. CL är mer realistiskt, förutom Messi och Iniesta som kommer tillbaka inom ett par månader förstärks laget dessutom med 3-4 ytterligare i januari. Men att sälja Suarez och annat skit som skrivs här när det går dåligt... seriöst... [/QUOTE] Real har allafall förstått att man behöver ha miljardspelare både i startelva och på bänken. Hade vi också haft det hade vi inte behövt se ut som ett mittenlag just nu. Vi borde ha värvat ännu mer förra sommaren då vi hade möjlighet. Med facit i hand räckte verkligen inte det som gjordes...
Barcelona Ali G
2015-10-03 18:19
Vinner Real mot Atletico imorgon så kan vi gratulera dom till ligatiteln..
Barcelona Barclasico
2015-10-03 18:16
Rakitic: "Some want to see Barça go down? We won everything and everyone goes against the champion, it's normal. Should make us stronger."
Annons: